Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
JordiBrabant
Donateur
Berichten: 1497
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door JordiBrabant »

Dat ik zojuist niet bij en Euronet automaat ben opgelicht, ik was gewaarschuwd dat ze soms rare toeslagen rekenen, maar de bankapp bevestigt dat er voor €40 aan briefjes €40 is afgeschreven. Dit terwijl een betrouwbaar uitziende flappentapper me nog wou opzadelen met €4,99 extra kosten. *O*
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Hebbiej de krant al gebeld? *O*
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Was net op station Haarlem, als er 50 mensen rondliepen dan waren het er veel. :')
🍉
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

En hoeveel stonden er stil; heb je dat ook geteld?
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

JordiBrabant schreef:Dat ik zojuist niet bij en Euronet automaat ben opgelicht,
Euronet? Is dat een nieuwe vervoerder?
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Hainje schreef:Was net op station Haarlem, als er 50 mensen rondliepen dan waren het er veel. :')
Waarom zou je ook rondjes gaan lopen, beetje zinloos? :|
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13193
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

en-es schreef:
JordiBrabant schreef:Dat ik zojuist niet bij en Euronet automaat ben opgelicht,
Euronet? Is dat een nieuwe vervoerder?
Euronet-automaten zijn oplichtende pinautomaten, de schrik van elke toeristische locatie.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Tom024 schreef:
Hainje schreef:Was net op station Haarlem, als er 50 mensen rondliepen dan waren het er veel. :')
Waarom zou je ook rondjes gaan lopen, beetje zinloos? :|
Toch worden er complete toernooien voor gehouden, wie het snelste rondjes kan lopen. :mrgreen:
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Z2N schreef:
en-es schreef:
JordiBrabant schreef:Dat ik zojuist niet bij en Euronet automaat ben opgelicht,
Euronet? Is dat een nieuwe vervoerder?
Euronet-automaten zijn oplichtende pinautomaten, de schrik van elke toeristische locatie.
Ik heb er drie in de wijk. Een welkome aanvulling nadat de ING en de Rabobank besloten hun enige geldautomaat weg te halen in de wijk en de ABN Amro terugging van vijf naar twee automaten waarvan een het nooit doet. Contant geld is hier erg belangrijk, op de markt kan bijna nergens gepind worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jay20 »

Euronet in je eigen land gebruiken is niet erg. In het buitenland worden er hoge kosten gerekend.
dennistd
Berichten: 5543
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Nou ja, een automaat van de Sparkasse in Tsjechië liet me ook doodleuk 5 euro betalen, dus wat dat betreft....
Terwijl zo'n Euronet-achtige me de Kronen juist zonder enige extra kosten uitgaf.
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jay20 »

dennistd schreef:Nou ja, een automaat van de Sparkasse in Tsjechië liet me ook doodleuk 5 euro betalen, dus wat dat betreft....
Terwijl zo'n Euronet-achtige me de Kronen juist zonder enige extra kosten uitgaf.
Ja je moet echt shoppen in Tsjechië maar bij KB, CSOB, en Raiffeisen heb je nooit extra kosten weet ik uit ervaring
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ooit uit een geldautomaat bij station Praag Holesovice geld gepind, zat er een ongeldig bankbiljet tussen die niks waard was...................
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Tom024 schreef:
Hainje schreef:Was net op station Haarlem, als er 50 mensen rondliepen dan waren het er veel. :')
Waarom zou je ook rondjes gaan lopen, beetje zinloos? :|
Ik heb de afgelopen dagen meerdere rondjes gelopen. Normaal zijn er in deze week zo'n 40.000 mensen die rondjes lopen rondom Nijmegen. Zijn wel wat grotere rondjes, maar goed ;-)
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Dat beantwoordt de vraag van Tom024 helaas niet (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik krijg er een medaille voor *O*
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10580
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ah, dat klinkt logisch ja. Dan zullen de rondlopers in Haarlem het daar ook wel voor doen :Y :pos: *O*
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

We kennen al de Sloterdijk Marathon, dus dan kan de 400 meter van Haarlem er ook nog wel bij. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7614
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

OvinNL-uitje?
Beul van de blindegeleidelijn
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Toch wel erg handig die Sauerlandcard die we "gratis" bij ons verblijf in Winterberg kregen. Bij de kaart zit gratis OV in heel de regio inbegrepen.

Aan Google Maps heb je helemaal niks qua OV in Sauerland, maar de RLG-app is ideaal. De uitstapjes hebben we enigszins moeten plannen rondom de bus- en treintijden omdat ze maar 1x/uur rijden, maar dat was meestal gewoon wat langzamer of sneller wandelen.

Met de trein mag je aardig ver en daarom zijn we nog even naar Meschede gegaan; een redelijk groot dorp voor de regio met een mooi centrum. De Hennesee en de dam aldaar zijn ook de moeite waard.

Viel me op dat je naar Winterberg twee haltes had waarbij je op de stopknop moest drukken om uit te stappen; ben dan wel weer benieuwd wat je moet doen als je wil instappen want zo'n trein staat niet zomaar stil.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Gewoon zichtbaar op het perron gaan staan en een hand uitsteken. Zelfde als bij een bus.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Kurhessenbahn heeft op de stations waar op verzoek wordt gestopt een drukknop bevestigd aan het informatiepaneel.

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Ferdinand schreef:Toch wel erg handig die Sauerlandcard die we "gratis" bij ons verblijf in Winterberg kregen. Bij de kaart zit gratis OV in heel de regio inbegrepen.
Dat soort kaarten zie je op zich best vaak in gebieden met veel toerisme, al komt het ook wel voor dat het OV al gratis is op vertoon van een 'Gästekarte' van de gemeente waar je verblijft. In feite betaal je dan toeristenbelasting om het OV te mogen gebruiken.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Zo'n Gästekarte krijg ook vaak in toeristische gebieden in Oostenrijk en Zwitserland. Het is niet iets typisch Duits.
en-es
Berichten: 4462
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Kreeg zo'n kaart ook toen ik in een appartement in Bad Krozingen verbleef. Was geldig in een gebied tussen Baden Baden en Basel. Verder in een hotel in Lugano een kaart waarmee ik zo'n beetje al het OV in Tessin kon gebruiken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten