Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
cassie127
Berichten: 6584
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

En de dag daarvoor gaat bij RRReis de voordeur weer open (zover ik begrepen heb)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

Daniel schreef: zo 06 dec 2020, 13:19
dennistd schreef: zo 06 dec 2020, 02:23 Gisteren de reizigers maar even in stijl verteld dat de voordeur vanaf maandag weer open gaat :mrgreen:
Syntus Twente loopt een weekje voor? Ik las dat bij Syntus Utrecht pas op 14 december de voordeur weer open ging namelijk (ookal hadden vrijwel alle bussen die ik afgelopen week had al een kuchscherm)
Utrecht is een week uitgesteld om samen op te trekken met Qbuzz
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Karl »

cassie127 schreef: zo 06 dec 2020, 12:31 (...)
Ik had vroeger ook een busabonnement omdat de trein duurder was, maar tegenwoordig zijn de sterabonnementen en trajectkaarten voor de bus afgeschaft. Daarvoor betaalde ik €70,- per maand voor de bus (toen ik nog geen recht had op een Studenten OV) tegenwoordig kost dat al €115,- voor jongeren onder de 18 (maar wel in het volledige vervoersgebied geldig)
Voor de trein betaal je momenteel €133,-

Zodra RRReis hier gaat rijden is de enige goedkope optie uiteindelijk nog Altijd korting scholier en reizen op saldo
of RRReis altijd vrij voor €135,- per maand (en dan ook geldig in de bussen van OV Regio IJsselmond)
Ondertussen vindt er schaalgrootte van voorzieningen zoals scholen en ziekenhuizen of gezondheidszorg in algemene zin plaats en het abonnement wordt een stuk duurder. Weliswaar wordt het geldigheidsgebied ook groter, maar op een enkele hobbyist na vindt niemand dat toch interessant? Klinkt als één de maatregelen die hoge ogen gooit in de competitie 'reiziger pesten'?
Het is een spectrum.
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

... dat ik een anonieme OV-chipkaart heb gekocht bij een NS-automaat op station Maastricht en dat die minder dan 4,5 jaar geldig is (tot 1 juni 2025). -0- Aan het loket kon/wilde de medewerkster van NS niets doen. De kaarten daar zouden geldig zijn tot 1 oktober, maar ze kon mijn kaart niet inwisselen, en later was het verhaal dat de kaarten daar zelfs maar geldig waren tot 1 mei. #kudtns

Ondertussen nog desinformatie van Arriva, want de medewerkster aan de tweede balie zei zeer stellig dat een Dal Voordeel Limburg-abonnement niet op een anonieme chipkaart kan, terwijl dit nou net een uitzondering is. Zij liet zich ook niet overtuigen. :roll:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Er bestaat de kans dat vanaf volgend jaar weer tijdelijk spoorwegmaterieel van AnsaldoBreda te zien is in Nederland. NedTrain is een van de deelnemers aan de aanbesteding voor de grote revisie van de treinstellen type BM 72 van Norske Tog. Die zijn tussen 2002 en 2006 door AnsaldoBreda geleverd aan het Noorse NSB.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Waarom doet NedTrain/NS Techniek dat soort dingen eigenlijk? 8-10 jaar geleden is toch gestopt met alles wat niet NS was? Voor de Duitse markt doen ze ook niks, maar toch weer een paar Noorse klussen nu...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De BM 73 is in de periode 2014-2017 ook in Haarlem gereviseerd, maar toen was er een “rustige” periode in Haarlem, en bovendien waren er nooit veel stellen tegelijk in Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Ik dacht dat er een of twee per keer in Nederland waren.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Heeft Haarlem zijn handen niet vol aan VIRM nu? Verder gebeurt er natuurlijk niet zo veel, de volgende klus zal wel SLT worden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

Wubbo, weet jij hoe het met DDZ zit momenteel? Is dat nog terzijde, of gaat dat ooit nog in de renovatie? Of is dat materieel definitief klaar?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5260
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Lijn 45 »

Ze staan nog terzijde. Een grote revisie zal het DDZ niet meer krijgen, en de eventuele aanpassingen van de huidige problemen kunnen vast ook elder worden uitgevoerd.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door AppleMoose »

Wubbo schreef: zo 06 dec 2020, 18:37 Heeft Haarlem zijn handen niet vol aan VIRM nu? Verder gebeurt er natuurlijk niet zo veel, de volgende klus zal wel SLT worden.
Zo groot is de vloot BM 72 niet, slechts 36 stuks. Het zal vast wel passen, anders deden ze ook niet mee met de aanbesteding lijkt me?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Ik zie de laatste dagen nogal wat Oostenrijkse plaatsnamen hier op het forum voorbijkomen, waar toch wel wat pareltjes tussen zitten. Schruns, Bludenz, en als je niet meer naar Fucking kunt, dan kun je wel naar Rot Ei Rottenegg.. En ik maar denken dat de Belgen er wat van konden :D
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Jef400 schreef: zo 06 dec 2020, 19:10 Wubbo, weet jij hoe het met DDZ zit momenteel? Is dat nog terzijde, of gaat dat ooit nog in de renovatie? Of is dat materieel definitief klaar?
Geen idee, ik heb er niets anders over gehoord dan het persbericht van NS.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ardan schreef: zo 06 dec 2020, 22:01 Ik zie de laatste dagen nogal wat Oostenrijkse plaatsnamen hier op het forum voorbijkomen, waar toch wel wat pareltjes tussen zitten. Schruns, Bludenz, en als je niet meer naar Fucking kunt, dan kun je wel naar Rot Ei Rottenegg.. En ik maar denken dat de Belgen er wat van konden :D
Afbeelding
Van het onvolprezen Katapult Magazin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7601
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

dennistd schreef: zo 06 dec 2020, 02:23 Gisteren de reizigers maar even in stijl verteld dat de voordeur vanaf maandag weer open gaat :mrgreen:
Vanaf maandag gaat de voordeur van de bus weer open,
dan kun je je losse kaartje weer gewoon met de pinpas kopen.

Je kunt dat dat niet meer met de app of QR-code,
dat was vanwege de Corona tot nu de gangbare methode.

Dus heb je geen voorverkoop-kaartje, OV-chipkaart of pin,
dan heeft wachten op de bus ook geen zin,
vanaf maandag kom je er dan namelijk niet meer in.
Leuk gedaan! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21346
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

De Top 2000 heeft een nieuwe nr. 1. :o
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PHS

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door PHS »

Echt alles moet kapot in 2020 :Y
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8838
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De nieuwe nummer 1, Roller Coaster van Danny Vera, weet mij meer te raken dan Bohemian Rhapsody. Datzelfde effect heb ik bijvoorbeeld ook bij Imagine (John Lennon) en My Way (Frank Sinatra). Meestal geeft een bepaalde emotie bij een liedje de doorslag en op dat punt weet Roller Coaster andere, doch meer leeftijdsgroepen aan te spreken. Dat betekent niet dat Bohemian Rhapsody geen mooi nummer is, maar doordat het stempubliek van de Top 2000 langzaamaan verjongt, verwacht ik dat er de komende jaren meer moderne(re) muziek in de hogere regionen van de Top 2000 terecht gaat komen.
Al ben ik hartstikke blij dat die Tukkers van Normaal met hun boerenlied zijn opgedonderd uit de top 10. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Meltrain schreef: ma 07 dec 2020, 19:52 De Top 2000 heeft een nieuwe nr. 1. :o
Het beste bewijs dat corona de smaak van mensen aantast.
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jef400 »

ArrivaBas schreef: ma 07 dec 2020, 20:26 De nieuwe nummer 1, Roller Coaster van Danny Vera, weet mij meer te raken dan Bohemian Rhapsody. Datzelfde effect heb ik bijvoorbeeld ook bij Imagine (John Lennon) en My Way (Frank Sinatra). Meestal geeft een bepaalde emotie bij een liedje de doorslag en op dat punt weet Roller Coaster andere, doch meer leeftijdsgroepen aan te spreken. Dat betekent niet dat Bohemian Rhapsody geen mooi nummer is, maar doordat het stempubliek van de Top 2000 langzaamaan verjongt, verwacht ik dat er de komende jaren meer moderne(re) muziek in de hogere regionen van de Top 2000 terecht gaat komen.
Al ben ik hartstikke blij dat die Tukkers van Normaal met hun boerenlied zijn opgedonderd uit de top 10. :Y
Dat was wel een behoorlijk dieptepunt in de top2000 geschiedenis ja. Achteraf een voorbode van het nare jaar wat 2020 bleek te worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
umbusko
Donateur
Berichten: 5312
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Hainje schreef: ma 07 dec 2020, 20:47
Meltrain schreef: ma 07 dec 2020, 19:52 De Top 2000 heeft een nieuwe nr. 1. :o
Het beste bewijs dat corona de smaak van mensen aantast.
Ach, die hele Top2000 is toch een lijst vol wansmaak? (A)
diederickx
Berichten: 1637
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

ArrivaBas schreef: ma 07 dec 2020, 20:26Al ben ik hartstikke blij dat die Tukkers van Normaal met hun boerenlied zijn opgedonderd uit de top 10.
Achterhoekers, geen Tukkers.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Das toch allemaal dezelfde? T ben amaal boeren! :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten