Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ik heb weer kipvriendelijkere eieren gezien bij de Ap, vorige week was het schap nog leeg op gekleurde eieren na. Maar ik ga eigenlijk alleen naar de Ap voor dingen die bij de kleinere winkels niet te krijgen zijn, omdat het er zo lang een bende is geweest.

De reserve-dranghekken van de Jumbo kwamen trouwens goed van pas, want ze hebben de rij voor de ingang een stuk verlengd zag ik bij het voorbijlopen vanochtend. Ik hoop alleen niet dat er bij de mensen die er boven wonen brand uitbreekt, want de nooduitgang komt nu in de wachtrij van de Jumbo uit :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ach, met gaten van anderhalve meter kom je daar wel doorheen toch? :')
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Dan nog liever de verbrandingsdood!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij ons in de lidl gaat de bloem en de meel telkens dusdanig snel op dat er niet twgen te vullen is. Voor de rest niets abnormaals in ieder geval.
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Nou ja, dat is dan één voordeel van deze crisis: de lokale bakker is weer terug. Nog niet in het straatbeeld, maar dat komt nog wel.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ik las in het FD van gisteren een artikel over dat de Wageningen Universiteit in 2013 een rapport (denkoefening) heeft gemaakt over de NL voedselvoorziening in een crisistijd wanneer landen voedsel hamsteren voor de eigen bevolking en er geen ex- en import mogelijk is.
(..) Onderzoek door LEI Wageningen UR. In deze studie is een denkoefening gedaan of de Nederlandse landbouw in buitengewone crisisomstandigheden voldoende voedsel kan produceren voor 17 mln. Nederlanders. De crisis is voorgesteld als een autarkiesituatie, waarbij geen import en export meer mogelijk is.(..)
https://www.wur.nl/nl/Publicatie-detail ... 3338323639

Kort gezegd: wij kunnen prima onze monden voeden met meer groentes, aardappelen en kippenvlees. Alleen een tijdelijk tekort aan plantaardige oliën is een risico en daarvan zou dan een ijzeren voorraad voor aangelegd moeten worden.

Geen pasta, rijst, pizza en varkenvlees meer.. en ook (helaas) geen koffie en thee (zou je een ijzeren voorraad aan koffiebonen / theebladeren kunnen opslaan, qua houdbaarheid?) meer.

Nu ja, dacht ik, sinds 2013 is er wel iets veranderd, ten gunste.. want tegenwoordig kennen wij toch de bloemkool pizzabodem.. en courgette pasta?
Duss, pizza en pasta kan ook gegeten worden in crisistijd (als men daarvoor de bloemkolen en courgettes (deels) voor wil opofferen, natuurlijk.
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

WAT! GEEN KOFFIE!1!

:X
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Bij de laatste twee supermarkten waar boodschappen deed was een deurbeleid maar geen personeel om daarop toe te zien. Ook hing een affiche waarin stond dat je zelf de winkelwagentje moest ontsmetten. Bij een van de supermarkten was wel ontsmettingsmiddel maar geen papier. :o
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Ja, dat zal ook wel ff afkicken worden voor mij dan..

Maar goed, men spreekt ook over een overgangsjaar.. dus vermoedelijk kan je in dat jaar nog wel koffie 'hamsteren'.. maar dat zal wel tegen een hogere prijs zijn, denk ik dan.

Of gewoon nu al af en toe een extra pak meenemen.. qua houdbaarheid kan je zo een jaar vooruit (gemalen koffie) plannen..
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Durashift schreef:Nu ja, dacht ik, sinds 2013 is er wel iets veranderd, ten gunste.. want tegenwoordig kennen wij toch de bloemkool pizzabodem.. en courgette pasta?
De Heere heeft de bloemkool niet geschapen om er pizzabodems van te maken :N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Godverdomme, gaan we het weer over die boeg gooien?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Durashift schreef:Ja, dat zal ook wel ff afkicken worden voor mij dan..

Maar goed, men spreekt ook over een overgangsjaar.. dus vermoedelijk kan je in dat jaar nog wel koffie 'hamsteren'.. maar dat zal wel tegen een hogere prijs zijn, denk ik dan.

Of gewoon nu al af en toe een extra pak meenemen.. qua houdbaarheid kan je zo een jaar vooruit (gemalen koffie) plannen..
De overgebleven Senseopads opscheuren en dan als opgietkoffie drinken? Dan heb ik nog wel koffie in huis :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Jij hebt echt geen idee wat het begrip koffie inhoudt, hè?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Misschien is het een idee om komend najaar beukennootjes en eikeltjes te gaan verzamelen? Daar zijn ze de oorlog ook mee doorgekomen. :pos:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Dat is zielig voor de eekhoorn.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Hoezo? Die zijn dan allang op, hoor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Dus ik loop vanochtend onze Lidl in om boodschappen te doen, en voor mij schuifelt een oud vrouwtje wat voorovergebogen met haar rollator voor me uit. Het gaat allemaal niet heul snel - ik kom haar bij diverse schappen nog een paar keer tegen. "Tsja, die ouwe mensjes toch, die hebben het niet makkelijk", is een onwillekeurige gedachte die in me opkomt.

Wat later sta ik af te rekenen, als ik een kassa verderop het kassameisje "nee, u moet hem er iets dichter tegenaan houden" hoor zeggen (dit soort opmerkingen moet je overigens nooit contextvrij maken, lieve kinders). Ik draai me om; zie ik daar hetzelfde oude vrouwtje, die daar staat af te reken met haar... smartphone :!:

Old people FTW *O*
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

De lokale Ap heeft een primeurtje: ze zijn voor het eerst in hun bestaan op Eerste Paasdag open! En wel van 10.00-18.00 uur. Ook op Tweede Paasdag zijn ze open, maar dan van 10.00-21.00 uur (normaal 13.00-18.00 uur). Zogenaamd omdat "de spreiding van klanten dan zo optimaal mogelijk is".

Maar ik denk dat ze zoveel mogelijk van hun vooraf ingekochte Paasmeuk willen wegzetten. Maar hé. 8-)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Zo zo, de jaren '10 zijn ook gearriveerd bij jouw winkel. :lol:
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Ja het was ook best regionaal wereldnieuws dat de Ap in Wouden(biblebelt)berg voor het eerst op zondag open ging :')
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Geloof dat hier nog alles dicht is op eerste paasdag etc. Niet dat ik daar 'last' van heb, met feestdagen kom ik toch niet in welke winkel dan ook. Sowieso bevalt het mij op dit moment uitstekend om maar een tot twee keer per week naar de supermarkt te gaan, ipv bijna dagelijks *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Bijna dagelijks??!?!één?? Corona geeft je je leven terug *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hier is door de gemeente recent de regelgeving omtrent openingstijden op zon- en feestdagen aangepast. Daardoor mogen supermarkten nu van 12 tot 20 uur open ipv 13 tot 20 uur. Maar daar tegenover staat wel dat op eerste feestdagen en nieuwjaarsdag de supermarkten niet open gaan (besloten samen met alle supermarkten in de gemeente). Hemelvaarstdag is vanaf nu een uitzondering dan mogen ze open van 09:00 tot 18:00 uur

Overigens is hier in de gemeente maar één supermarkt welke van 12 tot 20 uur geopend is. De rest is allemaal vanaf 12 of 13 uur geopend tot 18 uur.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Bij de Plus hier hangt vooralsnog nog een poster met voor 1e Paasdag "gesloten" erop, maar de gemeente Amersfoort heeft al bericht dat er voor dit jaar een ontheffing komt voor winkels die voedingsmiddelen verkopen waardoor ze ook op 1e Paasdag open mogen. De poster hing er al eerder, dus wellicht dat er nog verandering in komt.
2e Paasdag was het meeste hier sowieso al open (net als op zondagen), waarbij de Plus bij mijn weten wel de enige is die elke dag van 8.00 tot 22.00 uur open is. De meeste andere supermarkten zijn pas op zondagmiddag open.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dit jaar zou de Jumbo in de straat 366 dagen van 7:00 tot 22:00 geopend zijn, ware het niet dat ze in januari drie weken dicht waren voor een verbouwing.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten