Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15367
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig maak ik geen gebruik van internetbankieren.
umbusko
Donateur
Berichten: 5345
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Wat heeft een mens er nou aan dat bol.com een boek in een "brievenbuspakje" stopt als die doos 1 centimeter breder is dan de brievenbus? :')
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
en-es
Berichten: 4498
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

KM46 schreef:Gelukkig maak ik geen gebruik van internetbankieren.
Ik wel en al vele jaren. Nooit problemen gehad.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15367
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

umbusko schreef:Wat heeft een mens er nou aan dat bol.com een boek in een "brievenbuspakje" stopt als die doos 1 centimeter breder is dan de brievenbus? :')
Tsja ... dat heb ik ook al een paar keer gehad. De postbode moet dat alsnog aanbellen :? :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50940
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

umbusko schreef:Wat heeft een mens er nou aan dat bol.com een boek in een "brievenbuspakje" stopt als die doos 1 centimeter breder is dan de brievenbus? :')
Ik had in een vorig huis een brievenbus die niet aan de wettelijke normen voor brievenbussen voldeed. PostNL was dan een week bezig met een 3SKLBR-code om het pakketje op het postkantoor te krijgen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Alargule schreef:Zijn spel-, taal- en stijlfouten een bewust handelsmerk van oplichters? Of zijn deze mensen werkelijk zo onderontwikkeld?
Het schijnt zelfs een selectietool te zijn. Als je zo’n mail naar duizenden adressen stuurt wil je geen duizenden e-mails terug, maar de echte gullibles vangen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15367
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:
umbusko schreef:Wat heeft een mens er nou aan dat bol.com een boek in een "brievenbuspakje" stopt als die doos 1 centimeter breder is dan de brievenbus? :')
Ik had in een vorig huis een brievenbus die niet aan de wettelijke normen voor brievenbussen voldeed. PostNL was dan een week bezig met een 3SKLBR-code om het pakketje op het postkantoor te krijgen :(
Wij hebben een brievenbus die aan de wettelijke norm voldoet, maar dan passen nog niet alle brievenbuspakjes ook daadwerkelijk door de brievenbus.
umbusko
Donateur
Berichten: 5345
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik ben maar eens aan het meten geslagen en de brievenbus blijkt van de buitenkant (met opzetstuk en al) maar 22,2 centimeter breed te zijn in plaats van de verplichte 26,5 centimeter. Oeps. :oops: Maar ook de opening in de houten deur zelf (van de binnenkant) is maar 23,5 centimeter. Overigens hebben we nooit iets met die brievenbus gedaan, dus dat is allemaal de schuld van de vorige bewoners. (A)

Dan nog mag Bol ook wel wat effectiever inpakken. Ik bedoel, dat boek is maar 14 centimeter breed dus zo'n doos van 24,7 centimeter vind ik toch wat overdreven. Overigens wist ik van tevoren niet dat het een "brievenbuspakje" zou worden; ik had het alleen thuis laten komen omdat ik toch thuis zou zijn. Daarna zei de mail: het wordt een brievenbuspakje. Enfin, ik kon nog net op tijd mijn pyjama verruilen voor een broek en een t-shirt toen ik de bel hoorde. (A)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15367
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Over dat effectief inpakken: als het niet ruim ingepakt zit en het raakt per ongeluk beschadigd ... dan heb jij wel een beschadigd boek.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Mijn eerste baantje was bezorger bij Media Expresse (bestaat dat nog?) en ik verbaasde me altijd dat ik de grootste tv-gidsen in de kleinste gleuven moest duwen, vaak ook nog met een joekel van een veer erachter. Probeer daar maar eens een dubbelgevouwen tijdschrift heelhuids doorheen te krijgen, zeker als er een beetje regen op zit. Mijn vuistregel was altijd ‘liever de kaft eraf dan mijn vingers’ maar klachten heb ik nooit gehad 8-)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ik zit dit te lezen en ik krijg hier allemaal heel dubbelzinnige beelden bij.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6478
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik vroeger krantjes bezorgd en die smalle brievenbussen met een veer en zo'n strak gordijn erachter of een blaffende hond, zijn het ergste.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3273
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Ik tijdens mijn krantenwijkperiode had een huis met een grote brede standaardmaat brievenbus in de deur...
erachter zat echter gewoon zo'n klein gat van 10/15 cm -o-
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6037
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Daantje schreef:Ik vroeger krantjes bezorgd en die smalle brievenbussen met een veer en zo'n strak gordijn erachter of een blaffende hond, zijn het ergste.
Had hetzelfde als postbezorger. Heel leuk als je maar één enveloppe bij dat adres moest bezorgen :X :X :X

Te kleine brievenbussen waarin je dikke gidsen of catalogussen moest zien te proppen was ook altijd feest. Bel je aan, doen ze heel verbaasd open, kijken ze naar dat ding en zeggen dan "Oh, maar die hoef ik niet." Ja, jammer dan, jouw naam staat erop, alsjeblieft :') (A)
umbusko
Donateur
Berichten: 5345
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ter verdediging: onze brievenbus heeft geen veer.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3482
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik heb ook jarenlang folders gelopen en via Media Expresse TV-gidsen en dergelijke bezorgd. Ik vond het, zolang het droog was, heerlijk werk.

Tevens: waarom heeft er nog niemand Anton Gleuf genoemd? -o-
Gebruikersavatar
Frank93
Berichten: 1261
Lid geworden op: zo 28 sep 2014, 16:31

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Frank93 »

Net een meisje in de bus die aangaf dat ze er bij de vorige halte uit moest, maar ik had daar dus geen melding van gehad. Ik vroeg of ze wel gedrukt had en dat was zo zei ze. Dan is er dus blijkbaar een knopje kapot dacht ik, dus ik vraag op welke ze heeft gedrukt. "Op die rode waar stop op staat" kreeg ik te horen. Dus ik zeg dat snap ik wel maar op welke plaats zat je. Ze gaf als antwoord: bij het raam. Toen heb ik het maar opgegeven.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13042
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Groetjes uit de ICE op weg van Kassel naar Hannover, heb vanmiddag in Kassel de beklimming naar de Herkules volbracht *O* Dat park Wilhelmshöhe is mooi zeg!
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Groetjes terug uit m'n woonkamer, ik heb daarnet de penetratie bij de CoroDrive volbracht *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Er is iets goed fout gegaan in Beiroet :shock:

https://twitter.com/lokmanekinci1/statu ... 98790?s=12
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Nou, daar gaan je klimaatdoelstellingen.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

-
Laatst gewijzigd door PHS op ma 18 dec 2023, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8873
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Nondeju wat een klap. :shock: Nu.nl heeft er zojuist een liveblog voor geopend.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13220
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Nou had ik voor volgende week, na jaren vertraging als gevolg van SNCF-onkunde, eindelijk mijn lang gewenste rondje door Zuid-Frankrijk op de planning. Maar het zit niet mee, want het geplande lusje via Martigues staat momenteel op het spel vanwege een enorme bosbrand, die ook vlak langs het spoor woedt. Het valt te hopen dat de schade morgenochtend meevalt, maar ik heb zo mijn twijfel (Franceinfo). :cry:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 99 gasten