Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

En als je online bestelt moet je vaak voor een groot bedrag bestellen, terwijl ik niet eens plek heb om al die spullen op te bergen. Ik moet mijn borden en glazen ook nog ergens kwijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Precies, en daarom wil iedereen even naar de supermarkt. Inclusief de medemens uit de risicogroep die ook niet thuis blijft, want dan kun je zo lekker met die kennis of buurvrouw bijbeppen. Wat je uiteraard in de gang van het pand doet nadat je afgerekend hebt.

Volgens mij ben/heb ik dan niet eens het grootste probleem.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

rikthoff schreef:Precies, en daarom wil iedereen even naar de supermarkt. Inclusief de medemens uit de risicogroep die ook niet thuis blijft, want dan kun je zo lekker met die kennis of buurvrouw bijbeppen. Wat je uiteraard in de gang van het pand doet nadat je afgerekend hebt.

Volgens mij ben/heb ik dan niet eens het grootste probleem.
Dus nu gebruik je mijn argumenten om je eigen bijzondere gedrag goed te praten. Jij durft.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Of je gaat op een andere dag dan de zaterdag voor Pasen boodschappen doen. Heb ik ook gedaan, ging prima *O* Maar goed, Rikthof heeft de richtlijnen nog in acht genomen en is met eigen vervoer gegaan. Waar ik meer moeite mee heb is met mensen die het ov gebruiken om ergens een lunch te halen bij een keten dat ook in de eigen buurt zit en overal hetzelfde smaakt...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

Gaan we die nou weer oprakelen ja? :')

Moet je niet net zoals Ome Mikos er ook even naar linken dan? Dat schijnt volgens de rode jassen namelijk niet onder "op de man spelen" of "op een negatieve manier bejegent" te vallen, dus u bent volledig vrij :Y
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Zugführer »

Het is inderdaad niet nodig om elkaar hier de les te lezen en zeker niet de bewegingen van anderen achter elkaars rug om te gaan veroordelen, dat valt inderdaad onder "op de man spelen". Kunnen jullie het hier een beetje gezellig houden zodat het beheer verder kan met werken en/of Pasen vieren? Dank u!
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Suus schreef:Jij durft.
Dank, was inderdaad een gestrekt been, en dat wil je soms vermijden in een constructieve discussie. Angst, onzekerheid en twijfel doen rare dingen met een mens. Waar ik dus creatief mee om ga, uiteraard binnen de lijntjes. Echter, ik zie meer gevallen van dat soort in mijn omgeving. En dan heb ik het weer moeilijk. Want als je al wékenlang gebombardeerd wordt met instructies op (ondertussen) AVI-1 niveau waarvan je nog steeds 'tig mensen ziet die. hét. gewoon. níet. dóór. hebben.

Dan is dat niet leuk. En dan druk ik mezelf heel zacht uit.
Zugführer schreef:"op de man spelen"
Dank. Maar dus ontopic:
Wil iedereen ondertussen even lachen om die Witz van de Duitse kassamedewerkster?

Dank u. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Langzaam wordt het leven weer normaal, vanaf 28 april komen de bakjeszegels weer terug bij de Ap *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Goddank. Nou de tarwebloem nog.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Hainje »

Suus schreef:Langzaam wordt het leven weer normaal, vanaf 28 april komen de bakjeszegels weer terug bij de Ap *O*
Grappig dat er bij ons op de interne kalender nog helemaal niets over staat vermeld. Het lijkt mij overigens wel dat de actie verlengd gaat worden, ondanks dat de spaarperiode is niet veranderd in het artikel. Anders zou dit betekenen dat klanten anders maar 3,5 van de 9 weken effectief hebben kunnen sparen.

Cliquez pour la source
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10592
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Dat zet een beetje druk op de ketel. En die luie varkens hebben toch niks anders te doen dan boodschappen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

Vandaag bij Aldi een aantal hazenpaartjes gehamsterd. Ze verkochten ze namelijk voor €0,25 per paar. *O* Ik lust wel wat goedkope chocolade. Ook zag ik al meteen dat de rijst aardig in trek was bij een klant. Hij had maar meteen 9 zakken meegenomen, zakken van 4,5 kg per stuk. :roll: Tot slot zag ik bij AH dat ik weer één (nutteloze) persoonlijke bonusaanbieding had.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij de kleine Ap op de Nieuwe Binnenweg mocht ik een halve kilo Delicata-feesteieren gratis meenemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Hier bij de ALDI hebben we afgelopen zaterdagavond alle eigen merk producten van pasen retour moeten sturen naar het Hoofdkantoor. De producten zijn verder sinds 2e paasdag met 50% korting verkocht waardoor één kilo paaseitjes nog maar €2,- kostte.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5809
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Mikos »

Het was vanmiddag zo goed als uitgestorven in de lokale Aldi. Daarnaar gevraagd vertelde de jongen achter de kassa dat ze merken dat mensen nu minder vaak boodschappen komen doen en dan meer meenemen voor een langere periode. Dat doe ik al jaren; ik ga één keer in de week boodschappen doen. Vandaag bij de Aldi met hooguit 5 anderen tegelijkertijd in de winkel, bij de AH was het beduidend drukker.
Project loading: 50% loaded. Please wait...
GroeneRuiter
Berichten: 82
Lid geworden op: do 01 jun 2017, 16:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door GroeneRuiter »

@cassie127 Aha, bij mijn plaatselijke Aldi was ook alles aanvankelijk met +-50% korting. Er lagen ook kilozakken paaseitjes voor €2 inderdaad. Die waren overigens meer dan genoeg over omdat de Aldi voor Pasen de eitjes voor €3,99 probeerde te slijten, terwijl ze bij Appie in hetzelfde gebouw €2,24 per zak waren. Echter omdat €1 per kilo hazen goedkoper is dan de paaseitjes heb ik de hazen gekocht. Er waren ook nog allemaal zakjes met kokospaaseitjes. Hoop dat de hazen er donderdag nog zijn. :S

@Suus Ik ben jaloers; Er gaat niks boven gratis chocolade. c;

@Mikos Daar herken ik mijzelf dus volledig in. Voor de coronacrisis deed ik elke dag boodschappen, nu twee keer per week en dan ook alleen bij de twee dichtstbijzijnde winkels. (Aldi en AH) Het beeld dat Aldi rustiger is dan de AH herken ik ook. Heeft er wellicht mee te maken dat Aldi over het algemeen net zo duur is als de Albert Heijn. (Meeste kost hetzelfde, sommige dingen zijn wat goedkoper, sommige dingen zijn duurder.)
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Ik merk weinig verschil in de drukte per dag bij onze lidl :mrgreen:
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Boodschappen doen vind ik geen pretje meer.

Even zoeken naar iets om een idee voor eten op te doen.. :N
Kijken of er nog aanbiedingen / afprijzingen zijn? :N

Durven jullie nog etiketten te lezen?

Koffieautomaat bij de lokale Jumbo deed het wel, hoorde ik. :pos:

.. en het is wel prettige dat er een winkelwagentje voor je klaar staat. :D (maar IN de winkel is dat dan soms weer irritant)
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Eerlijk gezegd gedraag ik me niet heel erg anders dan normaal :oops:
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Toch vandaag weer gezien dat de handhaving van 1,5 meter er nu prima in zit. Die zie ik dinsdag op de persco niet verdwijnen. Wel hangen er nu plastic gordijnen tussen de zelfscanstations. Wat wel leuk is, want de zelfscanstations staan tweezijdig achter elkaar, waardoor je dus effectief nooit bij die vrije achterste kan komen omdat de voorste bezet is :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik deed altijd al twee keer per week boodschappen maar ga nu ook niet meer een vergeten dingetje halen, dan maar niet. En ik mijd de Albert Heijn.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Durashift schreef:Even zoeken naar iets om een idee voor eten op te doen.. :N
Wat mij helpt is vóóraf online zoeken wat ik wil eten. Dan heb je zó een lijstje voor elkaar. En dan weet je ook je looproute door de Suup. Wat ook weer helpt in je 1,5 meter strategie...
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

Vandaag voor het eerst sinds weken weer naar de AH gegaan en uiteraard hadden ze niet wat ik wilde hebben...

Je moet er nu zelf je karretje desinfecteren, alleen heeft dat weinig zin als iedereen met z'n klauwen aan de dezelfde sprayflacon zit :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Mikos schreef:Het was vanmiddag zo goed als uitgestorven in de lokale Aldi. Daarnaar gevraagd vertelde de jongen achter de kassa dat ze merken dat mensen nu minder vaak boodschappen komen doen en dan meer meenemen voor een langere periode. Dat doe ik al jaren; ik ga één keer in de week boodschappen doen. Vandaag bij de Aldi met hooguit 5 anderen tegelijkertijd in de winkel, bij de AH was het beduidend drukker.
Dat was met pasen ook het beeld... Bij de AH stond een rij voor de winkelkarren en bij de aldi kon je zo naar binnen, zonder dst je daarvoor in een rij moest staan.

Afgelopen zaterdag en zondag waren hier ook vrij rustig te noemen. Maar de gratis flesjes met handenreiniger worden hier door vrijwel iedere klant meegenomen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten