Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Betalen in winkels is meestal niet het merendeel van je maandelijkse betalingen.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Daar heb je je reguliere loon voor wat (als het goed is) op je bankrekening gestort wordt. En als je toch je fooiengeld daarvoor wil gebruiken, kun je het altijd nog zelf storten bij de bank.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

ArrivaBas schreef: wo 02 nov 2022, 20:00 Contant geld raak je buiten het criminele circuit aan de straatstenen niet kwijt in de huidige Nederlandse maatschappij. Dat merk ik inmiddels ook aan mijn eigen portemonnee. Omdat ik mijn contante geld dat ik verdien aan fooi quasi niet kwijt kan, overstromen mijn spaarpotten inmiddels en begin ik mij juist lichtelijk te ergeren aan klanten die koste wat het kost fooi willen geven.
Een keer niet zelfscannen maar bij gewone kassa. Of elke keer paar euro meenemen en de rest pinnen.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: wo 02 nov 2022, 11:16 De gele supermarktketen van Frits van E. had een leuke reclame bedacht in het kader van het WK voetbal: met hossende bouwvakkers. Dat valt logischerwijs niet zo lekker.

https://www.ad.nl/binnenland/verontwaar ... ~ac78ab4b/
Best bijzonder dat daar bij Jumbo en het reclamebureau niemand over heeft nagedacht... Of juist wel, om doelbewust ophef te laten ontstaan?
PHS schreef: wo 02 nov 2022, 18:38
Suus schreef: wo 02 nov 2022, 18:22 Ondertussen worden de problemen voor Frits van E. nog wat groter, want het FD schrijft dat er voor tonnen aan contant geld in zijn huis is gevonden.

https://nos.nl/l/2450782
Wat overigens heel weinig zegt, het is niet strafbaar om contant geld in huis te hebben. Ook een paar ton aan contanten is niet strafbaar.

Het wordt pas strafbaar als er een verdenking is dat dat geld een criminele herkomst heeft. Daar zijn tot dusver geen aanwijzingen voor. Het is ook niet vreemd dat de topman en mede-eigenaar van een grote supermarktketen zoveel geld heeft dat hij een paar ton in huis heeft.
Dat is best wel wat werk bij de pinautomaat om even een paar ton in huis te kunnen hebben. En als mede-eigenaar van zo'n groot bedrijf is het niet gek dat je over een paar ton kunt beschikken, maar waarom contant? Het probleem is dat wij het hele verhaal niet kennen, maar er worden wel stukjes van het verhaal naar buiten gebracht.
Beul van de blindegeleidelijn
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

trolly schreef: wo 02 nov 2022, 20:08
ArrivaBas schreef: wo 02 nov 2022, 20:00 (..) Omdat ik mijn contante geld dat ik verdien aan fooi quasi niet kwijt kan, overstromen mijn spaarpotten inmiddels en begin ik mij juist lichtelijk te ergeren aan klanten die koste wat het kost fooi willen geven.
Lastig. Maar je boft: ik moet binnenkort toch naar Dordracht, en ik wil het best even gratis bij je op komen halen :Y
Precies... en dan even bij de bouwmarkt naar binnenlopen om de muntgeldstortingsautomaat van Geldmaat te gebruiken. :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Geldmaat heeft tegenwoordig ook eigen “winkels” :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Maar daar kan je niet altijd ook munten storten. De Geldmaat-winkel in Amersfoort heeft bijvoorbeeld bij mijn weten alleen de mogelijkheid tot het storten van biljetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Precies. En ik accepteer alles.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ik ging vandaag nieuwe bakboter halen en opeens stond ik met een pakje in mijn hand met houdbaarheidsdatum 2 oktober 2022. :shock: Gelukkig stond ik op te letten, heb het oude pakje maar bij de broodafdeling afgegeven en een ander pakje gepakt dat wel nog tot december goed is. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Zo'n blok? Die zijn na die datum vaak ook nog een hele tijd te gebruiken hoor.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Boter is inderdaad niet iets wat zogauw bederft nee. Ik had laatst zoiets met hamburgers: lagen iets van drie verpakkingen die de dag ervoor als TGT-datum hadden in het schap. toen toch maar even de toevallig langslopende medewerker aangesproken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Ja thuis gooi ik het inderdaad ook niet meteen weg, maar om het een maand over datum nog in de winkel te hebben liggen lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. :p
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

^^ personeelstekort.. ;)
(..)Dynamisch afprijzen
Albert Heijn heeft nu in alle winkels met zelfscan en elektronische schapkaartjes het digitale alternatief van de 35%-sticker: dynamische kortingen op verse producten zoals vlees en kip. De precieze korting wordt automatisch op het elektronische prijskaartje getoond. Kortingen kunnen oplopen van 25%, 40% tot 70%. Bij dynamisch afprijzen berekent een door Albert Heijn ontwikkeld algoritme automatisch de beste korting om aan het einde van de dag geen onverkoopbare producten over te houden. Zo wordt er minder voedsel verspild en profiteren klanten van maximaal voordeel. (..)
https://nieuws.ah.nl/dynamisch-afprijze ... rspilling/

Dit was van de week in het nieuws. Prima, maar hopelijk hebben ze het dan ook zo voor elkaar dat de korting op tijd terug springt op het moment dat de THT van de dezelfde dag uitverkocht is maar die van de volgende dag nog in het schap ligt..mét een afprijzingssticker.
Dit had ik dus een week of wat geleden met een Oma's stamppotje. 70% afprijzing, zo aan het begin van de avond. Voor de zekerheid maakte ik even een foto.. want ik ben al eens eerder die 70 procent misgelopen..

Enfin, voorbij de kassa mijn bon nagekeken en ja hoor... de Oma's stamppot was maar voor 35% korting gescand. :|
Dus even langs de servicebalie. Kassabon en foto was voldoende (product zat onderin de tas). Ik kreeg 2 euro 60 terug, ja contant graag.
(Hoe lang zal dat credit pinnen duren voordat die centen terug zijn op je bankrekening?).
Om het eerlijk te houden.. gaf ik aan dat de Nestle icedtea (uit de koeling, icetea met melk..) ook 35% had gekregen... maar zat geen sticker op het product en de houdbaarheid was ook nog enkele dagen. Dit hoefde niet gecorrigeerd te worden, zei de dame achter de balie. Ook goed.

Nu komt het: kwam ik thuis en wil ik de folie van de stamppot trekken om die in de oven te schuiven..valt mijn oog op de THT op de folie: die is van de volgende dag. Ineens begrijp ik dat de 35% korting wel klopte maar dat de digitale prijskaart aan het schap nog achter liep. Nu ja, dank voor de muntjes, AH. Ik zal er de volgende keer nog beter op letten.

Misschien ergens op dat elektronisch prijskaartje nog de tekst frummelen dat de maximale afpriizing geldt voor het product met houdbaarheidsdatum van vandaag?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij retourpinnen staat het geld de volgende werkdag op je bankrekening.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Mijn ervaring is zelfs dat het er vrijwel gelijk op staat.
🍉
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

Bij de zelfscan in de Ap moet je tegenwoordig weer kiezen tussen pinnen (duh) of die suffe kaart van de Postcode Loterij (sic). De keuzes zijn dus "Pinnen" of "Geniet kaart". Ik dacht dus al die tijd, wat een archaïsche en ongebruikelijke uitdrukking, wie gebruikt het werkwoord genieten met een lijdend voorwerp nou nog. Blijkt het dus om de "Geniet van 't Goede"-kaart te gaan. De genietkaart. :') Ik had het kunnen weten, hun eigen naam bevat ook al een overbodige spatie. :X
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Is dacht ik alleen volgende week nog.
Hebben ze denk ik gedaan omdat we voorgaande jaren elke keer uit moesten leggen dat de pintransactie eerst afgebroken moest worden en dan kon er pas voor die PCL-kaart gekozen worden.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Met als gevolg dat de verstandige mensen die niet meedoen met de Postcode Loterij nu een extra actie moeten uitoefenen. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Ja vreselijk.
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Ja dames, wat kan het leven toch een hel zijn.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Gewoon afrekenen bij de Hainje van dienst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: wo 09 nov 2022, 17:43 Met als gevolg dat de verstandige mensen die niet meedoen met de Postcode Loterij nu een extra actie moeten uitoefenen. -0-
.. maar de vraag of je Airmiles wilt inwisselen hebben ze dan (nu) even geschrapt. Althans, ik kreeg 'm niet, van de week.

Maar, eerlijk is eerlijk.. de software van de zelfscan zit bij AH toch wel gebruiksvriendelijk in elkaar, vind ik. (op basis van mijn ervaringen met Jumbo, Lidl, en Hoogvliet (goede tweede, wat mij betreft).
Van de week twee soorten broodjes gepakt.. en de software schotelt mij keurig weer het menu van de broodjes voor toen ik (weer) op de knop van producten zonder streepjescode klikte. :p

Okay.. als mijn tweede product zonder streepjescode geen brood was maar een heel andere categorie.. dan was ik daar misschien wel weer niet zo blij mee.. en zat ik hier misschien mijn ongenoegen daarover te ventileren.. :X maar over het geheel genomen bevalt mij de opstelling en werking van de zelfscan kassa bij de AH wel het beste.

Die van de Lidl vind ik omslachtig met scannen.. Jumbo te luidruchtig (dame die bedankt voor het winkelen bij Jumbo..). Hoogvliet zit het dichts bij de AH indeling, naar mijn ervaring.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

AH komt op een mooie tweede plek, maar de zelfscan van de Coop is verbazingwekkend genoeg echt met stip nummer 1. Daar klopt gewoon alles aan.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Ik ben al lang blij dat geen enkele Nederlandse keten zelfscan met weegschaal heeft zoals in Frankrijk of het VK normaal is.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ik vind juist die van Jumbo fijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten