Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Klopt, ik had het ook echt wel begrepen als het niet gekund had. Zou flink gebaald hebben, maar het was mijn eigen schuld, had ik maar beter moeten opletten :Y (En ik doe verdorie nog een lerarenopleiding ook, lekker dom :X :X ) Dus ben des te blijer dat het wel kan. Nu hopen dat ik het tentamen ook goed afrond *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

We wensen je veel succes
Hopelijk haal je minstens een zes :Y

Maar wat we het liefst zouden zien
Is natuurlijk een dikke vette tien *O*
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

umbusko schreef:We wensen je veel succes
Hopelijk haal je minstens een zes :Y

Maar wat we het liefst zouden zien
Is natuurlijk een dikke vette tien *O*
Rijm op woordniveau: volrijm, mannelijk staand rijm. Je zou nog kunnen zeggen dat er ook sprake is van halfrijm: acconsonantie (medeklinkerrijm), omdat de laatste medeklinkers op elkaar rijmen.
Rijm op zinsniveau: Eindrijm
Rijmschema: gepaard, namelijk AA en BB
Er is sprake van equivalentie, de eindklank wordt immers herhaald.
Geen sprake van enjambementen of harde returns.
Metrum: regel 1: Jambe, regel 2: anapest, regel 3, dactylus, regel 4 trocheus en bij alle versregels is er sprake van antimetrie.
Gedicht bestaat uit twee strofes van twee disticha

Sorry voor off-topic :X Ik ga nu gauw ontspannen en een programma kijken dat NIKS met mijn toekomstig vakgebied te maken heeft :X

@Umbusko: Gefixt! *O*
Laatst gewijzigd door AppleMoose op wo 08 apr 2020, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

disticha :wink:

Maar: goed bezig! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Ik ontving gisterenavond (10 april) het Volkskrant Magazine van 11 april, zonder pagina 40 maar met een dubbele pagina 64 :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Dat magazine wordt al een tijdje op vrijdag bezorgd ipv zaterdag (alleen deze week bij mij ineens wel weer vandaag met de krant), en inderdaad, pagina 40 ontbreekt en 64 is dubbel. Jammer, want Thomas van Luyn (zou op pag. 40 staan) schrijft vaak wel vermakelijke stukjes.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Op pagina 3 van de eigenlijke Volksgazet staat een verontschuldiging.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:Dat magazine wordt al een tijdje op vrijdag bezorgd ipv zaterdag
Al een tijdje is een understatement... op vrijdagavond bezorgen van de weekendbijlagen + magazines gebeurde al toen ik zelf nog een krantenwijk had en het is "slechts" grofweg 20 jaar geleden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Tot een week of wat terug werd het bij mij en mijn ouders anders gewoon gelijktijdig met de krant op zaterdag bezorgd. Ook bij andere kranten heb ik het vroeger niet meegemaakt dat de bijlagen/magazines/andere rommel een dag eerder werden bezorgd.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Toen ik hier kwam wonen kwamen de Sir Edmund en het magazine op vrijdag. Toen de Sir Edmund verdween stopte ook de bezorging op vrijdagavond van de helft van de krant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Wubbo »

Toen ik nog de Volkskrant kreeg hing het af van de stand van de maan of de temperatuur van het theewater of zo, er was geen logica in te ontdekken of de bijlages meekwamen met de krant of al eerder bezorgd werden. De NRC (middageditie) komt wel altijd in 1 keer.
Alargule

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Alargule »

De Volkskrantredactie houdt daar de declinatie van Saturnus ten opzichte van de constante van Planck voor aan.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Zugführer »

Ik heb jarenlang de ochtendkrant bezorgd, toen werden de weekendbijlages van alle kranten op vrijdagmiddag aangeleverd. Het is de bedoeling dat ze op zaterdagochtend bezorgd worden, maar omdat de krant dan sowieso al dikker is kan ik me goed voorstellen dat sommige bezorgers besluiten de bijlage op vrijdagmiddag al weg te lopen, zodat zaterdag de rest van de krant op tijd bezorgd kan worden. Maar het lijkt me niet dat men daar extra voor betaald krijgt.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Vanochtend had ik tanden gepoetst en zat beneden aan het ontbijt. Toen ik op dr klok keek bleek het 0.45 uur, in plaats van 5.45 uur. Vijf uur te vroeg opgestaan dus, dacht toch echt dat mijn wekker bijna zou gaan, maar verkeerd gekeken....
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door AppleMoose »

Dan baal je :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Hainje »

_O-
🍉
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Voelde mezelf vooral heel dom, ik heb het ooit al eens eerder gehad zelfs.

Daarna nog wel Doornroosje-gewijs terug in slaap gevallen gelukkig. :pos:
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Pardon?

Doornroosje staat volgens mij nou niet echt bekend om het uithalen van dat soort ongein, hoor.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik alsnog een paar uur diep geslapen heb. :wink:

Verder is mijn kennis over Doornroosje ronduit roestig te noemen, dus als ik haar hier op een of andere manier geexposed of seksueel lastig heb gevallen: mea culpa!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Een snelle update dan maar:
  1. Voor een paar uurtjes slaap hoefde je haar niet wakker te maken
  2. Zij werd wakker gekust door een aantrekkelijk manpersoon. Jij ook?
  3. Dit manspersoon schijnt ook handig te zijn geweest in tuinieren
  4. Dat kwam gelegen, omdat Doornroosje zelf in verband met andere bezigheden niet aan tuinonderhoud toekwam
Ik neem aan dat ze zich persoonlijk niet gekwetst danwel seksueel geïntimideerd acht, maar volgens mij slaat de vergelijking, gezien bovenstaand lijstje, toch een beetje als kut op Dirk.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Durashift »

Ik was vandaag ook inkopen aan het doen op de markt. (net als Suus).. :) maar ik heb de aardbeien dik betaald :(

Bij groenteboer nummer 1 2 bakjes aardbeien voor €2,50 gekocht. Verder had die niet veel handel meer.. dus even verderop bij groenteboer 2 nog wat navels, tomaatjes en snijbonen gekocht. Nou bleek dat zo'n self service ding te zijn.. dus moest ik alle (witte) tasjes in de krat zetten waarna er gewogen en afgerekend kon worden.

Wat doe ik dus.. ik zet alle witte tasjes in de krat .. en dus ook die met de aardbeien die ik al eerder had gekocht. -o- :roll: :N

Ik had het ook pas door nadat ik al afgerekend had.. en de betreffende aardbeien waren ook bij die betreffende marktkoopman te koop voor dezelfde prijs. :')
DDietzen
Berichten: 1306
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door DDietzen »

"Lokale ondernemers stimuleren" noemen we dat. :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Ik heb gisterenavond en vandaag een dagje in wintertijd geleefd. :mrgreen: Omdat ik sinds 13 maart niet meer in Nijmegen was geweest, stonden mijn klokken nog op wintertijd. _O- Mijn horloge heb ik niet bij me, want dat staat al een paar weken stil en ik was er nog niet aan toegekomen er een nieuwe batterij in te laten zetten. De tijd van mijn telefoon en laptop stond uiteraard wel goed, maar het verschil tussen digitale en analoge klokken valt wat minder op, zolang de minuten maar kloppen.

Geen last gehad van de omschakeling trouwens. Ik kan dat. (A)
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Chrysa »

Ik heb na 4 maanden weer werk, als keukenhulp in het restaurant bij m'n moeder. Niet wat ik gewend ben, maar het thuiszitten was ik zat.

Op zich ging het prima, totdat ik een broodje hamburger had meegegeven aan de bediening, waarna ik tot mijn verbazing nog een stuk vlees aantrof bij mijn aanrecht. Ik was dus de hamburger op het broodje hamburger vergeten. :X Dat had ik niet door, omdat ik wel verwachtte dat het eten teruggestuurd zou worden met zo'n grote fout. :')
De klant had het broodje gewoon opgegeten, en vond het nog lekker ook. :') Toch maar een nieuw broodje gebracht, dit keer met vlees. :@
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Suus mag het huis niet uit, dus ik vroeg in de app-groep van het gebouw waar ik woon of er een buurman is die wat boodschappen kon doen. Een buurman bood zich aan en op mijn doorgestuurde boodschappenlijstje vroeg ik ook om broodbeleg, salami ofzo.

Wat ik niet wist is dat de buurman een veganist is, en dus geen dierlijke producten koopt, ook niet voor anderen. En wat de buurman niet wist, is dat ik allergisch ben voor sojaproducten.

En dus trof ik in de tas met boodschappen een pakje vegetarische boterhamworst op sojabasis aan...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten