Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

:6
KM46 schreef: do 19 nov 2020, 17:09 Aking:

Dat kan echt niet hoor :shock: :shock: :shock: :neg: .
Kan prima, zie je toch? :roll:
umbusko schreef: do 19 nov 2020, 16:57 Ben je nou ... ben je nou ... VLIEGEN AAN HET PROMOTEN?!! :shock: :shock: :shock: :evil:
Ik promoot niks, ik constateer enkel *O*

En als je dan vervolgens in zo'n ding stapt ben je natuurlijk een ketter en moet je kapodt! :Y
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Geert »

Suus schreef: di 17 nov 2020, 13:59 De app van de SNCF is best goed en net zoals de app van NS een tijd lang elke maand nieuwe dingen kon, heeft de SNCF nu ook al een tijdje zo’n fase. Er zitten nu zelfs hippe plaatjes van de treinen in :D
Ik zal maar niet zeggen welke app al ruim voordat de NS app het kon, plaatjes van treinen liet zien (A)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Iets met een treinenrijdapp ofzo? Heb ik althans wel eens iets over gehoord :|
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3470
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Eerste gemeenten verbieden carbidschieten
Hoe moeten gemeenten komende jaarwisseling omgaan met carbidschieten? Er mag geen vuurwerk worden afgestoken, maar carbidschieten valt niet onder dat verbod. Dat leidde direct tot een toename in bestellingen bij de verkopers van melkbussen en carbid.
Nos.nl

Ik hoop dat ze genoeg ME en dergelijke achter de hand hebben komende jaarwisaeling, dit wordt een groot drama op deze manier.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Verboden vallen of staan met handhaving. Wat je nu gaat zien is dat op verschillende plekken zoveel rotzooi gaat gebeuren dat ordediensten niet overal in kunnen grijpen. Daarnaast vraag ik me hardop af wat je met het verbod wilt bereiken, als mensen toch doorgaan met waar ze al jaren mee bezig zijn en gevoelsmatig niet verkeerd is ga je de slachtoffers toch niet voorkomen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het verbieden hoeft eigenlijk niet, het is namelijk al verboden tenzij het in de APV van een gemeente staat dat het wel mag.

Groetjes uit de stad waar vuurwerk ook bij de jaarwisseling 2021/2022 verboden zal zijn *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4466
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Handhaving of niet: met een verbod kan je overtreders aanpakken. Maar er zijn inderdaad mensen die zich niet laten tegenhouden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef: za 21 nov 2020, 11:58 Groetjes uit de stad waar vuurwerk ook bij de jaarwisseling 2021/2022 verboden zal zijn
Is dit nu al bekend dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ja, vuurwerk is in Rotterdam sinds begin dit jaar verboden en een rechtszaak ertegen werd verloren door de vuurwerkindustrie *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat was toch tijdelijk en alleen voor deze jaarwisseling (2020 / 2021)? Of heb ik iets gemist / over het hoofd gezien?
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13194
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Het landelijke verbod geldt in theorie alleen voor dit jaar ja, in Rotterdam is dus al eerder besloten tot een algeheel vuurwerkverbod dat niet alleen dit jaar geldt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15353
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Aha ... dat dus. Bedankt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

KM46 schreef: za 21 nov 2020, 13:28 Dat was toch tijdelijk en alleen voor deze jaarwisseling (2020 / 2021)? Of heb ik iets gemist / over het hoofd gezien?
Afbeelding
Voor meer informatie over het verbod zie https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/jaarwisseling/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: do 19 nov 2020, 16:30 De snelste weg van ons Brabant naar Zeeuws-Vlaanderen te reizen is met de eigen auto, al dan niet de BMW van Chrysa's vader. Lijn 19 is vreselijk traag :mrgreen:
Mwah, met die puinzooi rondom Antwerpen ga ik liever ergens anders heen. :')
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Wat is er nu voor puinzooi rond Antwerpen dan?
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

In Antwerpen staat ondanks corona bijna continu file (A)
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Klopt, maar als je vanuit Brabant naar Zeeuws-Vlaanderen rijdt, heb je een stuk minder kans op file, of je moet bij Kleine Bareel al vast staan. De files zijn immers vooral op de R1, maar naar Zeeuws-Vlaanderen rijd je via de R2 en de Liefkenshoektunnel en dus om Antwerpen heen. Vandaar mijn vraag aan Chrysa ;)
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De Liefkenshoektunnel is weinig populair vanwege tolheffing (€6,- voor auto's, €19,- voor vrachtwagens en bussen) en is niet interessant vanuit grote delen van Nederland. Hazeldonk is niet voor niets de drukste grensovergang van Nederland. Ik denk zelfs dat de Oosterweelverbinding, die de R1 vervolledigt, nog een verdere vraaguitval gaat betekenen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

PHS schreef: zo 22 nov 2020, 13:16 Maar naar Zeeuws-Vlaanderen rijd je via de R2 en de Liefkenshoektunnel en dus om Antwerpen heen. Vandaar mijn vraag aan Chrysa ;)
Neuh, veel te duur en niet eens sneller.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Mag ik even kwijt dat chocoladekruidnootjes lekker zijn, en het altijd leuk is als je een Siamese -versie tegenkomt?
Beul van de blindegeleidelijn
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

ArrivaBas schreef: zo 22 nov 2020, 14:51 De Liefkenshoektunnel is weinig populair vanwege tolheffing (€6,- voor auto's, €19,- voor vrachtwagens en bussen) en is niet interessant vanuit grote delen van Nederland. Hazeldonk is niet voor niets de drukste grensovergang van Nederland.
Wat maakt Hazeldonk uit? De paar keer dat ik van Tilburg naar Zeeuws-Vlaanderen ben gereden, ging ik via Hazeldonk, en dan via de A12 en R2 naar de E34.
En € 6 heb ik wel over om de R1 te vermijden, als je pech hebt verlies je daar zo een halfuur. De route via de Liefkenshoektunnel rijdt veel prettiger.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Omdat er niet altijd genoeg vluchten zijn om mij aan het werk te houden word ik voor enkele keren ‘uitgeleend’ aan de bouw-devisie van Schiphol om op de werkterreinen te helpen. Vorige week mijn VCA-Basis gehaald.
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Wat is een VCA?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een VGM Checklist Aannemers. Je hebt de varianten Basis, VOL en VCU.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
diederickx
Berichten: 1638
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Het is toch wel erg dat je een afkorting alleen kunt uiteggen door nog meer afkortingen te gebruiken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 gasten