[MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Nu met die nieuwe Big Mac weet ik niet hoe lang het vlees op de grill ligt, maar bij de oude Big Mac was 45 seconden de bovengrens. Dat is niet lang toch?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daniel »

Voor zo'n dun stukje vlees als tussen die McDonalds-burgers zit best lang nog ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alargule

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Alargule »

Suus schreef: za 21 aug 2021, 20:40 Nu met die nieuwe Big Mac weet ik niet hoe lang het vlees op de grill ligt, maar bij de oude Big Mac was 45 seconden de bovengrens. Dat is niet lang toch?
Maar dat ging toch op tienduizend graden ofzo?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Aking »

Suus schreef: za 21 aug 2021, 20:40 Nu met die nieuwe Big Mac weet ik niet hoe lang het vlees op de grill ligt, maar bij de oude Big Mac was 45 seconden de bovengrens. Dat is niet lang toch?
:shock:

Ga maar eens 45 seconden op een grill liggen dan :')
(en wel als ie aanstaat en lekker warm is natuurlijk)
Alargule

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Alargule »

Dat vlees is toch al dood? Hoop ik? Of is dit van zombiekoeien?
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Chrysa »

Ik kom tegenwoordig nog wel met enige regelmaat bij de Burger King, maar dat mag hier zeker niet? :p

McDonalds kom ik alleen in Duitsland voor de Apfeltaschen, heerlijk blijven die.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Durashift »

Alargule schreef: za 21 aug 2021, 20:29 (..) en dat alles op een zoetig, nuffig wit broodje met wat smakeloze spikkels erop.

(..)

Welnee, dát is juist het venijnig slimme van dat broodje...

.. aldus smaakprofessor Peter Klosse in een interview in de NRC van 24/25 juli j.l.

Andere info:
https://www.smaakcheck.nl/smaaktheorie/

Het drogende zit 'm dus in de hamburger.
De saus is het filmende laagje.
De augurk is het strakke.

~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dat het niet druk oogt in menig fastfood restaurant aan de toonbank.. komt door de corona tijd, denk ik. Online of bij de bestelzuil bestellen is nu de norm. Wachten in een kring, vér, van de toonbank af is het nieuwe 'normaal'.. (want zitten na bestellen aan een tafel is beperkt mogelijk).

Ik heb gisteren 25 minuten mogen wachten bij de KFC op een standaard bucket, frietje en frisdrank. Was de kip nog lauw ook.. :(
Ja, het was rond 19 uur, op een vrijdag, dus best druk in de keuken (hoorde ook een paar keer 'tempo tempo' geroepen worden. ).

Vandaag bij de Domino's iets korter mogen wachten op 2 pizza's.. maar hier was de bestelzuil na betaling in storing gegaan, dus was de bestelling niet volledig doorgekomen...

Bij de McD vorige week was de bestelling wel goed ontvangen, de boel was warm, maar inderdaad wel aan de prijs.. al had ik nog bespaard op de veggie McKroket, want in combinatie met een Quarterpounder was dat ding 20 cent voordeliger... :?:
Maar, de aanbevelingen in de bestelzuil is ook hier wel dwingend.. heel commercieel. :evil:
Suus schreef: za 21 aug 2021, 17:41
ZO6176 schreef:Mee eens
(..) Ik weet dat plastic niet mag maar ze hadden toch ook een soort combi kunnen doen? Rietje papier en plastic mondstuk. Scheelt ook veel plastic.
Geen plastic in rietjes is geen plastic in rietjes… (..)
Ja, maar het wérkt niet..

Daarbij, volgens mij is de deksel nog van plastic.. (althans, zo ervoer ik dat de laatste week wel).

Nee, al die fastfoodketens moeten maar overstappen op metalen rietjes of van glas.

Net als de bakker, die de plastic sluit(plakband) voor metalen clips vervangen heeft bij de broodzakken. Voorheen knipte ik dat plastic gewoon in 1 keer los en deed het in de pmd zak. Nu gaat dat alu clipje bij het restafval. Wat is nu beter voor ons milieu :?:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Ardan »

Laatst ook een milkshake gehaald met een papieren rietje. Dat is écht niet te doen, ding breekt ook gewoon doormidden bij het punt waar het je beker ingaat en de rest wordt zo slap dat alles dwars door het rietje gaat :')

Ik heb thuis nog een pak met 100 plestik rietjes liggen. Neem er daar wel een van mee voor onderweg. Wél proberen te bewaren tot een prullenbak met gescheiden vakken :pos:
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Aking »

Harder zuigen jonguh! :Y

En zit r op die bekers trouwens niet nog steeds een plastic deksel? Of is dat tegenwoordig biomaispapierplastic ofzo?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door umbusko »

Chrysa schreef: za 21 aug 2021, 21:40 McDonalds kom ik alleen in Duitsland voor de Apfeltaschen, heerlijk blijven die.
Die heb ik ook ooit uitgeprobeerd (in Viersen of all places, bij een lange overstap even op en neer gelopen :') ), maar ik was toch niet onverdeeld enthousiast. Ik kan me vooral herinneren dat ik dacht, wat heb ik toch zin in een appelflap.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door dennistd »

Ardan schreef: zo 22 aug 2021, 01:25 Laatst ook een milkshake gehaald met een papieren rietje. Dat is écht niet te doen, ding breekt ook gewoon doormidden bij het punt waar het je beker ingaat en de rest wordt zo slap dat alles dwars door het rietje gaat :')

Ik heb thuis nog een pak met 100 plestik rietjes liggen. Neem er daar wel een van mee voor onderweg. Wél proberen te bewaren tot een prullenbak met gescheiden vakken :pos:
Ik heb in juni nog 2000 rietjes besteld. Geen slechte deal voor €27,85 vond ik. Heb er nu genoeg voor de rest van mijn leven lijkt me :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Meltrain »

De mango-passievrucht milkshake is lekker.

Ik snap alleen niet dat de plastic rietjes vervangen zijn door kartonnen rietjes, maar dat de deksels nog steeds van plastic zijn. :s
Als ze maar 50% wilden besparen op plastic, hadden ze het beter andersom kunnen doen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Hainje »

Het gaat dat bedrijf ook niet zozeer om het besparen van plastic, maar het komt natuurlijk vooral door de dramatische foto's van schildpadden met een rietje in hun neus of zeepaardjes waar een wattenstaafje aan vast zit. Daardoor zijn er richtlijnen er gekomen. Een schildpad die een hap neemt van een plastic deksel zal je natuurlijk veel minder snel treffen, laat staan dat je dit op de gevoelige plaat vast kunt leggen.
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Z2N »

Het bedrijf had in deze geen keuze, plastic rietjes zijn sinds 3 juli verboden. Deksels zijn echter uitgezonderd, bij gebrek aan een goed alternatief.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Chrysa »

Want uit de beker drinken is te lastig? :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Mensen willen ook dan wel graag een deksel, bijvoorbeeld omdat ze hun drinken in een auto vervoeren naar huis en niet bij elke keer optrekken en remmen de frisdrank door de auto stroomt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Chrysa »

Dan vraag je daarom. 90% heeft dat echt niet nodig.
PHS

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door PHS »

Z2N schreef: do 09 sep 2021, 20:56 Deksels zijn echter uitgezonderd, bij gebrek aan een goed alternatief.
Een herbruikbare bioplastic beker met bioplastic deksel? Naar analogie van de plastic wegwerptas: vroeger kreeg je bijna overal zo'n tasje, dat je na gebruik weggooide. Maar dankzij de vooruitgang zijn de wegwerptasjes bijna overal vervangen door herbruikbare tassen, waar je ook flink voor betaalt. Hetzelfde zou je kunnen doen met plastic bekers voor koffie en thee-to-go: geen eigen beker bij? Dan mag je er een kopen à heel duur.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13111
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Z2N »

Dat zou ideaal zijn voor het milieu, maar in de huidige setting heel wat omzet kosten voor een McDrek. Dan vind ik de korting voor het meenemen van een eigen beker die de Kiosk bijvoorbeeld heeft prima, mijn beker houdt de boel nog langer warm ook. :p

Overigens moet je bij de Kiosk tegenwoordig zelf om een deksel vragen, dat zou bij de McDo natuurlijk ook kunnen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door umbusko »

Oh ja, sinds wanneer? Mij vroegen ze tot een paar weken terug altijd of ik een deksel wilde. Maar ik moet inderdaad maar weer eens mijn herbruikbare DB-beker mee gaan nemen.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door microshit »

Punt is ook een beetje, dat de frisdrank bekers het deksel praktisch nodig hebben om de hele beker in vorm te houden. Zonder vervormen ze vrij makkelijk door m gewoon vast te houden. Juist door het deksel zijn oa de wanden en ringen een stukkie dunner dan bij een gemiddelde koffiebeker... En zou die hele beker opnieuw ontworpen moeten worden en van meer materiaal gemaakt moeten worden, om de deksel weg te laten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Daantje »

Als je bekers van karton kan maken, zou een deksel toch ook moeten lukken?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Aking »

Volgens mij is karton toch net iets minder stabiel dan plastic. In ieder geval in deze dikte/grootte enzoveaurts :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Suus »

Sowieso vraag ik mij af of de wegwerpbekers wel helemaal plasticvrij zijn. Veel van die bekers hebben een plastic laagje aan de binnenkant.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: [MCD] Centraal: Voor al uw patty's in de bin

Bericht door Michael »

Ik geloof niet dat volledig plasticvrij mogelijk is. Want als karton nat word word het zacht. En dan is het gauw einde verhaal met het drankje. Laat een kartonnen rietje maar eens lang genoeg in het drinken zitten dan word het rietje zacht en valt er niet eens meer uit te drinken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten