Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Of een defecte thermometer.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Tenzij Chrysa ineens gaat happen naar lucht zal ze waarschijnlijk niet getest worden. Toen ik soortgelijke klachten had werd ik ook niet getest, ondanks mijn problemen met ademhaling, omdat ik een paar dagen te laat ziek werd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Ik hap al weken naar lucht, maar ze willen me alsnog niet testen. -o-
Het wisselt heel erg, gisteravond en vanmiddag ging het prima, maar om 18:00 had ik opeens 38.6C koorts en nu gaat het ademen ook een stuk lastiger.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Is er ook een reden opgegeven waarom ze je niet willen testen?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Er zijn geen testen beschikbaar? Dat was bij mij het verhaal in ieder geval, ook al had ik moeite met dat telefoongesprek met de huisarts.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

@Z2N: Was er dan bij jou noodzaak dat je getest werd?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3471
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Je wordt volgens mij pas getest als je in het ziekenhuis komt. De huisarts gaf aan dat ik pas moest bellen als ik geen hele zinnen meer kon uitspreken. De onderrapportage in de cijfers moet gigantisch zijn.

Begrijpelijk dat in eerste instantie alleen zorgpersoneel getest werd hoor, begrijp me niet verkeerd.
Laatst gewijzigd door Tom024 op do 23 apr 2020, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ik had koorts, hoest, pijn op de borst, pijn in de longen en hapte naar adem. Ik weet niet of ik het coronavirus gehad heb, toen ik het kreeg was het nog nieuw en spannend (vermoedelijke besmetting rond 5 maart), en liep dus voor op de grote golf.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Bij mij lijkt het qua intensiteit nog wel mee te vallen, praten lukt nog wel aardig. Waar ik me meer zorgen over maak is dat dit nu al bijna 6 weken duurt, maar daar had mijn huisarts niets nuttigs over te zeggen. Wel had ik gisteren een stukje gelopen van ~700 meter, waarna ik al helemaal kapot was.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3267
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Iedereen reageert duidelijk anders op het virus...
Vandaag de 14e dag van thuisquarantaine omdat vrouwlief positief getest was bij preventieve testronde onder de thuiszorgmedewerkers. Veel meer dan wat hoesten en verkoudheid met moeheid is het hier niet geweest..
Schoonmoeder daarentegen opgenomen geweest voor een week in het ziekenhuis, maar wel met een extra bacteriële infectie erbij, 2 voor de prijs van 1 dus...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Chrysa schreef:Bij mij lijkt het qua intensiteit nog wel mee te vallen, praten lukt nog wel aardig. Waar ik me meer zorgen over maak is dat dit nu al bijna 6 weken duurt, maar daar had mijn huisarts niets nuttigs over te zeggen. Wel had ik gisteren een stukje gelopen van ~700 meter, waarna ik al helemaal kapot was.
Vooral omdat het dus bij jou ook al 6 weken tobben is vroeg ik het mij af. Ik vind het serieus tijd voor een test hoor. Als ik in jouw schoenen stond had ik net zo lang doorgezeurd tot er zo'n wattenstaafje in mijn neus werd geramd (bij voorkeur met beleid, dat dan weer wel).
🍉
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Tom024 schreef:Je wordt volgens mij pas getest als je in het ziekenhuis komt. De huisarts gaf aan dat ik pas moest bellen als ik geen hele zinnen meer kon uitspreken. De onderrapportage in de cijfers moet gigantisch zijn.

Begrijpelijk dat in eerste instantie alleen zorgpersoneel getest werd hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ik werk in de zorg en had koorts maar werd ook niet getest. Omdat je toch niet mag werken tot je 24 uur klachtenvrij bent, voegt een test niets toe zeiden ze.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik snap jullie wel maar als je getest bent en dan weet of je corona hebt of niet, wat dan? Er is geen behandeling tegen dus je moet toch uitzieken en thuis blijven. Testen heeft alleen zin als het iets aan je beleid als arts verandert.
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Wat als het iets anders blijkt te zijn wat nu dus helemaal niet gecontroleerd word?

Ook zou iets van een bevestiging fijn zijn, ik moest eind maart stage gaan lopen maar dat is nu dus uitgesteld omdat ik ziek ben, en hoewel ze wel enig begrip hebben zou ik wel graag iets kunnen overhandigen als verklaring waarom ik een maand niets heb gedaan.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Je bent ziek, dat moet genoeg verklaring zijn.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Je kunt ook iets anders hebben hoor. Bijvoorbeeld griep.
Chrysa schreef:Wat als het iets anders blijkt te zijn wat nu dus helemaal niet gecontroleerd word?

Ook zou iets van een bevestiging fijn zijn, ik moest eind maart stage gaan lopen maar dat is nu dus uitgesteld omdat ik ziek ben, en hoewel ze wel enig begrip hebben zou ik wel graag iets kunnen overhandigen als verklaring waarom ik een maand niets heb gedaan.
Kun je dan niet aandringen op een test omdat je al zolang met klachten rondloopt?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6471
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Voor griep is ook geen specifieke behandeling. Eigenlijk voor alle virale luchtweginfecties niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Specifieke behandelingen voor bacteriële luchtweginfecties zijn er ook niet (helaas).
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Alargule schreef:Je bent ziek, dat moet genoeg verklaring zijn.
Mwah, na 6 weken beginnen ze wel vragen te stellen. :')
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Die jij niet hoeft te beantwoorden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mag ik even kwijt dat ik vandaag een kilometertje of 50 heb gefietst op mijn stadsbarrel :shock:

Dus als ik morgen dood ben :') *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Alargule schreef:Die jij niet hoeft te beantwoorden.
Juist wel ... want als je een gewone verkoudheid of griep heb gehad ben je vaak binnen 6 weken weer beter. En in dit geval is het niet het geval.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ehm, nee. Je bent niet verplicht om te zeggen wat je mankeert.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

Maar als stagiair heb je meestal een afhankelijke positie binnen een organisatie...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik lees ook al zes weken allerlei avonturen van Chrysa op dit forum. Misschien is echt rust houden wel eens een goed plan :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 169 gasten