Wat kijken we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door AppleMoose »

Is al heel lang terug, sinds de eerste corona-golf. 'Zeg 'ns A' wordt sindsdien ook weer met enige regelmaat uitgezonden.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Ik ben benieuwd wanneer ze dan beginnen met Keeping Up Appearances (Schone Schijn) en Hotel Op Stelten (Fawlty Towers). *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Daniel »

Zal vast niet lang duren. Ik heb hier nog maar sporadisch de TV aan eigenlijk, tegenwoordig is het het hele jaar door herhaling na herhaling van een herhaling in plaats van hooguit in de zomer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Daantje »

De laatste aflevering van het verhaal van Nederland, over de tweede wereldoorlog maar ik heb echt nog nieuwe dingen gehoord.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Ardan »

Inderdaad, het was een wat andere kijk op de oorlog. Vooral met het hele Indonesië-verhaal erbij waardoor het in een heel breed perspectief werd geplaatst. Krachtig einde ook, ik heb de serie met plezier en interesse gevolgd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Ik vond het ook een hele mooie serie, waar ik ook nog best veel van geleerd heb.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door PHS »

Le Débat.

Met complimenten voor Frankrijk: het verkiezingsdebat wordt live vertolkt door een gebarentolk. Met aparte gebarentolken voor Macron en Le Pen. Knap.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Ik ga vanavond "Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore" in de bioscoop kijken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door TffpaA »

Ik ben benieuwd of de sterk neergaande lijn van deel 1 naar deel 2 wordt voortgezet. Ik wacht wel even tot 'ie op een streamingdienst beschikbaar komt.
🗣
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Dit derde deel is gelukkig veel beter dan het (nogal chaotische) tweede deel.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Tom024 »

Dat cancelen is ook niet meer wat het geweest is... :')

https://www.ad.nl/show/johan-derksen-ke ... ~ad8d787d/
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Dennenboom »

Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Daantje »

Gelukkig zijn er nu herhalingen van Chateau Meiland op tv, kunnen we echt weer even lachen
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Olympique Marseille - Feyenoord *O*
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Z2N »

Vox is op onderzoek gegaan, naar aanleiding van een vraag op Reddit. Het resultaat is 30 minuten aan prachtige journalistiek: :)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Tom024 »

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Echt, wat is die doorgedraaide drolsnor een sneuneus, eentje met de standvastigheid van een slangenmens. En vervolgens weer gaan roepen dat hij gecanceld is door woke mensen. Want dat moet ik toegeven, woke roepen is een fantastische uitvinding voor mensen die de samenleving liever niet veranderd willen zien worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Waarom stellen van die figuren zoals Derksen woke mensen in zo'n slecht daglicht? Hoewel ik het zeer zeker niet altijd eens ben met dat soort mensen, stellen mensen die dergelijke lui als woke zien wel significante misstanden in de samenleving aan de kaak, zo ook in het debacle dat Derksen nota bene zelf heeft gecreëerd met zijn anekdote.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Wubbo »

Songfestival.
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Post »

ArrivaBas schreef: do 12 mei 2022, 20:38 Waarom stellen van die figuren zoals Derksen woke mensen in zo'n slecht daglicht?
Misschien om dat je aan beide zijden mensen hebt die geen rekening wensen te houden met elkaars gevoelens.
De mensen die verandering willen zo als Suus het noemt, wat misschien terecht is, denken niet dat verandering voor een mens moeilijk is. Vooral als daarbij hoort dat wat je nu doet fout is.

Zie bijvoorbeeld de zwarte pieten discussie, daar werden de voorstanders van zwarte Piet door sommige weg gezet als racist. Terwijl voor de voorstanders heeft het niks met racisme te maken, waardoor beschuldigingen daarvan weerstand oproept. Terwijl het gevoel van de tegenstanders natuurlijk gewoon aanwezig is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Daar zit zeker een kern van waarheid in, en dat eerste punt is precies de reden waarom ik niet altijd een hoge pet op heb van beide kampen afwisselend (zoals ik aangaf in de door jou geciteerde post).

De 'woke' mensen stellen momenteel naast misstanden rondom seksueel grensoverschrijdend gedrag op de televisie (zie ook The Voice, wat zoals het er nu naar uitziet niet meer terugkeert op de buis) ook de klimaatproblemen aan de kaak. Op dat vlak gaan ze voor mijn part net wat te ver. Wel snap ik hun punt als het gaat om korte vliegreizen, maar als brandstof op de korte termijn alleen maar duurder wordt, gaat een halfje witbrood binnenkort ook voor 3 euro over de toonbank. Dat geeft aan dat veel basisbehoeften nog steeds afhankelijk zijn van benzine en diesel, totdat er ook voor het goederenvervoer bruikbare alternatieven liggen met elektriciteit en waterstof.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Dit is het televisietopic, maar het ontspoort behoorlijk door klimaat erbij te slepen. Het is niet de schuld van woke dat de brandstofprijzen zo hoog zijn, maar de reflex om de brandstofprijzen te verlagen in plaats van over alternatieven na te denken is de verkeerde. Want aardgas en aardolie hebben als nadeel dat ze de aarde opwarmen. En als de aarde op dit tempo blijft opwarmen gaan veel gewassen het moeilijk krijgen te overleven, want te nat, te droog, te warm. Dat gaat veel meer invloed hebben op de prijzen van brood dan brandstofkosten.

En als je op TV lacherig gaat lopen doen over verkrachting is het wat mij betreft gewoon klaar. Boeit mij niet of het in de jaren ‘70 heel normaal was om kaarsen in slapende mensen te steken, in de tegenwoordige tijd is dat gewoon een doodzonde. Dat Derksen er met een avondje bagetaliseren en excuses aanbieden aan zijn baas denkt er vanaf te komen is echt belachelijk.
Laatst gewijzigd door Suus op vr 13 mei 2022, 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door trolly »

Eens. En erger nog:zijn baas laathem ermee wegkomen.

Verder is het begrip "woke" uiteraard een frame, gebruikt door de Derksens van deze wereld, om een karikaturale fictieve groep mensen aan te duiden, die op een intolerante wijze verandering zou willen afdwingen — zoiets heet ook wel een stropop.

Dat betekent niet, dat er geen mensen zouden zijn die aanstoot nemen aan het verschijnsel "zwarte piet", die een veel daadkrachtiger klimaatbeleid voorstaan of die minder intolerantie jegens geaardheid nastreven, en er zal tussen deze groepen ook nog wel wat overlap bestaan. Deze mensen afdoen met de aanduiding "woke" is alleen niets anders dan de gemakzuchtige generalisatie van een aartsconservatieve zedendelinquent, die niet bereid is in te zien dat het niet gewoon is zonder toestemming zaken in anderen te steken. Niet onbegrijpelijk, want op die core bussiness is zijn carrière gebouwd, en hij heeft geen enkel belang bij enige verandering.

Het is dan ook onzin om de stropop "woke" als referentie te gebruiken, net zoals het onzin is om fosiele brandstoffen als enige energiedrager te beschouwen, terwijl zon en wind de afgelopen maand meermaals in de volledige electriciteitsbehoefte van Nederland wisten te voorzien. De boodschap is, dat er progressie is. Die gaat op allerlei vlakken tenenkrommend traag, en er is van alles op aan te merken, maar er is één zekerheid: Johan Derksen zit dat proces alleen maar in de weg.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door teun »

Nog een stukje over olie- en dus benzineprijzen overigens, dat is voor het overgrote deel te wijten aan de sector zelf die door heeft gekregen dat het einde van het olietijdperk er nu echt aan zit te komen en heeft uitgevogeld dat het beperken van de productie ze het meeste geld gaat opleveren op de lange termijn. Die strategie zijn enorm veel overheden nu dus gewoon verkapt aan het subsidiëren.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door waldo79 »

Het is alleen wel zo dat veel mensen met lagere inkomens de auto gebruiken daar waar het openbaar vervoer tekortschiet. En daarbij is de brandstofrekening een aanzienlijk deel van hun uitgavenpatroon. Het is niet zo dat lagere inkomens geen steentje bij willen dragen aan het oplossen van het klimaatprobleem.

Mijns inziens nogal kort door de bocht om een groter complot van oliemaatschappijen op te dissen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten