Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Waarom zou je passen los in je broekzak doen? :s Daar slijten ze veel sneller van en je hebt ook nog een flinke kans dat ze breken. En wat doe je dan met die portemonnee? Laat je die thuis? Zoveel vragen…
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door April064 »

Portmonnee heb ik altijd in mijn jaszak. Passen die ik veel gebruik heb ik altijd los in mijn broekzak omdat ik ze dan makkelijker kan pakken wanneer het nodig is. Vooral als de conducteur langs komt met controle is dat fijn.
zij/haar/hen/hun
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Die paar seconden die het kost om je portemonnee uit je jas te halen en vervolgens je OV-chipkaart uit je portemonnee te halen, gaan echt het verschil niet maken voor een conducteur. Meestal zie ik die trouwens al van verre aankomen, waardoor ik met mijn kaart in de hand langer op hem zit te wachten dan dat hij op min staat te wachten. _O-
Maar zelfs als dat te veel tijd of moeite is, zou ik mijn pasjes nog eerder in het hoesje van mijn telefoon stoppen dan los in mijn broekzak.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 403
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ThatPCDude »

Ik heb gewoon zo'n secrid geval waarin m'n pasjes zitten. Niet te groot, er passen 5 pasjes in en je hebt zo het pasje dat je nodig hebt
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Michael
Berichten: 11766
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Michael »

Ik heb ook zo'n secrid pasjeshouder waar 6 pasjes in het deel kunnen die beschermt tegen fraude (ik ben even kwijt wat daar de oorspronkelijke naam voor is) en dan kun je hem ook nog open maken en kun je er nog 2 passen in kwijt en briefgeld. Mijn OV-chipkaart heb ik in het deel zitten wat je openvouwt zodat ik in en uit kan checken zonder de kaart eruit te hoeven halen. Ook bij een controle door de conducteur in de trein hoef ik hem in principe nooit eruit te halen. Heb het echt maar een enkele keer gehad dat een conducteur wou dat ik hem eruit haalde.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3473
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Tom024 »

Even mijn fietsband moeten oppompen vanochtend. Dopje er afgehaald en even aan de zijkant gelegd. Na het pompen echter spoorloos verdwenen en ook echt niet meer te vinden. -0-
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3037
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door nvdw »

Ze zouden met die dopjes hetzelfde moeten doen als de doppen op statiegeldflessen; lusje eraan zodat je ze niet kwijtraakt :D

Ik had dat met de motor. Naar zo'n gratis bandenpomp bij het tankstation gereden, maar dat apparaat was zo vernaggeld dat hij het ventiel niet open wist te drukken. Intussen had-ie wel 2,5 bar druk opgebouwd dus toen ik 'm eraf worstelde, piste hij met de opgespaarde druk mijn tactisch neergelegde ventieldopje een put in :X
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Durashift »

^^ Ja, vervelend is dat. Zie maar eens een los ventieldopje te kopen, tegenwoordig.

Voor een fiets ventiel heb ik weleens een nieuwe binnenband bij AC tion gekocht.. puur voor het dopje (mijn fiets staat noodgedwongen altijd buiten).

Bij de vorige auto die wegging (donatie aan de plaatselijke techniek school) heb ik alle vier de ventieldopjes eraf gedraaid om zelf reserve te hebben. :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6473
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daantje »

Tom024 schreef: vr 29 mar 2024, 13:25 Even mijn fietsband moeten oppompen vanochtend. Dopje er afgehaald en even aan de zijkant gelegd. Na het pompen echter spoorloos verdwenen en ook echt niet meer te vinden. -0-
Tip van een collega als ik mijn autobanden ga oppompen, eerst alle dopjes eraf draaien en in je broekzak stoppen en dan geld in het apparaat gooien. Misschien is die broekzak voor je fiets ook niet zo'n gek idee.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door DDietzen »

Dan wel eerst controleren of er geen gaatje in die broekzak zit natuurlijk, anders glipt dat dopje zo je broekspijp in en valt er uiteraard precies uit wanneer je been boven een afvoerput hangt (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Bij het pompen van autobanden gebruik ik dan ook de bijrijdersstoel om alle afgeschroefde ventieldopjes op te leggen. Dat is bij een fiets wellicht wat lastiger.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Hainje »

Op de zitting in de bak van de bakfiets leggen.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Milco »

Er is een "verdachte situatie" nabij metrostation Rokib,
Welk metrostation is dat? Ik ken deze niet... ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Dat je de quote in dit topic zet, is ook wel een blunder. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Milco »

:oops:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Poolse slaaprijtuigen hebben een wasbak in het zicht, en een kraan met zo'n horizontale greep die verborgen is in een kastje, die je boven de wasbak kunt draaien. Als je die dan weer terugdraait, moet je vooral niet vergeten de greep ook mee terug te draaien voordat je het kastje (dat niet heel gemakkelijk sluit) dichtramt, of er kan zomaar eens een straal water uit het dichte kastje beginnen te lopen. En je moet dan zeker niet je schoenen net naast dat kastje hebben gezet, zodat het daar precies in loopt. :')
Maar mocht je dat nou toch doen, doe het dan 's avonds zodat je schoenen 's ochtends weer droog zijn. (A)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10595
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door trolly »

Klinkt alsof je een leerzame ochtend hebt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Nou, eerder een leerzame avond. Gelukkig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 gasten