Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Het is geloof ik vrij algemeen dat glaswerk niet de keuken in mag, de spoelkeuken uitgezonderd natuurlijk. Als het valt en in een miljoen stukjes breekt weet je niet waar de scherven blijven. In eten bijvoorbeeld, met alle nare gevolgen van dien.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Als ze meer dan een tientje per uur zouden betalen zou ik daar misschien iets om geven, maar ik vind het wel prima zo. :')
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Ik heb er nooit echt op gelet, maar in alle keukens waarin ik heb gewerkt werd er volop uit glas gedronken. Als het glas uit je handen valt, is dat te laag boven de werkbank om daarop kapot te vallen, zeker de geharde glazen. Alweer het op de grond valt, heb ik persoonlijk nog nooit scherven aangetroffen die niet op de grond liggen, een met stoffer, blik een vooral veiligheidsschoenen is het zo opgelost.
Mijn methode om water koud te houden is een oude ijstheefles te vullen met water en in mijn koelwerkbank te zetten.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Tom024 schreef:Rotterdam Zuid lijkt me echt een van de mooiste plekken om in Nederland op vakantie te gaan. :Y
De Langegeer is wel echt een plaatje, ja. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat het niet bepaald werkt om de voorstelling van Rutte te bekijken vanuit de trein in Duitsland :')

Ik heb sinds 19u 30 seconden gezien als het meezit _O-
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Misschien had je beter even NPO radio 1 of 3FM aan kunnen zetten, die hebben (een groot deel van) de persconferentie ook live uitgezonden.

Pas als dat niet werkt weet je echt dat je slecht internet hebt... Een uur radio luisteren kost je zo'n 50mb aan data.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Nou, dat mobiel internet is niet zo denderend bij de oosterburen... Zonder verbinding kost een uur radio stukken minder dan 50 Mb :')
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik zat net voor het eerst sinds meer dan drie maanden weer in een (Maastrichtse) bus en de chauffeur had via de Limburgse radio blaasmuziek opstaan en zat lekker mee te hummen met de tritsch-tratsch-polka. :mrgreen: Het is niet alleen thuiskomen, het voelt ook nog eens zo. :D
rikthoff
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door rikthoff »

Dat ik vanochtend mijn eerste aanrijding met een persoon heb beleefd.

Niet live (gelukkig) maar ik voelde al onraad toen ik aankwam bij Dtch en de trein vóór de overweg stilstond. De drie busjes van ProRail Incidentenbestrijding bevestigde het al iets meer, de overweg die dichtbleef nog iets meer. Dus maar even een ProRail-medewerker, die de overweg in de gaten hield, aangesproken:

- "Aanrijdinkje?"
- "Yup."
- "Met een persoon?"
- "Yup."
- "Meester is naar huis?"
- "Yup, treinverkeer wordt zo meteen weer opgestart, je kunt ook een bus nemen."
- "Top."

En zo begint je donderdagochtend, kwart over acht. Met een besmeurde trein, die afgesleept gaat worden. En een meester die zich waarschijnlijk k*t voelt. En een ex-medemens die zich geen raad meer wist. Voelt dan toch raar om in de volgende trein te stappen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

umbusko schreef:Ik zat net voor het eerst sinds meer dan drie maanden weer in een (Maastrichtse) bus en de chauffeur had via de Limburgse radio blaasmuziek opstaan en zat lekker mee te hummen met de tritsch-tratsch-polka. :mrgreen: Het is niet alleen thuiskomen, het voelt ook nog eens zo. :D
Gezellig ja. Op vakantie in Zuid Limburg hebben wij een paar jaar terug zo iets ook mee gemaakt.
Al was de busmaatschappij toen nog Veolia. :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In Oostenrijk staat meestal ook wel de radio aan in de bus, al dan niet onderbroken door de halteafroep. Meestal staat er een reguliere zender aan. Ook in Brabant heb ik wel eens in de bus gezeten toen er een Brabantse radiozender aan stond, maar die was eigenlijk slechts te horen omdat ik voorin zat.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Dankzij een mailtje van de EU is er groen licht om de #DiscoverEU-trip tot maximaal augustus volgend jaar uit te stellen. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Voor die tijd moet het wel weer te doen zijn mag ik hopen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De dijk dat zijn wij samen! Juist nu.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

You're a dyke?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Je moet wat beter luisteren naar Hugo :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Suus schreef:Je moet wat beter luisteren naar Hugo :Y
Dat was niet mogelijk he.... Met het Duitse 4G netwerk dat Aking gisteren had :lol:
Laatst gewijzigd door cassie127 op do 25 jun 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Suus schreef:Je moet wat beter luisteren naar Hugo :Y
Want waarom zou ik dat doen? :X :') _O-
Laatst gewijzigd door Aking op do 25 jun 2020, 21:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gewoon wat minder liggen knuffelen met Macron :6

Oja, en door het RIVM zijn alle seksstandjes veilig verklaard!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Sta in Arnhem te wachten op Abellio naar Duisburg: de trein rijdt pas vanaf Zevenaar. Als ze dat nou even omroepen als de trein naar Winterswijk er nog staat...

Een uur extra wachten dan maar, maar dan is mijn aansluiting in Duisburg weg.. Met als gevolg wachten tot de eerste trein morgenvroeg...

@Aking: hoe versier je een overnachting als er geen DB personeel meer is?
cassie127
Berichten: 6590
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ik was onderweg vanuit Oberhausen naar Arnhem met de trein van 18:50 uit Oberhausen en moest er in Wesel uit om maar een SEV bus te pakken. De rit reed met slechts 1 flirt en net eentje die Nederland niet in kan. Zag later wel dat er later vanuit Emmerich wel weer is gereden. Dus ik was zo'n 45 minuten later dan gepland in Arnhem.

SEV was goed geregeld, twee minuten na aankomst waren de bussen er. 1 bus voor Emmerich, Elten, Zevenaar en Arnhem en de andere voor de overige stations. Maar het was wel bloedheet in die bus.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Uiteindelijk met de trein van een uur later gereisd, die van 22.45 uit Arnhem. Op dat tijdstip was de storing net verholpen, met extra overstap in Mehrhoog (inderdaad van een NL-geschikt stel op een ander treinstel) ben ik uiteindelijk rond 0.50 uur in Duisburg aangekomen. Inmiddels een paar uur slaap in de plaatselijke Ibis verder, benieuwd wat DB Fahrgastrechte me uiteindelijk zal vergoeden. *O*
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Groetjes uit de bordbistro van IC2314 "Deichgraf" naar Westerland(Sylt) :pos: :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Een SGM in de [serie=Sprinter|2020|Dordrecht - 's-Hertogenbosch - Arnhem6600[/serie]. Doar he'k godnondetju nie veur betoald. -o-
🍉
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Over un poar joar betoalde dur ok nog es extra veur assie int musejum stoat. Dus geniet er van moatje!
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten