Het Grote Blundertopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ArrivaBas »

Om 7:00 vanochtend, de eigenlijke openingstijd van de lokale Jumbo, was het nog donker in het winkelcentrum, ofwel de enige toegangen naar de Jumbo zaten nog potdicht. :roll:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Z2N »

Klinkt bekend hoor: in mijn supermarkttijd heb ik nog wel eens meegemaakt dat de beheerder van het winkelcentrum vergat dat wij een uur later sloten op donderdagen. De kassacollega's hadden het wel erg rustig. :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Ik heb gisteren voor het eerst in mijn leven TL-buizen vervangen. De maat had ik in één keer goed, maar mijn collega’s moeten voorlopig onder twee kleuren lampen zitten...

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ZO6176 »

Dat komt heel nauw.
Toen ik.bij Lidl nog werkte.kregen we ook wel eens de verkeerde kleur binnen. Dan ging die maar naar het magazijn.en daar haalde.ik er 1 uit die naar de winkel ging.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door nvdw »

Mijn ouders hebben hun Nespresso aan mij overgedaan en ik heb het ding nu lang genoeg om er eens het ontkalkingsmiddel doorheen te pompen.

Gelukkig had ik het boekje bij het apparaat want op de verpakking van het goedje zelf staan alleen de disclaimers dat je dat spul niet moet opdrinken want anders. Ik alle stappen doorlopen, op de knop gedrukt, en toen...

...gierde de hele bende over mijn aanrecht omdat ik vergeten was die schuifla dicht te doen waar de cupjes in moeten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

nvdw schreef: za 03 okt 2020, 13:48 Mijn ouders hebben hun Nespresso aan mij overgedaan
Of dit een blunder is, hangt wel af van de context. Als er een Senseo voor in de plaats is gekomen, dan wel. Als er een echt espressoapparaat voor in de plaats is gekomen, dan niet. :lol:

Maar vervelend wel. Ik voel je pijn.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door nvdw »

Nee, ze hebben een fancy schmancy espressojoekel gekocht. Ik heb mijn ouwe Plips filterkoffieapparaat nog niet weggedaan want daar komt toch de lekkerste koffie uit.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ZO6176 »

Nespresso is zo ongeveer de duurste koffie die je kunt krijgen. Ik zag een tijdje terug een reportage hierover op Duitsland 3.
Wanneer je naar een koffiespeciaalzaak gaat heb je de beste (en vaak ook de duurste) koffiebonen voor 17 a 18 euro per kilo. Wanneer je de nespresso-cups omrekent kom je op 31 euro per kilo. Dus bijna 2x zo duur als de beste bonen die je kunt krijgen. Tevens zijn de cups zo miliieubelastend als het maar zijn kan. Gewoon een koffiezetter lopen die maalt. Ik gebruik de donkerrode zakken van de Lidl. Niks mis mee.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Als je maar een of twee kopjes koffie per dag drinkt heb je met die grote verpakkingen wel grote kans op bederf. Dat heb je met die cupjes wat minder. Wel met je eens dat het milieutechnisch ellende is, maar dat is onze internationale koffieverslaving eigenlijk ook al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Stefan »

En dat is precies de reden waarom ik een Dolce Gusto heb. Als ik 2 koppen koffie per dag drink is 't veel.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daantje »

Daarom ben ik ook voor een dolce gusto gegaan. Ik drink op mijn vrije dagen een cappuccino en af en toe 's avonds een bakkie koffie. Ik drink verder nooit melk dus die melk cupjes zijn voor mij ook ideaal.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Jef400 »

Blij dat ik niet de enige ben. Ik zou ook graag zo'n Dolce Gusto willen hebben als ik op mezelf ga. Meer dan twee koppen Chocolademelk drink ik niet op één dag. Ik haal dan een pak koffie voor eventueel bezoek en het is wel goed zo.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Ik kom ook niet veel verder dan een kop cappuccino na het avondeten (bij het ontbijt drink ik eigenlijk altijd thee), maar heb dat hier opgelost met een waterkoker en oploskoffie. Waarbij de waterkoker dan wel uitgekozen is op de mogelijkheid om een lagere temperatuur in te stellen zodat ik geen koffie met kokend water hoef te bereiden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Jef400 »

Dat is ook een mooie optie ja. Ja, ik zit in de fase dat ik moet bepalen wat ik wil hebben als ik op mezelf ga.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Meltrain »

Nu ik vooral thuis werk, is het koffieverbruik thuis wel omhoog gegaan. :mrgreen: Ook heb ik net een kopje koffie op.
Na de lunch drink ik zelden koffie.
Wij hebben hier een koffiezetapparaat met maler, waar je dus koffiebonen (en water) in moet doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Suus »

Er kwam geen warm water uit de douche, en mijn eerste verdenking ging uit naar de boiler. Dus ik gaf een slinger aan de knop en het bleef stil, in plaats van zeer zacht gesnor.

Nouja, dan de kap er maar af schroeven om de resetknop in te drukken. Terwijl ik met mijn hand langzaam naar de resetknop beweeg raak ik met de schroevendraaier in mijn andere hand per ongeluk een draadje aan, met een schok als gevolg. Alsnog de resetknop ingedrukt, de kap er weer opgeschroefd en weer een slinger aan de opwarmknop gegeven. En toen bleef het stil.

Vervolgens loop ik naar de woonkamer waar ik het telefoonnummer heb van mijn nieuwe verhuurder, en ik zie dat de oven geen klokje meer heeft. Toch maar even in de meterkast kijken. Yup, aardlekschakelaar 2 stond uit. Weer overgehaald, tijd op de oven ingesteld en vervolgens even in de badkamer mijn oor tegen de boiler gelegd: zacht gesnor.

Dus nu kan ik straks alsnog lekker warm douchen :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Of er zit een kat in de boiler! :lol:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Ardan »

Toen ik rond 12 uur van huis ging naar het werk stopte ik gauw nog een flesje drinken uit de koelkast in mijn tas. Ik gaf de koelkastdeur een zetje en ging er vandoor, zonder achterom te kijken.

Dat zetje was niet hard genoeg, toen ik om 23:30 thuis kwam stond de deur nog steeds wagenwijd open :roll:
Gelukkig eet ik toch maar hooguit 1 dag in de week thuis dus heb ik alleen wat broodbeleg en een pakje melk in de koelkast.. en een biertje, die ik nu lauw opdrink :lol:
Ik doe ook maar wat
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door umbusko »

Beter de koelkastdeur dan de voordeur; dat hebben wij een keer gehad toen een vriend in de vakantie in ons huis verbleef. Hij 's middags weg, wij 's avonds terug, voordeur wagenwijd open. Foutje. :mrgreen: Gelukkig waren er geen ongenode gasten geweest.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door nvdw »

Ik had jarenlang een ouwe Volvo met elektrische ramen. Die aan mijn kant weigerde vaak dienst, uiteraard vooral bij warm weer. De andere kant deed het nog wel, dus op een hete dag met dat raam naar beneden naar huis gereden.

Kom ik een dag of drie later weer bij de auto, blijkt al die tijd het raam wijd open te hebben gestaan. Alles lag er nog in gelukkig (zelfs de radio, want ik was altijd te bedonderd om het frontje eraf te halen).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daantje »

Ardan schreef: do 08 okt 2020, 23:57 Toen ik rond 12 uur van huis ging naar het werk stopte ik gauw nog een flesje drinken uit de koelkast in mijn tas. Ik gaf de koelkastdeur een zetje en ging er vandoor, zonder achterom te kijken.

Dat zetje was niet hard genoeg, toen ik om 23:30 thuis kwam stond de deur nog steeds wagenwijd open :roll:
Gelukkig eet ik toch maar hooguit 1 dag in de week thuis dus heb ik alleen wat broodbeleg en een pakje melk in de koelkast.. en een biertje, die ik nu lauw opdrink :lol:
Dat is bij ons op het lab ook een keer gebeurd op vrijdagavond. Toen ik zaterdag in mijn dienst kwam werken stond de koelkast al bijna een dag op alarm met daarin wat meer kritische dingen dan broodbeleg en melk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Daniel »

Mijn werkdag op 't lab begon gisteren ook goed. Best moeilijk, melk aan de koffie toevoegen... Had de koffie nodig blijkbaar :mrgreen:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door Aking »

Volgens mij zit er melk in je koffie, ik zie het probleem niet? :lol:
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door ArrivaBas »

De Ronde van Vlaanderen kwam voor een dichte overweg te staan. Één koploper kon net doorrijden. :lol:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het Grote Blundertopic

Bericht door marvinkok »

Die kerel die z'n tasje weggooid, maar dat met een hengsel achter z'n rem blijft haken waardoor ie onderuit gaat vind ik een grotere blunder :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten