Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Iedereen Fijne Paasdagen gewenst :pos: :wink: .
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Fijne paasdagen, blijf thuis, blijf gezond!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Voor hen die graag naar Parijs-Roubaix hadden gekeken vanmiddag: vanaf 14.30 uur wordt op Een de editie van 2002 herhaald. Slow-tv dus.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

en-es schreef:(..), blijf thuis, blijf gezond!
Ja, als je thuis van de trap af valt.. met letsel.. ben je ook niet meer gezond.

Alsof je buitenshuis perse ongezond kan worden.. vind ik wat die slogan zegt. :twisted:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door STF »

trolly schreef:Zonder teveel in de details te gaan: de olieprijs is al een tijd dramatisch laag. Voornaamste oorzaak was een conflict tussen de OPEC en Rusland.
Daar ben ik van op de hoogte, maar wat ik in mijn vorige bericht eigenlijk bedoelde is dat in andere landen de benzineprijs niet gelijk is met die van diesel, waarom hier dan tijdelijk wel?
Chrysa
Berichten: 8002
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Accijns.

Overigens is in Oostenrijk de prijs ook aardig hetzelfde.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

STF schreef:
trolly schreef:Zonder teveel in de details te gaan: de olieprijs is al een tijd dramatisch laag. Voornaamste oorzaak was een conflict tussen de OPEC en Rusland.
Daar ben ik van op de hoogte, maar wat ik in mijn vorige bericht eigenlijk bedoelde is dat in andere landen de benzineprijs niet gelijk is met die van diesel, waarom hier dan tijdelijk wel?
In landen waar bovengemiddeld veel op diesel wordt gereden is de prijs van benzine altijd al wat meer gelijk aan diesel, omdat de productie van beide brandstoffen niet volledig van elkaar los is te koppelen. Nadat ze in België de accijns op diesel en benzine gelijktrokken bleek diesel zelfs duurder te zijn dan benzine, omdat de oliemaatschappijen eigenlijk teveel benzine produceren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Na zes maanden zeuren heb ik eindelijk een afspraak gekregen om een lekkende douchekraan achter de muur op te lossen. Ze hebben de afgelopen maand nog geprobeerd om onder de afspraak uit te komen, maar door corona verdwijnen lekkages natuurlijk niet. Nu heb ik dus vier dagen lang vanaf 7:30 een monteur in mijn badkamer, dus als ik de komende dagen als een geïrriteerde schoonmoeder reageer, excuses daarvoor :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Loop gerust helemaal leeg hoor. *O*

Maar eh: als je zoiets een halfjaar laat aanmodderen is de schade waarschijnlijk best fors? Wellicht hou je er een nieuwe badkamer aan over?
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Suus schreef:[...] dus als ik de komende dagen als een geïrriteerde schoonmoeder reageer [...]
Business as usual dus?


Tsssjjjjjjj.......
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

_O-
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Via de chat van NS Internationaal zojuist mijn ticket naar Luxemburg via Emmerich-Igel geannuleerd en laten terug betalen. Ging vlot. Wel jammer dat mijn reis niet doorgaat, een ritje met de Vareo door de Eifelstrecke leek me wel leuk.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: Maar eh: als je zoiets een halfjaar laat aanmodderen is de schade waarschijnlijk best fors?
Aanmodderen? Zijn er dan vulkanische verschijnselen in de badkamer van Suus? Meestal heb je tamelijk veel water in een badkamer, geen modder. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Yup. Maar zelfs ik weet met mijn twee linkerhanden, en ook wel uit ervaring, dat je dat water alleen op plekken wilt hebben die daar geschikt voor zijn. Zodra het door kieren achter muren terechtkomt, kan het een hoop ellende aanrichten. Heeft mij in mijn vorige appartement een fikse burenruzie en duizenden euro's aan herstelschade 'opgeleverd'.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Onder de ondervloer zijn korrels gebruikt om ervoor te zorgen dat deze mooi egaal zou liggen. Deze korrels konden niet tegen het gewicht van een douchebak met water en mens erin, zodat de douchebak is gaan verzakken. In eerste instantie zijn daarbij de kitranden losgekomen. Die zijn in 2018 daarom vervangen. De nieuwe kitranden waren echter zo goed aangelegd, dat de douchebak bij het verzakken nu ook de muren me naar beneden trok. Daardoor is de douchekraan ook gaan verschuiven en het contact tussen de leidingen en de kraan minder goed geworden. Dat water heeft zich nu in isolatiemateriaal en de ondervloer opgehoopt. Nu bijna tweeëneenhalf uur na aanvang van de werkzaamheden is al ruim een derde van de badkamertegels in afvalzakken verdwenen :X
en-es schreef:een ritje met de Vareo door de Eifelstrecke leek me wel leuk.
Op een zeer enkele plek na zou je het grootste deel van de tijd vooral uitzicht hebben gehad op de binnenwand van de trein :X
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Heb je nu een natte kelder? *O*

(Excuus, kon de verleiding niet weerstaan.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee, een geërgerde onderbuurvrouw. Ik woon op de eerste verdieping namelijk :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Mijn God, wie heeft die stoelopstelling in de Vareo bedacht? :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Er kan er maar een zitten nu _O-
gkw1969
Berichten: 1765
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door gkw1969 »

trolly schreef:Ik snap dat het niet aan jou ligt, maar het lijkt me voor je opdrachtgever niet heel ingewikkeld wat aan het probleem te doen. Of ben ik erg naïef?
Elke licentie kost geld, dus kan me voorstellen dat niet voor iedereen een licentie beschikbaar is.
Was bij ons op de oude server ook het geval. Nu we op de server vanher moederbedrijf draaien nemen zij ook de kosten op.
Dus de Franse burgers betalen mijn toegang tot het netwerk van Keolis, iets wat eerder door Syntus zelf opgehoest moest worden en kreeg ik pas een licentie toen er iemand met pensioen ging.
When you're tired of London, you're tired of life
Dennenboom
Berichten: 1675
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

Suus schreef:
en-es schreef:een ritje met de Vareo door de Eifelstrecke leek me wel leuk.
Op een zeer enkele plek na zou je het grootste deel van de tijd vooral uitzicht hebben gehad op de binnenwand van de trein :X
https://pbs.twimg.com/media/ESBrPZMWsAA ... ame=medium
Voor een LINT best een leuk treintje en toen ik er mee reed zaten er wel ramen in, zodat ik van het uitzicht kon genieten. Die dingen daar boven zijn geen zitplaatsen, maar bagagerekken als ik het niet mis heb :D
Laatst gewijzigd door Ardan op di 14 apr 2020, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto door link vervangen. Foto's niet quoten.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1503
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Suus schreef:
en-es schreef:een ritje met de Vareo door de Eifelstrecke leek me wel leuk.
Op een zeer enkele plek na zou je het grootste deel van de tijd vooral uitzicht hebben gehad op de binnenwand van de trein :X
Er zitten ook gewoon genoeg "normale" vierzitters in hoor, maar als het druk is een je weinig keuze hebt tussen plekken, belandt je snel op een mindere plaats. Ik vond ze ook best goed vol te houden, tenminste tussen Köln en Euskirchen. Hoe het helemaal tot Trier is, weet ik niet.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door STF »

Vanuit ons dorp is een sluipweggetje naar Duitsland toe, aanvankelijk stond er helemaal geen hek op die grensbrug terwijl de grens officieel al dicht was i.v.m. het Corona-virus, na iets van twee weken kwam er een hek over de halve breedte van de weg, daar reed natuurlijk iedereen gewoon met een boog omheen, inmiddels is de brug volledig afgesloten en wat hebben sommige grensgangers nu bedacht; met twee auto's rijden of aan de ene zijde lopen en aan de andere zijde autorijden, je komt namelijk zonder al te veel moeite als voetganger over of onder het hek door, de brug zelf heeft nu meer weg van een parkeerterrein.

Inmiddels heeft de Duitse douane wel ingezien dat slechts twee geopende grenzen (met controle dus) echt veel te weinig is voor al die mensen die in Duitsland wonen (=lage prijs) maar in Luxemburg werken (=hoog salaris), sinds een paar dagen is het verhoogd naar vier maar dan nog kan het zo zijn dat je een flinke omweg (oplopend tot bijna een uur) moet maken als je toevallig zodanig woont en werkt dat je totaal niet in de buurt van een van die vier grenzen komt.

Duitsland heeft geen fietspad langs het water, Luxemburg wel, je kunt dus wel raden wat er dit Paasweekend massaal gebeurde bij zo'n beetje elke kleine grensovergang; de fietsen van de hele familie werden over het hek getild.
Ik heb ook al een boer met zijn tractor dwars door de rivier zien rijden, tja er zijn zoveel boeren hier in de grensstreek die hun landerijen deels in het ene land en deels in het andere land hebben. Met tractorsnelheid naar een geopende grensovergang rijden is wel erg tijdrovend...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vanochtend vroeg ik mij af wat de langste stationsnaam in Frankrijk is. Het blijkt Paris Bercy Bourgogne Pays d'Auvergne te zijn. In dit artikel een zeer nuttige staafgrafiek met de top 10 langste stationsnamen in Frankrijk: https://www.lamontagne.fr/clermont-ferr ... _12002022/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 187 gasten