Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Tom024 schreef:Je had toch vroeger ook een paal aan de weg van Wagenberg naar Langeweg? Die is al een tijdje weg, maar die heeft ook weleens in de fik gestaan meen ik.
Je had er daar 3 staan inderdaad. 2 tussen Wagenberg en Zevenbergschen Hoek en de andere tussen Zevenbergschen Hoek en Zevenbergen. De paal die bij Wagenberg stond heeft naar mijn weten ook wel eens in de fik gestaan ja.
JordiBrabant schreef:
Michael schreef:Als iemand trouwens nog een ouderwetse flitspaal wilt bewonderen. In Teteringen staat er nog 1 aan de Oosterhoutseweg
Durf te vragen: Stuurt deze flitspaal geregeld ook post naar de Havenweg? Of anticiperen je collega's op de aanwezigheid van dit apparaat?
Ik ga er niet vanuit dat dat ding nog werkt. Maar ik ben ook niet van plan om het te gaan testen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik was vandaag in de Mediamarkt in Rotterdam Centrum en ik geloof niet dat ik ooit een winkel in dusdanige toestand heb gezien. De gehele winkel was in vlakjes verdeeld als ware het een dambord. Er mocht steeds maar één persoon in elk vakje zijn. Bij de ingang stond een gastheer om je welkom te heten en de route over het dambord naar de juiste afdeling te wijzen. Gelukkig was het erg rustig met voornamelijk personeel in de winkel, maar Wat Een Toestand :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

PatrickM schreef:Die met bril, en om zeker te zijn dat we het over de juiste hebben: die met die veels te irritante lach. Hij moet in ieder geval Ruud, Rien en Jan-Willem gaan vervangen, dus dat wordt nog wel wat (Willem uit jr 2 (die ken je volgens mij wel) ging ‘m van de week de collegestof uitleggen want hij wist t zelf niet, dat zegt genoeg denk ik)..
Discussies met Ruud zijn inderdaad wel mooi, vind het ook wel jammer dat ‘ie binnenkort vertrekt.
Oh dat is wel jammer idd, Ruud vond ik altijd wel een hele leuke om college van te hebben, ook al kon ik zijn vakken pas later echt goed waarderen. Jan-Willem heb ik voor mijn tweede stage gehad (logisch gezien het onderwerp *bus* ): daarbij had ik een terugkomdag in Jakarta waar hij zelf zat, een kleine 750km van mijn stageplek.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

...dat ik vandaag geleerd heb dat onder "essentiële en noodzakelijke reisbewegingen" ook valt dat je met de 30900 naar een grootstedelijke drugsdealer reist om wat extra drugs te scoren, omdat dat in je lokale gehucht niet meer mogelijk is. Niet mijn woorden, maar die van de medemens die één vis-á-vis achter mij zat, en dat luid door de coupé aan het blaten was tegen de overbuurvrouw. En verder wilde hij nog kwijt dat hij gekraakt woonde. Niet anti-kraak, maar gewoon gekraakt. En dat hij geen kaartje had, want "f*ck the system".

Volgens mij was hij al begonnen aan zijn extra voorraadje 8-)
Laatst gewijzigd door rikthoff op ma 20 apr 2020, 20:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik ken zeker 4 mensen die per trein wiet halen in de dichtsbijzijnde stad. :')
Verder wordt er ook nog flink gereisd tussen studentenkamer en ouderlijk huis door veel mensen, waarvan ik me ook afvraag of dat nou zo nodig is.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik merk vooral op vrijdagen dat er nog steeds zoiets bestaat als een studentenspits.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Dat voorbeeld was net bij één vandaag idd, van die studenten.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ardan schreef:Ik merk vooral op vrijdagen dat er nog steeds zoiets bestaat als een studentenspits.
Dus dan zit dat langharig tuig de hele week binnen, om in het weekend lekker bij hun ouders binnen te zitten?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

trolly schreef:Zonder teveel in de details te gaan: de olieprijs is al een tijd dramatisch laag. Voornaamste oorzaak was een conflict tussen de OPEC en Rusland. Dat laatste land weigerde zijn productie terug te schroeven waarop Saudi Arabië reageerde door de oliekraan open te draaien. Er is nu een akkoord, maar de inzakkende vraag door de crisis helpt niet de olieprijs omhoog te krijgen.
Gaat voortreffelijk met de olieprijs...

What a time to be alive.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Tom024 schreef:(..) Dus dan zit dat langharig tuig de hele week binnen, om in het weekend lekker bij hun ouders binnen te zitten?
^^^ om het risico op een boete door de handhaving te voorkomen, wel ja.
Bovendien, de was etc. gaat toch gewoon door? :wink:

Niet iedere student zal een riante woonruimte met alles erop en eraan hebben. Een slaapkamer aka studentenkamer.. daar wil je wel ff een paar dagen in de week vanaf, lijkt mij.
Suus schreef: (..). De gehele winkel was in vlakjes verdeeld als ware het een dambord. (..) Wat Een Toestand :shock:
Geel/Zwart tape zeker?
Bij een lokale, klein behuisde, AH dit ook ervaren. Allemaal vakjes op de vloer.. :evil:

Z2N schreef:(..) Een automobilist moet accepteren dat er consequenties zitten aan het zelf geadopteerde gedrag, en als die consequenties niet leuk zijn ((..), verhoogde uitstoot waardoor meer mensen sterven) ben je daar dan toch verantwoordelijk voor.
:shock:

.. en stel nu, dat er wél aan de geldende maximumsnelheid gereden wordt.. maar de ene auto is, gewoon legaal op de weg, 20 jaar oud en dus niet zo super schoon en zuinig.. terwijl een andere auto dit jaar nieuw is afgeleverd en super zuinig etc.. beiden met benzine als brandstofsoort.

Heeft, naar jouw mening, de bestuurder van dat 20 jaar oude voertuig een grotere verantwoordelijkheid dan die van de nieuwe auto? (welke dan weer achter loopt op een volledig elektrisch aangedreven, geladen op duurzame stroom, voertuig..
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Het was een mooie dag voor een wandeling in de bossen bij Diepenveen :)
Afbeelding

..maar een fluistertrein? Let vooral even op het plaatje :')
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Tom024 schreef:
Gaat voortreffelijk met de olieprijs...

What a time to be alive.
Met dit soort situaties begrijp ik het enthousiasme van professioneel politieke klootviool David Rees-Mogg, van wie het traderbedrijf recentelijk verkondigde dat de huidige coronacrisis toch vooral een uitstekende manier was om goud geld te verdienen. Koop 1000 vaten aardolie in voor 5 dollar per stuk, verkoop ze later weer tegen de oude prijs van 70-80 dollar per stuk, en je hebt 70.000 dollar winst. :')
Durashift schreef:
Z2N schreef:(..) Een automobilist moet accepteren dat er consequenties zitten aan het zelf geadopteerde gedrag, en als die consequenties niet leuk zijn ((..), verhoogde uitstoot waardoor meer mensen sterven) ben je daar dan toch verantwoordelijk voor.
:shock:

.. en stel nu, dat er wél aan de geldende maximumsnelheid gereden wordt.. maar de ene auto is, gewoon legaal op de weg, 20 jaar oud en dus niet zo super schoon en zuinig.. terwijl een andere auto dit jaar nieuw is afgeleverd en super zuinig etc.. beiden met benzine als brandstofsoort.

Heeft, naar jouw mening, de bestuurder van dat 20 jaar oude voertuig een grotere verantwoordelijkheid dan die van de nieuwe auto? (welke dan weer achter loopt op een volledig elektrisch aangedreven, geladen op duurzame stroom, voertuig..
De bestuurder van de oude auto heeft dan een groter aandeel aan de doden die indirect door het gedrag ontstaan. Dat betekent niet dat ik gelijk die automobilist de cel in zou sturen voor het meehelpen aan een genocide, maar ik zou wel proberen om de betreffende wagen zo snel mogelijk van de weg te krijgen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

Durashift schreef:Geel/Zwart tape zeker?
Bij een lokale, klein behuisde, AH dit ook ervaren. Allemaal vakjes op de vloer.. :evil:
Wit/rood alhier. Waarschijnlijk was het geel/zwart niet te leveren. Net als de tarwebloem overigens. Dat is nog steeds een dingetje.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Wit /rood is eigenlijk 'verboden gebied'.. dus dat wordt formeel dan een lege winkel :D
Zwart/geel is"aandacht / let op / advies
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

rikthoff schreef:Waarschijnlijk was het geel/zwart niet te leveren. Net als de tarwebloem overigens. Dat is nog steeds een dingetje.

:Y

Heel Holland Bakt.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Z2N schreef: (..)
De bestuurder van de oude auto heeft dan een groter aandeel aan de doden die indirect door het gedrag ontstaan. (..).
Maar ehm, als er zo gedacht wordt.. hoe kan een mens dan nog leven?

Ik bedoel, ook treinreizen is dan niet zonder gevolgen.. die trein is gemaakt van staal en talloze kunststoffen, zand (glas).. allemaal grondstoffen die toch een bepaalde, vervuilende, impact op de wereld hebben gehad.. en zeker de edelmetalen e.d. (neem alleen al al dat koper langs de sporen (wat nu meer en meer aluminium wordt, ook hoog-energie verbruikend product bij de realisatie ervan).

Hoeveel indirecte slachtoffers zal een ICMm in alle jaren al op z'n geweten hebben?
Laatst gewijzigd door Durashift op ma 20 apr 2020, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef:
Tom024 schreef:
Gaat voortreffelijk met de olieprijs...

What a time to be alive.
Met dit soort situaties begrijp ik het enthousiasme van professioneel politieke klootviool David Rees-Mogg, van wie het traderbedrijf recentelijk verkondigde dat de huidige coronacrisis toch vooral een uitstekende manier was om goud geld te verdienen. Koop 1000 vaten aardolie in voor 5 dollar per stuk, verkoop ze later weer tegen de oude prijs van 70-80 dollar per stuk, en je hebt 70.000 dollar winst. :')
Nou is er vorige week wel een akkoord gesloten rond het stabiliseren van de olieprijs, maar met de huidige extreme vraaguitval heeft dat ook weinig nut. Dus ik vraag me af hoelang je je schuurtje dan vol moet zetten met vaten olie voordat je kunt cashen. :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Hé Trolly, er staat een bestelauto voor de deur van Cityshapes, met de slagzin “Hout van je stad”. Hoe vind je die?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

^^ je kan beter, als de wiedeweerga, een opslagtank gaan bouwen.. want daar komt dadelijk het eerste tekort aan: opslagcapaciteit raakt vol.

Geen idee of je ruwe olie makkelijk in een tankwagen (trailer) kan pompen en er weer uit?
(het is meestal een smerige blubber voor de raffinage..d8 ik)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Suus schreef:Hé Trolly, er staat een bestelauto voor de deur van Cityshapes, met de slagzin “Hout van je stad”. Hoe vind je die?
Deze vrienden?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Laatst gewijzigd door Ardan op ma 20 apr 2020, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Leesbaarheid: vorige post niet geheel quoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Er zijn veel spellingshumoristen in dit prachtige land *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door STF »

Vandaag kwam ik eindelijk de auto tegen die wij destijds in de verkeerd kleur geleverd kregen en dus geweigerd hebben, doordat het zo'n afwijkende uitvoering is waarvan er denk ik nog geen tien in Luxemburg rondrijden had ik verwacht die auto veel eerder al eens tegen te komen.
Het zal me niks verbazen als die auto nog maanden tot jaren bij de dealer te koop heeft gestaan, het is echt zo'n uitvoering die bijna niemand wil hebben; alle erop en eraan maar geen airco.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Durashift schreef:
Z2N schreef: (..)
De bestuurder van de oude auto heeft dan een groter aandeel aan de doden die indirect door het gedrag ontstaan. (..).
Maar ehm, als er zo gedacht wordt.. hoe kan een mens dan nog leven?

Ik bedoel, ook treinreizen is dan niet zonder gevolgen.. die trein is gemaakt van staal en talloze kunststoffen, zand (glas).. allemaal grondstoffen die toch een bepaalde, vervuilende, impact op de wereld hebben gehad.. en zeker de edelmetalen e.d. (neem alleen al al dat koper langs de sporen (wat nu meer en meer aluminium wordt, ook hoog-energie verbruikend product bij de realisatie ervan).

Hoeveel indirecte slachtoffers zal een ICMm in alle jaren al op z'n geweten hebben?
Dat is ethiek voor je. Ik kan wat dat betreft het laatste seizoen van The Good Place aanbevelen (beschikbaar op Netflix), waarin dit dilemma en de uitwerkingen ervan centraal staan.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Z2N schreef:
Tom024 schreef:
Gaat voortreffelijk met de olieprijs...

What a time to be alive.
Met dit soort situaties begrijp ik het enthousiasme van professioneel politieke klootviool David Rees-Mogg, van wie het traderbedrijf recentelijk verkondigde dat de huidige coronacrisis toch vooral een uitstekende manier was om goud geld te verdienen. Koop 1000 vaten aardolie in voor 5 dollar per stuk, verkoop ze later weer tegen de oude prijs van 70-80 dollar per stuk, en je hebt 70.000 dollar winst. :')
De wereld is definitief stuk: ondertussen krijg je bij je vat olie geld toe, omdat de fabrikanten het echt niet meer kwijt kunnen en productie meer zou kosten dan geld toegeven bij het uitdelen van olie. :X

Dit zou trouwens wel een enorme klap kunnen worden voor Trump, aangezien de extreem lage olieprijs een extra groot probleem is voor de Amerikaanse olieindustrie. Die kon door de hogere olieprijzen volop ontwikkelen, gebaseerd op de duurdere techniek van schalieolie en gas. Met de hoge olieprijzen was dat geen probleem (het was veel duurder dan een ja-knikkertje ergens in Irak, maar toch rendabel), maar nu de olieprijzen zo enorm dalen zitten deze bedrijven (die te maken hebben met enorme schulden na de investeringen in de nieuwe technieken) echt met de gebakken peren. Als dit niet snel opgelost wordt vallen daar grotere klappen dan in toerisme, transport of horeca, precies in gebieden waar Trump veel steun vandaan kon halen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten