Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ICE11 »

Het is toch jammer: De aardbeienoogst is dit jaar vanwege het mooie lenteweer zeer goed en de prijzen lager dan vorig jaar, maar omdat de mensen zuiniger met hun geld zijn krijgen de boeren hun fruit niet kwijt en voor hen is het lucratiever om de aardbeienvelden onder te ploegen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik koop elk weekend een bak Hollandse aardbeien voor een euro. Net zoals vorig jaar en het jaar daarvoor. Aan mij zal het dus niet liggen. De aardbeien zijn voor mijn gevoel wel iets kleiner dit jaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Vanwege logistieke redenen (lees: het lag handig op de route) was ik gisteren weer eens bij een Coop. De afwikkeling is nu toch wel duidelijk begonnen: veel huismerkproducten zijn niet meer verkrijgbaar (het merk gewoon loopt uit en Plus wil kennelijk geen eigen huismerk wegleggen in de winkels die nog Coop zijn). Dit leidde in de winkel waar ik was in ieder geval her en der tot lege planken of halve schappen (fruit in blik, ontbijtkoek, koek), terwijl volgens mij helemaal niet duidelijk is op welke termijn deze winkel wordt omgebouwd. Kan me niet voorstellen dat ondernemers hier blij mee zijn, dit kost gewoon omzet.

Ook was het schap met roomboter haast helemaal leeg, maar dat zal wel andere redenen hebben. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Hebben we weer een botercrisis dan? Daar merk ik bij Jumbo namelijk niets van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij Lidl in Neede stond wel dat Lidl leveringsproblemen met boter heeft
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Tom024 schreef: vr 03 jun 2022, 08:41 De afwikkeling is nu toch wel duidelijk begonnen: veel huismerkproducten zijn niet meer verkrijgbaar (het merk gewoon loopt uit en Plus wil kennelijk geen eigen huismerk wegleggen in de winkels die nog Coop zijn).
Op zich bijzonder want G'woon is een merk van de Sperwer groep waar Plus ook bij hoort. Sterker nog, de Plus huismerkproducten zijn veelal exact hetzelfde als die van G'woon op de verpakking na. Dat laatste nadat G'woon bij Plus weer uit de winkels verdween.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Jef400 »

Vandaar dat ik die spullen maar g'woontjes vind...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Bij Picnic verdwijnt G'woon ook dus misschien fasreren ze dat hele merk uit?
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Nee, Picnic heeft om op te starten via Boni bij Superunie ingekocht. Inmiddels werken ze op een grotere schaal en hebben ze een samenwerking gevonden met Edeka. Picnic zit nu met Edeka in een inkoop samenwerking. Daar komen steeds meer producten uit waarmee het Picnic huismerk wordt opgebouwd en dus het G'woon huismerk wordt uitgefaseerd. Toen Picnic begon was het al het uitgangspunt dat de inkoop via Boni afgeschaald zou worden als Picnic opschaalde. Picnic pakt het nu slim aan en maakt alle verpakkingen viertalig, zodat ze niets meer aan hoeven te passen als ze verder uitbreiden.
PHS

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door PHS »

Bij de Lidl wordt nu kapsalonsalade verkocht, bedoeld als broodbeleg :o
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Meltrain »

Dat hebben ze al eens eerder gehad. De eerste paar happen vond ik het nog wel lekker, maar daarna niet meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

PHS schreef: za 04 jun 2022, 10:43 Bij de Lidl wordt nu kapsalonsalade verkocht, bedoeld als broodbeleg :o
Dat is inderdaad vaker bij de smaak van Nederland bij Lidl. Volgende week zijn er weer lekkere Italiaanse dingen *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Blijkbaar had de Coop nog een voorraad stickers liggen die op moest voor alle winkels omgebouwd zijn... op diverse vleeswaren bij m'n Plus zat vandaag een etiket wat toch verdomd veel op de Coop-huisstijl leek (maar dan wel zonder Coop-logo).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

De plaatselijke coop heeft morgen de laatste dag, 28 juni gaat het verder als Plus. De plaatselijke Albert Heijn vandaag de laatste dag voor verbouwing. De lokale jumbo doet nog een weekje en als Albert Heijn weer open is volgende week gaat de jumbo dicht.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

De Plus waar ik werk gaat vanaf 21 juni ook drie weken dicht voor een verbouwing. Omdat de franchisenemer van mijn Plus twee winkels binnen een straal van twee kilometer van elkaar runt kan de afdeling e-commerce in die andere doorwerken tijdens deze verbouwing, dus voor mij ligt het werk tot ik op vakantie ga niet stil. :p
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik had vandaag het laatste restje Ajax allesreiniger uit de fles gebruikt. Gekocht, destijds, bij de Zeeman voor € 1,59 aldus de sticker.

Loop ik einde middag, min of meer toevallig, even door de plaatselijke Plus (en ik mij nu realiseer dat ik de pot D&L knoflook aioli vergeten ben.. :twisted: :twisted: ) voor o.a. de zilvervliesrijst tbv het avondeten.. valt mijn oog op de flessen Ajax allesreiniger in de aanbieding. 50% korting. :D Voor € 1,49 neem ik een fles mee.

Kom ik thuis.. past de fles niet in het vak in het keukenkastje waar de andere fles ook stond. :x :?:
:idea: blijkt het een 1,25 liter fles allesreiniger te zijn. De Ajax fles van de Zeeman had een inhoud van 1 liter.

Irritant.. voordeel = ergernis... bij mij. :X :evil:
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Wij van Ons leven intens met je mee :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

:pos: :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Durashift heeft deflatie ontdekt bij schoonmaakmiddelen _O_
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Tom024 schreef: vr 03 jun 2022, 08:41 Vanwege logistieke redenen (lees: het lag handig op de route) was ik gisteren weer eens bij een Coop. De afwikkeling is nu toch wel duidelijk begonnen: veel huismerkproducten zijn niet meer verkrijgbaar (het merk gewoon loopt uit en Plus wil kennelijk geen eigen huismerk wegleggen in de winkels die nog Coop zijn). Dit leidde in de winkel waar ik was in ieder geval her en der tot lege planken of halve schappen (fruit in blik, ontbijtkoek, koek), terwijl volgens mij helemaal niet duidelijk is op welke termijn deze winkel wordt omgebouwd. Kan me niet voorstellen dat ondernemers hier blij mee zijn, dit kost gewoon omzet.

Ook was het schap met roomboter haast helemaal leeg, maar dat zal wel andere redenen hebben. ;)
Ik moet mezelf even corrigeren: deze winkel is op 14 juni (een dinsdag, gekke dag voor zoiets) voor het laatst open als Coop om enige tijd later te herrijzen als Boni.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Goh, ik hoor steeds van Coop-filialen die verdwijnen, maar nog nooit van filialen die daadwerkelijk een Plus worden _O-

Vind ik ook niet raar, want elke Plus die ik ken heeft een rare indeling, matig assortiment is veel te duur.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij Enschede de Eschmarke zijn ze wel een Coop tot Plus aan het verbouwen.

En tja, rare indeling, matig assortiment en duur komt bij AH ook regelmatig voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Omroep Brabant is wat dieper gedoken in de “Afrikaanse Bossie Bollen” die deze week bij de Lidl te koop zijn.

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/409 ... n-bij-lidl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef: di 07 jun 2022, 15:51 Goh, ik hoor steeds van Coop-filialen die verdwijnen, maar nog nooit van filialen die daadwerkelijk een Plus worden _O-

Vind ik ook niet raar, want elke Plus die ik ken heeft een rare indeling, matig assortiment is veel te duur.
Gevonden:
jelmerrr schreef: ma 06 jun 2022, 12:40 De plaatselijke coop heeft morgen de laatste dag, 28 juni gaat het verder als Plus. De plaatselijke Albert Heijn vandaag de laatste dag voor verbouwing. De lokale jumbo doet nog een weekje en als Albert Heijn weer open is volgende week gaat de jumbo dicht.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Bij de AH lag vanmiddag een schaal met twee lekkerbekjes in de uitverkoop. 35% kortingsticker én bonus aanbieding. Mooi, d8 ik, alsof die voor mij was neergelegd. Kom ik bij de kassa.. wordt dat schaaltje ingehouden. Afprijzingsartikel niet scanbaar. Blijkt de vis, volgens de verpakking, tot 24 juni houdbaar te zijn. Het was zaterdag de 25e. Nou moe.. :cry:
Ik zei nog: voor mij geen probleem, wil de de vis toch vanavond bij de patat en salade eten. Maar nee, dát kon echt niet, zei het meisje.

Waar gaat het heen met de wereld. Allemaal regeltjes.. is de mens nog wel baas over zijn eigen leven / keuze?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten