Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

Blondjes?
🗣
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Bemined »

Maar goed dat het feest niet in America gehouden werd :D
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Huh? Niet? Maar lag Nieuw Amsterdam dan niet in Amerika? (A)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Durashift »

Ardan schreef: zo 27 nov 2022, 01:18 (..)
Zijn er dus twee meiden de dag ervoor naar Amsterdam gegaan, zich helemaal verheugend op een dagje Amsterdam, hebben daar overnacht, en toen het adres opgezocht hoe ver het dan van het station van Amsterdam was. Huh, twee UUR reizen? Die zijn dus serieus naar het verkeerde Amsterdam gegaan :') _O- _O-
Ze zijn nog wel op de party verschenen?

Kennelijk ook geen contact vooraf geweest.. misschien dat er een :idea: ging branden als ter oren kwam dat er een hotelkamer in Amsterdam geboekt was.. :?:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Ja, twee uur te laat :p
Tom024 schreef: zo 27 nov 2022, 11:14 Nieuw Amsterdam ligt wel een eindje buiten de ring, ja. :Y

Ze zal vast niet de eerste zijn die dit overkomen is.
Een vriend vertelde inderdaad dat hij eens in de laatste trein van Ommen naar Coevorden zat, en toen vroegen mensen hem hoe lang het nog reizen was naar Amsterdam. "Naar Nieuw Amsterdam? Niet zo lang meer" "Nieuw Amsterdam? Hoezo Nieuw?" Wacht.... :idea:

Hoe het was afgelopen weten we niet :p
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door nvdw »

Hahahaha!

Zo trof ik eens een kerel op de Tol (excuus, 'Sleeuwijk, Busstation Tol-Oost').

"GAAT U NAAR EEN STATION??"

"Eh, ja. Is station Breda goed genoeg?"

"JA! ELK STATION IS GOED!!"

Ik twijfelde nog even of ik moest vragen of alles goed ging, maar het verhaal kwam er vanzelf uit:

"Meneer, ik ben al de hele dag onderweg en alles is verkeerd gegaan. Ik moest in Rijswijk zijn, ik kijken op 9292, een wereldreis met weet ik hoeveel overstappen, nou dat begon al goed. Ik hier vanuit Utrecht overgestapt op die andere bus, neem ik de bus de verkeerde kant op. O geen zorgen zei de buschauffeur nog, blijf zitten, de bus gaat in Gorinchem direct weer terug de andere kant op. Mis ik mijn halte en kom ik een dorp verder uit, mis ik net de bus de andere kant op, weer een uur wachten. En ben ik dan eindelijk in Rijswijk, kan ik het CBR niet vinden. Ik aan iemand vragen, zit hier helemaal geen CBR. BLIJK IK IN DE VERKEERDE RIJSWIJK TE ZIJN! JA WIST IK DAT?????"
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door diederickx »

_O-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Wauw _O_
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Ik heb vandaag het spreekwoord “haastige spoed is zelden goed” in de praktijk gebracht.
Ik rende van kantoor naar het metrostation, maar onderweg zag ik een drempeltje over het hoofd en struikelde ik. Met een kapotte broek en een geschaafde knie ging ik terug naar kantoor, waar ik wat pleisters voor mijn knie haalde.
Een half uur later dan gepland en met een pijnlijk been, zit ik nu alsnog in de trein. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

:cry:

Kusje erop?
🗣
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Gisteravond onderuit gegaan op een stuk stoep waar wat ijs lag. Ik was er totaal niet bedacht op en ging echt in tekenfilmstijl onderuit. Gelukkig een beetje op mijn zij en niet pal op mijn stuitje. Behalve een flinke blauwe plek en een zere pols lijkt er weinig aan de hand.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

Staat het al op Dumpert?
🗣
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Ik vroeg me af waarom één van de radiatoren in m'n huis niet warm werd. Inmiddels achter de oorzaak: de kraan stond niet open :mrgreen:
(Blijkbaar dicht i.p.v. open gedraaid tijdens het bijvullen en ontluchten voor het stookseizoen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ArrivaBas »

Vanmiddag werden wij via onze vaste lijn gebeld door een onbekend mobiel nummer. Bij het opnemen vroeg de persoon aan de andere kant van de lijn of wij van de lokale juwelier waren. Nader onderzoek wijst uit dat het telefoonnummer van die juwelier inderdaad op die van ons lijkt en er allicht sprake was van dikke vingers.
Over dikke vingers gesproken. Ik heb zelf ook een blunder begaan door te lang door te lopen met een kleine blessure aan mijn rechterhand, waardoor alle vingers behalve mijn duim helemaal opgezwollen zijn. Op advies van de huisarts kan ik nu anderhalve week niet werken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

ArrivaBas schreef: wo 01 feb 2023, 13:49 Over dikke vingers gesproken. Ik heb zelf ook een blunder begaan door te lang door te lopen met een kleine blessure aan mijn rechterhand, waardoor alle vingers behalve mijn duim helemaal opgezwollen zijn. Op advies van de huisarts kan ik nu anderhalve week niet werken.
Tip: probeer voor het vervolg eens met je voeten te lopen ipv met je handen. En typen gaat ook stukken eenvoudiger met je vingers dan met je tenen.

Succes! *O*
🗣
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door teun »

Ik ben zonet op Hmbh aangekomen voor de trein van 19:11 richting Ehv, die rijdt er alleen sinds de nieuwe dienstregeling op zaterdag niet meer. :')
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Ik had donderdag een overleg nabij het station van Weesp en mij was verteld dat ik op de P&R kon parkeren, dus dat deed ik. Daar aangekomen zag ik dat het betaald parkeren was, dus ik liep naar de parkeerautomaat. Ik snapte in eerste instantie niet wat er nou stond, maar uiteindelijk zag ik dat ik ik voor €0,63 tot 2:05 kon parkeren. :|
Ik heb dus maar betaald, maar daarna zag ik pas dat het betaald parkeren alleen tussen 2:00 en 6:00 uur geldt. :lol:
Ik ben niet 's nachts om 2:00 teruggekomen om ook daadwerkelijk legaal 5 minuten te parkeren. :p
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door DDietzen »

Ik ben net in de verkeerde trein gestapt in Cheb :@

Mijn trein uit Nürnberg kwam aan op spoor 2. Van tevoren had ik opgezocht: de goede trein naar Praag (intercity via Pilsen) vertrekt van spoor 1, de verkeerde (sneltrein met grote omweg via Ústí nad Labem) van spoor 4. Aan de overkant stond een trein klaar, en aangezien we aankwamen op spoor 2 ging ik er wel vanuit dat de overkant spoor 1 zou zijn. Op Seat61 staat ook een foto van een cross-platformoverstap. De treinsamenstelling en rijtuignummers klopten ook met wat ik vooraf had opgezocht.
Dus ik stap in, jaag iemand weg van mijn gereserveerde plekje, en ga rustig zitten. Werp eens een blik op het infoschermpje, waar de vertrektijd om 16:26 uit Cheb netjes staat aangegeven.

Wacht eens, mijn trein vertrok om 16:33.
Wacht eens, mijn trein is niet de Krušnohor.
Wacht eens, mijn trein hoort helemaal niet zoveel tussenstops te hebben.
Shit shit shit, het is al 16:24!

Razendsnel eruit, gelukkig nog op tijd voordat de verkeerde trein wegreed. Wát een blunder :oops:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Haha, ik dacht nog, moet ik aan mijn bericht over Zugbindung een waarschuwing over de overstap in Cheb toevoegen. Neuh, dacht ik, komt wel goed. Had ik dus toch moeten doen. _O-

Wellicht komt dit plattegrondje nog eens van pas:
Afbeelding
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Chrysa »

Exact die fout maakte ik anderhalve maand geleden ook. :')
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Michael »

De Delifrance panini's zijn blijkbaar corrosief volgens de Plus:

https://www.plus.nl/product/delifrance- ... uks-237011
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Broodjes die terugbijten :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Een meneer in Pennsylvania heeft geprobeerd een bom mee het vliegtuig in te krijgen. De NOS beschrijft de samenstelling:
Volgens de FBI gaat het om flitspoeder en een zwart poeder dat ook in vuurwerk gebruikt wordt.
Iemand zou de redacteur die z'n Engels zó slecht beheerst moeten adviseren twee woordjes waarvan hij de betekenis niet snapt eens in Google te stoppen. Black powder is uiteraard gewoon buskruit, maar dat hebben ze bij de NOS bepaald niet uitgevonden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door waldo79 »

En dat van onze belastingcenten!!! ;)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ArrivaBas »

Ik had al een beetje hoop dat de kwaliteit van de nieuwsberichten weer een beetje opkrabbelde toen ze het bij de treinramp in Griekenland over rijtuigen in plaats van wagons hadden bij de reizigerstrein, maar deze letterlijke vertaling van black powder helpt die hoop toch weer finaal om zeep. -0-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten