Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Het balkon van mijn buurman en dat van mij grenzen aan elkaar, dus eens in de zoveel tijd vergeet een van ons de sleutel maar dan kun je via het andere huis weer naar binnen. Ik doe daarom ook nooit mijn balkondeur op slot.
Een keer was een vriend bij mij op bezoek en die deed bij het weggaan wel mijn balkondeur op slot en we vergaten de sleutel. Toen konden we ook niet meer via de buurman naar binnen dus moesten we helemaal retour van Deventer naar Winterswijk om de sleutel van mijn moeder op te halen :')
Ik doe ook maar wat
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door dennistd »

Ik sloeg gisteravond linksaf, de weg richting huis. Alleen wilden de mensen in mijn bus graag rechtdoor :X

Volgende zijstraat maar even gekeerd en toch nog met -2 op de eindhalte (A)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daantje »

Ardan schreef: di 23 aug 2022, 10:18 Het balkon van mijn buurman en dat van mij grenzen aan elkaar, dus eens in de zoveel tijd vergeet een van ons de sleutel maar dan kun je via het andere huis weer naar binnen. Ik doe daarom ook nooit mijn balkondeur op slot.
Een keer was een vriend bij mij op bezoek en die deed bij het weggaan wel mijn balkondeur op slot en we vergaten de sleutel. Toen konden we ook niet meer via de buurman naar binnen dus moesten we helemaal retour van Deventer naar Winterswijk om de sleutel van mijn moeder op te halen :')
Ja met twee planten ofzo toch? Dat verhaal herinner ik me nog :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Na heel veel gefrummel toch om 16:00 al de salarissen van augustus de deur uit kunnen sturen.

Vervolgens wil ik de gehele productie naar de boekhouding sturen, en verschijnt er een foutmelding dat er een boekingsverschil is ontstaan. En nu blijkt een nieuwe afdracht die wij sinds 1 augustus moeten doen totale chaos te veroorzaken in de loonjournaalposten :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
anonymous_1
Berichten: 69
Lid geworden op: do 26 dec 2019, 20:16

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door anonymous_1 »

Een hoop blunders hier, maar ik overtref waarschijnlijk iedereen met wat er allemaal misging op mijn treinreizen dit jaar. Drie jaar geleden ging het ook al goed mis (zie mijn reisverslagen Interrail 2019 in OV in Beeld).

In mei drie dagen weggeweest. De eerste twee dagen verliepen probleemloos, maar op dag 3 ging het helemaal mis. Ik reisde met een Osprey Farpoint-rugzak, deze heeft een kleinere afneembare rugzak. Op station Luxembourg wil ik dus de trein nemen richting Diekirch, deze rijdt met een oud CFL 2000-treinstel. Ik ga al vroeg naar binnen om wat interieurfoto's te nemen, maar ben zo dom om de kleinere rugzak te laten staan. Vervolgens stap ik even uit, want het is nogal warm in de trein, maar vervolgens rijdt de trein weg, met mijn tas erin. Mijn camera en mijn grotere rugzak heb ik gelukkig nog wel. Mijn plan is nu om de volgende trein te nemen en dan de trein terug richting Luxembourg op dezelfde verbinding, waar dan het treinstel op zou moeten rijden waarin mijn tas ligt. Dit plan mislukt uiteindelijk ook, ik stap uit in Colmar-Berg om de tegentrein te nemen, vervolgens ga ik in Cruchten naar het andere treinstel, maar mijn tas is niet te vinden. Waarschijnlijk is dan ook nog eens mijn portemonnee uit mijn broekzak gevallen (korte broek, dus de zakken zijn niet heel strak), omdat ik over het perron moest rennen (of ik ben bestolen). Dus op één dag twee essentiële dingen kwijtgeraakt. In de tas zaten mijn telefoonlader en powerbank (en mijn European Rail Timetable), en in de portemonnee mijn pinpas, OV-chipkaart en diverse buitenlandse vervoersbewijzen, waaronder een Carte Pass Pass (de chipkaart van Noord-Frankrijk) en een TEC Multiflex-kaart. Uiteindelijk ben ik nog thuisgekomen via Brussel en Turnhout met mobiele e-tickets van NMBS en De Lijn. Mijn zus heeft me nog in Reusel met de auto opgehaald, want een los kaartje is hier aan de dure kant.

Gelukkig zat er een bagagelabel aan de kleine tas met mijn nummer erop, dus krijg ik na enkele dagen een sms van een Luxemburgs nummer dat ik hem kan ophalen, bij het politiebureau in Luxembourg (de stad). Gelukkig heb ik daar een week later de tijd voor, en kan ik er tegen lage kosten heen. Mijn tas is terug, maar de portemonnee helaas niet.

Maar dan de zomervakantie. Een Interrailtocht van maar liefst 15 dagen, die uiteindelijk tot 14 dagen gereduceerd wordt omdat ik er na alle chaos wel genoeg van heb (het lukt vaker niet dan wel om de planning aan te houden). Ik ga op vakantie en ik raak kwijt (in volgorde van belang):
- mijn camera, geleend van mijn vader, met daarop de foto's van de eerste 3 dagen;
- mijn bril, waardoor ik de helft van de reis minder goed kon zien (voortaan neem ik altijd een reservebril mee);
- een OV-dagkaart van Budapest, precies wanneer er controle wordt aangekondigd voor het metrostation van Budapest-Déli. Boete gekregen van 8000 forint (ongeveer 20 euro). Uiteindelijk zat het ticket in een zijvak van mijn tas :');
- een FFP2-mondkapje (mijn enige op dat moment), net wanneer ik hem in Italië officieel nodig heb. Uiteindelijk een normaal medisch mondkapje gedragen binnen Italië, de FFP2-plicht in het OV werd nergens gehandhaafd;
- mijn broodtrommel, met daarin ook bestek (ik heb onderweg een nieuwe kunnen kopen). Het was er een die mijn vader heel lang gebruikt heeft (al hechtte hij er nauwelijks waarde aan, het was vooral ik die een beetje sentimenteel was). Het stomme is dat mijn vader twee van zulke broodtrommels had, en de eerste ben ik drie jaar geleden ook op reis kwijtgeraakt;
- een pakje ham (in de koelkast van een hostel laten liggen);
- een reservering voor een Hongaarse intercity (officieel verplicht, maar wordt nauwelijks op gecontroleerd).

Mocht iemand nog naar Polen gaan binnenkort (Wroclaw of Katowice in het bijzonder), laat mij weten via PM, want in die regio ben ik de camera verloren.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Chrysa »

Hoe krijg je het voor elkaar. :')
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door cassie127 »

:') misschien eens beginnen met ruim op tijd je spullen in te pakken voor het uitstappen en te checken of je alles bij je hebt door 3× rondom je zitplaats te kijken. Meestal raken mensen dingen kwijt door spontane snelle ongeplande acties. Wat ook al helpt is om alleen uit te pakken wat je gebruikt en andere dingen zoveel mogelijk in je tas te laten zitten en vaste plekken te bepalen waar je iets opbergt.

Ik heb bijvoorbeeld een mapje van Interrail waarin ik al mijn tickets en reserveringen stop. En dat mapje zit altijd in mijn laptopvak van mijn rugzak en haal ik alleen uit de tas als ik het nodig heb. En een tweede portemonnee is vaak helemaal niet zo'n slecht idee. Die kun je dan gewoon in je rugzak bewaren, maar daardoor hoef je dan niet je ID en Rijbewijs, Creditcard en Pinpas en al je contant geld In één portemonnee te bewaren waardoor je niet alles kwijt bent.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Ik stop altijd alles meteen weer terug in mijn toilettas. Als ik dingen uit mijn toilettas haal, vergeet ik ze sowieso. Mijn les wel geleerd na in een vakantie drie tubes tandpasta verloren te hebben.

En sowieso nooit maar één masker bij je hebben, want als dat ding kapot gaat heb je alsnog een probleem. En kapot kunnen ze.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Ik check ook altijd vijf keer of ik alles bij heb voor ik een hotelkamer verlaat. En sowieso inderdaad even een korte check wanneer ik met bagage uit een trein stap.

Tot op heden gelukt nooit iets te vergeten op reis, ondanks dat mijn geheugen soms een dusdanig grofmazige zeef is dat ik zelfs boodschappen vergeet als ik ze niet op m'n boodschappenlijstje zet. (Vorige week nog drie keer naar de supermarkt geweest, waarvan twee keer op dezelfde avond toen ik op het punt stond te gaan koken, voor één maaltijd. En miste uiteindelijk nog een ingrediënt, maar had geen zin nog een keer naar de supermarkt te lopen.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daantje »

Ik heb altijd wat mijn vrienden noemen mijn zenuwen rondje. Altijd als we alles ingepakt hebben en op het punt staan te vertrekken doe ik een rondje waarbij alle kasten open gaan en onder het bed kijk enzo. Andersom thuis voor vertrek juist of alle ramen dicht zijn enzo.
anonymous_1
Berichten: 69
Lid geworden op: do 26 dec 2019, 20:16

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door anonymous_1 »

Ik doe ook zo goed mogelijk mijn best met het inpakken, en probeer inderdaad ook alleen uit te pakken wat ik nodig heb en alles goed na te kijken, maar zelfs dan gaat het nog te vaak mis. Gelukkig verliep het een stuk beter tijdens de twee internationale reizen die ik later nog gemaakt heb (ik had een doorlopende Interrail van 2 maanden dankzij de kortingsactie), daar ben ik volgens mij niets van belang verloren.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Vanmiddag had ik mijn backpack achtergelaten in een bagagekluis. Bij terugkomst ontdekte ik dat ik een negencijferige code nodig had om de kluis weer open te maken. Nadat ik me bedacht dat ik die helemaal niet had gekregen, ontdekte ik dat ik 'mijn' kluis helemaal niet afgesloten was. :shock: Wonder boven wonder lag mijn tas er nog gewoon in ook. *O*
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door diederickx »

Het balkon van mijn hotelkamer heeft pontificaal uitzicht op een vleesconservenfabriek. Dat is tot daar aan toe maar het blijkt er zo eentje te zijn waar 's ochtends vrachtwagens met varkens naar binnen rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Nooit meer knakworsten voor Diederickx.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Ik heb een spooratlas besteld, en die komt uit Groot-Brittannië. Dus inklaringskosten. Normaal krijg ik daarvoor een pushbericht in de PostNL-app, maar nu zag ik vanochtend een envelop verschijnen in de te verwachten post in de app.

Juist ja, wel gericht aan mijn adres en postcode, maar de ontvanger is UNKNOWN en de plaats OTTEDAM :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Die PostNL-app is sowieso lekker aan het blunderen. Ik heb deze week voor de tweede keer in korte tijd een pakketje omgezet naar avondbezorging en beide keren gebeurde hetzelfde. Pushbericht komt dat de bezorger onderweg is, ik klik 'm open en zie het bezorgtijdvak verspringen van "vandaag 17.00 - 21.00" naar "morgen 17.00 - 21.00 uur".
De bezorger kwam echter wel gewoon op de betreffende avond en niet een dag later, want die doet natuurlijk niet meer dan 24 uur over z'n ronde :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door cassie127 »

Ja dat heb ik als ik de melding krijg: "er is post onderweg" in plaats van dat ik zoals altijd als ik daar op klik dan in dat overzicht kom van de briefpost die onderweg is, kom ik de laatste tijd vaak bij de instellingen voor die pushmeldingen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Een paar weken geleden had ik op station Delft ingecheckt met mijn pinpas, maar op Amsterdam Zuid uitgecheckt met mijn OV-chipkaart. :oops: Ik realiseerde me gelijk dat dat fout was en heb toen óók uitgecheckt met mijn pinpas, zodat in elk geval die reiskosten klopten.
Toen had ik dus nog wel een gemiste uitcheck (of letterlijk gezien: incheck) op mijn OV-chipkaart. Opvallend genoeg kon ik dat via de site van NS niet regelen*, dus belde ik maar naar NS. Toen ik eenmaal iemand aan de lijn kreeg, was het vrij snel verholpen, dus die €20,- wordt de volgende keer in mindering gebracht op mijn factuur. :D
*Op de site staat het volgende:
U kunt nu nog geen vergeten check in of check out claimen voor een reis met een NS Flex product.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb gisteravond bij Omdenken de Weekkalender voor 2023 besteld. Ik kreeg na de betaling wel netjes een mail met de factuur, maar gek genoeg is die tussen de reclame beland in plaats van in mijn reguliere inbox. :s
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door TffpaA »

Tsja, hoe ga je dat "omdenken"...
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Ik was afgelopen nacht even vergeten dat fietsenstalling 3 van station Delft om 1:00 uur sluit.
Dus toen ik iets na 1:30 aankwam, zag ik een gesloten hek en moest ik naar huis lopen. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Niet echt heel actueel meer, maar...:
Meltrain schreef: ma 17 okt 2022, 12:38 Een paar weken geleden had ik op station Delft ingecheckt met mijn pinpas, maar op Amsterdam Zuid uitgecheckt met mijn OV-chipkaart. :oops: Ik realiseerde me gelijk dat dat fout was en heb toen óók uitgecheckt met mijn pinpas, zodat in elk geval die reiskosten klopten.
Toen had ik dus nog wel een gemiste uitcheck (of letterlijk gezien: incheck) op mijn OV-chipkaart. Opvallend genoeg kon ik dat via de site van NS niet regelen*, dus belde ik maar naar NS. Toen ik eenmaal iemand aan de lijn kreeg, was het vrij snel verholpen, dus die €20,- wordt de volgende keer in mindering gebracht op mijn factuur. :D
*Op de site staat het volgende:
U kunt nu nog geen vergeten check in of check out claimen voor een reis met een NS Flex product.
Zou je dat probleem niet direct hebben kunnen oplossen door je OV-chipkaart nog eens (na enige tijd) aan de cico aan te bieden? Dan wordt volgens mij niks in rekening gebracht. Lijkt me een makkelijke manier om een berg administratieve flauwekul te vermijden.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Bij paaltjes zou dat inderdaad kunnen, maar bij poortjes kun je aan de ene kant alleen inchecken en aan de andere kant alleen uitchecken.
Als je dan uitcheckt zonder incheck, heb je gewoon pech. :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Mijn beste vriendin is zwanger en hield vandaag een moker-Amerikaanse 'Gender Reveal Party' :') Ach, het was gezellig, en ik heb haar met mijn aanwezigheid een groot plezier gedaan. Het wordt een meisje.
Ze woont in Coevorden en hield het feestje bij een familielid in Veenoord, zoals in de uitnodiging stond 'vlak bij het station van Nieuw Amsterdam'. Ik herhaal dit detail even: het station van Nieuw Amsterdam, tussen Coevorden en Emmen.
Zijn er dus twee meiden de dag ervoor naar Amsterdam gegaan, zich helemaal verheugend op een dagje Amsterdam, hebben daar overnacht, en toen het adres opgezocht hoe ver het dan van het station van Amsterdam was. Huh, twee UUR reizen? Die zijn dus serieus naar het verkeerde Amsterdam gegaan :') _O- _O-
Ik doe ook maar wat
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Nieuw Amsterdam ligt wel een eindje buiten de ring, ja. :Y

Ze zal vast niet de eerste zijn die dit overkomen is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten