[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door dylanwild94 »

Frozen fanta heeft de burger king* in nederland. :Y
*of in ieder geval die bij winkelcentrum Rotterdam Zuidplein.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef: wo 15 sep 2021, 22:56 Sowieso zijn de burgers daar lekkerder, de veggie Whopper is daadwerkelijk lekker (voor een fastfoodrestaurant). :Y
Ik heb hem vandaag voor het eerst geprobeerd en kan beamen dat hij lekker is. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

Ik heb vandaag voor het eerst de McPlant gegeten. De patty is een beetje flauw, maar dat wordt gecompenseerd door de andere smaken (zoals ketchup, mayonaise, augurk, tomaat en ui) die op het broodje liggen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door teun »

Klinkt een beetje als een normale hamburger van de mek dan toch? :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daniel »

Ik vond het in de radioreclame ook al zo naar "Mc Bland" klinken :mrgreen:
Maar inderdaad: de gemiddelde burger smaakt daar nergens naar, dus die smaak evenaren is niet zo moeilijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Hainje »

Waarom gaan mensen ook altijd gooien en smijten met dingen als het ze niet zint? :')
🍉
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door en-es »

Waarom bestel je dan zo'n mckroket als je weet dat het vegetarisch is?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Hainje »

Ik kan niet uit het artikel opmaken of klanten dit ook daadwerkelijk weten.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

Bij de McKroket proef je sowieso al vooral de mosterd, dus de smaak zal toch nauwelijks anders zijn?
Vegetarische kroketten zijn daarnaast ook gewoon lekker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: wo 27 sep 2023, 22:04 Ik kan niet uit het artikel opmaken of klanten dit ook daadwerkelijk weten.
Misschien die enkelingen die bij de balie rechtstreeks bestellen.. maar via de bestelzuil staat het wel aangegeven.. maar wellicht wordt daar overheen gelezen of wordt de tekst niet begrepen?

Het was voor mij reden om geen McKroket te bestellen, laatst. Was sinds tijden weer eens in een McD en had er eigenlijk wel trek in, na een lange werkdag. Ik proef meer dan de saus, juist ook de ragout vind ik mooi in proportie.

Ik vind het kwalijk dat zo'n concern de 'vega' artikelen opdringt.
Haal dan de hele kroket eruit en kom met iets nieuws: een vegetarische frikandel ofzo. (A)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door TffpaA »

Durashift schreef: wo 27 sep 2023, 22:21 Ik vind het kwalijk dat zo'n concern de 'vega' artikelen opdringt.
Je hóeft het niet te eten, he. Sterker nog: je hóeft niet eens bij de Mac te eten.

Maar je framing van deze keuze als 'opdringen' is waarschijnlijk ook wat deze korte lontjes over hun theewater jaagt, daartoe ongetwijfeld ook geholpen door alle associaties die online tussen deze keuze en 'woke' worden gelegd - een term die op sommigen ook als een rode lap werkt.
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

Overigens was er bij VI ook een item over de McKroket:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door teun »

Durashift schreef: wo 27 sep 2023, 22:21 Ik vind het kwalijk dat zo'n concern de 'vega' artikelen opdringt.
Je zou maar vegetariër zijn en al jaar en dag steeds gedwongen worden een mckroket met allemaal van dat vieze dierenleed te eten. *O*

Ik vraag me overigens af of deze mensen echt zo'n verfijnde smaak hebben dat ze het verschil merken of dat het vooral het groene doosje is dat als "rode lap" werkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

In de oude McKroket zit 9% vlees. Mensen worden vooral heel erg boos om het groene stickertjes maar de meeste zullen niet niet merken want hij smaakt vrijwel identiek aan de vleesvariant. Irrationele boosheid.

Ohja, de kroket van de McKroket is dus vegan, terwijl de kroket van de Vegetarische slager slechts vegetarisch is. En dan heeft McDonald's ook nog eens geen soja in de McKroket verwerkt. Eigenlijk best een goede prestatie, alleen jammer van de eieren in de saus. Maar ja, woke, veggie McKroket smaakt sowieso naar karton en moralistisch consumenten betuttelen :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Dionysusnu
Berichten: 485
Lid geworden op: wo 01 mar 2023, 13:40

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Dionysusnu »

Als het restaurant dat duidelijk vermeld, en de klacht alsnog over de smaak gaat, dan ja.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Het is heel simpel waarom er geen vlees- en vegan kroket tegelijkertijd worden aangeboden. Ze zijn uiterlijk niet van elkaar te onderscheiden, dus je kan je niet tegelijkertijd frituren in verband met het risico op verwisseling.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door PHS »

Er is maar één frituur per McDonalds filiaal?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Er zijn meestal twee frituurinstallaties. Een voor de friet, en een voor de overige producten, de KVA. Voor elk soort frituurproduct is er een apart vak met de frituurtijd voorgeprogrammeerd. In ieder geval de kroket, vis, nuggets, kipburger, specialty kipburger hadden vroeger aparte vakken. Met acht vakken ben je dan redelijk voorzien, vooral omdat in mijn tijd de helft van de frituur voor nuggets was gereserveerd en we ook nog een apart vak hadden voor de groenteburger (de tweede restaurantmanager was vegetariër, dus had de groenteburger in het assortiment opgenomen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door JordiBrabant »

PHS schreef: do 28 sep 2023, 08:43 Als een restaurant je in plaats van een runderbiefstuk een paardenbiefstuk aanbiedt, zal je dat verschil waarschijnlijk niet merken want hij smaakt vrijwel identiek.
Als die op de kaart als biefstuk staat, mag die ook van een paard komen, daar is 10 jaar geleden nog eens ophef over geweest: Parool en kamervragen PvdD. De wet is dat je niet mag liegen of misleiden over herkomst, gewoon biefstuk op kaart zonder tekst of koeplaatjes is dat niet. Overigens zit er in de meeste vleeskroketten ook paard, omdat dat mag. In een kroket mag je zowat alles stoppen, mits voedselveilig.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Chrysa
Berichten: 7988
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Chrysa »

Suus schreef: do 28 sep 2023, 09:50 Het is heel simpel waarom er geen vlees- en vegan kroket tegelijkertijd worden aangeboden. Ze zijn uiterlijk niet van elkaar te onderscheiden, dus je kan je niet tegelijkertijd frituren in verband met het risico op verwisseling.
Bij de Burger King doen ze tegenwoordig iets in de paneer waardoor de veggie kipburgers zwarte spikkels hebben.

Verder is de saus van de mckroket inderdaad wat jammer, maar met ketchup smaakt ie ook prima. :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: do 28 sep 2023, 09:50 Het is heel simpel waarom er geen vlees- en vegan kroket tegelijkertijd worden aangeboden. Ze zijn uiterlijk niet van elkaar te onderscheiden, dus je kan je niet tegelijkertijd frituren in verband met het risico op verwisseling.
Hoe doet men dat dan met de vegetarische burgers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door TffpaA »

De opstand heeft zijn vruchten afgeworpen!

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -mcdonalds
🗣
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 53 gasten