Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Z2N schreef:Dat is ethiek voor je. Ik kan wat dat betreft het laatste seizoen van The Good Place aanbevelen (beschikbaar op Netflix), waarin dit dilemma en de uitwerkingen ervan centraal staan.
Ach ja, principes. Iemand begon ook eens zo’n verhaal als passagier in mijn ouwe Franse slee maar uiteindelijk was medeplichtigheid aan een milieudelict toch minder erg dan het hele stuk lopen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door STF »

Tom024 schreef: Gaat voortreffelijk met de olieprijs...

What a time to be alive.
Misschien toch maar eens zo'n oude watertank op het dak van het huis plaatsen en vullen met brandstof, net als in de film Flodder-2!

Overigens was in Luxemburg in januari 2016 de dieselprijs lager dan nu in april 2020, maar wellicht gaat dat nog veranderen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Z2N schreef:
Z2N schreef:
Tom024 schreef:
Gaat voortreffelijk met de olieprijs...

What a time to be alive.
Met dit soort situaties begrijp ik het enthousiasme van professioneel politieke klootviool David Rees-Mogg, van wie het traderbedrijf recentelijk verkondigde dat de huidige coronacrisis toch vooral een uitstekende manier was om goud geld te verdienen. Koop 1000 vaten aardolie in voor 5 dollar per stuk, verkoop ze later weer tegen de oude prijs van 70-80 dollar per stuk, en je hebt 70.000 dollar winst. :')
De wereld is definitief stuk: ondertussen krijg je bij je vat olie geld toe, omdat de fabrikanten het echt niet meer kwijt kunnen en productie meer zou kosten dan geld toegeven bij het uitdelen van olie. :X

Dit zou trouwens wel een enorme klap kunnen worden voor Trump, aangezien de extreem lage olieprijs een extra groot probleem is voor de Amerikaanse olieindustrie. Die kon door de hogere olieprijzen volop ontwikkelen, gebaseerd op de duurdere techniek van schalieolie en gas. Met de hoge olieprijzen was dat geen probleem (het was veel duurder dan een ja-knikkertje ergens in Irak, maar toch rendabel), maar nu de olieprijzen zo enorm dalen zitten deze bedrijven (die te maken hebben met enorme schulden na de investeringen in de nieuwe technieken) echt met de gebakken peren. Als dit niet snel opgelost wordt vallen daar grotere klappen dan in toerisme, transport of horeca, precies in gebieden waar Trump veel steun vandaan kon halen.
Hij is al weken aan het roepen dat Amerika weer open moet.
Overigens wel interessante kijk op de olie- en gasindustrie in De slag om Texas zondagavond. Mag je echt gewoon een boorinstallatie midden in een woonwijk plaatsen?
Beul van de blindegeleidelijn
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Z2N schreef: De wereld is definitief stuk: ondertussen krijg je bij je vat olie geld toe, omdat de fabrikanten het echt niet meer kwijt kunnen en productie meer zou kosten dan geld toegeven bij het uitdelen van olie. :X

Dit zou trouwens wel een enorme klap kunnen worden voor Trump, aangezien de extreem lage olieprijs een extra groot probleem is voor de Amerikaanse olieindustrie. Die kon door de hogere olieprijzen volop ontwikkelen, gebaseerd op de duurdere techniek van schalieolie en gas. Met de hoge olieprijzen was dat geen probleem (het was veel duurder dan een ja-knikkertje ergens in Irak, maar toch rendabel), maar nu de olieprijzen zo enorm dalen zitten deze bedrijven (die te maken hebben met enorme schulden na de investeringen in de nieuwe technieken) echt met de gebakken peren. Als dit niet snel opgelost wordt vallen daar grotere klappen dan in toerisme, transport of horeca, precies in gebieden waar Trump veel steun vandaan kon halen.
In een podcast van BNR hoorde ik een expert zeggen dat Poetein de beste papieren heeft en nu zijn kans grijpt om Amerika een tik uit te delen. Poetin heeft de diepste broekzakken en kan langere tijd lage olieprijzen aan. Nou had Kameraad Poetin de huidige vraaguitval door corona wellicht niet helemaal zo verwacht, maar toch...

Zeker interessant, gezien de Amerikaanse presidentsverkiezingen later dit jaar. Benieuwd hoe Trump deze oorlog op twee fronten, want dat is het feitelijk toch, weet op te lossen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Niemand weet waar Poetin is. Hij is al weken niet meer gezien in het Kremlin of in Moskou.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Niet in zijn datsja? Met Halve Zoolstra?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Die zit ergens aan de Moskva, of waar hij dan ook een datsja heeft...

Is kennelijk ook een tactiek: de verantwoordelijkheid bij anderen leggen (in Rusland is de burgemeester van Moskou de lokale Hugo de Jonge) en uiteindelijk doen alsof je de crisis zelf hebt opgelost. :pos:
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Hebben Putin en Rusland daadwerkelijk zulke diepe zakken? Ik begreep juist dat de economische sancties na de inval op de Krim Rusland best wel pijn hebben gedaan. Of is dit gecompenseerd door inkomsten uit olie en gas?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef:Niet in zijn datsja? Met Halve Zoolstra?
Zijn watsja?
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Oh, excusez-moi. Zijn pied-à-terre.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ah, zijn halfgeschoeide buitenverblijf.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

trolly schreef:halfgeschoeide
Nee, die was er. In dat buitenverblijf. Sorry datsja. Pardon, pied-à-terre.

.

Lama.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Voor wat het waard is: het gerucht gaat dat Sandaalstra juist niet in de dit- of datsja van Poeten was :|




Alpaca.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

't Is zwart en het zit op het hoofd van Zijlstra in de zus-en-zo-tsja van Poetin.


Drie kraaien.
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

MIEK gaat zo snel dat ik het niet eens bij hou... Gister hadden we het nog over wegen en vandaag over olie? :shock: *mompelt iets over vaker op OVNL kijken*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ja, en morgen gaan we het over verkeerde doelen op NBA-bewegwijzering hebben, om de transitie naar het wegenforum compleet te maken. :')
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Ik dacht over vliegtuigen :twisted: *duikt weg voor Aking*
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Oeh, gaan we het over Zierikzee op de A59 hebben?
Ik doe ook maar wat
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Als je dat volgens de richtlijn wil bewegwijzeren zou je volgens mij Serooskerke (S) moeten bewegwijzeren, en dat kent net niemand, dus laten we het maar lekker op Zierikzee houden. Dat is immers wél echt de place to be :Y
Gebruikersavatar
Cora
Berichten: 897
Lid geworden op: za 22 jun 2019, 19:13

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Cora »

Ardan schreef:Oeh, gaan we het over Zierikzee op de A59 hebben?
De A59 bij Den Bosch-Zeeland? (oef nu je het zegt ik ben al JAREN niet meer in die buurt op de snelweg geweest. Vroeger elk weekend A15-A2-A59 en terug)
Hier heeft iets gestaan maar wat er stond staat er nu niet meer...
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

De A59 loopt vanaf Oss helemaal tot Serooskerke. Tussen Knooppunt Hellegatsplein en Serooskerke is het de N59

https://nl.wikipedia.org/wiki/Rijksweg_59
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Alargule schreef:Ja, en morgen gaan we het over verkeerde doelen op NBA-bewegwijzering hebben, om de transitie naar het wegenforum compleet te maken. :')
Fuck me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Wat is NBA eigenlijk? Nieuwe Brabantse Afstandsopmetingen? Zou dat de reden zijn dat Chrysa op zoveel obscure dorpjes komt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

National Basketball Association.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten