Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Daantje schreef:Ik vind het zo bizar dat iedereen doet alsof het vreselijk is om in Zeeland te wonen.
Ik doelde op de functieomschrijving / vereisten.

Vreselijk wonen zal het er niet zijn.. maar dan wel vanuit vrije wil. Dit soort 'gedwongen' verhuizingen zijn haast niet meer van deze tijd.. vind ik.
Vroeger was er vaak één kostwinner en diende het gezin zich maar aan te passen aan de situatie. Tegenwoordig wordt er toch breder gedacht omtrent verhuizen (kinderen uit vertrouwde omgeving halen etc..). Bij scheidingen wordt juist de nadruk gelegd om voor de kinderen de situatie zo vertrouwd mogelijk te houden, dus bestaande woning, bestaande school in stand houden etc..

Maar goed, meneer Hillen is toch wel wat van een oudere generatie, dus dat zo'n man zo'n besluit neemt, vanuit zijn perspectief en achtergrond wel begrijpelijk, denk ik. Beetje 'oud denken' wat mij betreft.


In het bedrijfsleven gebeurt het ook.. in hoeveel gevallen wordt er verhuisd? Vrij weinig, denk ik. Er komen vooral forenskilometers bij.. en wellicht tzt een andere baan..
Suus schreef:(..) een gezin met een inkomen draaiend houden is met een militair salaris erg lastig. (..)
Nou, voor de mariniers met hun toelagen toch wel? Dat het voor de daar te werken 'burgers' geen vetpot zal zijn, qua defensie CAO, ben ik wel met je eens. Maar goed, da's niks nieuws. Zo wat het vroeger al. 'vaste baan, vaste armoe' is een gevleugelde uitspraak die ik in mijn jeugd hoorde in de marinestad. :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het salaris van een marinier zonder toelagen is voor zo’n elitekorps best karig, ongeveer € 2300 bruto. Het zijn de toeslagen waardoor ze toch wel wat hebben, maar dat is wel elke maand variabel dus je kan er niet volledig op bouwen (al mogen ze toch wel rekening houden met elke maand € 1500 bruto aan toeslagen).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

MdJ schreef:Zeeland is prachtig inderdaad, als vakantiebestemming. Westkapelle, Zoutelande, Burgh Haamstede, Middelburg, Domburg.

Niet om te wonen...
Ik woon ondertussen al 5 jaar in de Zeeuwse polder en ik kan niet anders zeggen dan dat 't me heel erg goed bevalt. Ja, ik zit wat ver van de bewoonde wereld af (ik forens 22,5 uur per week), maar wonen in de stad/op het dorp (heb altijd buiten het dorp gewoond) trek ik niet. Voor Zeeuwse begrippen zijn de voorzieningen best prima (7 dagen per week OV-bediening en binnen 45 minuten in Rotterdam, winkels redelijk dichtbij en met ruimere openingstijden dan in de stad). Ik zit hier wel prima en ik blijf ook wel.
teun
Berichten: 1505
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Zo’n gekke vacature vind ik het nog niet hoor, en zo dramatisch is Middelburg nu toch ook niet?
Het past redelijk bij mijn opleiding maar ik moet sowieso nog een paar maandjes m’n bachelor uitzitten, laat staan een eventuele master en mijn voornaamste ervaring met “strategieontwikkeling” is vooral dat ik nog geen bestuurskundige ben tegengekomen die het me duidelijk kan uitleggen. :P
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Mag ik even kwijt dat:Ik gewoon al mijn medeforummers een goedemorgen wens :D
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hartelijk Litouwse Onafhankelijkheidsdag allemaal.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Zugführer »

Insgelijks, wat een feest *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Laiminga Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo diena
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het water in het Hollands Diep staat behoorlijk hoog :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3463
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Het staat toch al een paar weken hoog? Zowel in de Maas, IJssel, Rijn en Waal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dan valt het hier nog wel mee, bij de Britten gaat vandaag voor de vierde keer in Februari een maandhoeveelheid aan regen vallen. Heel wat plaatsen die daar normaal gesproken aan een rivier liggen, liggen er momenteel middenin.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Vandaag heb ik voor het eerst in Eindhoven al (!) gehoord dat ik in een trein zit die stopt te Bovenkarspel Flora. :mrgreen: Maar ik moet de HC nageven dat hij goed bezig is: na Std een controleronde en na Ehv een serviceronde. :pos:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

umbusko schreef:Maar ik moet de HC nageven dat hij goed bezig is: na Std een controleronde en na Ehv een serviceronde. :pos:
Dat heb ik afgelopen zaterdag tussen Utrecht Centraal en Gouda ook meegemaakt :pos: :wink: .
umbusko
Donateur
Berichten: 5313
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Een controleronde én een serviceronde? Op dat korte stukje? :shock:
Lijkt me eerder een controleronde en een verplaatsing.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Ja ... en nog wel uitgevoerd door dezelfde persoon :wink: .
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

En de groeten vanuit de DB lounge in Hannover met mijn 2e klasse super sparpreis Europa + Businesskaart.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Ik erger me aan het feit dat 9292 en NS Reisplanner bijna nooit de ICD laten zien maar wel de Thalys. Voor als ik naar Schiphol moet. :roll:
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Op NS.nl staat daarom op de voorpagina bij de reisplanner rechts van het knopje "Nu" een knopje "Opties". Als je dat aanklikt krijg je een scherm met allerlei opties voor de reisplanner. Als je daar "Geen treinen met verplichte reservering" aanvinkt zal je voortaan geen Thalys en Eurostar meer zien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
katvis
Berichten: 791
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 15:06
Locatie: Roffa

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door katvis »

Dat heb ik gedaan, maar ik krijg ze alsnog te zien in de NS app. Op de site wordt de Thalys dan inderdaad niet weergegeven.
PSA: Links gaan, rechts staan
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

... dat mijn vakantie begonnen is
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat ik ook een beetje vakantie heb :pos: :wink: .
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik ook.

Maandag op roadtrip door de Alpen, de week erna 5 dagen naar Wenen en de week daarna een dagje naar Frankrijk en een paar dagen Spitsbergen. *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat noem ik wel een complete vakantie hoor :? :wink: .

Bij mij is het een "beetje" omdat er wegens vakantie volgende week geen muzieklessen zijn die ik volg. En er gaat een tafeltennis training niet door wegens vakantie.

Voor de rest gaat alles gewoon door wat op het programma staat.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ach voor mij is deze maand een soort van vakantiemaand...
30-01 t/m 03-02 zat ik in München
17-02 t/m 20-02 zat ik in Kaltenbach
En dan 28-02 t/m 02-03 zit ik in een Centerparcs park.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

En ik maar werken vanavond -o-

Maar ach, 24 uur geleden zat ik nog in de trein van een after in Potsdam terug naar Berlijn alwaar ik een paar uur daarvoor de Tresor uit kwam stuiteren *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten