Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Zij die nog 6 uur met een zonnebril op mogen reizen groeten u. :') De opticien had nieuwe neussteuntjes op mijn bril gezet, maar er één blijkbaar niet goed vastgeschroefd.

Zit ik in de trein, zie ik opeens een heel klein schroefje op mijn broek liggen. Het duurde even voor ik doorhad waarvan het kon zijn, want het neussteuntje plakte nog aan mijn neus vast, en toen ik mijn bril afzette en zag dat dat ontbrak kon ik het dus eerst ook niet vinden. :') Nu dus maar mijn zonnebril opgezet. 8-) Maar wat een geluk dat ik dat kleine schroefje zag…
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door erjeebee »

Had je wel een klein schroevendraaiertje bij je dan?

Handig, een USB poort naast het lichtknopje boven het nachtkastje van je hotelbed.
Kan je telefoonwekker mooi opladen terwijl je slaapt.
Moet je 's ochtends wel als je je telefoon van de kabel trekt meteen die kabel weer uit de USB poort halen en in je rugzak duwen.
Anders sta je lelijk te kijken als je op het vliegveld (al door security en paspoortcontrole heen) je foon op je laptop wil aansluiten om te werken.
*@#*$^#@$
En kun je vervolgens voor 34.95 NZD een USB kabeltje scoren bij de woekerwinkel op het vliegveld :neg:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

erjeebee schreef: vr 29 sep 2023, 03:54 Had je wel een klein schroevendraaiertje bij je dan?
Nee, juist niet, daarom dus die zonnebril. :') De volgende ochtend ben ik meteen op openingstijd naar de opticien gegaan en was mijn gewone bril weer snel in orde.
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door erjeebee »

O, maar dan was het ook geen probleem geweest als je het schroefje NIET had gezien/gevonden want opticiens hebben bakken vol van die dingen.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door DDietzen »

Ik ga vanavond naar een concert in Amsterdam (het Songfestivalfeest). Vlak voordat ik m'n spulletjes ging pakken, stond ik nog met m'n oordopjes in handen en bedacht me "oké, deze zometeen inpakken".
Vervolgens schoot het me natuurlijk net te binnen toen ik wegfietste dat ik ze had laten liggen. Ik vreesde de trein te missen als ik rechtsomkeert maakte, maar uiteindelijk kwam ik toch 5 minuten voor vertrek op het perron en had ik dus makkelijk nog even het huis in kunnen rennen.

Nu moet ik me dus blauw betalen aan nieuwe oordopjes in een winkel. AH to go vraagt 10 euro, Ziggo Dome heeft ze tussen 20 en 160(!) euro :X Tips zijn welkom...
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

Je hebt 10 vingers van onze lieve heer meegekregen - er even vanuit gaande dat je die allemaal nog hebt, kun je er daar vast wel twee van in je oren steken.

(A)
🗣
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door DDietzen »

Wát zeg je me nu?? :mrgreen:
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door JordiBrabant »

Twee bananen zijn nog lang geen €10. Eentje werkt al goed volgens mijn oude kindervrienden.
Spoiler: show
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

DDietzen schreef: do 16 nov 2023, 16:08 (Songfestivalfeest)
DDietzen schreef: do 16 nov 2023, 16:08 Tips zijn welkom...
Vermijden! :mrgreen: Graag gedaan, geen dank! (A)
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

160 euro voor een stel oordoppen? :shock:

Werkelijk alles wat je kan kopen in de Bijlmer Bierbak is waanzinnig duur.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door DDietzen »

umbusko schreef: do 16 nov 2023, 16:37
DDietzen schreef: do 16 nov 2023, 16:08 (Songfestivalfeest)
DDietzen schreef: do 16 nov 2023, 16:08 Tips zijn welkom...
Vermijden! :mrgreen: Graag gedaan, geen dank! (A)
Grmbl :evil: Ik wens jouw volgende vijf treinen logistieke beperkingen toe :twisted:
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Ik lees dit en onmiddellijk voert mijn overstap mij naar een metrolijn met een bomvol perron en een net beëindigde Notarzteinsatz. :X

Edit: en bij de drie volgende overstappen komt steeds pas de tweede metro opdagen. Ik heb mijn lesje wel geleerd nu. :o
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door DDietzen »

Dat je het maar weet voor de volgende keer 8-)
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Ik had iets gelezen over een historische U-Bahn, dus ik al mijn energie bijeengeraapt om toch maar te gaan… ben ik een dag te vroeg. :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

… en vandaag was ik te laat, doordat twee verschillende laatste tijden aangekondigd stonden. :') Ik dat ding achterna de stad uit (dat was althans mijn vermoeden), zodat ik nog twee haltes meekon op de terugweg naar het depot, maar ook daar kwam niks opdagen. Volgende keer beter zullen we maar zeggen… :X
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

Au, 220: dat voel je wel. Maar een wijze les geleerd: niet apparatuur openmaken, in het stopcontact steken om te kijken of het werkt en er dan met je tengels aan gaan zitten.
🗣
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ThatPCDude »

Tis iets minder kut als je al weet dat je ermee aan het kloten bent dan als je je telefoonlader in het stopcontact van een SNG wil steken en vol 230 op je klauwen krijgt van een afgebroken (!) iPhone adapter...
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13198
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Z2N »

Dat is niet alleen een blunder, maar ook levensgevaarlijk. Heb je dat direct bij de conducteur gemeld?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ThatPCDude »

Zeker weten. Conducteur had gelijk de stroom er vanaf gehaald, het dingetje in kwestie uit het stopcontact gepurd, de stroom er weer opgezet en mij een gratis kopje koffie of thee bij de Kiosk cadeau gedaan
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Iemand heeft een volle emmer witte verf op de stoep laten vallen en maar laten liggen… En uiteraard ben ik erin gaan staan, had het in het donker en in de sneeuw niet gezien.

Gelukkig ben ik er niet vol in getrapt, ik dacht wel nog: wat ligt hier nou? Een emmer! Hé wacht eens, dat daar is geen sneeuw! Maar een deel van een van mijn zolen was toen toch al wit. :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Ik hoopte de RE5 van Berlin Gesundbrunnen naar Potsdamer Platz te pakken, maar in plaats daarvan kwam ik in een zwaar vertraagde, omgeleide RE1 zonder werkende displays terecht die me zonder tussenstops naar Wannsee bracht. :cry: Gevolg: concert gemist (maar ik had gelukkig ook nog geen kaartje) en vooral kwaad op mezelf dat ik er met mijn suffe brein in getrapt ben. -0-
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

Nou ja, ter plaatse had je nog een conferentietje kunnen meepakken (A)
🗣
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Doe maar niet. :X

Het stomme is ook nog: het was een trein van de ODEG i.p.v. DB Regio, dus eigenlijk wist ik al dat het mijn trein niet kon zijn, maar toch dacht ik: “Ze zullen wel een stel van de ODEG geleend hebben.” :roll: Maandagavond…
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50915
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

DB Fernverkehr had mij een waardebon gemaild, te gebruiken voor 11 maart. Die wilde ik gisteren gebruiken bij het boeken van een treinreis op 13 maart. Alleen waren behalve het minimumbestedingsbedrag de overige voorwaarden van de waardebon niet bijgesloten, waardoor ik steeds een foutmelding kreeg.

Na wat hulp van een wat meer ervaren persoon met dit onderwerp bleek dat de geldigheid van het ticket ook uiterlijk op 11 maart moet ingaan. Anyway, waardebon ingewisseld *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door April064 »

Voor vertrek moest ik nog even snel naar boven omdat ik mijn bankpas en OV-chipkaart nog niet had. Ik heb ze dus snel van mijn kamer gehaald en ik ben zonder te denken vertrokken. Komt de bus aan, blijkt dat ik mijn creditcard en mijn bankpas ipv mijn OV kaart en bankpas heb gepakt, die allemaal op hetzelfde hoopje liggen.

Wel een duur grapje aangezien ik studenten OV heb. Ik heb er wel van geleerd, mijn creditcard gaat vanaf nu in mijn portemonnee (bankpas en chipkaart heb ik altijd los in mijn broekzak, normaal mijn creditcard ook, maar die heb ik zelden mee). Ik heb hem toch niet nodig binnen Nederland.
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 207 gasten