Voorsteltopic

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Voorsteltopic

Bericht door Aking »

Nou in jou geval toch zeker ook niet minder :lol:
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Welkom BCh
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@BCh: Welkom hier 8-) .
CitaroMH
Berichten: 43
Lid geworden op: za 02 jan 2021, 12:33

Re: Voorsteltopic

Bericht door CitaroMH »

Hallo,

ik ben Moritz, ben 27 en kom uit Mülheim an der Ruhr in Duitsland, het stad van het stervende tramnetwerk ;).

Ik ben benieuwd wat ik hier alles kan zien.
Beste groeten uit Mülheim ruhr

Moritz
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Voorsteltopic

Bericht door Ardan »

Welkom! Je kunt uitstekend Nederlands, waar heb je dat geleerd?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic

Bericht door Meltrain »

Welkom!
Maar waarom "stevende tramnetwerk"? Mülheim heeft toch best een groot en uitgebreid tramnetwerk?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door cassie127 »

Maar geen geld om het goed te kunnen onderhouden, dus vervangen ze de ene na de andere tramlijn voor een buslijn
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Netwerk van Mülheim stelt inderdaad niet zoveel meer voor.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic

Bericht door Meltrain »

Ik was in de war met Mannheim. :oops:
Het tramnetwerk van Mülheim stelt inderdaad weinig meer voor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@CitaroMH: Welkom hier ;) .
John Hill
Berichten: 112
Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 20:33

Re: Voorsteltopic

Bericht door John Hill »

Nu ik wat actiever begin te worden zal ik me ook maar eens voorstellen.

Ik ben een student Civil Engineering and Management, track Transportation Engineering and Management aan de Universiteit Twente en lees al aardig wat jaren mee. Ik ben vooral geïnteresseerd in dienstregelingen en de samenhang tussen dienstregelingen en infrastructuur en hoop daar binnenkort dan ook mijn baan in te vinden.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Voorsteltopic

Bericht door MdJ »

Welkom! Leuke studie ook :)

Wanneer staat op de planning dat je mag afstuderen?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@John Hill: Alsnog welkom hier ;) .
dennistd
Berichten: 5526
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Voorsteltopic

Bericht door dennistd »

John Hill schreef: do 07 jan 2021, 17:34 Ik ben een student Civil Engineering and Management, track Transportation Engineering and Management aan de Universiteit Twente
Dan kun je mij tegenkomen op lijn 1 en lijn 9 in de namiddag en avond (A)
Gebruikersavatar
Redmarstam
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 apr 2021, 20:24
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Redmarstam »

Met even op het web rondsnuffelen brengt mij op deze website. Dan zal ik mij bij deze ook maar even voorstellen.
Sommige zullen mij wel kennen, veel van jullie waarschijnlijk niet.

Hallo,
Mijn naam is Redmar Stam, 19 jaar en OV-Hobbyist. Sinds jong af aan gefascineerd door treinen. De laatste jaren veel daarvan gefotografeerd en sinds 2020 fotografeer ik ook Bussen en trams. Ik gebruik hiervoor de Nikon D3300 met 18-55mm Kitlens. Na 4 jaar doet hij het nog steeds goed, dus voorlopig komt er nog geen nieuwe camera. _O_

Sinds februari heb ik al wat busconcessies bezocht voor uitstervend bus- en trammaterieel, waaronder mijn favoriete bustype: MB-Citaro C1. In 2021 probeer ik nog genoeg van dit bustype in mijn verzameling te krijgen. De Gelede Ex-Groningers in Utrecht, de Gelede GVB Citaro's, de geledes in IJsselmond en de geledes van Amstelland-Meerlanden heb ik al kunnen afstrepen.
Ook de-nog-rijdende VDL Ambassadors probeer ik nog mee te pakken, omdat de aantallen van dit bustype snel afneemt.

Een impressie van mijn collectie is te zien op mijn Flickr pagina;
https://www.flickr.com/photos/redmarstam/

Ik hoop hier een beetje actief te kunnen zijn. Ik geef geen garantie. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Daniel »

Welkom! Bekende naam van Flickr trouwens, fraaie plaatjes daar hoor :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Voorsteltopic

Bericht door Meltrain »

Welkom op dit forum. :)
Redmarstam schreef: wo 28 apr 2021, 20:49 Sinds februari heb ik al wat busconcessies bezocht voor uitstervend bus- en trammaterieel, waaronder mijn favoriete bustype: MB-Citaro C1. In 2021 probeer ik nog genoeg van dit bustype in mijn verzameling te krijgen. De Gelede Ex-Groningers in Utrecht, de Gelede GVB Citaro's, de geledes in IJsselmond en de geledes van Amstelland-Meerlanden heb ik al kunnen afstrepen.
In Rotterdam, met name op Zuid, hebben we er ook nog een aantal (uit 2008) rondrijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Voorsteltopic

Bericht door ODRAIL »

@Redmarstam: Welkom hier ;) .
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Oke vooruit dan maar, ik stel mezelf na 4 maanden geleden hier aangemeld te hebben, ook even voor.

Ik ben Kalil Nieuw, mijn volledige naam is Kalil Amien Nieuw Ik ben 13 jaar en ik ga niet naar school, ik krijg thuisonderwijs. Dus dan krijg je thuis les van je ouders en ik heb online les van mijn docenten van verschillende vakken. Dat ik thuisonderwijs krijg, betekent niet dat ik saai of onsociaal ben. Ik maak overal waar ik kom gewoon vrienden. Op mijn sportclub, uit mijn buurt, bij zwemles, etc. En ik speel ook veel buiten.

In 2016 begon ik veel interesse te krijgen in het weer. Ik was toen elke dag sterk met het weer bezig en werd ik vrolijk toen er bijzondere weerextremen voordeden. Er is een periode geweest (2015-2018) dat ik regelmatig ook bezighield met het openbaar vervoer. Ook het overige wegverkeer vond ik interessant. Maar plots veranderde in 2020, toen de coronacrisis van start ging, alles. Ik bleef ondanks het mooie weer in dat voorjaar thuis en ik was niet meer echt geopsedeerd in het bijhouden van de trams enzo. Ook de periode van het meer fietsen naar plekken toe heeft ervoor gezorgt dat ik minder met OV ging en verdween de interesse zo beetje. Ook bij het overige wegverkeer en het elke keer bijhouden van de files verdween door de plotselinge rust die keerde in het voorjaar van 2020. Ik deed in dat jaar meer andere dingen zoals veel coronanieuws volgen omdat de ziekte nog allemaal nieuw was. Ik heb er zelfs een YouTube filmpje over gemaakt in het kanaal MaffieMoppie waar je onze leerzame presentaties ziet:
https://m.youtube.com/channel/UCtbJNrAM_f68fjhglW7NXtA

Sinds de tweede lockdown in december 2020 begonnen is, werd ik opnieuw een beetje gek en had ik weinig te doen. Ik ging mezelf wat vermaken tijdens momenten dat ik vrij was. Ik begon achter het raam te kijken en de trams die voorbijreden deden mij weer wat en ben ik sinds januari 2021 nog meer geopsedeerd van trams en bussen. Nu ben ik ook geintereseerd geraakt in andere vervoersmiddelen zoals ook treinen. Ik ben bezig met een paar opnames van het OV en wil daar binnenkort een YouTube Kanaal ermee beginnen :)

Alle interesse die ik vroeger had is bij mij toch weer teruggekomen en doe ik meer "onderzoek". Ik heb bij de VWK een aantal weercursussen gevolgd en als het draait om OV leer ik natuurlijk ook van jullie door vragen te stellen en alle berichten over het openbaar vervoer in de topics te lezen. :Y Eigenlijk wist ik vroeger vrij weinig over het OV, maar door zoekmachines te gebruiken op internet en door OVinNederland ben ik heel snel meer te weten gekomen.

Ik vind de leukste dingen van OV bij trams, bussen en vervoersreclame! :trein:

Mijn droombaan is om meteoroloog te worden en ik zou ook wel de tram willen besturen. Ik ben nu verder bezig met leren/studeren en ik krijg les van een goeie Nederlandse docent die mij er verder in helpt!!! *bus*
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
waldo79
Berichten: 7592
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Voorsteltopic

Bericht door waldo79 »

Nou ja, aangezien je al 674 posts op je naam hebt staan kennen we ja al.
Wat je later als beroep gaat uitoefenen, we zien dat over 10-15 jaar wel :Y Opnieuw welkom.
gkw1969
Berichten: 1729
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Voorsteltopic

Bericht door gkw1969 »

Dan moet je nog wel even naar Arnhem-Nijmegen komen. 7 geledes kun je in in een tijd van 70 minuten aftikken op lijn 352 in de spits, waaronder 5 ex Syntus Veluwe wagens.
Daarnaast rijdt er in Nijmegen nog zwik standaard Citaro's. Alles CNG. Bovendien kent Rrreis ook nog een aantal Citaro's die in Wageningen en Ede komen.
Redmarstam schreef: wo 28 apr 2021, 20:49
Sinds februari heb ik al wat busconcessies bezocht voor uitstervend bus- en trammaterieel, waaronder mijn favoriete bustype: MB-Citaro C1. In 2021 probeer ik nog genoeg van dit bustype in mijn verzameling te krijgen. De Gelede Ex-Groningers in Utrecht, de Gelede GVB Citaro's, de geledes in IJsselmond en de geledes van Amstelland-Meerlanden heb ik al kunnen afstrepen.
Ook de-nog-rijdende VDL Ambassadors probeer ik nog mee te pakken, omdat de aantallen van dit bustype snel afneemt.

When you're tired of London, you're tired of life
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Welkom. Inderdaad veel Posts van je gezien. Ook veel foto's op busposities van je gezien
marcel1970
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 10 apr 2022, 13:08

Re: Voorsteltopic

Bericht door marcel1970 »

Ik zal me eigen ook even voorstellen.
Ik ben Marcel ben 52 jaar oud woonachtig in Wijchen.
Tot 2019 was ik werkzaam als vrachtwagenchauffeur maar door gezondheids redenen overgestapt op de bus.
In 2019 ben ik begonnen bij TCR en had de bus op het industrieterrein in Oss staan.
Na het het faillissement van TCR ben ben ik begonnen bij van Driel waar ik nog steeds werk.
Verder heb ik als hobby OV en Tourbussen fotograferen.
Dit ben ik dus zijn er vragen dan hoor ik het graag.
Gr Marcel
ZO6176
Donateur
Berichten: 5977
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Voorsteltopic

Bericht door ZO6176 »

Welkom Marcel.
Maar volgens mij toch al her en der van je foto's en opmerkingen gelezen.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Voorsteltopic

Bericht door Kalil Nieuw »

Welkom op dit forum, Marcel! :D
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten