Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21395
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Z2N schreef:
Tom024 schreef:Wat is de reden hiervoor? Veel studenten o.i.d.?
Andere alcoholcultuur. Zowel de Britten als de Ieren zijn perfect in staat om zodanig en masse te drinken dat je zonder dit soort maatregelen volledig dronken treinen hebt. Ik heb wel eens op een zonnige zaterdagochtend een trein van Llandudno naar Manchester genomen, om half tien was zeker een derde van de 200 reizigers aan boord al stevig aan het indrinken.
Maar dan vraag ik me nog af waarom precies in die twee specifieke treinen er geen alcohol genuttigd mag worden en in de overige treinen wel.
Ik zou juist verwachten dat de trein van 16:15 de meeste zuiplappen aan boord zou hebben. Tenzij dat natuurlijk het plan is: één trein waar alleen maar zuiplappen in zitten, zodat de overlast in de overige treinen minimaal is. :idea:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13218
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Dat is niet eens onmogelijk, maar ik kan de acties van Iarnrod Eireann ook niet verklaren.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Duitsers zijn er ook niet vies van om op voetbaldag (of feestdag, of eender welke andere dag) om 10 uur 's ochtends de halve liters open te trekken in de trein. Misschien behoren wij nog wel tot één van de braafste jongetjes van de klas.
Hoewel, Niedersachsen heeft wel een totaalalcoholverbod in het OV, meer deelstaten die dat hebben? NRW dus totaal niet.
In Bremen geldt een alcoholverbod in alle treinen, maar dat komt ook omdat DB Regio, EVB, Metronom en NordWestBahn dat sowieso in alle treinen hebben. In de regio Hamburg is door de HVV een alcoholverbod uitgevaardigd. Nah.SH weigert daar echter aan mee te werken, waardoor de treinen van DB Regio en Nordbahn van het alcoholverbod zijn uitgezonderd. Opvallend genoeg mag je bij het moederbedrijf van Nordbahn, de AKN, dan weer geen alcohol drinken in de trein.

In Niedersachsen zijn er ook wat uitzonderingen trouwens. Bij de Westfalenbahn mag wel alcohol gedronken worden, evenals bij de treinen van Abellio die vanuit andere deelstaten in Niedersachsen komen, en in de RE Uelzen - Magdeburg en RB Braunschweig - Magdeburg van DB Regio Elbe-Saale-Bahn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

In Duitsland ken ik inderdaad wel het "Feierabendbier," en het alcoholverbod in diverse deelstaten. Ik had me niet gerealiseerd dat de Britten en Ieren dat ook hadden eigenlijk...

Vandaag toch maar voorzichtig, wellicht tegen beter weten in, een paar plannen smeden voor mijn vakantie in oktober. Het houdt je een paar uur van de straat tenslotte, dat lijkt me voor iedereen prettig. Zowel binnen Nederland als daarbuiten, en dan maar zien wat er tegen die tijd mogelijk is.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21395
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Suus schreef: In Bremen geldt een alcoholverbod in alle treinen, maar dat komt ook omdat DB Regio,<knip> dat sowieso in alle treinen hebben. <knip> Nah.SH weigert daar echter aan mee te werken, waardoor de treinen van DB Regio en Nordbahn van het alcoholverbod zijn uitgezonderd.
Dus in alle treinen van DB Regio in heel Duitsland geldt een alcoholverbod, behalve in de treinen die ze in opdracht van Nah.SH rijden? :|
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nou, proost dan maar.

(ideetje om dit af te splitsen?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50930
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:
Suus schreef: In Bremen geldt een alcoholverbod in alle treinen, maar dat komt ook omdat DB Regio,<knip> dat sowieso in alle treinen hebben. <knip> Nah.SH weigert daar echter aan mee te werken, waardoor de treinen van DB Regio en Nordbahn van het alcoholverbod zijn uitgezonderd.
Dus in alle treinen van DB Regio in heel Duitsland geldt een alcoholverbod, behalve in de treinen die ze in opdracht van Nah.SH rijden? :|
Nee, de treinen van DB Regio waarvan LNVG, Region Hannover of ZGB de primaire opdrachtgever is zijn alcoholvrij.

Afbeelding
LVS heet alweer enige jaren Nah.SH, maar dat is op deze kaart nog niet aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik ben zojuist ontslagen via de mail.. Dat wordt mijn WW-status veranderen van deels werkloos naar helemaal werkloos. :(
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik blijf het knap vinden hoe snel fatsoen het raam uitvliegt als we elkaar even niet meer in het echt zien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Fatsoen? Wat is dat? Kun je dat eten? :|
🍉
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Fah Tzun met een beetje Foei Jong Haai erbij: lekkel!
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Nu heb ik zin in Chinees... :Y
Visgraatmodel schreef:Ik ben zojuist ontslagen via de mail.. Dat wordt mijn WW-status veranderen van deels werkloos naar helemaal werkloos. :(
Dat is wel bijzonder laf en onfatsoenlijk. Sterkte.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Jeetje, wat asociaal! Sterkte in ieder geval...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Visgraatmodel schreef:Ik ben zojuist ontslagen via de mail.. Dat wordt mijn WW-status veranderen van deels werkloos naar helemaal werkloos. :(
Sterkte. Schrale troost: dan mag het betreffende bedrijf de nieuwe ronde coronasteun ook op z'n buik schrijven.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ooit gehoord van een draaischijftelefoon? Ook niet alles, maar toch heel anders dan via mail.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Mooi, hoe er weer hele verhalen verzonnen worden rond een berichtje dat iemand per mail is ontslagen.
umbusko
Donateur
Berichten: 5338
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

PHS schreef:Draaischijftelefoons ken ik van het museum :P
Wij hebben er thuis één uit 1937. En hij rinkelt prachtig. Echt een genot, om daarmee te mogen bellen. :D

De andere vaste telefoon die we hebben, hebben we overgenomen van de vorige bewoners: een oud, lelijk ding van plastic dat ooit wit was. Die heeft weliswaar toetsen, maar het onderliggende mechaniek is dat van een draaischijf. Als je de 7 indrukt hoor je dus ook 7 tikjes. En met beide telefoons is het onmogelijk een klantenservice te bereiken met een keuzemenu. :mrgreen:
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3479
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

PHS schreef:Nee, ik heb alleen maar telefoons met toetsen meegemaakt. Draaischijftelefoons ken ik van het museum :P

Maar Tom024, hoe stel je dat voor je? Stel, je bent manager of medewerker HR en je moet 200 werknemers ontslaan. Als je iedereen gaat opbellen, ben je zo 10 minuten p.p. kwijt, wil je het op een beetje fatsoenlijke manier doen. Dan lukt het je niet om iedereen in één dag te ontslaan, wat wel belangrijk is, want anders lopen de kosten door. En dan zijn er ook nog mensen die de telefoon niet opnemen... Een e-mail is zo veel praktischer, er mag ook wel een beetje begrip zijn voor de lastige positie waarin de werkgever verkeert. Alsof die het leuk vinden om personeel en masse de laan uit te sturen.
Tsja, ik ben geen HR-medewerker. Maar fatsoenlijk communiceren dat iemand zijn baan kwijt is lijkt me het minste.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik kreeg via whatsapp te horen dat alle opdrachten niet meer door konden gaan omdat er in deze tijden geen representatieve antwoorden te krijgen zijn. Zit ik dan met mijn 0-urencontract. :X
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10607
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

umbusko schreef:
PHS schreef:Draaischijftelefoons ken ik van het museum :P
Wij hebben er thuis één uit 1937. En hij rinkelt prachtig. Echt een genot, om daarmee te mogen bellen. :D

De andere vaste telefoon die we hebben, hebben we overgenomen van de vorige bewoners: een oud, lelijk ding van plastic dat ooit wit was. Die heeft weliswaar toetsen, maar het onderliggende mechaniek is dat van een draaischijf. Als je de 7 indrukt hoor je dus ook 7 tikjes. En met beide telefoons is het onmogelijk een klantenservice te bereiken met een keuzemenu. :mrgreen:
Dat die dingen nog werken. Ik dacht dat KPN & co. al honderd jaar geleden op waren gehouden die pulsen door te geven :')
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Chrysa
Berichten: 8007
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: Dat is geen goed nieuws voor je, maar een nulurencontract betekent niet automatisch geen inkomen meer. Dat laatste hangt namelijk af van hoe lang je in dienst bent en of er een loonuitsluitingsbeding in je arbeidsovereenkomst staat.
Studentenbijbaantje he, genaait worden waar je bijstaat. Maar ach, ik zit toch al 6 weken thuis met koorts. :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12836
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Heb je eigenlijk al wel een keer laten testen? Bedoel, als je al 6 weken thuis zit met koorts, dan zou het toch zomaar kunnen zijn dat je het wellicht misschien toevallig zo hebt.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 94 gasten