Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15368
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat geloof ik best hoor.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Houd dan ook eens een keer je mond dicht. Het zijn professionals, die weten waar ze mee bezig zijn. Hebben ze jouw mening helemaal niet voor nodig. Ik ga iemand als Suus toch ook niet vertellen hoe zij haar werk moet doen?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10622
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Tom024 schreef: vr 27 nov 2020, 13:09 Vanochtend weer eens ouderwets een fax verstuurd, dat was toch zeker zes jaar geleden dat ik dat nog eens gedaan heb.

Ik denk dat er vast forummers zijn die niet eens weten hoe zo'n apparaat werkt. -0-
Heul vroeger heb eens een app op m'n eerste smartfoon gezet, zodat ik een tekeningetje kon faxen _O-

Prachtig, die moderne techniek.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15368
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Jef400 schreef: vr 27 nov 2020, 20:10 Houd dan ook eens een keer je mond dicht. Het zijn professionals, die weten waar ze mee bezig zijn. Hebben ze jouw mening helemaal niet voor nodig. Ik ga iemand als Suus toch ook niet vertellen hoe zij haar werk moet doen?
Nee ... mijn mond houden doe ik in dit geval niet.

Tot twee jaar geleden kreeg ik bij de huisarts (als het nodig was) een papieren recept mee voor de apotheek. Nu wordt het recept digitaal doorgestuurd naar de apotheek. En dus is dit gewoon gedigitaliseerd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6044
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Je mist weer eens volledig het punt dat gemaakt wordt...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1972
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Anne »

Fax, draaischijf telefoon, telex en schrijfmachine.
Allemaal zo gewoon in mijn jeugd, ja ik wordt oud.

Bij de draaischijf telefoon en de daarop volgende druktoetsen telefoons hoorde je ook nog de pulsjes van het nummer draaien. Later ook nog bij de eerste inbel modems. Omdat de 0 tien pulsen moest geven (en de schijf er langer over deed bij terug draaien) dan bij de 1 (met één puls) is het alarmnummer ook 112 geworden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15368
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Maar voordat het alarmnummer 112 in gebruik genomen werd hadden we het het nummer 06-11.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

En waarom is dat eigenlijk 112 geworden? ;)

:X
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50946
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Omdat 111 technisch problemen geeft en 112 in een donkere situatie dan het makkelijkste te vinden alternatief is op een telefoon met fysieke toetsen :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Omdat 06 tegenwoordig mobieltjes zijn, en ze die reeks dus nodig hadden.

Of vroeg je het aan KM?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13045
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik moest een keer door een voorval bij mij op straat best in paniek 112 bellen en gebruikte mijn vaste lijn, een dect-telefoon. Ik keek niet echt naar mijn toetsenbord en toetste eerst 445 in. Dan gebeurt er niet zoveel :X
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10622
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Karl schreef: vr 27 nov 2020, 23:17 En waarom is dat eigenlijk 112 geworden? ;)

:X
Europese afspraak.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Centraal ban-topic schreef:op een negatieve manier beïnvloeden van de forumsfeer
Als dit de nieuwe maatstaf voor een ban is, dan is het hier straks bijltjesdag :lol:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Via PB kun je altijd om opheldering vragen is mijn ervaring. Daar wil ik het ook graag bij laten. Het bestuur is professioneel genoeg die afweging te maken.
Spoiler: show
Al vraag ik me wel soms af van waarom hij wel, en waarom heb ik geen waarschuwingen gehad...
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50946
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Toch wat Black Friday-shopping gedaan. Ik heb de Pride 2020 Happy Socks met 30% korting besteld. En een upgrade gekocht voor mijn document management systeem met 25% korting *O*

P.S.: Bijltjesdag was voor deze week nog nooit op dit forum gebezigd, en nu al vier keer in een week tijd. Forumwoord van de week? *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Tom024 schreef: vr 27 nov 2020, 13:09 Vanochtend weer eens ouderwets een fax verstuurd, dat was toch zeker zes jaar geleden dat ik dat nog eens gedaan heb.

Ik denk dat er vast forummers zijn die niet eens weten hoe zo'n apparaat werkt. -0-
Ik weet oprecht niet hoe je moet faxen. Toen ik nog stage liep op de afdeling Baggage Tracing/Mishandled Luggage gebruikten wij een terminal-achtig codesysteem om rapporten te maken en om te communiceren met andere luchthavens. Ik heb zelfs telex-contact gehad met luchthavens in Canada en, als ik het mij goed herinner, Irak.
Afbeelding
Rob357
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 08 okt 2018, 09:56

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Rob357 »

Suus schreef: za 28 nov 2020, 13:13 Toch wat Black Friday-shopping gedaan. Ik heb de Pride 2020 Happy Socks met 30% korting besteld.
Waar heb je ze gevonden met die korting? Ik zou ze ook wel willen bestellen!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50946
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Gewoon op de site van Happy Socks zelf :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Ik kreeg van Nespresso een kaart in de bus voor "Gifting Friday" - black friday zal wel weer een te geladen term zijn inmiddels... (ik heb overigens geen Nespresso meer, dus het is nogal verspilling)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50946
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Bij de Kiosk krijg je nu een actiecode voor een gratis kerstkaart bij een warme drank. Je betaalt alleen de postzegel en de ontvanger krijgt een gratis warme drank bij Kiosk.

Zegt de medewerkster op Blaak: stuur de kaart naar jezelf, dan heb je de volgende keer voor de prijs van een postzegel een warme drank en een nieuwe code voor een kerstkaart. ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dat ik meer dan 30 kilo kwijt ben! *O* *O* *O*
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39219
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Al bij de gevonden voorwerpen geïnformeerd? :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ik hoef ze eigenlijk niet terug, dus hoop dat de nieuwe eigenaar er blij mee is :mrgreen:
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Aking schreef: ma 30 nov 2020, 16:08 Dat ik meer dan 30 kilo kwijt ben! *O* *O* *O*
30 kilo coke/heroïne/xtc? 8-)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Dan had ik ze wel terug gewild _O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten