Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door DPDelft »

Een aantal gebruikers is niet blij om geciteerd te worden in dit topic. Verzoek om daar rekening mee te houden door het citaat te ontdoen van de koppeling met de gebruiker. Op die manier kunnen we elkaar wel attenderen op bijzondere posts zonder dat andere gebruikers zich "te kijk" voelen gezet. Uiteraard blijft dat het citeren in dit topic niet bedoeld is om anderen de maat te meten.

We gaan even aankijken of dit werkt voor (bijna) iedereen.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door JordiBrabant »

Moet station Opheusden niet eens vereerd worden met bezoek + een plaquette voor de meeste onbedoelde verwijzingen?
Beheer; kan Op het enige manueel te verwijzen station worden?
Bestuur; hebben we genoeg gedoneerd voor zo'n bordje?
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door DDietzen »

Tegenvoorstel: voortaan een nieuwe forumregel om je zin niet met "op" te beginnen om Opheusden niet aan te roepen, wie dat het vaakst vergeet geeft een rondje op de volgende forummeetup (A)
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

DPDelft schreef: ma 19 feb 2024, 11:58 Een aantal gebruikers is niet blij om geciteerd te worden in dit topic. Verzoek om daar rekening mee te houden door het citaat te ontdoen van de koppeling met de gebruiker. Op die manier kunnen we elkaar wel attenderen op bijzondere posts zonder dat andere gebruikers zich "te kijk" voelen gezet. Uiteraard blijft dat het citeren in dit topic niet bedoeld is om anderen de maat te meten.

We gaan even aankijken of dit werkt voor (bijna) iedereen.
Betekent dit dan dat we elkaar voortaan in het geniep de maat gaan nemen? En mogen we dat dan ook weer doen bij degenen die hier hebben aangegeven niet geciteerd te willen worden?
🗣
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door DPDelft »

De bedoeling was sowieso elkaar niet de maat te nemen. Op deze manier kan iedereen zelf kiezen of je deze topics blijft volgen.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

Mijn beide vragen worden hiermee niet beantwoord.

Het citeren zorgt er nu juist voor dat degene wiens mieren hier genomen worden daar een signaaltje van krijgt, zodat hij (zij) daar eventueel nog op kan reageren of er bij jullie iets van kan vinden. Als je citeren voortaan verbiedt als beheer, ontneem je diegene ook die mogelijkheden. Daarnaast heeft het in mijn optiek iets achterbaks om zonder attributie iemands spel- of taalfouten hier op de hak te nemen. Als ik het niet kan waarderen dat mijn bijdragen hier de revue passeren, zou ik me eerlijk gezegd nog meer genaaid voelen als ik erachter zou komen dat het achter mijn rug om gebeurt.

Daarnaast betekent deze 'oplossing' dat je klachten over hier geciteerd worden niet meer ontvankelijk verklaart. Het citaat is immers niet langer tot een specifieke gebruiker te herleiden - al kan dat met de zoekfunctie natuurlijk heel makkelijk omzeild worden, maar dat terzijde. Degene die hier citeert, kan een klager afwimpelen door te zeggen dat hij niet de geciteerde is, maar iemand anders die sindsdien zijn (haar) bijdrage kennelijk heeft aangepast of verwijderd. Nog even los van het feit dat iemand die hier geciteerd wordt er maar zelf achter moet komen, heeft hij dus ook niet langer een poot om op te staan.

Een betere oplossing dan anoniem gaan neuken lijkt mij dat degenen die het niet op prijs stellen dat hun mieren hier gepakt worden de gewraakte post bij het beheer melden (er zit daar zo'n handig knopje voor boven iedere post), zodat het beheer die post kan verwijderen en de veelnaaiers in dit topic er middels een modbreak op kan wijzen dat gebruiker X het niet op prijs stelt hier geciteerd te worden. Het aantal veelnaaiers in dit topic is ook op de poten van één mier te tellen, dus die zullen zo'n modbreak heus wel oppikken.

Maar ik snap op zich ook wel dat een oplossing die jullie werk bezorgt niet iets is waar jullie op zitten te wachten.
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

Ondertussen vond ik weer een gevalletje wiltgroei bij een gebruiker:
En NMBS wilt graag
Het verregelmatiseren van het werkwoord 'willen' is nog steeds in volle vlucht :Y
🗣
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door DPDelft »

TffpaA schreef: ma 19 feb 2024, 13:30 Maar ik snap op zich ook wel dat een oplossing die jullie werk bezorgt niet iets is waar jullie op zitten te wachten.
Het lastige daaraan is dat het beheer niet 24 uur per dag op het forum zit. Een melding verwerken kan dus even duren waardoor er al weer reacties op de quote zijn. Dat zorgt voor veel extra werk omdat dan per bericht moet worden afgewogen of je het laat staan.

En om op je vragen terug te komen:
Betekent dit dan dat we elkaar voortaan in het geniep de maat gaan nemen?
Nee, het topic blijft voor iedereen toegankelijk en dus is het niet in het geniep. Een gebruiker heeft nu echter zelf de keuze om dit soort berichten te volgen.
En mogen we dat dan ook weer doen bij degenen die hier hebben aangegeven niet geciteerd te willen worden?
Volgens mij was het aantal gebruikers dat niet geciteerd wil worden niet bij iedereen bekend. De lijst actueel en zichtbaar houden is lastig en daarnaast is de vraag of dat zo vriendelijk is. Daarbij hoef je niet alle berichten te citeren waar een bijzonderheid in zit. Dus als je weet dat een gebruiker het niet op prijs stelt is het natuurlijk fijn daar rekening mee te houden.

Probeer deze manier van citeren gewoon een periode uit. Als beheer hebben wij niet alle wijsheid maar alles hetzelfde laten geeft sowieso geen vooruitgang.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21365
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door Meltrain »

maar reizigers tussen Veenendaal-De Klomp moeten blijkbaar omreizen via Ede-Wageningen.
Zijn dat reizigers tussen Veenendaal en De Klomp? (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door Milco »

Watbis het alternatief? Nog verder snijden in de dienstregeling?
Klinkt als een walvis maar dan iets anders? (A)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

Ja, vanaf Kijkhoek tot de Belgische grens zelfs.
Ga ik ondertussen effe naar de Kijfshop (A)
🗣
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door erjeebee »

Bestaat die nog?
Wow.

Ik wil graag even kwijt dat ik bij de schaarse gelegenheden dat ik mij schuldig maak aan taal-onjuistheden graag met naam en al geciteerd wil worden.

Dank u voor uw begrip.
Gebruikersavatar
ThatPCDude
Berichten: 401
Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
Locatie: Beverwijk/Delft

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door ThatPCDude »

Het probleem is dat dat niet meer is toegestaan, dus lijkt het mij ook tegen de regels in als we dat dan toch doen. Ook al heb je zelf toestemming gegeven :p :p :p

[voor de roodjassen, overduidelijk niet serieus]
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

de schaarse gelegenheden dat ik mij schuldig maak aan taal-onjuistheden
(A)

(direct linken aan een gebruiker mag niet meer vanwege de verrubberentegelisering van het forum.)
🗣
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door Post »

DPDelft schreef: ma 19 feb 2024, 11:58 Een aantal gebruikers is niet blij om geciteerd te worden in dit topic. Verzoek om daar rekening mee te houden door het citaat te ontdoen van de koppeling met de gebruiker. Op die manier kunnen we elkaar wel attenderen op bijzondere posts zonder dat andere gebruikers zich "te kijk" voelen gezet. Uiteraard blijft dat het citeren in dit topic niet bedoeld is om anderen de maat te meten.

We gaan even aankijken of dit werkt voor (bijna) iedereen.
Ik ben niet blij dat het af en toe regent. Kan het beheer dat misschien ook oplossen?

Als je net zoals ik niks snapt van die moeilijke taal die ze Nederlands noemen kun je beter zorgen dat je tenen niet te lang zijn :Y
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 648
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door DPDelft »

Ik kan mij voorstellen dat het vervelend is dat het af en toe regent. Als oplossing stel ik een kleine paraplu voor die je mee neemt onderweg. Dan is de overlast een stuk minder (A) .
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

En ook dan zul je toch nat worden. Dus naast gedegen kledij, raad ik vooral aan niet heel veel te geven om nat worden. En als dat je dan toch niet lukt: blijf binnen :Y
🗣
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door iamthedutchdude »

DPDelft schreef: ma 19 feb 2024, 11:58 Een aantal gebruikers is niet blij om geciteerd te worden in dit topic. Verzoek om daar rekening mee te houden door het citaat te ontdoen van de koppeling met de gebruiker. Op die manier kunnen we elkaar wel attenderen op bijzondere posts zonder dat andere gebruikers zich "te kijk" voelen gezet. Uiteraard blijft dat het citeren in dit topic niet bedoeld is om anderen de maat te meten.

We gaan even aankijken of dit werkt voor (bijna) iedereen.
Ik zou het bestuur in dit geval adviseren om breder te peilen. Is het probleem het genoemd worden in dit topic, of juist de melding die de geciteerde door de quote krijgt? Hoeveel gebruikers maken hier bezwaar tegen? Zijn er wellicht technische mogelijkheden om dit af te dekken (bijvoorbeeld middels het automatisch "filteren" van de quotes in dit topic op user_id)?

Nu wordt het probleem op p.243 bij de gebruiker neergelegd, maar wat gebeurt er als we bij p.244 of verder komen en nieuwe gebruikers gaan deelnemen?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

Nu wordt het probleem op p.243 bij de gebruiker neergelegd, maar wat gebeurt er als we bij p.244 of verder komen en nieuwe gebruikers gaan deelnemen?
Het antwoord daarop lijkt me duidelijk: die worden in het Centrale Bantopic Centraal ban-topic vernoemd (A)
🗣
iamthedutchdude
Berichten: 991
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door iamthedutchdude »

Nee,er is de laatste tijd een toename van diefstallen,ook op de stations.
Lijkt dat ze zich meer spreiden over diverse terreinen
Is de trein ook een terrein?
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door erjeebee »

Zeker!
En wel het werkterrein van divers crapuul.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

Is er weleens eerder een concessie geweest waarvoor letterlijk elke regionale vervoerder heeft ingeschreven?
Nee, maar misschien wel figuurlijk (A)
🗣
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door TffpaA »

magnietzeggenvanhetbeheer schreef: zo 25 feb 2024, 06:50 toen ik over je akfko struikelde.
Dit blijven toch wel de mooiste (A)
🗣
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10593
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door trolly »

Juf! Juf! Ze persten!!!
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
DDietzen
Berichten: 1321
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:58

Re: Neuk die mier! (Of: mijn mede-forummer kennie spellûh)

Bericht door DDietzen »

Wat persten ze? Sinaasappels toevallig? Ik heb wel dorst :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 184 gasten