Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

VIRM schreef:En hoeveel passagiers zijn dat om een dag, volgens jou ervaring? :)
Maar aangezien niet iedereen even goed kan omgaan met die verantwoordelijkheid en een vervelende Nederlandse ik-bepaal-het-zelf-wel-mentaliteit heeft, is aanspreken en handhaving nog steeds nodig.
Als ik met de metro reis, bijna 50% heeft het niet op, of onder de neus.

In de tram moet je het hebben van mensen die geruime tijd op de halte staan maar pas als de tram stilstaat en de deuren voor hun neus open gaat, ze op zoek naar mondkapje. Sommige doen dat nog buiten (tik tok tik tok), anderen stappen in en gaan dan op zoek.
Dan heb je de mensen die het al op hebben voor het instappen, maar een gedeelte daarvan heeft het onder de neus.
Dan heb je nog de mensen die het niet hebben en dan proberen om hun shirt/jas voor hun neus te zetten.

Vervolgens heb je nog de mensen die hem ophebben bij het instappen (al dan niet onder de neus) maar als ze eenmaal zitten, het weer compleet af doen of naar de kin toetrekken. Een tijd geleden samen met een collega in de tram, op de eerste wielkasten. Stapt een jongen in, mondkapje keurig op. Ging direct achter ons met de rug naar mijn collega toe zitten. Op een gegeven moment merk ik dat hij zijn mondkapje helemaal af heeft gedaan. Ongeacht of er twee mensen in bedrijfskleding zitten.

En dan wordt er door jan en alleman verwacht dat het rijdend personeel constant moet omkijken, mensen aanspreken, voertuig stilzetten etc? :N
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik heb sinds de mondkapjesplicht één keer met het GVB gereisd, maar wat ik daar zag gebeuren was nou niet helemaal representatief voor de rest van het OV. Inderdaad veel gevallen van doen alsof zoals hauptbahnhof al beschrijft.
En op zich ook wel bijzonder dat je keurig je mondkapje erbij pakt als je in de metro stapt, maar als je het dan vervolgens alleen onder je kin draagt had je het net zo goed helemaal niet op kunnen zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

dennistd schreef: Ik blijf als chauffeur consequent mensen wijzen op het niet (correct) dragen van een mondkapje, en ik moet zeggen dat er over het algemeen goed naar geluisterd wordt. Een enkeling die zich achter in de bus verschuilt en hem weer af doet, maar 95% houdt hem netjes op nadat ik er wat van gezegd heb.
Ik moet het doen vanuit een gesloten cabine met een iets getinte raam, en deur- en raamkozijnen die mijn zicht belemmeren. Mocht ik het zien als mensen bij mij instappen, dan zeg ik iets van "vergeet u niet uw mondkapje op te doen?" Maar ik kijk niet om of ze het daadwerkelijk op doen of kijken of iedereen het tijdens de rit ook nog op heeft.

Edit: fixed quote
Laatst gewijzigd door hauptbahnhof op vr 31 jul 2020, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

D'ehhh waarom quote je mij en Ardan inzake de Duivense megabrandapocalyps? :shock:
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door hauptbahnhof »

FTFY _O_
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:Ik heb sinds de mondkapjesplicht één keer met het GVB gereisd, maar wat ik daar zag gebeuren was nou niet helemaal representatief voor de rest van het OV. Inderdaad veel gevallen van doen alsof zoals hauptbahnhof al beschrijft.
En op zich ook wel bijzonder dat je keurig je mondkapje erbij pakt als je in de metro stapt, maar als je het dan vervolgens alleen onder je kin draagt had je het net zo goed helemaal niet op kunnen zoeken.
Zo ver ik het kon zien, had bij mijn reizen met het GVB iedereen zijn mondkapje op, (gelukkig) zelfs in de veel te volle lijn 73. Sommige neuzen waren wel zichtbaar, maar iedereen had het wel op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Helaas heeft het geen enkel nut wanneer je je neus niet bedekt.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

Vandaag van Binz naar huis (750 km) rijden met de elektrische auto die een bereik heeft van 200 km. Ik hoop op drie keer langs de weg laden, maar in Duitsland weet je het nooit met die laadstations.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Je zou eigenlijk een auto met een stroomdraad erboven moeten hebben, of zoiets. En om die auto precies onder die draad te houden is één of ander geleidingssysteem misschien wel handig. En als je ook nog wat wil doen aan de rolweerstand zou je stalen banden kunnen gebruiken, dan kan je gelijk de retourstroom naar de geleiders afvoeren (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nou ik wist niet dat rick visser weer onder ons was, jongens :Y
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

trolly schreef:Je zou eigenlijk een auto met een stroomdraad erboven moeten hebben, of zoiets. En om die auto precies onder die draad te houden is één of ander geleidingssysteem misschien wel handig. En als je ook nog wat wil doen aan de rolweerstand zou je stalen banden kunnen gebruiken, dan kan je gelijk de retourstroom naar de geleiders afvoeren (A)
Je zou ook twee stroomdraden boven elke rijbaan kunnen hangen en dan twee dunne stroomafnemers op de auto monteren, waarbij de ene voor de + en de ander voor de - is.
Ik geloof dat ze in Arnhem nog wel een voorbeeld hebben. (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Is na de Obike nu de Donkey Republic begonnen met het neerplempen van fietsen in Rotterdam? Op de Spinozaweg staan er nu 9 op 100 m2. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Donkey Republic is al een behoorlijke tijd actief in Rotterdam, ze zijn nu op verzoek van de gemeenteraad en RET ook verder aan het uitbreiden op Zuid, voorheen waren ze daar alleen op de Kop van Zuid en Katendrecht actief. Zover ik weet is Rotterdam ook de enige locatie in Nederland waar ze elektrische fietsen aanbieden.

Alle andere deelfietsen lijken in Rotterdam verdwenen. Dat waren oBike (failliet), Ofo (hebben zich teruggetrokken uit Europa), Mobike (geen idee wat daar aan de hand is) en Jump (gestopt wegens Corona, vervolgens verkocht aan Lime). De e-scootermarkt is nog wel groot, met drie aanbieders op het moment.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

trolly schreef:Je zou eigenlijk een auto met een stroomdraad erboven moeten hebben, of zoiets.
Vlakbij Lübeck hangt er al een heel mooie stroomdraad boven de snelweg :Y
Spoiler: show
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ferdinand op za 01 aug 2020, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

Je afbeelding werkt niet :wink:
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Bij mij wel :lol:
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

Bij mij nu ook. Apart gezicht om zoiets boven de snelweg te zien hangen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

In Hessen hangt er ook zo'n draad boven de A5 van Frankfurt naar Darmstadt en Karlsruhe. De bovenleiding wordt gebruikt voor proeven met elektrische vrachtauto's.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik heb gedroomd dat ik in Hoogeveen was. Ik zou naar een presentatie van een vriend gaan, in een school in Hoogeveen. Ik was er ruim op tijd. Vlak voordat de presentatie zou beginnen kregen we te horen dat hij verplaatst was naar "De Grossen". Niemand wist waar dat was. Iedereen ging zijn spullen pakken om daarheen te gaan. De meesten deden dat door via het raam het lokaal in te gaan waar de presentatie zou zijn, maar ik liep gewoon door de deur. Toen ik in het lokaal kwam was de rest al weg, alleen een lerares (Sofia) zat er nog. Ze zat languit gezakt en wilde niet vertellen waar ik heen moest voor de presentatie. Ze deed nog wel het raam voor me open zodat ik achter de andere aan kon. Ik had gehoord dat de presentatie in de oude verkeersleidingspost was, dus ik ging naar het station. Toen ik daar aan kwam zag ik net de laatste persoon naar binnen gaan in de post. Hoogeveen had 4 sporen, er stonden bomen en struiken en er was een zandweg. Iemand wees me de weg. Bij de post vroeg ik waar ik precies moest zijn, toen moest ik eerst zeggen dat ik me aan de aanwijzingen van de directeur (Erik) moest houden. Daarna ging ik nog een trap op en was ik waar ik zijn moest, en werd ik wakker. Ik kon daarna niet meer slapen.

O grote OVNL-orakels: wat betekent deze droom?
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Dat station Hoogeveen eindelijk de IC-status krijgt?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Jeugdtrauma over het aanwezig zijn in een verkeerd lokaal, dat je brein besloot te verwerken door het samen te smelten met een ander trauma (Jan Mastwijkisme) tot een zeer levendige droom die door persoonlijke activiteiten van gisteren geprikkeld werd?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het klinkt niet echt mindfulness dit Wubbo -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Jij droomde tenminste nog dat je naar een presentatie mocht gaan luisteren; ik droomde dat ik er een moest geven... -o-
(Nee, niet in Hoogeveen.)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik heb een bananenschil weggegooid op Amsterdam Amstel. Ik denk dat ik het artikel over de verbouwing daar moest verwerken, dat las ik voor het slapengaan.
Ik doe ook maar wat
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Zijn er hier meer mensen die met enige regelmaat dromen dat ze verdwaald zijn in zeer complexe gebouwen? Je bent op zoek naar de uitgang, maar er is geen deur te vinden. Als je dan een doorgang vindt, leidt die alleen maar naar een volgende ruimte. Overal trappen en gangetjes, maar een uitgang zijn ze kennelijk vergeten te bouwen.

Een ander thema dat vaak terugkeert is dat ik in een lift zit die niet doet wat ik zeg. Gaat naar beneden ipv naar boven. Schiet mijn verdieping voorbij. Een enkele keer breekt hij zelfs uit de liftkoker, om daarna weer terug te vallen.

Treingerelateerde dromen spelen zich vrijwel altijd ondergronds af, maar dat mag in mijn geval geen verbazing wekken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 45 gasten