Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ik mag morgen en zaterdagochtend dus bem benieuwd...
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Gisteren bij een lokale COOP, die niet zo groot behuisd is, met een mandje gewinkeld. Er waren veel vakkenvullers actief.. en met smalle gangpaden kan je dan niet genoeg afstand houden met het passeren.. Ik dus maar ff omlopen.. maar ja, áls elk gangpad bezet wordt door personeel.. wordt dat wel irritant.. om aan de gevraagde afstand te houden.

Vandaag even bij een lokale AH naar binnen geweest (moest toch pauze maken). Karretje mee.. maar goed, dat karretje heb ik ook her en der geparkeerd en ben naar het schap gelopen.. Is zeker niet de bedoeling, het winkelwagentje in de winkel onbeheerd te laten?

Verloor er een kind, dat in het zitje in het winkelwagentje zat, haar stuiterbal nog.. :cry: Haar moeder zag dat niet.. normaal zou ik dat dan ff oppakken en teruggeven.. maar nu: moeders maar aangeroepen..wat lastig was want zij ging net een ander gangpad in.. én ik heb toch maar aan de dolly getrokken omdat de stuiterbal daaronder gerold was..

Maar goed, theebiscuit hadden ze daar wel. :pos:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Mensen die in een supermarkt werken, wat zijn volgens jullie nu de rustige dagen en tijdstippen? Of wat kan ik beter vermijden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Wat ik van collega's hoor is het bij ons in de winkel rond 9u doorgaans vrij rustig. Nu zijn 'wij' een kleine buurtsuper in een volksbuurt, dus misschien niet heel representatief voor heel AH. Rond die tijd hebben we ook bijna geen vakkenvullers rondlopen, dat scheelt natuurlijk ook in drukte.
🍉
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Bij mij bij ALDI is vaak de ervaring tussen 08:30 en 09:30 uur dat het rustig is en vervolgens pas weer na de lunch zeg tussen 14:00 en 16:00 uur daarna kun je het beste pas weer na ongeveer 19:00 uur komen al is het net iets na 20:00 uur nog rustiger (Wij zijn als enige super hier in het dorp 6 dagen per week tot 21:00 uur geopend, de rest sluit om 20:00 uur behalve op vrijdag).

Maar de tip die ik vooral mee wil geven is om zaterdag overdag de supermarkten te vermijden aangezien er maar een beperkt aantal mensen naar binnen mag. Iedereen moet ook een karretje hebben (dus geen twee mensen voor één karretje)
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 26 mar 2020, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Het viel mij op dat het hier gisteravond rond 21:30 extreem rustig was in de Appie, de beveiliger (die er meestal is) liep voor de winkel heen en weer door het winkelcentrum, en er stond niemand bij de ingang.

Hoe anders was dat vanmiddag toen bijna alle (open) rolluiken waren afgezet met rolkarren, en er bij de ingang een meisje stond dat de hengsels van mijn mandje volspoot voordat ik het overhandigd kreeg. Maar ik kon nog steeds meteen door naar de zelfscan, dus echt drukdruk was het niet.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef:Mensen die in een supermarkt werken, wat zijn volgens jullie nu de rustige dagen en tijdstippen? Of wat kan ik beter vermijden?
Overal is dat anders natuurlijk maar mijn ervaring is s middags tussen 14u en 15u rustig is, normaal ook tussen 8 en 9u al is dat nu iets drukker, net als s avonds. Ik merk overigens wel dat mensen zich beter proberen te spreiden dus in dat opzichte zijn de pieken al minder.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

Z2N schreef:(...) want dat alle bloem op zou zijn had ik nog wel doorgekregen,
Niet alleen de bloem hier in de Jumbo, alle soorten tarwemeel, volkoren, zelfrijzend etc. allemaal op gisteren. De voorgemengde bakmixen van o.a. Koopmans vonden daarentegen maar weinig kopers. Zou het erop lijken dat Nederlanders uit verveling eindelijk leren bakken? Dat belooft wat voor Heel Holland Bakt 2021. Hier thuis is het vervelingsbakvirus al wel toegeslagen, maar wij beginnen eerst aan de 'ambachtelijke' bakmixen die we over de jaren als 'cadeautjes' hebben gekregen, gisteren ging nr 3 van de 5 op.
Z2N schreef:(...) maar bij drie verschillende supermarkten was alle gist op.
Ook de verse bakkersgist in het koelschap?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Ik was gisteren even in Breda bij de Stada Stores om even wat bij de Action te halen en het viel me op dat er bij de Jumbo Foodmarkt niet heel moeilijk gedaan werd als je met z'n tweeën met 1 karretje naar binnen ging. Zag dat toch wel een aantal keer gebeuren. Zou dat komen omdat het niet druk was?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Er mogen bij mijn Ap meer mensen naar binnen dan er winkelwagens zijn, dus ik kon een van de felbegeerde mandjes bemachtigen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

Bezorgmoment bij Picnic kunnen krijgen, hoef de deur niet uit *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Dus geen #treinleven vandaag? :o -o-
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door marvinkok »

Mijn wederhelft heeft besteld.
#treinleven al sinds 04:42 vanochtend..
Nog een half uurtje en dan is het #thuisleven
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Gelukkig, ik was al bezorgd :Y
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef:Er mogen bij mijn Ap meer mensen naar binnen dan er winkelwagens zijn, dus ik kon een van de felbegeerde mandjes bemachtigen *O*
Gisteren hadden wij ook mandjes, benieuwd hoe dat vandaag is *O*
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Vandaag de lokale Ap's maar eens onderzocht. Wat een creativiteit van de ondernemers!

Bij Ap 1 stonden de winkelwagentjes buiten. Je krijgt van een medewerker een schoon karretje, nadat deze is ontsmet.
Bij Ap 2 stonden de winkelwagentjes binnen. Je pakt een winkelwagentje, rijdt naar de medewerker die het karretje ontsmet, en gaat naar binnen.
Bij Ap 3 stonden de winkelwagentjes buiten. De bewaker van dienst meldt je dat het winkelwagentje schoon is. maar dat je het in een andere rij terug moet zetten, zodat deze ontsmet kunnen worden.
Bij Ap 4 stonden de winkelwagentjes binnen. Je pakt een winkelwagentje, gaat langs de statafel die er staat, leest de instructie en ontsmet zelf je winkelwagentje voordat je naar binnen gaat.

Oh, en bij de DekaMarkt is inmiddels de regel van kracht dat je niet alleen 1,5 meter afstand moet houden, maar dat er ook 1 klant per 10 vierkante meter toegestaan is. Tijd om een landmeter mee te nemen naar de suup. :')
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Zoals bij ap 3 zo ging het hier vanmorgen ook. In alle drukte kreeg ik het niet voor elkaar dat alle wagentjes direct schoongemaakt werden dus de vraag of klanten hun winkelwagentjes daarna aan de andere kant wou zetten.

Overigens als klanten behoefte hadden we zelf handschoentjes, reinigingsdoekjes en van dat andere papier.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

De plaatselijke Jumbo heeft een flinke hoeveelheid dranghekken laten aanrukken om de rij op de stoep te beheersen. Komt ook goed uit dat de winkel met de verbouwing begin dit jaar een extra ingang heeft gekregen. Ook is er door de Jumbo of door de gemeente op straat een geel bord geplaatst over afstand houden.

In de winkel zijn ook wat aanpassingen gemaakt. Bij de ruimte achter de kassa's met meubels geschoven om het eenrichtingsysteem goed te kunnen hanteren. De winkelwagens worden na het afrekenen afgegeven aan een medewerker, die ze schoonmaakt. Winkelwagens mochten toch al niet naar buiten, dus dit is alleen maar extra service voor de klant. Daarna wenkt de beveiliger steeds één klant van de stoep naar binnen die vervolgens met een vrijgekomen winkelwagen de winkel in mag.

Vraag mij wel af hoe leuk klanten dit zullen vinden als het regent :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Dan blijven ze thuis en lost het probleem zichzelf op? *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Hier bij de Plus hebben ze één ingang van de winkel tijdelijk afgesloten en is de hoofdingang met een dranghek en twee statafeltjes van de horeca-afdeling in twee gedeeld. Het krijtbord waar normaal de aanbiedingen van de horeca op staan heeft nu ook een nieuwe toepassing gekregen als bord met instructies.

Bij binnenkomst mag je een winkelwagentje uit de horeca-afdeling pakken. En na het afrekenen lever je 'm aan de andere kant van het hek weer bij de medewerker in die ze ontsmet en vervolgens weer terug zet.
Verder niet kunnen zien hoe ze het maximum aantal klanten handhaven, want het bleek een briljant idee van me te zijn geweest om op zaterdagavond om 20.00 uur boodschappen te gaan doen: 't was behoorlijk rustig in de winkel en alles was goed gevuld. ('s ochtends vroeg is het ook wel rustig, maar struikel je vaak over de vakkenvullers die er nu maar zeer beperkt bezig waren)

Enige nadeeltje: de zelfscankassa was niet bemand en bij de enige multifunctionele kassa (die zowel voor zelfscan als normaal afrekenen gebruikt kan worden) had ik net een hamsteraar voor me met een dusdanige hoeveelheid boodschappen dat ze tussentijds moest inpakken omdat de berg boodschappen anders van het inpakgedeelte van de kassa af zou vallen :P Die zal nog een uitdaging gehad hebben om alles mee te nemen, want je kunt nu zo te zien niet je karretje meenemen naar de parkeergarage onder de supermarkt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Suus schreef:De plaatselijke Jumbo heeft een flinke hoeveelheid dranghekken laten aanrukken om de rij op de stoep te beheersen. Komt ook goed uit dat de winkel met de verbouwing begin dit jaar een extra ingang heeft gekregen. Ook is er door de Jumbo of door de gemeente op straat een geel bord geplaatst over afstand houden.
Ah ja, dat was ik vergeten. Ap 3 had inderdaad een dranghek bij de entree voor aparte ingang en uitgang (met geprinte A4'tjes welke kant de ingang en de uitgang is). Ap 1 had een redelijk dwingend éénrichtingsbeleid uitgezet met die tape die ook gebruikt wordt om je bij de kassa 1,5 meter afstand te laten houden tot de voorganger. Maar dat is dan ook een redelijk oude Ap, waar je buiten Corona gesproken al horendol wordt omdat je nauwelijks met twee winkelwagentjes in tegengestelde richting langs elkaar kunt schuiven :roll:

Meest saillante detail vandaag was trouwens dat een op leeftijd zijnde heer mij op de markt bijna aanstootte in zijn poging een harinkie te scoren. Gast, ik doe mijn moeite voor jou, hé. :cry:
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Wat me opvalt is dat er bij jullie overal rijen stonden??? Bij ons was nog niet eens driekwart van capaciteit gebruikt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Mijn Ap hier in het winkelcentrum had eind van de middag ook een rij, al was het een man of 4-5, en was ik binnen een minuut de winkel in.

En overigens hebben ze de rolcontainers in de ingangen vervangen door winkelmeubilair (de plantenrekken en wat tafels), en dat ziet er toch net iets minder doomsday uit *O*
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Daniel schreef:de zelfscankassa was niet bemand
Het zal wel aan mij liggen (of aan de Plus), maar wat valt er te bemannen aan een zelfscankassa?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Er loopt normaal gesproken altijd iemand rond die toezicht houdt en helpt indien nodig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 48 gasten