Het grote computertopic!

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Pascal1998 »

Ik ben al 3 jaar in het bezit van een iPhone SE (heet nu vandaag de dag iPhone SE 1st generation, want dit jaar is de 2nd generation uitgekomen)
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Gebruikersnaam »

Ik heb de Sony Xperia 10 II sinds mei dit jaar. Prima telefoon, maar je moet wel bereid zijn om met de Google apps overweg te kunnen. Je galerij is bijvoorbeeld Google Photos. En Google Assistant krijg je er standaard bij doorgeduwd volgens mij. Ik vind persoonlijk wel de schermverhouding heel fijn, je kan bijvoorbeeld 2 apps naast elkaar laten draaien. Daarnaast met 128GB opslag kan je wel flink vooruit. Camera is kwalitatief prima zolang je de zoom maar niet gebruikt. Wel vind ik de camera erg traag (er zit wel een merkbaar moment tussen het moment dat jij op je scherm tikt en het moment dat de camera de foto maakt). Accu kan ik 2 a 3 dagen mee vooruit, maar ik gebruik de telefoon niet super intensief (m.n. muziek voor onderweg, appen en internet onderweg). Kleine side note is dat ik wel mijn locatie heb uitstaan voor alle apps (dus ook Google Maps) met uitzondering van Polarsteps.

Als je nog een voorbeeld van de camera wil, stuur dan maar even een DM. Kan ik ook iets makkelijker de sterke en zwakke punten laten zien :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door regenmaker »

Daantje schreef: ma 21 sep 2020, 21:49 liever geen Samsung.
Slechte ervaringen met Samsung?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef: wo 23 sep 2020, 05:41
Daantje schreef: di 22 sep 2020, 23:14 Die is alleen wel duur toch?

Ik heb vandaag even zitten kijken naar de Motorola Moto G8 power en G9 play, die zien er ook wel goed uit.
Motorola heb ik in elk geval goede ervaringen mee. Android versie heeft weinig zooi erin zitten en je krijgt nog best lang updates, verder is vooral de batterijduur erg prettig; met een volle accu doe je bij normaal gebruik zeker twee dagen, zelfs als het toestel wat ouder wordt (de mijne heb ik nu tegen de drie jaar en is eigenlijk niks mis mee, terwijl eerdere Samsungs na 2 jaar al duidelijk achteruit gegaan waren)
Ik blijk mijn Motorola G5 ook al 3 jaar te hebben, en doe nog steeds 2 dagen met een acculading. De camera van het ding is alleen niet zo goed, maar dat kan ondertussen natuurlijk veranderd zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Zo ... ben inmiddels weer online nadat eerder vandaag een update van de modem misgegaan was. Gelukkig had ik nog een back-up van de vorige softwareversie. Bij de tweede poging is alles wel goed gegaan.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Fijn wel, 15GB downloaden met een daglimiet van 5GB waarna je steeds 1GB bij moet appen :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Nou, Cubase is geïnstalleerd, vanmiddag maar eens proberen uit te dokteren hoe dat allemaal werkt :trein:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Stefan »

Aking schreef: za 10 okt 2020, 23:30 Fijn wel, 15GB downloaden met een daglimiet van 5GB waarna je steeds 1GB bij moet appen :lol:
T-Mobile? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Aking schreef: zo 11 okt 2020, 03:02 Nou, Cubase is geïnstalleerd, vanmiddag maar eens proberen uit te dokteren hoe dat allemaal werkt :trein:
Volgens mijn muziekleraar is het een goed programma (hij gebruikt het zelf ook.). Alleen het is erg duur.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Hangt een beetje van de versie af wat ie kost. Elements waar ik nu de trial van heb is 99,95 dus die valt relatief nog mee. De artist version is 331,99 en de Pro version 581,99 dus die kost wel wat ja :mrgreen:
Stefan schreef: zo 11 okt 2020, 07:42
Aking schreef: za 10 okt 2020, 23:30 Fijn wel, 15GB downloaden met een daglimiet van 5GB waarna je steeds 1GB bij moet appen :lol:
T-Mobile? :mrgreen:
Tele2, en die gebruik ik ook voor thuis. En ik haal die 5GB per dag over het algemeen niet maar soms dus wel :mrgreen:
PHS

Re: Het grote computertopic!

Bericht door PHS »

Op het internet staan genoeg programmaatjes die de 1GB upgrades vanzelf binnenhalen ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Oh dat zal best, maar die heb ik tot nu toe eigenlijk nog niet echt nodig gehad. Tijdens het kijken van natuurdocumentaires heb ik genoeg tijd om tussendoor een keer zo'n ding binnen te hengelen, en ineens bestanden van dit formaat binnenhalen kwam nu dus voor de eerste keer voor.

Maar ik zal den volgende maal aan uw advies denken :trein:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hainje »

Er bestaan in Nederland (nog) internetabonnementen met een limiet??? :shock:
🍉
PHS

Re: Het grote computertopic!

Bericht door PHS »

Niet voor zover ik weet. Maar ik vermoed dat Aking zijn mobiele abonnement als hotspot voor zijn laptop/computer gebruikt. En mobiele abonnementen hebben nog wel datalimieten natuurlijk.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Hainje »

Oh dat is ook nog een manier inderdaad.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Aking »

Een TV heb ik al jaren niet meer, en bellen met een huistelefoon is ook lichtelijk overdreven als je een mobiel hebt. Dus tether ik thuis inderdaad vanaf mobiel, scheelt me minimaal 20 ekkies per maand geloof ik :trein:

En ik heb een half datalimiet. Want ik heb dus onbeperkt data, alleen moet ik na 5GB per dag steeds een GB bijappen. En zoals gezegd red ik het daar over het algemeen prima mee :trein:

In Belgistan zijn datalimieten voor vaste verbinding overigens nog de normaalste zaak van de wereld :shock:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Vanochtend de computers hier in huis weer geüpdatet naar de nieuwste versie van Windows 10.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13080
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Z2N »

Mijn computer updatet zijn Windows 10-versie gewoon automatisch bij het afsluiten en opstarten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Dat kan bij mij ook wel. Maar zulke grote update doe ik liever handmatig en op een tijdstip dat mij het beste uitkomt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daantje »

Moto G8 plus is mijn nieuwe telefoon geworden. Het formaat valt al erg mee en hij ziet er goed uit. Wachten tot mijn hoesje binnen is, dan kan ik hem in gebruik nemen. Nu nog sim only verlengen.
hauptbahnhof
Berichten: 3896
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic!

Bericht door hauptbahnhof »

Wacht je echt totdat je een hoesje hebt??? :shock:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Daantje »

Binnenshuis niet, buitenshuis wel :D
Chrysa
Berichten: 7982
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic!

Bericht door Chrysa »

Een tante van me heeft 2 maanden haar telefoon met doos en al in haar handtas rondgesjouwd tot haar hoesje uit China binnenkwam. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15322
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic!

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef: za 24 okt 2020, 18:04 Moto G8 plus is mijn nieuwe telefoon geworden. Het formaat valt al erg mee en hij ziet er goed uit. Wachten tot mijn hoesje binnen is, dan kan ik hem in gebruik nemen. Nu nog sim only verlengen.
Heb je dan niet gelijk met je nieuwe telefoon een hoesje erbij gekocht (wel zo handig)?
umbusko
Donateur
Berichten: 5272
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Het grote computertopic!

Bericht door umbusko »

Ik heb überhaupt geen hoesje. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 26 gasten