Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door ArrivaBas »

De beveiliger die het deurbeleid bij mijn Jumbo handhaaft leek wel een verkeersregelaar. Dat komt echter vooral doordat de dominante richting van uitgaande klanten de stroom ingaande klanten kruist.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Omdat mij Ap ook maar een zooitje blijft maar ik toch een flesje wijn wou hebben, dacht ik even heen en weer te gaan naar de Jumbo. Twaalf panden voor het pand waar Jumbo zelf zit begon echter de wachtrij al en er leek erg weinig beweging in te zitten, dus ik ben maar weer naar huis gegaan.

Misschien vanavond toch even naar de Ap, die hebben een lekkere Oostenrijkse Grüner Veltliner in klein formaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Ik houd het vooral bij de Lidl denk ik. Prettige winkel en daar voel ik me ook nu, op mijn gemak. Nu nog een winkel vinden waar ik de dingen kan halen die ze daar niet (naar mijn zin) hebben.

Maar ik ging naar de appie voor cinnamonrol en kleine zak potgrond en dat hadden ze ook niet.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Bij de lidl wordt als het goed is dinsdag de potgrond weer geleverd; in ieder geval distributiecentrum Heerenveen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6472
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Daantje »

Maar dat zijn grote/zware zakken toch? Ik wil het lopend meenemen naar huis (5 minuten)
Alargule

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Alargule »

Oplossingen:

1) Steekkarretje
2) Op het hoofd
3) Niet mauwen maar sjouwen!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

4) Regel een sterke m/v/x.
jelmerrr
Berichten: 1810
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door jelmerrr »

Daantje schreef:Maar dat zijn grote/zware zakken toch? Ik wil het lopend meenemen naar huis (5 minuten)
20 liter ja.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door JordiBrabant »

5) Op de bagagedrager van de fiets. Een geoefende fietser fietst er ook gewoon mee terug naar huis.

Meer on-topic: vandaag moest ik een snelle boodschap doen, de Ap en Jumbo heb ik maar vanwege de rij laten schieten. Bij de Netto kon ik gewoon gelijk binnen en ze hadden ook gist. *O* *O*
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Durashift »

jelmerrr schreef:Bij de lidl wordt als het goed is dinsdag de potgrond weer geleverd; in ieder geval distributiecentrum Heerenveen.
Zou goed kunnen, het was vrijdagmiddag aardig druk met vrachtwagens die nog geladen moesten worden bij de Naturado in Veenendaal. :pos:

O.T. ik had het eind van de middag al gauw gezien bij de Jumbo.. slalommen door de winkel.. waarbij ik toch soms beter mijn karretje kon laten staan..dan had ik meer afstand dan mét karretje bij de groentenschappen. :roll:
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Ik heb vanochtend geprobeerd wat brunchzaken bij de Plus te krijgen, maar er. was. gewoon. niet. dóór. te. komen. Eerst wachten op een wagentje (derde in de rij). De vulploeg die op volle sterkte maar zo goed als mogelijk probeert de schappen gevuld te houden. Wat in sommige gevallen niet lukt (vetten in het koelschap, keukenrollen, frisdranken). Zenuwachtige klanten die kunstmatig proberen je 1,5 meter ruimte te geven. Alleen maar gel*l over "wat hebben we het moeilijk hé", en de constante mededeling van de stem "dat we dit samen doen".

Dus ik heb mijn winkelwagentje maar leeg teruggegeven, en ben naar de Duitse suup net over de grens gereden.

En het contrast kón eenvoudig niet groter zijn.

Allereerst mag je daar nog gewoon je winkelwagentje pakken uit de aanwezige overkapping op de parkeerplaats. Je hebt wel een muntje nodig, want de wagentjes staan nog vast. Ontsmetten van je eigen handen, en het winkelwagentje is optioneel (er staan alcoholzeep en glasreiniger), maar wordt enigszins ontmoedigd doordat deze tussen de beide ingangsdeuren staan (toch maar even gedaan, dank de conditionering vanuit het RIVM). Daarna viel me op dat er niemand achter me stond te dringen om het pand te betreden, en de oorzaak daarvan bleek bij mijn entree.

De suup is verder uitgestorven. Ik was misschien één van de drie klanten die zich tussen de schappen begaven. Ik pakte ál mijn boodschappen die ruim voorradig waren (toch even wat hamsterend, want Duitse prijzen zitten toch nét iets anders in elkaar 8-)) en ging naar de enige open kassa. Ondertussen begeleid door een Duitse stem die me bedankte dat ik in deze tijden klant wilde blijven bij die supermarkt. Wat in andere tijden nooit het geval is, want dan is er muziek, onderbroken door de gesproken reclames van die week.

De kassajuf (gevorderde leeftijd) was, naar Duitse standaarden, blij me te zien. Ze kinkte en glimlachte namelijk breeduit. Ze heeft een plexiglas-plaat voor, links én rechts van haar bovenhelft, en noemt dat tijdens het gesprek dat we toch maar even beginnen "mein Käfig" (mijn kooi). Ik vraag haar waarom het zo rustig is, waarop zij antwoordt dat "Die Holländer" waarschijnlijk "allergisch" geworden zijn voor "Die Deutscher".

Dat klopt misschien, want ik heb deze supermarkt ook al eens bezocht waarbij ik op dit tijdstip (zaterdagmiddag voor een feestdag) de zevende wachtende was bij de drie aanwezige kassa's (ja, er stonden drie rijen). Waarbij ik toen vooral gele kentekens op de parkeerplaats herkende. Ik vraag of ze de situatie in Nederland bij supermarkten kent. Als ze zegt dat dat niet zo is, leg ik haar uit waar ik vanochtend in rondliep. Waarop zij verzucht: "Naja, dann haben wir es doch nicht so slecht."

Een luide lach kan ik daarna niet binnenhouden. Want mijn oog valt, na het contactloos afrekenen, op het linkerpaneel van haar "Käfig". Daarop heeft ze, waarschijnlijk zelf, naast een tekening van een paasei, ook in sierlijke letters de tekst "Bitte nicht futtern" gekalkt.

En ze zeggen dat Duitsers geen humor hebben.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Ah dus jij zit nu de komende 14 dagen in Duitsland in verplichte quarantaine
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5546
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door dennistd »

Vanavond om 21.45u (een kwartier voor sluitingstijd) stond de parkeerplaats rond de AH bij de MIro (tussen Enschede en Glanerbrug) nog goed vol. Meestal is het er rond die tijd al wel aardig leeg :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Aking »

cassie127 schreef:Ah dus jij zit nu de komende 14 dagen in Duitsland in verplichte quarantaine
Was denkst du denn selber drüber? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

rikthoff schreef:Dus ik heb mijn winkelwagentje maar leeg teruggegeven, en ben naar de Duitse suup net over de grens gereden.
Wat precies begrijp jij niet aan alleen naar het buitenland reizen als dit essentieel is? Je kan boodschappen doen in Nederland maar wil dat niet. Ik zie daar niets essentieëls aan dus als je niet bij de Plus boodschappen kan doen: rijd naar huis en ga op een ander tijdstip opnieuw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Sterker nog, Duitsland heeft officieel zijn grenzen gesloten. Dus als rikhoff 'gesnapt' zou zijn, zou hij mogelijk inderdaad twee weken in Duitsland moeten blijven (maar dan heeft hij in ieder geval eten genoeg...) of een boete krijgen.

Vrienden van mij wonen op het Gelders Eiland (de streek rond Lobith en Pannerden) en gaan normaal voor boodschappen en benzine even de grens over, maar dat kan dus voorlopig even niet.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Suus schreef:Wat precies begrijp jij niet aan alleen naar het buitenland reizen als dit essentieel is? Je kan boodschappen doen in Nederland maar wil dat niet. Ik zie daar niets essentieëls aan dus als je niet bij de Plus boodschappen kan doen: rijd naar huis en ga op een ander tijdstip opnieuw.
Ach, de definitie van "essentieel" laat ik graag in de juridische handen van Aking. Verder heb ik alle richtlijnen (ook al zo'n mooi woord) van de RIVM in acht genomen: ik hield 1,5 meter afstand tot de medemens, heb me keurig ontsmet voor én na supermarktbezoek, en heb contactloos betaald. Verder begrijp ik dat Duitsland "officieel" de grenzen dichtgegooid heeft, maar dat moet je dan ook even tegen die benzinetoeristen zeggen die ik onderweg op de fiets tegenkwam. Of die gele nummerbordjes van, naar mijn idee, niet-essentieel (vracht)vervoer op de snelweg waar ik op het viaduct naar heb staan kijken. Het was tenslotte maar zaterdag.
Laatst gewijzigd door rikthoff op zo 12 apr 2020, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Dus als ik een schaap in de sloot gooi heeft iedereen het recht om een schaap in de sloot te gooien?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

In de Duitse supers moet je minimaal 2 meter afstand houden... Althans dat was vorige week nog zo
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Suus schreef:Dus als ik een schaap in de sloot gooi heeft iedereen het recht om een schaap in de sloot te gooien?
Als dat met volle instemming van dat schaap gebeurd: ja. Maar ja, een schaap heeft geen mening. Noch een wil. En misschien wordt de eigenaar wel boos. Tenzij jij de eigenaar van dat schaap bent. Dan mag je zelf voor de gevolgen opdraaien. Wat ik geaccepteerd heb. Snappie?
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

cassie127 schreef:In de Duitse supers moet je minimaal 2 meter afstand houden... Althans dat was vorige week nog zo
Nee hoor, was gewoon 1,5 meter. Als ik de stickers op de grond mocht geloven.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Suus »

Nee. Probeer het nog eens.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Tom024 »

Ik vind het zo stompzinnig dat ik eigenlijk niet eens wíl reageren, maar vooruit: met zo'n instelling zitten we in de zomer ook nog met z'n allen binnen. Behalve rikhoff dan, uiteraard.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door rikthoff »

Nou vooruit. Wat ik maar wil aangeven is dat iedereen een beetje ná moet blijven denken. Niemand wil een schaap in de sloot gooien. Maar soms ontkom je er niet aan. Om maar even ontopic te blijven: datzelfde geldt voor supermarkten die structureel teveel wagentjes voor teveel mensen klaarzetten, waardoor niemand binnen het pand de handhaving van 1,5 meter kan bereiken. Of dat ik mensen weg zie lopen die hun handen niet ontsmet hebben. Of mensen naar bínnen zie lopen die ook gewoon een karretje pakken. Dan vond ik mijn oplossing om al deze maatregelen wél op te volgen toch wat sympathieker om tegen de zomer weer naar buiten te kunnen.

Overigens vind ik het stompzinnig dat mensen niet structureel online gaan bestellen. Maar ja, dat kost weer 5 euro bezorgkosten.

Dus zo. En dan is dat maar stompzinnig en bot.
Laatst gewijzigd door rikthoff op zo 12 apr 2020, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
cassie127
Berichten: 6592
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door cassie127 »

Volgens mij zijn er momenteel genoeg bezorgdiensten die even geen nieuwe klanten accepteren of waar je minstens over 3 weken pas een bezorgmoment kan krijgen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 193 gasten