Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Ik heb volgens mij ook wel eens pakketjes in het weekend aangeboden bij een PostNL-punt, maar het kan zijn dat agentschappen die in een klein winkeltje zitten het liever niet doen omdat de pakketjes dan langer ruimte innemen wellicht.

Sowieso is het geen regel dat de pakketten dezelfde dag moeten worden opgehaald. Vaak zat een pakketje 's avonds afgegeven en dat gaat dan hoe dan ook de volgende dag pas mee. Nooit een probleem geweest bij zowel de Primera als de supermarkt. Bij die eerste wel een keer nadat het label erop geplakt was het pakketje snel mogen afgeven bij de chauffeur van het PostNL-busje dat nog voor de deur stond na het afhalen van de pakketten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef: zo 13 sep 2020, 20:45 Heb je daar een bron voor? Want de PostNL-computer werkt in het weekend gewoon. Zodoende kunnen wij (bij onze winkel/supermarkt althans) gewoon pakketten aannemen voor verzending en worden de pakketten van maandag tot en met zaterdag opgehaald door PostNL.
Dat van maandag tot en met zaterdag ophalen klopt ja. En je kunt het ook van maandag tot en met zaterdag brengen omdat ze dat dezelfde dag nog weg gaan. Maar voor de zondag geld dit niet. En dus kun je je pakket op zondag niet aanbieden zoals Suus dit wilde doen.

En ... op sommige PostNL-punten kun je ook niet op zaterdag je pakketje inleveren omdat de winkels waarin de PostNL-punten zitten al ruim voor 17:00 gesloten zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik heb in de vooravond het pakket alsnog kunnen verzenden bij het PostNL-punt op Rotterdam Centraal. Meteen maar even een wandeling van gemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig 8-) .
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

KM46 schreef: zo 13 sep 2020, 20:59 Dat van maandag tot en met zaterdag ophalen klopt ja. En je kunt het ook van maandag tot en met zaterdag brengen omdat ze dat dezelfde dag nog weg gaan. Maar voor de zondag geld dit niet. En dus kun je je pakket op zondag niet aanbieden zoals Suus dit wilde doen.

En ... op sommige PostNL-punten kun je ook niet op zaterdag je pakketje inleveren omdat de winkels waarin de PostNL-punten zitten al ruim voor 17:00 gesloten zijn.
Dat er PostNL-punten op zondag gesloten zijn geloof ik best, maar dat is in het geval van Suus niet van toepassing. Ze schrijft immers zelf dat de winkel open is, dus het aannemen van het pakketje zou gewoon moeten kunnen. Tenzij je met een bron komt dat PostNL het niet toestaat om op zondag pakketjes aan te nemen kan ik niet anders dan concluderen dan dat je maar wat kletst.
🍉
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PatrickM »

Het niet in het weekend af kunnen geven is onzin: ik heb een tijdje op een PostNL-punt gewerkt en als ik daar op maandag opende stond de kar al helemaal vol met pakketten die op zaterdag gebracht waren. Bij ons was er ook geen zaterdagcollectie, en iedereen die doordeweeks na 16:30 kwam had ook pech (lichtingstijd was bij ons vrij vroeg omdat de zaak om 17:00 dicht ging).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Maar op zondag konden er dus geen pakketten afgegeven worden? Dat is namelijk van KM46 beweert.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 13 sep 2020, 19:44

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door giant »

Ik heb gisteren (zondag) gewoon een pakket afgegeven bij een PostNL punt in een supermarkt
Het zou wel pas dinsdag bij de ontvanger aankomen.
Laatst gewijzigd door giant op ma 14 sep 2020, 20:43, 2 keer totaal gewijzigd.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Wil je ook niet kwijt dat dit je eerste bericht op het forum is? ;) Welkom! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 13 sep 2020, 19:44

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door giant »

Ik zag dat er ook een voorsteltopic is.
Heb het bericht dat eerst hier stond daarheen verplaatst.
Laatst gewijzigd door giant op ma 14 sep 2020, 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Waarom krijg ik dit soort reclames? :x
Thuiskomen met vakantiegevoel?
Volop betaalbare woningen midden in de natuur maar ook dicht bij Utrecht.
woneninlelystad.nl
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Je leest DUIC toevallig? :lol:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

De wat?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Google het en je weet het 8-)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Ik lees DUIC ja. Maar meestal ouderwetsch de papieren versie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Jongens, het begint nu al donker te worden!
Dit vind ik niet tof hoor!
Ik wil NU de manager spreken!!!!
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ga aan de kust wonen, dan kan je elke avond de zon in de zee zien zakken en heb je er dus zo lang mogelijk plezier van!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Goeie tip! Wellicht ga ik dat over een jaartje of anderhalf wel doen.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik zou wel Suus een mooi appartementje voor je laten regelen dan.
Wubbo schreef: ma 14 sep 2020, 19:56 Ik lees DUIC ja. Maar meestal ouderwetsch de papieren versie.
Milieubarbaar! :evil:
Maar die hebben er ook nogal een handje van om woonprojecten buiten Utrecht te verkopen. Ik heb ze ontvolgd op Faecesboek omdat ENKA in Ede zo'n beetje elke week als Advertorial langskwam, En aangezien het een "artikel" was kon je de reclame dus niet blokkeren...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Als je nu boekt kan je voor 320 euro een midweek in december op het strand van Hoek van Holland slapen in een zespersoonsvilla met twee slaapkamers, een Nespresso-machine en een vaatwasser.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Hainje schreef: ma 14 sep 2020, 19:57 Jongens, het begint nu al donker te worden!
Dit vind ik niet tof hoor!
Ik wil NU de manager spreken!!!!
Karen!
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Wubbo schreef: ma 14 sep 2020, 19:56 Ik lees DUIC ja. Maar meestal ouderwetsch de papieren versie.
Blij dat ik niet de enige ben hier dan :lol:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

... Dat Interrail vanaf nu ook mobiele passen aanbied naast de papieren passen. Voor de mobiele passen moet je de app downloaden en voor je reis de trein die je wilt nemen opslaan in de app. BIj verlies van je telefoon heb je dan wel recht op een vervangende pas.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ze waren op proef bezig met de digitale pas voor Italië, maar daar waren nog wel wat dingetjes mee geloof ik. Is dat nu al helemaal uitgerold ja? :shock:
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Ja, als je nu een pas koopt kom je standaard op de pagina uit waar je een pas koopt die in de Interrail app komt. Wil je dan een papieren pas dan moet je ergens bovenaan op een stukje tekst klikken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 134 gasten