Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Suus schreef:Bijna iedereen is er wel klaar mee.
Ik vraag me alleen wel af op welk "niveau". Er zullen genoeg mensen zijn die vooral weer eens een roseetje op een terras willen drinken, maar die zich ook wel prima vermaken met dat roseetje op het balkon of in de tuin. Ik zit toch wel op een iets ander level vrees ik, en de vorige keer dat ik doordraaide (nadat ik om hulp schreeuwde bij de professionals die mij toen wisten te vertellen dat ik het toch vooral maar lekker zelf op moest lossen :X ) liep dat, zoals bij sommigen hier wel bekend niet heel positief af :') (al heb ik het uiteindelijk dus zelf wel opgelost)
Uit je reactie straalt in ieder geval dat je bewust bent dat het niet altijd even goed gaat en dat je weet wat goed gaat of juist niet. Dat is in ieder geval een goede positie om te zijn :pos:
Sjah, iets met learning the hard way...
Tom024 schreef:Die ervaringen met 'professionele hulp' zijn mij ook bekend. Ik raak ook af en toe gefrustreerd van deze hele situatie en vind het jammer dat ik er niet met trein en bus op uit kan nu ik een paar dagen vrij ben. Maarja, hopelijk niet al te lang, ofzo.
En dat punt van "jammer, maar het zij zo" ben ik dus voorbij ondertussen (A)
Wat ik maar zeggen wil: hou je goed, of doe er in ieder geval een poging toe. En als je je ervan bewust bent dat het niet gewenst is om te reizen per trein, maar het toch doet, lijkt me dat geen wereldramp
En dat wordt hier, helaas, dus vaak nogal anders gezien. Nou heb ik daar persoonlijk best heel hard schijt aan (al post ik het wel minder, juist om escalatie te voorkomen), maar kan ik me heel goed voorstellen/is zichtbaar dat sommigen daar een stuk minder goed in zijn, en als die de wind van voren krijgen krijg je dus dat die zich weg laten pesten. )Soms ben ik nog wel eens goed voor mij medemens, als is dat natuurlijk heel lastig voor te stellen van de forumterrorist. :mrgreen: )

En dat strookt dan volgens mij dus niet met de "we willen voor iedereen open en welkom" zijn slogan die ik regelmatig van rode jassen mijn kant op krijg. En daar rant ik dan dus even over. *O*
Tom024 schreef:Wat ik maar zeggen wil: hou je goed, of doe er in ieder geval een poging toe. En als je je ervan bewust bent dat het niet gewenst is om te reizen per trein, maar het toch doet, lijkt me dat geen wereldramp: je hebt erover nagedacht voor je de trein instapte en dat is wat NS wil bereiken, denk ik.
En ik heb zelfs een antwoord klaar mocht die vraag me onderweg gesteld worden (hetgeen uiteraard niet het geval is, conducteurs mogen niet eens controleren van NS), mét medische onderbouwing, en ook de politie kan natrekken dat ik over bepaalde zaken toch echt geen geintjes maak.
(En is het hele leven niet aan grote vorm van weglopen van alles?)
Dat sowieso, al gaat mijn persoonlijke voorkeur dus uit naar wegtreinen *trein*
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Tsja, dit geeft de betekenis van de titel van 'Rail Away' ineens wel een andere lading.

Ik ben zelf heel heel heel heel heel erg blij dat ik altijd al een Einzelgänger en een huismus ben geweest. Niet dat ik het vrijelijk de stad in kunnen lopen om daar wat te winkelen of een restaurantje te pakken niet mis, maar dan zit het hem meer in de ervaring van vrijheid en zorgeloosheid dan in de ervaring op zich.

Voor de rest heeft dit mijn leven nauwelijks veranderd. De bossen kan ik nog altijd in, en dat deed ik voorheen ook al. In mijn eentje. Thuiswerken begint me steeds beter te bevallen. Ik zou er prima mee kunnen leven als ik in de toekomst één of twee dagen op kantoor zit (mogen ook halve dagen zijn) en de rest van de tijd thuiswerk.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Denkt je werkgever er ook zo over? Ik denk dat er genoeg mensen zijn die de voordelen van thuiswerken hebben leren kennen, maar dat het vooral wringt bij werkgevers die willen zien dat hun personeel aan het werk is.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Mijn werkgever denkt daar ook zo over. Tussen mijn opdrachtgevers zit er zo nu en dan eentje die daar anders over denkt. Vaak is dat dan gecombineerd met nog heel veel meer standpunten waarop opdrachtgever en ondergetekende van mening verschillen. Na verloop van tijd verlaat ik dergelijke opdrachtgevers dan ook weer.

Vooralsnog een luxe die ik me kan permitteren. Of dat zo blijft, zal afhangen van de lengte en diepte van de economische crisis.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gekko123 »

Bij mijn werkgever was thuiswerken altijd al mogelijk, ze deden ook echt niet moeilijk als je alleen naar kantoor kwam voor meetings. Zolang je daadwerkelijke productiviteit prima is zal er niemand iets van zeggen. Als je echter alleen bij meetings op komt dagen en thuis niks/zeer weinig doet kun je er natuurlijk wel problemen door krijgen inclusief beperkingen om thuis te mogen werken.

Tot nu toe heb ik een opdrachtgever gehad die moeilijk deed over thuiswerken, maar daar was er sowieso een vrij ouderwetse houding (inclusief klokken bij binnenkomst en vertrek en in principe geen mogelijkheden tot schuiven van je uren over de week).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik vond net een bankpas op straat. De ING adviseerde hun alarmlijn te bellen en daar konden ze gelukkig vaststellen dat de eigenaresse de pas een paar minuten voor mijn belletje had laten blokkeren :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Mogen ze dat soort info geven ja? :o

Ik zie meestal het advies om één cent over te maken met je telefoonnummer, dan kan de rechtmatige eigenaar je bellen en zo de kosten van een nieuwe pas besparen *O*
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6468
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik ben al zo blij met wat er nu alweer meer mag en kan. Ik heb vanmorgen heerlijk geroeid (alleen in een boot, inschrijven wanneer je komt) en net naar de kapper geweest, dat was ook prima.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Nooit last gehad van het niet kunnen bezoeken van een kapper, daar heb ik mijn moeder voor *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

De laatste keer dat ik die ervaring mee heb moeten maken werd ik gewoon gemillimeterd. Gelukkig was ik al een paar weken geleden aan de beurt, de eerste dinsdag nadat de kappers weer open gingen. :D

En verder: ik ga volgende week weer de Utrechtse horeca onveilig maken. De eigenaar van mijn vaste stamkroeg had geen enkele moeite om ruimte vrij te maken op de planning. :mrgreen:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4464
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Suus schreef:Ik vond net een bankpas op straat. De ING adviseerde hun alarmlijn te bellen en daar konden ze gelukkig vaststellen dat de eigenaresse de pas een paar minuten voor mijn belletje had laten blokkeren :pos:
Vorig jaar een ING-bankpas gevonden in Amersfoort toen ik onderweg naar het station was om naar huis te gaan. Heb die in de brievenbus van het filiaal in Baarn gedaan. Had geen tijd om een filiaal in Amersfoort te zoeken.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Een stamkroeg is toch per definitie vast? (A)

Maar hoe werkt dat dan? Krijg je een tijdsslot waarin je je pintje kan drinken en als het tijd is moet je opkrassen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

julsteren schreef:Nooit last gehad van het niet kunnen bezoeken van een kapper, daar heb ik mijn moeder voor *O*
Ik hoop niet dat ze daadwerkelijk kapster is, want anders mocht ze natuurlijk d'r beroep niet uitoefenen (A)

En dat de kappers dicht waren is dan inderdaad een van de weinige dingen waar ik geen last van had. Ben in de afgelopen 10 jaar 2 keer bij de kapper geweest om m'n puntjes bij te laten knippen geloof ik :')
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Nee gewoon als hobby doet ze dat :D destijds begin jaren '90 (mijn moeder is van '76) hadden mijn grootouders geen geld om voor moeders de dure kappersopleiding te betalen... :N
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Tom024 schreef:Een stamkroeg is toch per definitie vast? (A)

Maar hoe werkt dat dan? Krijg je een tijdsslot waarin je je pintje kan drinken en als het tijd is moet je opkrassen?
In theorie wel ja, maar vooralsnog is er in de twee uur na de geboekte twee uur nog voldoende ruimte. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Heb je niet eens twee blokken geboekt? -o-
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Officiëel ging dat niet. Maar kennissen hebben helpt een hoop, en anders boek ik daarvoor nog twee uurtjes op de Neude. :P
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50907
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Twaalf minuten na sluitingstijd het postkantoor kunnen binnenlopen en dan alsnog je pakket gefrankeerd krijgen, in Rotterdam kan het *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Suus schreef:het postkantoor [...] in Rotterdam kan het *O*
Rotterdam leeft nog in de 20e eeuw ja? :o
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
en-es
Berichten: 4464
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Postkantoor? Bestaat dat nog?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Nee, ze doelt vast op een Postnl-punt :Y
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8681
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Milco »

Zijn er trouwens meer PostNL-punten die geen enveloppen of van die kleine doosjes meer hebben liggen? Laatst bij een verzending hier werd ik vanaf dat PostNL-punt naar de Bruna gestuurd om een envelop te gaan kopen "want die hebben wij niet"...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
cassie127
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Net zoals dat je op sommige Post NL punten (bijvoorbeeld die op Utrecht Centraal) alleen maar een velletje internationale postzegels kan kopen, maar niet één losse.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Losse postzegels kun je officieel niet meer kopen. Maar bij de postpunten van Bruna kan dit weer wel als je de brief / het poststuk van daaruit ook direct verzend.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Bij de Primera hier zijn het helemaal koekenbakkers: ooit drie keer voor niets geweest omdat "het pakketje er niet lag", totdat ik in de winkel Postnl belde en toen lag het "ineens" toch achter :')

Maar een tasje kon er vervolgens niet vanaf want "die krijgen we niet van Postnl. :X

Sindsdien koop ik mijn Postnl-verzendingen, als ik die heb, dus altijd via de app zodat ze bij de Primera het labeltje uit mogen printen. Doe maar lekker moeite voor die paar cent die je aan me verdient. *O*

Maar ik verstuur eigenlijk alles via DHL Parcel, goedkoper dan Postnl, en de jongens van de stomerij/kledingreparatie waar je DHL pakketten af moet geven zijn duizendmaal vriendelijker :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 75 gasten