Wat kijken we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Klopt, ik vind haar video's bepaald niet de makkelijkste om te kijken en te verwerken. En er is in de dagen na publicatie van een video altijd hopeloos veel gedoe, soms terecht, soms onterecht, maar die ook weer niet valt te verwerken zonder de gehele video te bekijken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Man bijt hond begint vandaag met een reportage van een fervent treinliefhebber (nee, niet ik) uit Dordrecht. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door PatrickM »

Gisteren Iron Man 1 gekeken. Was de eerste film in jaren die ik gezien heb (heb normaal gezien echt een bloedhekel aan films, laatste keer dat ik in de bioscoop was schat ik op minstens 4 jaar geleden) maar ik vond 'm nog best wel leuk, maar dat kan er misschien wel aan liggen dat ik 'm met vrienden (ja, op een Coronaproof manier) heb gekeken.
PHS

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Gebruikersnaam »

Gisteren het begin van Band of Brothers op Eén gekeken. Vanzelfsprekend vanavond het vervolg kijken (op een iets christelijker tijdstip) :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door AppleMoose »

Toevallig ben ik zondag met dezelfde serie begonnen, maar dan op dvd :Y Blijft een mooie serie, hoe vaak je 'm ook bekijkt :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Z2N »

Ik zit nu nog even Charlie Brooker's Antiviral Wipe terug te kijken. Eindelijk weer een traditionele 'Wipe' van Charlie Brooker, dat er een pandemie voor nodig was om hem van Black Mirror weg te krijgen vergeten we dan maar even. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Meltrain »

De pubquiz over Bassie & Adriaan:
https://www.youtube.com/watch?v=FrQZykjchNA
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Dit seizoen van De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld blijft overwegend binnen Europa. Ik heb de afleveringen van Griekenland en Slowakije nu volledig bekeken. Sinds vandaag is Slowakije derhalve een paar plekjes gestegen op de bucketlist. :D
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door umbusko »

Licht eens toe! :Y Wat is in Slowakije zo gevaarlijk?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door en-es »

Wie zegt dat Slowakije gevaarlijk is?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

De productie doet goed zijn best om de BN'ers veel buiten de gebaande paden te laten rijden. Zo volgden Michael Boogerd en Edson da Graça in de Slowaakse grotendeels een onverharde weg bestemd voor de vroegere grenspatrouille.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door umbusko »

en-es schreef:Wie zegt dat Slowakije gevaarlijk is?
Het programma heet "De Gevaarlijkste Wegen van de Wereld". :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Wat dus nog steeds niet zegt dat Slowakije gevaarlijk is, maar wel dat er in Slowakije gevaarlijke wegen zijn.
Kom je toevallig zelf uit Slowakije? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door en-es »

Precies, de gevaarlijkste wegen van de wereld bevinden zich ook in veilige landen _O_
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door umbusko »

Hm, nu begint het een semantische discussie te worden. :mrgreen: Ik zei ook niet dat Slowakije gevaarlijk was, maar ik vroeg me af wat er in Slowakije gevaarlijk was. Het flauwe antwoord zou dan zijn "een weg", maar inmiddels weten we iets meer dan dat, namelijk dat het in ieder geval "een onverharde weg bestemd voor de vroegere grenspatrouille" betreft. :) En nee, ik kom zelf niet uit Slowakije, maar mijn moeder wel. :Y

Overigens kan Slowakije best gevaarlijk zijn: in de bergen komen ieder jaar wel mensen om. Vaak, maar niet altijd, zijn dat Tsjechen die de bergen onderschatten. (In Tsjechië zijn ze wat minder hoog.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Als het nog één land was geweest waren de hoogste bergen voor iedereen even hoog geweest :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Daantje »

Ik ging vorig jaar naar Slovenië maar heel veel mensen dachten dat ik Slowakije bedoelde :')
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

Ja die twee landen zijn gemakkelijk door elkaar te halen. Vooral bij de euromunten van die twee landen moet je goed kijken uit welke van de twee ze komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Op de 2 euro van Slowakije staat een Gotisch dubbelkruis en op die van Slovenië het zijaanzicht van een dichter met een handgeschreven tekst. De vlaggen zijn verwarrender, die zijn allebei wit-blauw-rood met een embleem, waarbij het Sloveense embleem wel een stuk kleiner is dan het Slowaakse.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door umbusko »

De Slowaakse munten zijn heel duidelijk, en dus ook goed te onderscheiden van de Sloveense, vergelijk maar: Slowaakse euro, Sloveense euro.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Suus »

Staan er nu twee batsende paarden op de Sloveense 20 cent :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door ODRAIL »

umbusko schreef:De Slowaakse munten zijn heel duidelijk, en dus ook goed te onderscheiden van de Sloveense, vergelijk maar: Slowaakse euro, Sloveense euro.
Dank :pos: :wink: .
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door SuperGhost »

Suus schreef:De vlaggen zijn verwarrender, die zijn allebei wit-blauw-rood met een embleem, waarbij het Sloveense embleem wel een stuk kleiner is dan het Slowaakse.
Dan wens ik je veel succes met het uit elkaar halen van de vlaggen van Tsjaad en Roemenië :wink:
Alargule

Re: Wat kijken we vandaag?

Bericht door Alargule »

Suus schreef:Staan er nu twee batsende paarden op de Sloveense 20 cent :mrgreen:
Ja, en op die van 5 cent een kerel met een enorme balzak :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten