Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Karl schreef:Maar als stagiair heb je meestal een afhankelijke positie binnen een organisatie...
Klopt, maar alsnog ben je niet verplicht er antwoord op te geven en mag jouw weigering (in theorie) geen gevolgen hebben voor je stage/contractverlenging etc. Men mag je hooguit naar de bedrijfsarts sturen. Je mág het natuurlijk wel vertellen áls ze het vragen. Ik zelf heb er ook geen problemen mee om te zeggen dat ik griep heb bijvoorbeeld. Maar er zijn aandoeningen denkbaar waarvan je liever niet hebt dat anderen (en zeker je werkgever) het weten en in die geest is de wet ook tot stand gekomen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Durashift
Berichten: 5654
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Chrysa schreef:
Alargule schreef:Je bent ziek, dat moet genoeg verklaring zijn.
Mwah, na 6 weken beginnen ze wel vragen te stellen. :')
Kan toch geen corona/covid-19 meer zijn? Dat moet na 2 weken openbaren.
Het zal iets anders zijn.. denk ik.

Rust, Regelmaat en Reinheid.. da's altijd goed. :pos: :D
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je vergeet de Rakija :Y
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Durashift schreef:
Chrysa schreef:
Alargule schreef:Je bent ziek, dat moet genoeg verklaring zijn.
Mwah, na 6 weken beginnen ze wel vragen te stellen. :')
Kan toch geen corona/covid-19 meer zijn? Dat moet na 2 weken openbaren.
Het zal iets anders zijn.. denk ik.
Ze is al zes weken ziek, ze krijgt niet nu pas de eerste symptomen na in contact te zijn gekomen met een ander besmet persoon. Binnen twee weken krijg je de eerste symptomen/word je ziek, maar de duur van de ziekte staat geen vaste tijd voor.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door STF »

Kijk, vanaf deze vrijdag begint diesel tanken langzaam aan ook interessant te worden (tot 85 cent is niets bijzonders in Luxemburg):

Afbeelding
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door SLToilet »

Wanneer hadden wij voor het laatst die prijs? 2002 of 2003? Wat een tijd leven we in zeg :Y
En de benzine is nog langer geleden maar dat heb ik me niet bewust meegemaakt.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Van de Nederlandse brandstofprijzen staat een mooie grafiek op https://www.unitedconsumers.com/tanken/ ... storie.asp
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Visgraatmodel schreef:Ik ben zojuist ontslagen via de mail.. Dat wordt mijn WW-status veranderen van deels werkloos naar helemaal werkloos. :(
Sterkte! Maar dat het via de e-mail moest, en niet persoonlijk met een belletje...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Ben ik de enige die het nut niet ziet van de reclames van branches die vertellen dat ze in de huidige crisis belangrijk zijn? Ik zit net naar een Ster-blok te kijken voor het NOS-journaal, en er kwamen meerdere reclames voorbij van lobbygroepen, vakbonden en brancheverenigingen. Maar ze lijken allemaal op elkaar, dus weet ik nu, enkele minuten later, bij god al niet meer welke reclames ik net gezien heb. :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Het zijn rare tijden. Juist nu. Voor elkaar. In deze gekke tijden. Samen. Niet alleen.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik heb de afgelopen dagen inderdaad meerdere keren een of andere advertentie van de landelijke verlening voor paardenmeisjes voorbij horen komen, want ook nu zorgen die goed voor hun paarden natuurlijk.

Echt. Wtf. :')
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:Ben ik de enige die het nut niet ziet van de reclames van branches die vertellen dat ze in de huidige crisis belangrijk zijn? Ik zit net naar een Ster-blok te kijken voor het NOS-journaal, en er kwamen meerdere reclames voorbij van lobbygroepen, vakbonden en brancheverenigingen. Maar ze lijken allemaal op elkaar, dus weet ik nu, enkele minuten later, bij god al niet meer welke reclames ik net gezien heb. :X
Die reclames zijn gratis, dus daarom dat je al die reclames met jeukwoordparen te zien/horen krijgt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Goed nieuws: vanaf 1 juli 2021 komt er in Nederland 15 cent statiegeld op plastic flesjes met een inhoud van minder dan 1 liter. :pos: (nu.nl)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6033
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:Het zijn rare tijden. Juist nu. Voor elkaar. In deze gekke tijden. Samen. Niet alleen.
En het liefst in combinatie met een zeikliedje/deuntje :X :X :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Goed nieuws, nu de blikjes nog.
nu.nl schreef:De kleine flesjes kunnen vanaf 1 juli worden ingeleverd in supermarkten, op treinstations, bij tankstations langs de weg en via cateraars. Horeca en kleine bedrijven zijn vrijgesteld van de verplichting kleine plastic flesjes in te zamelen.
Zou dat betekenen dat er statiegeldautomaten op alle stations komen waar flesjes drinken verkocht worden? Of worden de kleine kiosken/ stations huiskamers/ onafhankelijken als horeca gezien?
Zal het trouwens mogelijk worden te beleggen in flesjes: voor die datum plastic flesjes opsparen en na invoering inleveren.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Geen idee of die 1,5l flessen die bijvoorbeeld bij een tankstation koopt ook statiegeld hebben? Lijkt me wel eigenlijk.

Idealiter gezien zou het goed zijn dat mensen die flesjes gaan sparen, immers liever in de automaat dan in de berm. Toch denk ik dat er wel iets op gevonden gaat worden om te voorkomen dat mensen gaan 'beleggen'. Onze emballageautomaat slikt bijvoorbeeld niet eens Belgische flessen (terwijl België maar een paar kilometer verderop is), zo'n trucje valt ook wel te verzinnen voor pre-statiegeldflesjes. Aan de andere kant, hoeveel mensen zullen er nu daadwerkelijk gaan sparen? Misschien een paar vrekken, maar dan heb je het ook wel gehad.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ach, tot een paar jaar geleden kwamen ze met busjes vol flessen uit Bulgarije, dus er zullen hier vast ook wel creatievelingen zijn.

Wat ik zelf weet is dat in Duitsland de barcodes van bijvoorbeeld Coca-Cola anders zijn, zodat je Nederlandse blikjes en flesjes dus niet daar in kunt leveren. Hetzelfde kunnen ze hier doen rond de invoering: alle statiegeldemballage van een nieuwe barcode voorzien :Y
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Vroegah kon je nog dezelfde kratjes uit Belgie in Duitsland (Of was het nou andersom?) inleveren voor zo'n 7 euro winst per krat. :')
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dus jij elke week in de BMW van je vader van België naar Duitsland? *O*
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Toen had ik nog lang geen rijbewijs joh. :')
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10584
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Op de fiets, dus.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1499
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Het makkelijkste zou gewoon zijn bij het Duitse Pfandsysteem aan te sluiten en vanaf ongeveer de dag dat het statiegeld ingevoerd wordt dit symbool er op te zetten: Afbeelding
Waarschijnlijker wordt er een vrij nieuw nationaal systeem ontwikkeld voor veel geld.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

In ander nieuws: ik ga morgen met een geldige reden gebruik maken van het openbaar vervoer, voor de eerste keer in 44 dagen. :o

Verder in het nieuws: ik ga morgen de sleutel ophalen, ik ga verkassen naar Zeist. *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Naar de Warande? *O* Of naar de L-flat? :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten