Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

julsteren schreef:Wesselerbronx :') die had ik nog niet gehoord, wel de Turkenbrink, maar dat is niet helemaal 100% politiek correct.
Hamaslanden ken je toch wel?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Aking schreef:
marvinkok schreef: Enschede is gewoon stad eh...
Jaja, niet alles met 3 koeien is automagisch een stad eh...
Stadsrechten jonguh!
130 duuzend man/vrouw/whatever woonachtig in de kern Enschede!

Damn, zit ik als Achterhoeker een beetje Pluskut te verdedigen :X

Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Post schreef:
KM46 schreef:Her op de dijk waar ik woon staan sinds vorig jaar april (toen de dijk gereconstrueerd is) ook nieuwe moderne lantaarnpalen die minder licht geven. Sinds dien is het aantal ongelukken in het donder flink toegenomen.
En wat voor ongelukken zijn dat dan? Want ik zou zeggen auto's en fietsen hebben verlichting, dus zijn ze zichtbaar. En voetgangers horen eigenlijk een stoep te hebben, of er nu wel geen licht is.
Fietsers die geen licht hebben (en dat gebeurd nog wel eens) worden minder snel opgemerkt. Wat tot gevaarlijke situaties leid.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Daar is een term voor:
Natuurlijke selectie :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Rondom Reeuwijk-Dorp, Stolwijk en Driebruggen zijn nog bovengrondse laagspanningskabels te vinden, plus nog een klein beetje in een hoekje van de Zuidplaspolder. Stedin heeft een ondergrondse oplossing voor deze regio opgegeven. Bij de aanleg van de N457 is de bovengrondse laagspanningskabel van de Vijfde Tochtweg alleen ten hoogte van de kruising met de N457 ondergronds gebracht bijvoorbeeld (in een talud wat jaren heeft mogen inklinken).
Mag ik even melden dat in de gemeente Zuidplas het stroom en gasnet beheerd wordt door Liander.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Wat is dat nou weer voor afgrijselijk groen dekbedovertrek? :X
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ach, in het donker zie je d'r niks van, moet je maar denken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Ik vind het wel een mooie vlag met een mooie betekenis :Y En ondanks dat mijn stadje in de Liemers ligt, zie ik die ook hier veel hangen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef:
Suus schreef:Rondom Reeuwijk-Dorp, Stolwijk en Driebruggen zijn nog bovengrondse laagspanningskabels te vinden, plus nog een klein beetje in een hoekje van de Zuidplaspolder. Stedin heeft een ondergrondse oplossing voor deze regio opgegeven. Bij de aanleg van de N457 is de bovengrondse laagspanningskabel van de Vijfde Tochtweg alleen ten hoogte van de kruising met de N457 ondergronds gebracht bijvoorbeeld (in een talud wat jaren heeft mogen inklinken).
Mag ik even melden dat in de gemeente Zuidplas het stroom en gasnet beheerd wordt door Liander.
Deels, op het grondgebied van de oude gemeentes Nieuwerkerk a/d IJssel en Moordrecht is Stedin de netbeheerder. De Zuidelijke Dwarsweg is de grens tussen de twee beheerders.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Het mooiste aan de symboliek is inderdaad nog wel dat het op vrijwel elk Nederlands landschap van toepassing is :Y
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Post »

KM46 schreef:
Post schreef:
KM46 schreef:Her op de dijk waar ik woon staan sinds vorig jaar april (toen de dijk gereconstrueerd is) ook nieuwe moderne lantaarnpalen die minder licht geven. Sinds dien is het aantal ongelukken in het donder flink toegenomen.
En wat voor ongelukken zijn dat dan? Want ik zou zeggen auto's en fietsen hebben verlichting, dus zijn ze zichtbaar. En voetgangers horen eigenlijk een stoep te hebben, of er nu wel geen licht is.
Fietsers die geen licht hebben (en dat gebeurd nog wel eens) worden minder snel opgemerkt. Wat tot gevaarlijke situaties leid.
Ja, maar een betere oplossing is dan om te zorgen dat ze wel licht hebben. Hoe denk je dat dit in buitengebieden gaat waar geen verlichting is? Ik heb jaren over een 80 km/uur weg gefietst zonder verlichting, net zoals veel schoolgenoten en raad eens dat ging altijd goed *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

marvinkok schreef:Damn, zit ik als Achterhoeker een beetje Pluskut te verdedigen :X
:mrgreen: _O-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
KM46 schreef:
Suus schreef:Rondom Reeuwijk-Dorp, Stolwijk en Driebruggen zijn nog bovengrondse laagspanningskabels te vinden, plus nog een klein beetje in een hoekje van de Zuidplaspolder. Stedin heeft een ondergrondse oplossing voor deze regio opgegeven. Bij de aanleg van de N457 is de bovengrondse laagspanningskabel van de Vijfde Tochtweg alleen ten hoogte van de kruising met de N457 ondergronds gebracht bijvoorbeeld (in een talud wat jaren heeft mogen inklinken).
Mag ik even melden dat in de gemeente Zuidplas het stroom en gasnet beheerd wordt door Liander.
Deels, op het grondgebied van de oude gemeentes Nieuwerkerk a/d IJssel en Moordrecht is Stedin de netbeheerder. De Zuidelijke Dwarsweg is de grens tussen de twee beheerders.
Dat was zo.

De veiligheidsregio Midden Holland heeft in 2011 de gemeente Zuidplas gevraagd om de kiezen voor een energie transporteur. En aangezien Liander het meeste al in beheer had (de gemeente Zevenhuizen - Moerkapelle en een klein gedeelte van Rotterdam Nesselande) heeft men gekozen voor Liander.

Zelf maken wij hier (in Rotterdam Nesselande) daar ook gebruik van.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Deze kaart op de site van de netbeheerders over de capaciteitsproblemen met het stroomnetwerk in de regio beweert echt wat anders KM46:
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hmmm ... dan is dit weer een keer terug gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Heel blij met mijn nieuwe lantaarnpaal. Het licht schijnt nu naar beneden in plaats van alle kanten op *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Dennenboom »

De Lale Andersen van OVIN :D
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lili_Marleen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik begrijp Suus wel hoor. Mijn buren hebben een hond die óók heel blij is met zijn lantarenpaal :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Suus is alweer blij. Ik kreeg een mailtje van Thalys dat de waardebonnen tijdelijk 50% goedkoper zijn, met als tegenvoorwaarde dat je de waardebonnen binnen 4 maanden moet gebruiken in plaats van 1 jaar. Nu kan ik met mijn belachelijk hoge puntensaldo praktisch gratis retour naar Parijs :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

De lantaarnpaal bij mij voor de deur is defect, althans: de lamp knippert constant. Waardoor het bij mij op de slaapkamer 's nachts aanvoelt als de betere houseparty. :pos: :neg: De gemeente weet er al een tijdje van, hopelijk sturen ze er binnenkort een mannetje heen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:Her op de dijk waar ik woon staan sinds vorig jaar april (toen de dijk gereconstrueerd is) ook nieuwe moderne lantaarnpalen die minder licht geven. Sinds dien is het aantal ongelukken in het donder flink toegenomen.
Het liefst heb ik natuurlijk helemaal geen gebouwen, wegen of lantaarnpalen op de dijk en kabels en leidingen in de dijk. :wink:
Het enige wat op de dijk mag staan, zijn schapen. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Die zijn wel leuker dan aangereden fietsers zonder licht.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Het enige wat op de dijk mag staan, zijn schapen. :Y
Ah toe, mogen geiten ook?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 26 jun 2020, 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gerepareerd
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Mits ze verlichting dragen. Anders gebeuren er ongelukken en moet de dierenpolitie erbij komen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Bestaan die nog ja? :o
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten