Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic!

Bericht door hauptbahnhof »

Ik heb wel een hoesje (al jaren van Tech21; kost volgens mij rond de €40). Maakt mijn telefoon er niet mooier op maar als die valt blijft mijn hartslag op een acceptabel niveau (en mijn uitgaven die maand ook).
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daantje »

Chrysa schreef: za 24 okt 2020, 19:27 Een tante van me heeft 2 maanden haar telefoon met doos en al in haar handtas rondgesjouwd tot haar hoesje uit China binnenkwam. :mrgreen:
Hahaha, zo erg ben ik nou ook weer niet. Hopelijk is m'n hoesje er disndag.
KM46 schreef: za 24 okt 2020, 19:28
Daantje schreef: za 24 okt 2020, 18:04 Moto G8 plus is mijn nieuwe telefoon geworden. Het formaat valt al erg mee en hij ziet er goed uit. Wachten tot mijn hoesje binnen is, dan kan ik hem in gebruik nemen. Nu nog sim only verlengen.
Heb je dan niet gelijk met je nieuwe telefoon een hoesje erbij gekocht (wel zo handig)?
Dat had gekund maar de winkel waar ik m'n telefoon bestelde had geen leuke hoesjes. Ik wilde er eigenlijk zelf één ontwerpen maar omdat je die niet meer terug kan sturen, wilde ik eerst de telefoon wel even echt gezien hebben of het is wat ik wil.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat een update van mijn iPad sneller via wifi verloopt van via iTunes.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat ik mijn eigen website vanochtend definitief offline gehaald heb.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat Windows afgelopen vrijdag (20 november) zijn 35ste verjaardag heeft gevierd:

https://www.gratissoftwaresite.nl/nieuw ... ouw-eerste
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Het grote computertopic!

Bericht door diederickx »

En... is er een oorzakelijk verband tussen die twee gebeurtenissen?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Nee ... dit zijn twee onafhankelijke berichten. Er zit geen verband tussen.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Lijn 45 »

Ik heb ooit eens wat foto's in de erbarmelijke kwaliteit van 640x480 pixels gemaakt. Nu wil ik ze in een wat gangbaardere resolutie. Is er een manier om ze te vergroten zonder dat ze er wazig en/of pixelig uit zien?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Suus »

Nope.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Je zou nog dit kunnen gebruiken, maar in principe is het niet mogelijk om het "perfect" te doen: https://bigjpg.com/
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5240
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Lijn 45 »

Dat werkt in ieder geval beter dan datgene wat ik heb geprobeerd, bedankt voor de tip! :D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daantje »

Wie kan me advies geven over de aanschaf van een nieuwe tv? Ik heb nog nooit in mijn leven een tv gekocht, altijd eentje van iemand gekregen :mrgreen:

Mijn huidige tv is 39 inch maar een maatje groter mag ook wel. Ik heb NLziet en kijk dat nu op de laptop omdat ik geen smarttv heb en mijn huidige tv geen HDMI heeft, dat wil ik op een nieuwe tv dus wel. Ik wil het liefst een draaibare voet of een scherm waar je zowel recht als schuin goed naar kan kijken.

Waar moet ik op letten?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Sowieso opletten hoe ver je van je TV af zit in combinatie met het formaat TV. Daar zijn met wat zoeken vast wel vuistregels voor te vinden, want het kijkt natuurlijk niet echt lekker TV als je eigenlijk een te groot scherm hebt en heel de tijd met je hoofd moet zitten draaien om alles op het beeld te kunnen zien.

Wat ik zelf bij m'n eigen TV ook wel praktisch vindt is dat hij naast HDMI ook een USB-poort achterop heeft: dat maakt het erg makkelijk om een Chromecast aan te sluiten (stroom via de USB-poort en dan beeld via HDMI, scheelt weer kabels naar het stopcontact). En op die manier kan je ook draadloos van NLziet gebruik maken, zonder dat je een smarttv nodig hebt, door het vanaf de laptop of smartphone te casten en vervolgens op je TV te kijken.

Voor de verdere dingen heb ik zelf ook niet de meest actuele kennis... 10 jaar terug voor het laatst een TV gekocht ;)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Let inderdaad op de SmartTV mogelijkheden, let op de resolutie. Op 39 - 43 inch is 4k eigenlijk een must als je er 10 jaar oid mee wil doen.

Ik heb een LG, de goedkooptste 4K TV die ze hebben en erg tevreden.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote computertopic!

Bericht door waldo79 »

@Daniel: mijn tv is nu 11 jaar en hij is niet van de Smart TV generatie. Casten gaat prima vanaf een computer of telefoon. Is nog eigenlijk makkelijker dan pielen met een afstandbediening.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Klopt, dat zeg ik toch ook ;) En een programma op youtube opzoeken en vervolgens casten is inderdaad makkelijker dan het via de digitale TV-gids opzoeken en terugkijken ja
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het grote computertopic!

Bericht door umbusko »

Ik probeerde een externe cd/dvd-drive aan mijn Mac te koppelen om een cd in iTunes te importeren, maar hij doet het niet. :( De drive gaat alleen open als je hem met de computer verbindt; zolang er geen cd in zit kun je dan het knopje op het apparaat gebruiken om hem open te maken, als er wel een cd in zit doet het knopje het niet meer en kan openmaken alleen via de eject-knop in Finder of iTunes.

Wat is nu het probleem? Als ik hem aan de computer verbind geeft hij wel tekenen van leven, kan ik hem opendoen met het knopje, verschijnt de optie "verwijder schijf" in iTunes onder "Regelaars" en werkt deze optie ook: daarmee gaat de lade open. Zodra ik er echter een cd in doe, maakt hij wat geluid en daarna gebeurt er niets meer. Het apparaat verschijnt niet in Finder (terwijl alle vinkjes aangevinkt staan om alle apparaten te tonen) en de cd wordt niet afgespeeld, ook wordt iTunes niet automatisch geopend als ik het niet al geopend heb. Wel is er dus de optie "verwijder schijf" in iTunes, maar als ik daarop klik gebeurt er nu helemaal niets meer, behalve dat iTunes meestal helemaal vastloopt. De enige optie is dan nog om het apparaat los te koppelen (wat geen foutmelding geeft) en de emergency exit van de cd-drive te gebruiken door een ijzerdraadje in een piepklein gaatje te steken en zo de lade open te frutselen. Het vreemde is dat deze twee apparaten samen jarenlang wel hebben gewerkt, dus ik heb geen flauw idee wat nu het probleem is. :') Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hainje »

umbusko schreef: zo 03 jan 2021, 01:53 Wat is nu het probleem?
iTunes.
🍉
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door webguy »

Hmm, wat voor CD-drive is het? Je kan ze voor een 10tje kopen bij de Action als die weer open is.
Ik heb zelf een desktop DVD schijf die ik met een USB-IDE koppeling aan de Mac heb gekoppeld en dat gaat allemaal goed (maar dat is vooral omdat dat is wat ik heb, ik heb ook nog een iMac liggen)

Je kan ook nog even kijken of VLC de boel wel goed herkent?
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het grote computertopic!

Bericht door umbusko »

Ik heb maar even mijn Mac opnieuw opgestart en opeens deed hij het. :') Nu werd de cd ook door Finder herkend, iTunes automatisch geopend en niet onbelangrijker, kwam hij er ook gewoon weer uit zonder gepruts met een ijzerdraadje. Missie geslaagd. :D

Het is een Samsung Portable DVD Writer Model SE-208 DB. Ooit gekocht bij de MediaMarkt. Volgens mij was dat toen een beetje de standaard optie: goed genoeg om eens een cd uit te lezen (en te branden, maar dat heb ik nog nooit gedaan), maar niets bijzonders.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat het soms handig is om reservekabels ik huis te hebben.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Meltrain »

Omdat Ziggo gestopt is met het faciliteren van de Extra Mediabox en het alternatief of duurder of kwalitatief minder is, zijn we aan het nadenken over een andere provider.
Dit heeft wel als bij-effect dat we de signalen dan niet meer via de coax-kabels krijgen, maar via ADSL.
Ik heb ontdekt dat de internetsnelheid dan afneemt, maar wat is het effect op het tv-signaal?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daniel »

Ik heb jaren internet en TV via ADSL gehad en heb er eerlijk gezegd weinig van gemerkt dat de bundel aan data dan over beiden gedeeld wordt. En dat was echt niet met het allersnelste pakket.

Tegenwoordig gaan de opnames ook doorgaans naar de cloud i.p.v. fysiek op de box, dus de beperking die er wel was (max 1 programma tegelijk opnemen tijdens het TV-kijken, dat moest allemaal door hetzelfde koperdraadje immers) heb je vandaag de dag ook niet meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hainje »

ADSL is zo 2007 joh, hebbie in da dorrep van je niet gewoon glasvezel?
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Een glasvezel verbinding is inderdaad sneller en stabieler dan een ADSL verbinding. Zeker als er tegelijkertijd veel van het internet gebruik gemaakt wordt en tegelijkertijd televisie gekeken wordt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten