Wat eten we vandaag?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door rikthoff »

Het werd een ovenschotel. Op basis van zuurkool, uitgeknepen. Met zacht gebakken vegetarische shoarma voor de vrouw, en echte voor de rest. Dan gewelde rozijnen er bij. En een mooie puree van knolselderij, bloemkool en, vooruit, een beetje aardappel voor de binding. Gaar gekookt, gestampt met twee eitjes, en verdeeld over de ovenschalen. Twintig minuutjes in de oven op 200 graden. Hemels.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door trolly »

Daantje schreef: di 05 apr 2022, 11:33Ik ben daar ook super nieuwsgierig naar. Waar heb jij hem gekocht?
Tom024 schreef: di 05 apr 2022, 11:36 'Gewoon' bij de AH.
Dat valt me enorm van je tegen. Ik verwachtte dat je 't beessie minstens eigenhandig uit de vegetarische vijver zou hebben zitten hengelen -0-
Tom024 schreef: di 05 apr 2022, 11:36 (Maar het woord mondgevoel is toch niet zo raar als je zoiets beschrijft?)
Welnee, maar 't is Alargule die 't vraagt — maar dan met Tffpaa-saus :P
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door TffpaA »

Ik vind "mondgevoel" zo'n jeukterm die ik nét iets te vaak in pretentieuze kookprogramma's voorbij heb horen komen, net als "cuisson".
🗣
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door diederickx »

Leg eens uit waarom je vaak pretentieuze kookprogramma's kijkt (of hoort)?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Tom024 schreef: di 05 apr 2022, 11:36 'Gewoon' bij de AH.
Ah, top! Maar eens vragen of iemand die voor me mee kan nemen. Picnic heeft hem nog niet.
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Kalil Nieuw »

Vandaag aten we mijn lievelingsgerecht, Roti! :trein:
En daarna nog een klein bordje witte rijst met een Surinaamse saus erbij en een beetje kip. Vooral die roti was echt veel te lekker. :)
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Kalil Nieuw »

Bij de HFC bestel ik vanavond drie losse Cheese Burgers. Betalen gaat vrij automatisch. Via een zogenoemde Paypod steek ik het geld in de automaat waarbij die automatisch terugwisseld. Ik heb zoiets niet eerder gezien. Is dit nieuw?
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

Ik voel mij gebroken en bedrogen. Iemand stuurde mij een foto van een Bram Ladage in Tilburg. In eerste instantie was ik zeer blij dat ook Noord-Brabant nu eindelijk een oase van goede patat heeft, maar nu komt het. Overal waar in Rotterdam in de inrichting het woord "patat" wordt gebruikt, staat in Tilburg dus friet :cry:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Z2N »

En zo begint de frietificatie van Rotterdam, noteer de dag want dit wordt later een feestdag. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Kalil Nieuw schreef: wo 13 apr 2022, 23:50 Bij de HFC bestel ik vanavond drie losse Cheese Burgers. Betalen gaat vrij automatisch. Via een zogenoemde Paypod steek ik het geld in de automaat waarbij die automatisch terugwisseldt. Ik heb zoiets niet eerder gezien. Is dit nieuw?
Ik heb wel vaker automaten gezien waar je geld in stopt en dat die dan automatisch het wisselgeld teruggeeft.
Maar HFC? :o Is dat Holland Fried Chicken? :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Michael »

Suus schreef: do 14 apr 2022, 09:41 Ik voel mij gebroken en bedrogen. Iemand stuurde mij een foto van een Bram Ladage in Tilburg. In eerste instantie was ik zeer blij dat ook Noord-Brabant nu eindelijk een oase van goede patat heeft, maar nu komt het. Overal waar in Rotterdam in de inrichting het woord "patat" wordt gebruikt, staat in Tilburg dus friet :cry:
In Brabant zegt men nou eenmaal friet. Alleen maar goed dat ze dat gebruiken. het bekt ook veel lekkerder vind ik #teamfriet Ik gebruik sowieso al nooit het woord patat. Ook als ik in Rotterdam kom bestel ik gewoon een frietje :6

En dit komt uit mond van een van oorsprong Rotterdammer :lol: Maar ik ben in ieder geval blij dat ik weg ben uit die stad. Heb uberhaupt nooit echt binding gehad met Rotterdam. Het is een mooie stad om een dagje heen te gaan. Maar er wonen dus never nooit meer.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door rikthoff »

Meltrain schreef: do 14 apr 2022, 09:51
Kalil Nieuw schreef: wo 13 apr 2022, 23:50 Bij de HFC bestel ik vanavond drie losse Cheese Burgers. Betalen gaat vrij automatisch. Via een zogenoemde Paypod steek ik het geld in de automaat waarbij die automatisch terugwisseldt. Ik heb zoiets niet eerder gezien. Is dit nieuw?
Ik heb wel vaker automaten gezien waar je geld in stopt en dat die dan automatisch het wisselgeld teruggeeft.
Maar HFC? :o Is dat Holland Fried Chicken? :lol:
Halal Fried Chicken
Kalil Nieuw
Berichten: 1471
Lid geworden op: za 07 aug 2021, 13:37
Locatie: Charlois
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Kalil Nieuw »

Kippensoep met wat groente erin en wat Pasta met Tomato Frito. En dan nog straks tijd voor McDonald's. :trein:
Mijn YouTube kanaal TramFreakNetherlands: https://m.youtube.com/channel/UCtsVzk2B-MMOAOz5SWp4zRQ

Mijn instagram: tramfanaat_rotterdam
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Chrysa »

Moet je in de Bram Ladage überhaupt niet een Bram bestellen om je friet te krijgen? :')

Vanavond had ik pizza met fusilli erop.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Vanavond heb ik een bietenburger bij de Beren gegeten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door rikthoff »

Wij deden een lasagne op basis van vegetarische zalmfilet, na aanraden op dit forum. Prima!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Daantje »

Ik had een plaattaart gemaakt met courgette en geitenkaas en die smaakte prima
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3039
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door TffpaA »

rikthoff schreef: zo 17 apr 2022, 22:57 Wij deden een lasagne op basis van vegetarische zalmfilet, na aanraden op dit forum. Prima!
Hoe was het mondgevoel?
🗣
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door isadora »

Als het aan het CDA ligt in ieder geval geen fast-food meer voor je 18e.
Als fastfoodrestaurants hun producten niet snel gezonder maken, moet een verbod op de verkoop van fastfood aan kinderen overwogen worden. Dat adviseert het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA in een rapport dat vandaag verschijnt.
Bron: NOS
https://nos.nl/artikel/2425678-te-jong- ... r-fastfood
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door teun »

Erg boeiend voorstel. Wat ik er van moet vinden weet ik niet zo (het feit dat de grens bij 18 wordt getrokken zegt ook al veel), ik vraag me oprecht af hoe effecief men denkt dat dit is. Vast staat wel dat ongezond eten een omvangrijk probleem is dat maar erg weinig serieuze aandacht lijkt te krijgen dus ik denk dat het in ieder geval goed is dat de discussie een beetje wordt aangewakkerd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind dat er nogal een grijs gebied is tussen eten bij een gewoon restaurant en uit eten bij een fastfoodrestaurant, waardoor dit voorstel zijn doel voorbij schiet. De hamburgers die gewone restaurants op hun menu hebben staan zijn altijd net wat luxer en gezonder doordat ze over het algemeen verse ingrediënten gebruiken voor de burgers. En voor de betere smaak die dat met zich meebrengt betaal je dan ook een hogere prijs (ook al moet je soms zoeken voor een echt goede burger of wat dan ook...).
Bij fastfoodketens zoals de McDonald's is de garantie dat je burger verse ingrediënten bevat er niet, maar ik denk dat we al een eind komen als fastfoodrestaurants verplicht worden verse(re) ingrediënten te gebruiken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Suus »

Wat is er niet vers aan de hamburgers van McDonald’s?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1482
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door JordiBrabant »

ArrivaBas schreef: di 19 apr 2022, 16:08 Ik vind dat er nogal een grijs gebied is tussen eten bij een gewoon restaurant en uit eten bij een fastfoodrestaurant, waardoor dit voorstel zijn doel voorbij schiet. De hamburgers die gewone restaurants op hun menu hebben staan zijn altijd net wat luxer en gezonder doordat ze over het algemeen verse ingrediënten gebruiken voor de burgers. En voor de betere smaak die dat met zich meebrengt betaal je dan ook een hogere prijs (ook al moet je soms zoeken voor een echt goede burger of wat dan ook...).
Bij fastfoodketens zoals de McDonald's is de garantie dat je burger verse ingrediënten bevat er niet, maar ik denk dat we al een eind komen als fastfoodrestaurants verplicht worden verse(re) ingrediënten te gebruiken.
De meeste hamburgers uit traditionele restaurants zijn een stuk minder gezond dan die van de McDonalds. In de meeste restaurants wordt niet zo bezuinigd op smaak en kwaliteit; denk aan échte mayonaise in sauzen, vettere en grotere burgers en beboterde briochebroodjes.
Overigens is versheid en slechte maat voor hoe gezond iets is, naast dat het waarschijnlijk moeilijk te definiëren en te toetsen is.
Neemt niet weg dat de zorgen om de volksgezondheid terecht zijn.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Meltrain »

Ik eet het restant van de hartige taart van gisteren.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door rikthoff »

Ik at de overgebleven gevulde chocoladepaaseitjes van een collega, die ze thuis niet meer kwijt kon, aangezien hij alleenstaand is. *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 40 gasten