Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Wubbo »

Het was rond een uur of elf.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Terwijl de ene supermarkt bij mij in de buurt voldoende Sinterklaasspullen heeft, waren ze eerder vanavond bij een andere bezig om de kerstdingen te regelen en was er een verdwaald plankje met nog wat zakjes pepernoten.
Beul van de blindegeleidelijn
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij de Lidl zijn de meeste pepernoten al weg. Gelukkig maar, anders past het kerstchocola niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik was gisteren bij de Dirk hier maar daar was ook geen Sinterklaas snoep, wel kerstbomen. Picnic heeft ook geen pepernoten en de enige kruidnoten die ik op heb dit jaar, kreeg ik van een Piet die ik vanmiddag tegen kwam.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Bij de AH in Baarn hadden ze waarschijnlijk te maken met een jonge winkeldief die geen Nederlands sprak. Er stonden twee personeelsleden bij hem en constant werd er gevraagd: "did you pay? did you pay?"
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

De Coop had nog pepernoten vandaag *O*
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Je kan pepernoten tegenwoordig gerust het hele jaar door halen. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Dennenboom »

Albert Heijn neemt Limburgse supermarktketen Jan Linders over:
https://www.nu.nl/economie/6242088/albe ... nders.html
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Niet zo heel verbazingwekkend na de opsplitsing van Deen en de fusie van Coop en Plus. Welk merk gaat er hierna verdwijnen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Dekamarkt lijkt me hierna de kleinste, of zit er nog ergens een andere regionale keten?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Poiesz?
Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Dennenboom »

Boni is met 51 vestigingen nog kleiner dan de hierboven genoemde twee. Lijkt me wel een kanshebber voor overname.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Alleen waarschijnlijk niet door Albert Heijn. Een groot deel van de filialen zit al in plaatsen waar ze zelf ook een filiaal of meerdere filialen hebben en dan is de kans groot dat de ACM daar een stokje voor gaat steken. Deels ook door de overname van C1000 door Jumbo.
Spoiler: show
filialen in plaatsen waar AH al zit:
Heino, Wijhe, Hattem, Zwolle, Harderwijk, Zeewolde, Ermelo, Putten, Nijkerk, Amersfoort, Ede, 't Harde, Genemuiden, Urk
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daniel »

Winkels in dezelfde plaats hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, dat ligt aan de grootte van de plaats en de verdeling daarin over winkelcentra. (Amersfoort heeft bijvoorbeeld een Boni en AH tegenover elkaar in Randenbroek en bij elkaar om de hoek in Hoogland, dat zal een belemmering voor overname zijn)

Maar wordt wel lastig om nog iets over te nemen door de top 3: AH en Jumbo hebben redelijk wat overlap met Boni. Plus/Coop nog het minst, maar er zijn alsnog meerdere kleine plaatsen die zowel een Plus als een Boni hebben. De Dirk daarentegen is relatief klein in de gebieden waar Boni zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

We hebben na deze overname buiten de grote drie nog:
- Dirk
- Dekamarkt
- Vomar
- Poiesz
- Hoogvliet
- Boni
- Nettorama
- Boon (incl. MCD)

Jan Linders was altijd wel gericht op kwaliteit, dus ik vind dat wel bij Albert Heijn passen.

Dirk en Dekamarkt hebben hun fusie vorig jaar teruggedraaid, dus daar is zwakte ontstaan. Ik vermoed dat Dekamarkt de zwakste van de twee is. Vomar zou ik een interessante prooi voor Jumbo vinden, want die overlapt amper met bestaande winkels en heeft ook een goedkoper profiel zonder veel aanbiedingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Benieuwd wat er gaat worden van de supermarkt in Ravenstein die dit jaar voor de derde keer in vier jaar van formule is gewisseld (Emte, Coop, Boni). *O* Vier verbouwingen in vijf jaar tijd?
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Rob357 »

Suus schreef: wo 14 dec 2022, 18:52 We hebben na deze overname buiten de grote drie nog:
- Dirk
- Dekamarkt
- Vomar
- Poiesz
- Hoogvliet
- Boni
- Nettorama
- Boon (incl. MCD)

Jan Linders was altijd wel gericht op kwaliteit, dus ik vind dat wel bij Albert Heijn passen.

Dirk en Dekamarkt hebben hun fusie vorig jaar teruggedraaid, dus daar is zwakte ontstaan. Ik vermoed dat Dekamarkt de zwakste van de twee is. Vomar zou ik een interessante prooi voor Jumbo vinden, want die overlapt amper met bestaande winkels en heeft ook een goedkoper profiel zonder veel aanbiedingen.
Lijst is niet helemaal compleet, de discounters Lidl en Aldi natuurlijk (nummer 4 en 5, maar niet zo bezig met overnames/fusies) en daarnaast SPAR en Dagwinkel.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Tja, dat zag ik al aankomen: Supermarkten van Coop die naar Plus worden omgebouwd ervaren een omzetdaling: https://www.distrifood.nl/163266/superm ... p-in-omzet

Plus heeft gewoon een matig imago als supermarktketen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Bemined »

In de plaatselijke coop was het vandaag weer foute kersttruiendag voor het personeel.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door TomSteyl »

Suus schreef: za 24 dec 2022, 10:08 Tja, dat zag ik al aankomen: Supermarkten van Coop die naar Plus worden omgebouwd ervaren een omzetdaling: https://www.distrifood.nl/163266/superm ... p-in-omzet

Plus heeft gewoon een matig imago als supermarktketen.
Ik ben ook niet zo tevreden over de nieuwe Plus in het dorp, had er echt meer van verwacht. Het eerste wat opviel was een enorme overkill aan wijn en andere spiritualiën. Verder de vele leegschappen en spullen die over de datum zijn, dat tettert zich al lekker door het dorp. Ook uit andere dorpen waar de Coop een Plus is geworden hoor ik dergelijke verhalen.
Dennenboom schreef: wo 14 dec 2022, 15:30 Albert Heijn neemt Limburgse supermarktketen Jan Linders over:
https://www.nu.nl/economie/6242088/albe ... nders.html
Jammer eigenlijk dat de regionale supermarkten onderling niet samen een grotere vuist hebben gemaakt, want nu wordt het opslokken door de grote jongens. Jan Linders is een regionale sterke supermarkt, ben benieuwd wat ervan overblijft in de nieuwe constructie met Ah. Ben zelf nooit zo'n fan geweest van Jan Linders, geef mij maar C1000 terug 😁
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door en-es »

Ik ben tot nu toe best wel tevreden over de Plus in Baarn. Alles wat ik nodig heb is voorradig. Ook het opgefriste interieur doet het goed. De Coop in Baarn had een sterk verouderde en oubollige interieur die ergens in de 90er jaren is blijven hangen. En uiteraard zelfbedieningskassa's.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door AppleMoose »

De Coop hier was hier juist recent verbouwd en uitgebreid. Het interieur is dan ook zo goed als niet veranderd. Wel de indeling van de producten, waarbij ik het idee heb dat dat vooral is veranderd om maar niet op de Coop te lijken. Erg veel logica zit er niet in.

Er zijn hier best wel wat producten uit het assortiment verdwenen en het andere lijkt in in veel gevallen duurder te zijn, los van de inflatie.

De zelfscankassa's vind ik irritant. Ik moet naar mijn idee een aantal onnodige handelingen verrichten en er is ook geen keuze tussen een korte en een lange bon, zoals bij de AH. De uitgang van de bon zit ook erg laag en de code om het poortje te openen zit ook niet op een handige plek. Ik ben al niet zo van de zelfscankassa's, maar deze stimuleren al helemaal niet om ze te gebruiken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

Wat ik wel merk is dat het huidige concept van de Plus zich erg richt op het aanbieden van snelle verse maaltijden, en de rest er qua toewijzing van de ruimte bij inschiet. De versafdelingen hebben bij de winkel waarvoor ik bezorg bij elkaar meer winkeloppervlakte dan de houdbare producten. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar het zijn wel de duurdere producten waar niet iedereen naar op zoek is die zo afleiden van waar de klanten hoofdzakelijk voor komen. Commercieel vinden de managers het uiteraard interessant, maar de klant heeft er in negen van de tien gevallen niet zo veel aan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door VIRM »

Gisteren vier afbakbroodjes gekocht in de supermarkt, in zakjes van twee verpakt. Bij het openen gisteren bleken de broodjes in een van de twee verpakkingen beschimmeld te zijn (echt heel erg groen). Geen probleem vandaag bij de informatiebalie: geld teruggekregen. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik heb vanochtend bij de Albert Heijn een bakje oesterzwammen meegenomen waarop een kortingssticker 'zie prijskaart' zat, maar thuisgekomen blijk ik gewoon de volle prijs betaaald te hebben. -0-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten