Het grote voetbaltopic 2016/17

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door AppleMoose »

Yesssssssss *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Ronaldussen schreef:Winnaar KNVB-beker: Vitesse. Van Wolfswinkel schiet ze naar de winst.
De rest van de voorspellingen boeit me niet meer, dat deze is uitgekomen maakt alles goed *O* *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Jef400 »

Ook mijn felicitaties.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Ardan »

Ik beken dat ik voetbal zit te kijken. 3-0 voor Ajax *O*
Ik doe ook maar wat
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Timon91 »

Godverdomme wat een pot! *O* *O* *O* *O* Volgende week niet laten overlopen door die Fransen en dan op naar Stockholm!
Mijn Flickr account.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Ardan schreef:Ik beken dat ik voetbal zit te kijken. 3-0 voor Ajax *O*
Ben benieuwd of Go Ahead zondag wat meer tegestand kan bieden.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Ondanks de goede prestaties van Ajax gaat Nederland op de 13e plek eindigen op de Uefa-ranking. Nr. 12 Zwitserland is ook als Ajax nog twee wedstrijden wint net niet meer te achterhalen. Zoals al eerder bekend moet de kampioen van volgend seizoen daardoor eerst twee voorrondes doorworstelen om in de CL-groepsfase te komen maar ook de bekerwinnaar is niet rechtstreeks geplaatst voor de groepsfase EL.

Voor het jaar wat daarna komt ziet het er al iets gunstiger uit, daar staat Nederland 11e met best een aardig verschil met zowel nr. 12 Tsjechië als nr. 10 Turkije. De 11e plek levert wel een rechtstreeks ticket voor de bekerwinnaar op en ook voor de landskampioen als de winnaar van de CL zich ook via de competitie plaatst. Dat is nu meestal al het geval en met de extra plekken voor de toplanden wordt de kans dat dit niet het geval is alleen maar kleiner.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

En het programma voor de Jupiler Play-offs kan opgemaakt worden

Route A:

Ronde 1:
Helmond Sport - Almere City

Ronde 2:
Helmond/Almere - Eredivisie nr. 17
MVV - Cambuur

Route B

Ronde 1:
RKC - Emmen

Ronde 2:
RKC/Emmen - Eredivisie nr. 16
Volendam - NAC

Ik verwacht wel wat van Cambuur, die zijn na de winterstop op stoom en hebben in de beker zowel Ajax als Utrecht verslagen en AZ het heel moeilijk gemaakt.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door wouter15 »

Voor iedereen die dacht dat Feyenoord vandaag kampioen zou gaan worden is er zeer slecht nieuws: Ze staan met 2-0 achter tegen Excelsior!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Hainje »

3-0 hoorde ik net bij NOS op 3(FM).
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ArrivaBas »

Ajax tegen De Venters (Go Ahead Eagles) is 4-0 geworden. Alles ligt nog open door het verlies van Feyenoord in combinatie met de winst van Ajax.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Tja, dat was best wel køt. -o-
Maar dan gebeurt het volgende week maar in de eigen Kuip. :pos: :D
(Later vanavond kom ik met een analyse voor de laatste speelronde.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door mb90 »

Wat een bizarre dag zo. Het begon mooi met een leuk optreden in De Kuip van zingende buschauffeurs van de RET. Dan de wedstrijd die op schermen te zien was. Apart om in een vol stadion te zitten waarbij iedereen naar voetbal op een scherm kijkt. Alle voortekenen voor een feestje waren er, maar het werd een nachtmerrie. In plaats van sfeerproeven in het centrum ging ik na de wedstrijd maar naar mijn ouders.
Daar kwam het besef dat Feyenoord alles nog in eigen hand heeft, maar dat ze het onndig spannend maken. Gelukkig zit ik dan in De Kuip naar voetbal op echt gras in plaats van een scherm te kijken en ook is dit seizoen gebleken dat na een pijnlijke nederlaag de thuiswedstrijd erna voor Feyenoord een mooie pot wordt. :)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Jef400 »

Onmogelijke spanning komende week. Titelstrijd - plaatsen om playoffs europacup - playdowns. Drie belangrijke zaken op de laatste speeldag.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ODRAIL »

Het zou nu een stunt zijn als Feyenoord geen kampioen wordt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Hainje »

Heb verder niets met voetbal, maar ik gun het Feyenoord na 18 jaar wel. Ajax heeft al zo vaak gewonnen en aangezien ik het Willem II dit voorlopig niet zie flikken mag Feyenoord er wel met de hoofdprijs vandoor gaan. :lol:
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

De analyse met de mogelijkheden en angsten die alle 18 Eredivisieploegen nog hebben voorafgaand aan de laatste speelronde (volgende week zondag om 14:30 uur):
  • Feyenoord (1) zag zijn voorsprong op Ajax slinken tot één punt, maar heeft het kampioenschap nog steeds in eigen hand. Een overwinning (op Heracles) is wel noodzakelijk, aannemende dat Ajax wint.
  • Ajax (2) eindigt dit seizoen minstens als tweede en kan nog kampioen worden bij een overwinning op Willem II en puntverlies van Feyenoord.
  • PSV (3) eindigt dit seizoen als derde, vanwege de onoverbrugbare afstanden met de nummers 2 en 4.
  • FC Utrecht (4) was al een week zeker van de vierde plaats en kan zich opmaken voor de play-offs voor Europees voetbal.
  • AZ (5) eindigt als vijfde óf zesde en is daarmee verzekerd van de play-offs.
  • Vitesse (6) is de winnaar van de KNVB-Beker en heeft zich daardoor al verzekerd van de groepsfase van de EL. De laatste thuiswedstrijd is alleen nog van belang om het publiek te bedanken voor zijn steun (al zal tegenstander Roda JC daar anders over denken).
  • FC Twente (7) is voor twee jaar uitgesloten van Europees voetbal en mag daardoor ook niet deelnemen aan de play-offs.
  • sc Heerenveen (8), Heracles (9) en FC Groningen (10) zijn de enige overgebleven kanshebbers voor de laatste twee tickets voor de play-offs. FC Groningen staat drie punten achter op de andere twee, maar heeft wel een beter doelsaldo.
  • Excelsior (11), Willem II (12), PEC Zwolle (13) en ADO Den Haag (14) zijn veilig en kunnen zich ook niet meer plaatsen voor de "positieve" play-offs, wat betekent dat het seizoen van deze clubs na 34 speelronden is afgelopen. Onderlinge verschuivingen in deze volgorde zijn overigens nog wel goed mogelijk, aangezien het verschil tussen Excelsior en ADO slechts twee punten is.
  • Roda JC (15), Sparta (16) en NEC (17) vechten tegen de play-offs voor promotie/degradatie, waar helaas toch twee van deze clubs aan zullen moeten geloven. Roda heeft op dit moment twee punten voorsprong op de andere twee clubs (en heeft een slechter doelsaldo dan Sparta, maar een beter doelsaldo dan NEC).
  • Go Ahead Eagels (18) kan niet meer hoger komen, wat betekent dat de club na één seizoen weer degradeert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Naast dat Feyenoord enorm faalt vandaag is het ook wel opvallend dat alle 5 de ploegen die de Nacompetitie nog probeerden te ontlopen allemaal winnen vandaag waardoor de onderlinge verschillen gelijk blijven waardoor PEC en Excelsior nu definitief de dans ontspringen. Ik denk dat Roda de beste papieren heeft zich daarbij te voegen. Naast de twee punten voorsprong spelen ze tegen Vitesse dat de buit allang binnen heeft dit seizoen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Voor NEC wordt het, door het veel slechtere doelsaldo (-29, tegenover -21 voor Sparta en -22 voor Roda JC), heel lastig om de nacompetitie nog te ontlopen.
Voor de onderste drie ploegen geldt het volgende:
  • Roda JC: Veilig bij winst. Bij een gelijkspel is Roda veilig als Sparta niet wint en bij een verlies is het veilig als Sparta en NEC beide niet winnen.
  • Sparta: Veilig bij winst indien Roda JC niet wint. In alle andere scenario's moet nacompetitie gespeeld worden.
  • NEC: Alleen veilig bij winst in combinatie met verlies van Roda JC én puntenverlies van Sparta.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Nog 45 minuten.... :X
Feyenoord leidt met 2-0 tegen Heracles en Ajax staat met 1-0 voor tegen Willem II

Virtuele standen:
*Feyenoord kampioen, Ajax tweede
*Heerenveen en Groningen gaan (samen met Utrecht en AZ) naar de play-offs voor Europees voetbal
*NEC is veilig, Sparta en Roda JC moetan nacompetitie spelen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Yes yes yes yes yes. *O* *O* *O*
Het is een dubbel Rotterdams feestje, want Sparta verzekerde zich op de slotdag van nog een jaar Eredivisie. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Durashift »

Mooi hoor, gefeliciteerd Feyenoord. *O* *O* *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Het is een dubbel Rotterdams feestje, want Sparta verzekerde zich op de slotdag van nog een jaar Eredivisie. :)
En dus hebben we ook volgend seizoen drie Rotterdamse clubs in de Eredivisie :pos: :wink: .

Excelsior was al veilig.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door AppleMoose »

Jeejjjjjj Feyenoord kampioen *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Suus »

De sfeer in Rotterdam is onbeschrijfelijk. Prachtig dit, zeker met deze symbolische datum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Hainje »

Symbolische datum?
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 166 gasten