Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Lijn 45 »

Ze hadden het over treinstellen (A)
PHS

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door dennistd »

De krant brengt de leugens in het land... En zeker als het een krant van DPG is :X
April064
Berichten: 681
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door April064 »

Zelfs voor geen fotoquizzer is dat een makkelijke fout om te spotten. Iedereen die ooit op Henglo is geweest weet dat dat station er niet zo uit ziet.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Keek vanmorgen op 't werk op de website van een concurrent en kwam in hun menu met producten de omschrijving "Snel streepje" tegen. Na een blik op de originele Duitse versie was ik er vrij snel achter dat het een automatische vertaling was en werd het toch even lachen om de blunder...

In het Duits stond er op die plek in het menu "Schnellestrich" wat de automatische vertaling blijkbaar als "Schnelle strich" gelezen had :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Fraai :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Zaterdagochtend was ik wandelen in Noord-Frankrijk. In het dorpje Montescourt, langs de weg naar Jussy, kwam ik langs een kleine Carrefour. Dat was enigszins gepland, want ik had geen lunch meegenomen. Zodoende liep ik de supermarkt in, en kocht ik een homp brood en een blokje regionale kaas. Je moet in Frankrijk voor brood natuurlijk naar de bakker, maar de bakker vlakbij had zijn jaarlijkse vakantie tot en met 6 maart.

De regionale kaas was vieux-lille, was in tegenstelling tot de naam doet vermoeden een mairolles-kaas is die ook uit het departement Aisne komt. Dat was achteraf toch niet zo'n goed idee, mijn tas ruikt nog steeds naar de kaas en mijn koelkast, waar nog een klein restantje ligt, ruikt ondertussen ook volledig naar de kaas. Wel lekker, maar die lucht :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Ik was aan het eind van de ochtend stomverbaasd dat mijn sleutel niet in de deur paste.
Tot ik naar het huisnummer keek en besefte dat ik een etage te laag stond. :oops: :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Ik ging vanmiddag nog even de supermarkt in voor precies één ding: een pak melk. Dus je raadt het al, ik kom natuurlijk thuis met van alles behalve dat pak melk. :') Om vervolgens in de ijskast nog een ongeopend pak melk te vinden. :') :') Dubbele blunder dus, die zichzelf mooi opgeheven heeft. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Lijn 45 »

Ik zat de hele avond mijn laptop te doorzoeken naar een screenshot wat ik nodig had, dus op veel plekken op mijn harde schijven ".jpg" als zoekterm gebruikt zonder resultaat. Blijkt de screenshot na 3 uur zoeken op mijn bureaublad te staan, en omdat ik hem met Photoshop heb bewerkt had hij een andere bestandsextensie, dus mijn zoekopdrachten vonden hem niet. :')
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ZO6176 »

Mijn dochter ging gisteren naar een vriendin toe. Ze vroeg aan mij hoe zeer moest komen dus ik vraag wie het is. Ze zou heen met de trein gaan en ik zou haar om 22:00 ophalen. Die vriendin woont in Stiphout. Dat heeft op zaterdag geen OV dus heb haar gezegd dat ze haar in Helmond t Hout moeten laten ophalen. Dat was geen probleem.
In de avond sta ik in Stiphout en bel aan. Het duurt wel wat lang maar uiteindelijk wordt er open gedaan. Die vader kijkt mij verbaasd aan en ik zeg dat ik mijn dochter kon ophalen. Maar hij zegt dat ze er niet is. Blijkt dat ik wat vriendinnen van haar door elkaar heb gehaald. Ik moet naar Helmond. Gelukkig woont die vriendin precies tussen 't Hout en Brandevoort in. Dus te laat daar. Ik ben blij dat die vriendinnen niet ver uit elkaar wonen en dat ik haar onbedoeld toch het juiste reisadvies had gegeven .
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door rikthoff »

umbusko schreef: ma 03 apr 2023, 22:01 Ik ging vanmiddag nog even de supermarkt in voor precies één ding: een pak melk. Dus je raadt het al, ik kom natuurlijk thuis met van alles behalve dat pak melk. :') Om vervolgens in de ijskast nog een ongeopend pak melk te vinden. :') :') Dubbele blunder dus, die zichzelf mooi opgeheven heeft. :mrgreen:
Herkenbaar. De supermarkt alhier heeft de emballageafdeling (lees: één Tomra) los van de ingang van de supermarkt. Dus ik netjes de flesjes/blikjes inleveren. En het bonnetje voor de zekerheid maar in het mandje. Dat daar nog lag toen ik afgerekend had, en mijn boodschappen in de fietstas stopte.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Ik weet dat ijskast Zuid-Nederlands is voor een koelkast maar ik denk bij dat woord toch altijd eerst aan een vriezer.
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Durashift »

rikthoff schreef: zo 04 jun 2023, 13:15
Herkenbaar. De supermarkt alhier heeft de emballageafdeling (lees: één Tomra) los van de ingang van de supermarkt. Dus ik netjes de flesjes/blikjes inleveren. En het bonnetje voor de zekerheid maar in het mandje. Dat daar nog lag toen ik afgerekend had, en mijn boodschappen in de fietstas stopte.
Heeft die Tomra geen doneer knop? Ideaal, vind ik, geen bonnetje meer en een bijdrage aan een goed doel doen.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door rikthoff »

Nee, deze Tomra heeft alleen een uitbetaalknop. Je kunt wel je bonnetje doneren in een spaarpotje bij de inpaktafel. Wat ook weer praktisch is, want dan heb ik het bonnetje al ingeleverd bij de kassa :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Ik zag een plasje vocht naast de vuilnisbak in de keuken, dus een dringende reden de vuilniszak weg te brengen naar de container. Dus zak eruit en op de gang gezet, eerst met papier de ergste nattigheid opgenomen en het papier ook in de vuilniszak gegaan en vervolgens met de vuilniszak de trap af, naar buiten en in de container gegooid. De zak bleef natuurlijk weer hangen in de klep, dus nog even losgewrikt met een stok totdat ik een plofje hoorde. Tijd om naar huis te lopen.

Hé, waar is nu mijn sleutel. Chips, heb ik die dan in de bak laten vallen. Terug naar de bak gelopen, met een zaklamp in de container gekeken maar zat zo snel geen sleutel. Ondertussen in de app met de buren gezegd dat ik denk dat ik mijzelf buitengesloten had. De bovenbuurman zag mij al, en ik kon bij hem aanbellen om binnen te komen. Mijn eerste gedachte was, dat ik de sleutels dan nog in de huisdeur heb zitten aan de binnenkant. Dus in de achtertuin de ladder gepakt, die in de voortuin tegen de muur gezet en vervolgens via de ladder door het open raam op de eerste verdieping naar binnen geklommen. Kom ik bij de deur, zitten er geen sleutels in en de deur zit ook nog op slot. Een andere buurman die net aan kwam lopen is toen maar even via de reguliere trap naar boven gegaan en die zag dat mijn sleutels dus aan de buitenkant in mijn huisdeur zaten :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

...maar je hebt wél weer een verhaal _O-

Het in de deur aan de buitenkant laten zitten van de sleutels is ook mij meermaals overkomen, dus schaam je niks.
🗣
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door waldo79 »

Oeps :lol:
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Ik trots tegen een collega: "Kijk, ik heb nieuwe koffie meegenomen, want die in het blik (dat we zelf bijvullen) was zo goed als op." Collega: "Wat is er mis met deze koffie dan?" Bleken er gewoon twee pakken koffie op de plank te staan, waar ik de nieuwe koffie notabene pal naast gezet had, die blijkbaar zo goed in het interieur passen dat ik ze dus dagenlang (wekenlang?) helemaal niet opgemerkt had. :') Of nou ja, wel gezien, maar niet de link gelegd dat daar nieuwe, verse koffie in zit. :')
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Milco »

Kun je vanaf nu wel voldoende koffie drinken om wakker te blijven :mrgreen:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Ik heb mezelf buitengesloten door mijn sleutels binnen te laten liggen toen ik nog snel iets ging pakken wat ik vergeten was (en niet nodig bleek te hebben). Mijn ouders met de reservesleutels staan stil op de snelweg met autopech. Bij de vrienden waar ik op visite ging ben ik vervolgens mijn jas vergeten… Het is echt weer zó’n dag. :')
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door waldo79 »

Ai ai ai :lol:
Citea
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 jan 2023, 19:00

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Citea »

Gisteren heb ik per ongeluk met mijn pinpas ingecheckt wanneer ik een kaartje wou kopen ipv. bij het pinautomaat te betalen. Nadat ik gelijk uitgecheckt had heb ik 1 euro extra verloren naast het geld voor het kaartje :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Even een paar dingen afwassen, nog half in slaap. Dat heb ik geweten, want ik zette na het afdrogen per ongeluk een glas in een mok die daar te krap voor was: muurvast. :X Een eerste poging om ijs in het glas te doen en de mok in heet water te zetten, leverde niets op: geen beweging in te krijgen. Dus het hele spul in de koelkast gelegd (omdat het niet helemaal droog was vond ik het vriesvak wat riskant), nieuw ijs gemaakt, wederom ijs met een klein beetje koud water in het koele glas, heet water op de mok laten lopen, niet neergezet dit keer maar beide een minuut of vijf vastgehouden zodat het glas niet bij het loskomen dieper in de mok kon zakken, vervolgens nog flink wat kracht moeten zetten en voilà: een hele mok, een heel glas en een aanrecht vol met ijswater. :p Goed afgelopen dus, maar pff, wat een gedoe. :')
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Durashift »

^^ met al die kou aan je handen was je wel wakker, denk :?: ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten