Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

En ga je daar ook voor zorgen? Of kom je hier alleen om te lopen roeptoeteren? :roll:
Alargule

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Alargule »

Dat was sacrasme, mijn waarde Akking!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Z2N »

Ik gebruik al mijn hele leven Windows, maar ik heb nog nooit een ding hoeven maken van 'maandelijkse updates'. -0-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Laatst ook eens van 14:00 tot 17:00 bezig geweest met het updaten van een Windows-computer die twee maanden niet had aangestaan :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Alargule schreef: ma 06 sep 2021, 14:44 Dat was sacrasme, mijn waarde Akking!
Dat was een bedreiging aan de adres van die arme meneer Gates, en aangezien die al genoeg bedreigings op de moment krijgt van allerhande andere wappies weet je maar nooit natuurlijk.
Alargule

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Alargule »

Aking schreef: ma 06 sep 2021, 15:09 [...]aangezien die al genoeg bedreigings op de moment krijgt van allerhande andere wappies[...]
Sta jij inderdaad je feces iedere dag bij hem door de Windows 95-gestuurde brievenbus te duwen, ja?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic!

Bericht door isadora »

Z2N schreef: ma 06 sep 2021, 14:52 Ik gebruik al mijn hele leven Windows, maar ik heb nog nooit een ding hoeven maken van 'maandelijkse updates'. -0-
Dat geeft weinig antwoord op mijn vragen, maar dank voor je poging. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

isadora schreef: ma 06 sep 2021, 14:35 Verder niets aan indicatie, waar in het proces we ongeveer zitten, alleen maar de status: "Installatie in behandeling".
Als er "installatie in behandeling" staat is hij nog helemaal niet bezig, de installatie gebeurt pas bij het opnieuw opstarten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic!

Bericht door isadora »

Dank je Daniel, dat is in ieder geval iets. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hendrik »

Daniel schreef: ma 06 sep 2021, 16:31 Als er "installatie in behandeling" staat is hij nog helemaal niet bezig, de installatie gebeurt pas bij het opnieuw opstarten.
Da's niet helemaal waar. Een update wordt na het downloaden in principe gelijk geïnstalleerd. Maar als bestanden moeten worden bijgewerkt die in gebruik zijn door het systeem, kan de installatie niet worden afgerond. Dan wordt de installatie afgerond bij het afsluiten of opnieuw opstarten.

Grote updates kunnen, afhankelijk van de configuratie van de computer, best wat tijd in beslag nemen. In principe gebeurt dat op de achtergrond, dus merk je er weinig van. Maar meer dan 60 minuten is wel erg lang... Was de updatepagina niet 'bevroren'? Daar lijkt het op, als je alleen "Installatie in behandeling" zag. Soms helpt het dan om de updatepagina even te sluiten en weer opnieuw te openen.

Cumulatieve updates bevatten (zoals de naam al zegt) meerdere - veelal kleinere - updates, maar het wil niet zeggen dat ze ALLE daaraan voorafgaande updates bevatten.
De optionele kwaliteitsupdate is, als ik het goed zie, een previewversie. Die update bevat diverse verbeteringen. Je kunt 'm handmatig zelf installeren of wachten tot ie (al dan niet aangepast n.a.v. bevindingen van anderen) automatisch wordt geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic!

Bericht door isadora »

Super, bedankt Hendrik, dat is een antwoord, waar de mens iets mee kan. :pos: :pos: :pos:

De update verliep inderdaad een stuk sneller na het herladen van de update, zoals ik in mijn bericht al beschreef. ;)
Uiteindelijk, na een uur wachten, de update maar afgebroken, hoezeer me dat ook bevreesd, want wat is er nu wel of niet uitgevoerd, en wat voor status bevindt het systeem zich nu?
Vervolgens het update-proces weer opgestart, waarna ik nog net het laatste staartje van het update-proces van de "verplichte update" voorbij zie flitsen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote computertopic!

Bericht door diederickx »

Het overkomt me elk jaar op vakantie wel een of twee keer dat de hotelkamerdeurpas het ineens niet meer doet. Ik weet dat altijd aan een fout van de receptie (verkeerde uitcheckdatum) of anders onbegrijpelijke pech, want ikzelf deed niets fout natuurlijk. Tot een receptionist me onlangs bij de zoveelste gelegenheid uitlegde dat die kaarten, met waarschijnlijk wat verouderde technologie, in de war raken als ze pal naast een smartphone bewaard worden. En inderdaad, die twee gaan vaak in dezelfde binnenzak bij mij.
Alargule

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Alargule »

:N
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic!

Bericht door hauptbahnhof »

diederickx schreef: di 05 okt 2021, 09:26 Het overkomt me elk jaar op vakantie wel een of twee keer dat de hotelkamerdeurpas het ineens niet meer doet. Ik weet dat altijd aan een fout van de receptie (verkeerde uitcheckdatum) of anders onbegrijpelijke pech, want ikzelf deed niets fout natuurlijk. Tot een receptionist me onlangs bij de zoveelste gelegenheid uitlegde dat die kaarten, met waarschijnlijk wat verouderde technologie, in de war raken als ze pal naast een smartphone bewaard worden. En inderdaad, die twee gaan vaak in dezelfde binnenzak bij mij.
Zijn dat de RFID-kaarten of die met magneetstrip? Dat laatste is logisch maar met RFID lijkt me stug?
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote computertopic!

Bericht door diederickx »

Ik vermoed met magneetstrip.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Michael »

Geen idee hoe het komt maar sinds kort worden www.ovzoeker.nl en www.busposities.nl als onveilig bestempeld door Google Chrome en kom ik er dus niet op. www.treinposities doet het wel gewoon zoals normaal.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Bemined »

Zonder www ervoor werkt het nog wel hier.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Michael »

Heb het even geprobeerd en dat werkt inderdaad.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic!

Bericht door isadora »

Connnection not encrypted. The website www.buspositie.nl does not support encryption for the page......aldus de Mozilla's.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Bemined »

Helaas is mijn computer na 6 jaar trouwe dienst vannacht in alle rust overleden. Na de boel gisteravond zonder problemen afgesloten te hebben reageerde de computer vanmorgen geheel niet meer op het aan/uitknopje. Heb de harde schijven kunnen overzetten in een andere computer maar die is helaas nog een stukje ouder en trager.
Alargule

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Alargule »

Pr0n is tegenwoordig ook via allerlei streamingdiensten verkrijgbaar, hè. Heb je geen harde schijven meer voor nodig.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Bemined »

Hij doet het weer *O*

Alles loshalen (tot op de processor en het geheugen) en weer vastmaken heeft blijkbaar geholpen :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hainje »

You're a wizard, Bemined!
🍉
PHS

Re: Het grote computertopic!

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op di 19 dec 2023, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5810
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic!

Bericht door isadora »

De grote providers lijken het in Nederland erg goed te doen, waar het de kwaliteit voor mobiel netwerken betreft aldus de benchmark organisatie umlaut.
T-MOBILE AND KPN ON A PAR WITH VERY GOOD RESULTS IN VOICE TESTS
ON TRAINS. VODAFONE FOLLOW AT A VERY NARROW DISTANCE

Providing voice connectivity for passengers travelling on trains is
particularly demanding.
Still, even in this scenario, the Dutch operators achieve very high success
ratios, short setup times and a very good speech quality.
In this scenario, T-Mobile and KPN score on a par – with impressive
call setup times and success ratios. Due to slightly longer call
setup times, Vodafone is one per centage point behind – but also
offers very good results in this demanding scenario.
Het volledige rapport:
https://www.umlaut.com/uploads/document ... onnect.pdf
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten