Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

En is jouw n=1 representatief voor de BOA-aanwezigheid in de gehele concessie Provincie Utrecht? ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Het is geen n=1, eerder een n=500 ofzo. En tussen die controle-acties in waren er nog genoeg dagen over waarin ze op andere lijnen in de provincie aanwezig konden zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef: En voor NS, waar de verhouding tussen BOA's en treinen toch redelijk 1:1 zou moeten zijn, gaat het excuus al helemaal niet op.
HC's (die dus ook boa's zijn) mogen mensen zonder mondkapje (of het niet juist dragen daarvan) niet beboeten. Die bevoegdheid ligt uitsluitend bij S&V-teams en hoewel NS er best veel zal hebben, zal de verhouding nog altijd niet in de buurt van 1:1 liggen. Maar hoort deze discussie niet thuis in het corona-topic of een aanverwant topic?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Nouja, laten we eerst eens beginnen met het zichtbaar aanwezig zijn van personeel. Dat mensen überhaupt zonder mondkapje proberen mee te reizen ligt natuurlijk ook wel voor een aardig deel aan dat ze de kans om betrapt te worden laag inschatten.
De conducteurs die wel zichtbaar aanwezig zijn hebben ook wel zo hun omwegen om alsnog te handhaven zonder boete op te leggen, zoals iemand uit de trein zetten om een mondkapje te kopen voordat hij/zij verder mag reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

ICE 708 barst zowat uit z'n voegen vanwege het aantal reizigers, maar toch een plaatsje in het bordrestaurant weten te bemachtigen *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Afbeelding

Geen last van drukte in TER 860657 van Châteaudun naar Tours :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door julsteren »

Zo zag de eerste klas van mijn ICN tussen Lausanne en Zürich er ook uit 2 dagen geleden _O-

Afbeelding
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Joepie, de dagkaart voor Île-de-France is vanwege luchtvervuiling morgen maar 3,80 in plaats van 17,80 *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6030
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Daniel schreef:Nouja, laten we eerst eens beginnen met het zichtbaar aanwezig zijn van personeel. Dat mensen überhaupt zonder mondkapje proberen mee te reizen ligt natuurlijk ook wel voor een aardig deel aan dat ze de kans om betrapt te worden laag inschatten.
De conducteurs die wel zichtbaar aanwezig zijn hebben ook wel zo hun omwegen om alsnog te handhaven zonder boete op te leggen, zoals iemand uit de trein zetten om een mondkapje te kopen voordat hij/zij verder mag reizen.
Tientallen keren per trein waarschuwen dat het mondkapje goed opgezet moet worden terwijl je weet dat ze dat ding weer afdoen zodra ja de coupé uit bent, of een eindeloze discussie aangaan. De trein uitzetten klinkt ook heel leuk, maar meerendeel krijg je flinke discussies en/of vertragingen omdat mensen de trein niet uitwillen... Het is maar waar je zin in hebt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
hauptbahnhof
Berichten: 3920
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

Ik lees wel vaker op meerdere sites dat men vind dat het personeel moet handhaven, zoals laatst meneer Spithorts, die alle gegevens van een betreffende rit wilde om over een buschauffeur op directieniveau te klagen... :roll:
Denken die mensen nou echt dat een HC, buschauffeur, trambestuurder of -conducteur zin hebben om elke dag naast hun normale werkzaamheden mensen te gaan aanspreken, die drommels goed weten wat de regels zijn, en dus vaak in discussie gaan, maar dat je geen bevoegdheid hebt om een bekeuring uit te schrijven?

Op een gegeven moment is het echt klaar en laat je het maar zoals het is, want je wilt aan het einde van de dag ook gewoon zonder stress naar huis gaan. Per slot van rekening is een ieders eigen verantwoordelijkheid.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Zoals ik al schreef: begin eens met het zichtbaar aanwezig zijn van personeel. Mooi voorbeeldje van vanmorgen: een reiziger zat met het mondkapje onder de neus in de trein, maar toen de conducteur de coupé binnen kwam om kaartjes kwam controleren ging het opeens volledig op (en niet meer af).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

In Duiven bij Arnhem is een zeer grote brand uitgebroken. In combinatie met de zwakke oostenwind levert dat bij mij spectaculaire beelden op:

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7596
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Ik lees wel vaker op meerdere sites dat men vind dat het personeel moet handhaven, zoals laatst meneer Spithorts, die alle gegevens van een betreffende rit wilde om over een buschauffeur op directieniveau te klagen... :roll:
Denken die mensen nou echt dat een HC, buschauffeur, trambestuurder of -conducteur zin hebben om elke dag naast hun normale werkzaamheden mensen te gaan aanspreken, die drommels goed weten wat de regels zijn, en dus vaak in discussie gaan, maar dat je geen bevoegdheid hebt om een bekeuring uit te schrijven?

Op een gegeven moment is het echt klaar en laat je het maar zoals het is, want je wilt aan het einde van de dag ook gewoon zonder stress naar huis gaan. Per slot van rekening is een ieders eigen verantwoordelijkheid.
En hoeveel passagiers zijn dat om een dag, volgens jou ervaring? :)
Maar aangezien niet iedereen even goed kan omgaan met die verantwoordelijkheid en een vervelende Nederlandse ik-bepaal-het-zelf-wel-mentaliteit heeft, is aanspreken en handhaving nog steeds nodig.
Beul van de blindegeleidelijn
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

hauptbahnhof schreef:Denken die mensen nou echt dat een HC, buschauffeur, trambestuurder of -conducteur zin hebben om elke dag naast hun normale werkzaamheden mensen te gaan aanspreken, die drommels goed weten wat de regels zijn, en dus vaak in discussie gaan, maar dat je geen bevoegdheid hebt om een bekeuring uit te schrijven?
Ik blijf als chauffeur consequent mensen wijzen op het niet (correct) dragen van een mondkapje, en ik moet zeggen dat er over het algemeen goed naar geluisterd wordt. Een enkeling die zich achter in de bus verschuilt en hem weer af doet, maar 95% houdt hem netjes op nadat ik er wat van gezegd heb.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Alargule schreef:In Duiven bij Arnhem is een zeer grote brand uitgebroken. In combinatie met de zwakke oostenwind levert dat bij mij spectaculaire beelden op:
Ik zat me al af te vragen wat die ene donkere wolk is die ik nu aan de westelijke horizon zie, maar dat komt dus hier vandaan :shock: Hij verplaatst zich erg langzaam naar het noordoosten.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Typisch, dan moet de wind gedraaid zijn. Aan deze kant trok hij naar het westen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8831
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Het schijnt daar ook een stukkie koeler te zijn door de rook. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

De rook is weg. De hitte is terug.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Volgens het radionieuws brandende autowrakken. Dat is geen zuivere koffie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Klopt. En ook geen versleten inlegzolen. Of een lekkende kernreactor.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3460
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

:idea:
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

Alargule schreef:De rook is weg. De hitte is terug.
De pluim kwam recht over het kantoor heen waar ik werk, maar blokkeerde daardoor wel de zon wat echt wel goed merkbaar was. Overigens was het wel even schrikken toen iedereen tegelijk een NL Alert kreeg :X
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2827
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Ik heb net een kijkje genomen van een webcam op het strand in Zoutelande en begrijp echt niet, hoe men zich bij deze gloeiende hitte en met al die vele mensen daar de hele dag kan neerzetten.... :?:
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik moet van Alphen aan den Rijn naar de Kralingse Zoom in Rotterdam. Voor de tweede keer achter elkaar (zelfs hetzelfde tijdstip :') ) is er op de TAG een sein- en overwegstoring.

Heerlijk dit.
Durashift
Berichten: 5638
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Idee om eerlijker prijs voor vliegen te bewerkstelligen én treinreizen aantrekkelijker te maken... :lol:
(..) Kortom, vliegen zou minder aantrekkelijk moeten zijn. De overheid zou erbij moeten helpen maar Rutte wil dat niet. De Bijl: "We leven in een vrij land, zegt ie steeds, wie ben ik om jullie iets te verbieden? Eh, de premier? Als je echt zo allergisch bent voor dingen verbieden, ontmoedig het dan op z'n minst."

"Zeg tegen mensen dat ze wel voor 29 euro mogen vliegen, maar dan zonder mondkapje, ventilatie uit, en de hele vliegreis beelden laten zien van de crash bij Aruba. En dan in de trein gratis eten en drinken uitdelen en tijdens je reis doet iemand voor jou je belastingaangifte. Dan hebben we het er wel voor over!"
Column van Janneke de Bijl.

https://www.nporadio1.nl/opinie-comment ... trekkelijk
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten