Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Timon91 schreef:Ik laat alles ook zoveel mogelijk naar een pakketpunt sturen, maar dat kun je helaas niet altijd aangeven.
Tip in geval van PostNL: maak een account in hun app aan, dan krijg je een notificatie zodra de zending in het sorteerproces zit en op dat moment kan je tegenwoordig de aflevering al gratis wijzigen naar een pakketpunt. Werkt alleen niet voor pakketten die met de code "Alleen huisadres" zijn verzonden, maar voor de rest gaat het prima.

Er hoeft daarvoor dus niet eerst een mislukte afleverpoging te zijn (die er bij mij nooit was, want dan lag het pakketje altijd al bij buren :P )

Ook bij DHL kon ik overigens laatst toen ik een tracking-mail ontving daarin al kiezen om het pakket naar een DHL-punt te sturen, maar die zijn wat schaarser.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Z2N schreef:Een dag uit het leven van kreupele Z2N: Ik had een pakketje besteld, en dat zou tussen 13:35 en 15:35 bezorgd worden. Zie ik om 15:05 een busje van PostNL langsrijden, dus ik denk: Feest! Maar ik woon in een flat, en na vijf minuten zie ik het busje weer wegrijden. Blijkt de beste bezorger alle pakketjes voor de flat bij 1 adres bezorgd te hebben, en dus mocht ik alsnog met de lift naar de brievenbus krukken, naar de zevende verdieping krukken, om daarna toch maar te vragen of de mevrouw daar het pakketje naar mijn voordeur wou brengen. :roll:
Ik had laatst wel komen tussen 17:45 en 19:45... Waren ze er om 17:15. Daar rekende ik nou ook niet op
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
jelmerrr
Berichten: 1809
Lid geworden op: za 16 jan 2016, 17:21

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door jelmerrr »

VIRM schreef:
Krijgen pakketbezorgers bij DHL per afgeleverd pakket betaald? Helaas is het in pakketbezorgland ook een race to the bottom geworden...
Iemand die bij DHL avondbezorging doet zei dat ze betaald krijgen voor de te verwachte tijd dat ze bezig staan. Staat er 3 uur voor maar doe je het in 2 is dat mooi meegenomen, doe je het in 4 uur dan is dat jammer maar krijg je niet meer betaald.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Wij hebben een super toffe Post NL bezorger die eigenlijk altijd standaard 's avonds komt. DHL komt wel altijd overdag, dat probeer ik te plannen op mijn vrije dag want ze komen meestal rond lunchtijd. Mijn buurvrouw die de hele dag thuis was, is helaas verhuisd. Ik heb niet echt meer handige pakketpunten in de buurt. Die van DHL is in een parfumzaak, niet handig met astma.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Hier komt PostNL ook standaard 's avonds. DHL probeer ik naar het afleverpunt te dirigeren, dat is een fotowinkel naast de supermarkt dus dat is prima te doen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

De Slowaken hebben een nieuwe spoorkaart gemaakt, en er staan zelfs lang vergeten stations op en lijnen die nooit afgebouwd zijn en zo. :mrgreen: Ik word hier heel gelukkig van, want er was nooit een fatsoenlijke kaart. :D Klik

Waar ik dan weer minder gelukkig van word, is dat websites om de haverklap "vernieuwen". Kun je weer gaan zoeken waar alles staat, en overzichtelijker wordt het er vaak niet op. -o-
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Android 10 yaaay!
Mdk
Berichten: 1245
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mdk »

DHL vind ik persoonlijk echt een k*tbedrijf. In Apeldoorn voldeden ze nooit aan de verwachtte levertijd, en hier in Utrecht lig ik ook met ze in de clinch. Ik probeer al twee maanden ze zo ver te krijgen mijn pakketje daadwerkelijk te bezorgen. Ze zijn nooit langsgeweest maar zeggen van wel. In de t&t staat dan dat het "pakket is aangekomen in het sorteercentrum" terwijl deze naar een paar "pogingen" gewoon doodleuk terug gaat naar de verzender. Ik krijg ook geen optie om de zending naar een pakketpunt te sturen en met DHL zelf contact opnemen kan ook niet, dat moet je via de verzender regelen. :')

PostNL mag dan soms wel te lui zijn om op de 16e verdieping aan de deur te komen. Maar de pakketjes zijn in ieder geval altijd in de brievenbus, gallerij (wat niet zo chill is want diefstal) of bij de onderburen te vinden.
Bij twijfel altijd klagen
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

DHL is inderdaad een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Dezelfde ervaringen met ze.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Suus schreef: Als je zoals ik in de grote stad woont, zijn de meeste dingen gewoon te koop in de winkels. Daar werken vriendelijke mensen met wie je ook nog een praatje kan maken. En je kan nog eens een kopje soep eten bij de Hema.
Zeker voor boeken en muziek (vinyl/CD) ga ik het liefst naar een winkel i.p.v. BOL. Vind het belangrijk dat er dit soort winkels blijven.
Suus schreef:[Dat ik vandaag een pakketje kreeg thuisbezorgd was omdat ik in een schoenenwinkel in de stad een heel mooi paar enkellaarsjes (in de uitverkoop :oops:) had gezien. Ik zweef qua schoenmaat tussen de 41 en 43, maar in dit geval was het paar in maat 41 net iets te klein en was maat 42 niet meer aanwezig. Nadat ze eerst naar filialen in de buurt had rondgebeld om te vragen of ze daar aanwezig zijn ze uiteindelijk op hun advies bij de webshop besteld :)
Met die schoenmaat heb je nog mazzel want veel is nog t/m 42 te krijgen. Met 43 wordt de keuze al flink minder. Ik heb zelf 44 of soms 43,5 (en een enkele keer 43). Zit daarvoor dan vast aan winkels met grotere maten zoals Caland in R-dam. Schoenen bestel ik niet meer via internet want ik wil die passen omdat je best nog wat verschillen hebt.

Voor kleding wisselt het wel; liefst winkel maar af en toe ook via internet omdat het dan niet in de winkel is en ik wel de maten weet.

Bezorgen van pakketjes gaat bij mij (Den Hoorn) meestal wel goed. Maar vaak bij buren af gegeven waarbij wel eens vergeten is om dan bij mij een kaartje in de bus te stoppen. Ook wel eens afgegeven bij een buurvrouw kort voor zij met vakantie ging en ik dus ruim een week moest wachten.

Bij BOL is het niet altijd duidelijk of het een brievenbuspakketje is; krijg soms kleine dingen in een grotere doos die dan niet door de brievenbus past. Niet brievenbuspost laat ik daar altijd naar het afhaalpunt bij de Primera brengen.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Emmen is dan ook het Almelo van Drenthe :Y
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik verwacht een pakket van UPS en weet alleen dat het vandaag 'einde van de dag' komt :?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Uit de categorie: bruggen in de gemeente Alphen aan den Rijn: :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1483
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Volgens mij is ieder nieuws in die categorie slecht nieuws. Het zijn wel noodgedwongen een stel bruggenbouwers in die gemeente van je. :mrgreen:
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

De bestuurder van zijn vrachtwagen wist dat hij 'iets' te hoog was.

Toegestaan is 3,0 meter. Afgaande op de opbouw en alles moet deze wagen al naar de 3,5 meter gaan en misschien zelfs nog wat meer. Dat is niet meer 'iets' te hoog, dat is gewoon gegarandeerde ellende.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Als je weet dat een vrachtwagen minimaal 75 centimeter te hoog is voor die brug, wil je als chauffeur met gezond verstand niet eens proberen die brug te passeren, dunkt me. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3435
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Een beroepschauffeur zou beter moeten weten, ja.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ronaldussen schreef:Emmen is dan ook het Almelo van Drenthe :Y
Dat deed me denken aan de ranglijst beste gemeenten om te wonen. Bijna onderaan: Hoogeveen. Vast omdat ze geen IC-stop hebben :X
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

PHS schreef:Terug naar de bushalte. 'Mercedes, hier komen!' Mercedes! Ik tel tot drie!'
Ik dacht even dat dat een reiziger was die naar een Citaro riep. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Wubbo schreef:
Ronaldussen schreef:Emmen is dan ook het Almelo van Drenthe :Y
Dat deed me denken aan de ranglijst beste gemeenten om te wonen. Bijna onderaan: Hoogeveen. Vast omdat ze geen IC-stop hebben :X
_O-
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Meltrain schreef:
PHS schreef:Terug naar de bushalte. 'Mercedes, hier komen!' Mercedes! Ik tel tot drie!'
Ik dacht even dat dat een reiziger was die naar een Citaro riep. :lol:
Fappert! -o-
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Alargule schreef:Android 10 yaaay!
Ja hier ook... Maar mijn autocorrectie is wel naar de horizon vertrokken sinds deze update.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom98
Berichten: 668
Lid geworden op: do 08 mar 2018, 18:17
Locatie: Enschede/Almelo
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom98 »

Ronaldussen schreef:Emmen is dan ook het Almelo van Drenthe :Y
Wat is er mis met Almelo? :evil:
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten