Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Ardan »

Tsja, het mag gewoon niet verkocht worden. Als je er ziek van wordt zou je het bedrijf aansprakelijk kunnen stellen omdat ze over datum spul verkopen, ook al is dat met jouw medeweten en mondeling goedkeuren.

In de horeca hebben we ook wel eens dranken op voorraad die over datum raken, maar daar is helemaal niks mis mee. Die drinken we dan maar lekker zelf op.
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Lekker, tomatensap wat over datum is. -0- (Dat was altijd hetgeen over datum ging toen ik nog in de horeca werkte.)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door tsov »

Het zal misschien aan mij liggen, maar ik zie mensen dat alleen maar bestellen in het vliegtuig. Verder echt nooit...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Chrysa »

Bloody Mary's maken met een zakje cup-a-soup tomaat gaat ook prima. (A)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Voor de tweede keer in een ruim half jaar tijd is er brand ontstaan op een relatief nieuwe hub van Picnic. Dat is voor het bedrijf reden genoeg om de serie voertuigen die op deze locaties gebruikt wordt/werd tijdelijk uit dienst te nemen en te kijken naar vervanging, wat ervoor zorgt dat duizenden klanten geen boodschappen krijgen, ook buiten de getroffen hubs in Almelo en Roosendaal:
https://www.ad.nl/binnenland/picnic-haa ... ~a0c0842f/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Gelukkig niet hier maar wel zuur voor mensen in die gebieden die ook afhankelijk zijn van Picnic. Wel goed dat ze het uitzoeken.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Vanochtend in de lokale Aldi sta ik in een lange rij voor de kassa. Een bejaarde man met fietshelm op begint opeens te schreeuwen: "kan er een tweede kassa open?" En een paar minuten later ging inderdaad nog een kassa open!
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Dat blijft een nadeel van de Aldi. Ze doen pas heel laat extra kassa open. En hier in het dorp tellen ze de derde kassa vaak niet eens meer uit.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Jef400 »

Dan sta je daar maar aldi tijd te wachten. Tussen de dozen nog eens een keer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

Vrijdagmiddag even de MCD in Zeist binnengelopen voor een karnemelk. Staat er voor mij, bij de kassa, een jongetje dat gepast geld in de hand had en een zakje voorgesneden stokbrood en bakje kruidenkaas heeft uitgekozen om voor dat geld te kopen. Blijkt de kruidenkaas bij de kassa in prijs verhoogt. :shock: Jongetje zegt tegen de kassadame dat de prijs op het schap 95 cent toonde. Nu komt hij 15 cent te kort.
Kassadame antwoord: 'ja, alles wordt duurder.. en door personeelstekort kunnen wij de prijskaarten niet aanpassen... " :?:

Enfin, ik geef de jongen 20 cent, kan hij en ik weer door.

Wel vreemd dat er bij de ingang geen tekst staat dat de kassaprijs leidend is oid.. Of dat prijskaarten aan het schap kunnen afwijken.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door trolly »

Meer dan vreemd. Een economisch delict. De aanbiedingsprijs is wettelijk bindend — de prijs op het schap dus. Jammer dat de supermakrt te weinig personeel heeft om de prijzen aan te passen, maar zeker niet iets dat ze op de klant mogen afwentelen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Ja beste mensen, er liggen weer kruidnoten bij de Albert Heijn *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

NEE. :shock: :twisted: :N

In Gennep niet gezien vanmiddag.. daar hing wel een briefje dat excuses maakte voor het beperkte assortiment van het kleinbrood. Dat schijnt daar al enige tijd een dingetje te zijn, interpreteerde ik.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Gisteren was ik voor het eerst bij een Boni. Beetje gekke winkel, gezien de hoeveelheid grote verpakkingen duidelijk gericht op grote huishoudens. En naar mijn idee was de winkel wat te groot voor het beschikbare assortiment: sommige producten, ook die niet hard lopen, stonden wel erg breed op het schap. Sowieso had ik het idee dat het assortiment beperkter was dan bij de Coop die hier voorheen zat.

En wtf Boni, zorg gewoon voor een fatsoenlijk werkende zelfscan met handscanners aub.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Suus schreef: di 07 jun 2022, 15:51 Goh, ik hoor steeds van Coop-filialen die verdwijnen, maar nog nooit van filialen die daadwerkelijk een Plus worden _O-
De Coop in Waardenburg is recent geplussificeerd zag ik vandaag.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door umbusko »

De kleine Coop in het centrum van Nijmegen is net een fatsoenlijke winkel geworden, ik hoop dat die het nog even volhoudt. :') Het was echt een van de afschuwelijkste winkels die ik ooit gezien heb, maar ik ben er nu heel tevreden over. De zelfscankassa is ook met afstand het prettigst van alle zelfscankassa's die ik ken. Had ik niet verwacht.
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

De plus hier heeft nog maar 1 reguliere kassa helaas. En minder assortiment dan de coop. Gelukkig hebben we een moderne jumbo gekregen.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Kan de SPAR City even een softwareupdate uitvoeren op álle zelfscanstations? Bij het filiaal Arnhem Centraal krijg ik geen bonnetje na het afrekenen, tenzij ik er expliciet om vraag (prima!). Het filiaal Koningstraat spuugt rucksichtslos een 20cm papier uit, met de waarschuwing dat ik die moet meenemen "in verband met tascontrole". Beetje slechte UX...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Michael »

Bij de Albert Heijn is het ook niet overal hetzelfde. Bij zo'n beetje alle filialen krijg je na het afrekenen de keuze of je een volledige bon wilt, een korte bon alleen om het poortje te openen of geen bon en het poortje openen met de bonuskaart. Bij het filiaal in Made krijg je die keuzes niet maar krijg je standaard de volledige bon uitgeprint.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Bij de Jumbo krijg je volgens mij standaard de volledige bon bij de zelfscankassa, terwijl zij juist eerder dan de AH de bon al in de app hadden staan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Bij de Jumbo kan je in de app instellen of je de bon wil. Op basis daarvan geeft de zelfscan je wel of geen volledige bon.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Z2N »

Dat is niet handig geregeld dan. :shock:

Ik heb die keuze juist niet gemaakt, omdat ik alleen een bon wil als ik boodschappen doe voor een ander. Dan vind ik het menutje van de zelfscankassa's van de Ap beter, ik wil liever gewoon met mijn Jumbo Extra's-pas het poortje openen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door waldo79 »

En zo hebben verschillende klanten verschillende behoeften. Als ik een bon wil, dan ga ik via de bemande kassa.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door microshit »

Inmiddels kun je in de AH app de papieren bon 'uit' zetten. Houdt ook meteen in dat de zelfscan standaard de optie voor poortje openen met bonuskaart kiest; na betalen hoef je dus geen keuze meer te maken :) Er komt dan enkel nog de optionele knop voor volledige bon.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Dat is niet handig geregeld dan. :shock:

Ik heb die keuze juist niet gemaakt, omdat ik alleen een bon wil als ik boodschappen doe voor een ander. Dan vind ik het menutje van de zelfscankassa's van de Ap beter, ik wil liever gewoon met mijn Jumbo Extra's-pas het poortje openen.
Als je de bon wil kan je die in de app delen, je krijgt dan een PNG die je kan delen met je vrienden of anderen voor wie je boodschappen doet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 29 gasten