Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Normaal is iets van 7 miljoen poststukken per dag. Ze hadden met kerst 11,5 miljoen oid verwacht per dag en ze zitten nu boven de 14 miljoen poststukken.

In de jaren ‘90 werden 200 miljoen kerstkaarten per jaar verstuurd, in 2017 waren het er 85 miljoen. Ze verwachten dat het dit jaar meer is. Sowieso is de hoeveelheid post dit jaar hoger dan normaal omdat mensen “Hou vol!”-kaartjes naar elkaar sturen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik heb mijn kerstkaarten gemaakt via Greetz op zondagmiddag en ze zijn die dinsdag daarna al bezorgd (vorige week).
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Ik schrijf ze pas na kerst, daarvoor heb ik het veel te druk altijd. :mrgreen:
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Smoesjes :) Nee joh, leuk dat je alsnog kaartjes verstuurt.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Het gebeurde al begin November, maar kwam pas nu in de pers: In het Sauerland heeft een fotograaf 4,5 GB data op twee verschillende manieren naar een tien kilometer verderop gelegen drukkerij gestuurd. Online en op een DVD, welke door een ruiter overgebracht werd. Hoewel het pas twintig minuten later was gestart dan de upload was het paard al meer dan een uur terug in de manege, gepoetst en gevoerd, toen de upload eindelijk gereed was. _O-
Laatst gewijzigd door ICE11 op di 22 dec 2020, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Ah, funkloch zeker? _O-
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Als poging tot kostenreductie binnen het bedrijf zullen vliegtuigen met minder dan 189 stoelen binnenkort met één grondsteward(ess) worden ingestapt aan de gate in plaats van het gangbare twee.

Dat betekent dus in je eentje de aviobrug aan- en afkoppelen, instapkaarten scannen, reisdocumenten checken, handbagage innemen, in discussie gaan met de passagiers over handbagage en logistieke administratie (upgrades, seatchanges etc.) in ongeveer 30 minuten bij een vluchtboeking van maximaal 189 passagiers. Het zou te doen moeten zijn is mij verteld, nou euh ik weet het niet. :X
willie
Berichten: 37
Lid geworden op: za 05 mei 2012, 21:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door willie »

ICE11 schreef: di 22 dec 2020, 19:30 Het gebeurde al begin November, maar kwam pas nu in de pers: In het Sauerland heeft een fotograaf 4,5 GB data op twee verschillende manieren naar een tien kilometer verderop gelegen drukkerij gestuurd. Online en op een DVD, welke door een ruiter overgebracht werd. Hoewel het pas twintig minuten later was gestart dan de upload was het paard al meer dan een uur terug in de manege, gepoetst en gevoert, toen de upload eindelijk gereed was. _O-
Dat zou zomaar kunnen kloppen - zoals de goede oude Andy Tanenbaum (in 1981!) al zei:
Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.
. Zie https://what-if.xkcd.com/31/.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Visgraatmodel schreef: di 22 dec 2020, 21:02 Het zou te doen moeten zijn is mij verteld, nou euh ik weet het niet. :X
Bij PG deden we vroeger niet anders bij de vluchten van Transavia. Mijn record was een vlucht die om 06.00 uur moest vertrekken, volle bak, die tien minuten te vroeg van de blokken was. Het hielp enorm dat de crew mooi op tijd was en alle passagiers aanwezig waren, natuurlijk, maar als ik het kan... (A)
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik heb vaker vluchten in mijn eentje ingestapt maar toen had ik nog de luxe dat ik in een preboard-schuur stond (M/H-pier) waar ik een uur van tevoren openging en de kudde op een gegeven moment naar het toestel mocht lopen. Ik heb totaal geen ervaring met in je eentje á-la-minute boarden.

Heb je tips om de vluchten door te komen zonder dat ‘tie telaat off blocks gaat? :')
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Mikos »

Oh, ik heb ook op de C-pier gestaan bij gates zonder pre-board ruimte (C11, 13, 14, 16...). Stelt niks voor. Ik heb een goede herinnering aan de week na de eindexamens, dan vliegen al die scholieren de wereld over voor een paar dagen weg. Hun -volgeboekte- toestel moest geruild worden, dus ze gingen een uur te laat weg. Toen de vervangende kist er was, stonden ze schaapachtig tegen elkaar te mompelen: "Gaat hij dat nou in zijn eentje doen?!" Ik heb ze toen beloofd dat ik eerder klaar zou zijn met die 186 man het vliegtuig in werken dan dat zij zouden zitten. En inderdaad, het wachten was op de rij die in de brug ontstond, omdat het altijd een eeuwigheid duurt voordat mensen hun handbagage gestald hebben en op hun plek zitten. In de tussentijd rustig je papieren afdrukken en zodra de brug bijna leeg is op je gemak naar de cockpit wandelen.

Mooie tijden. :)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ICE11 »

Aking schreef: di 22 dec 2020, 19:58 Ah, funkloch zeker? _O-
Koperen telefoondraad! ;)
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Durashift »

Visgraatmodel schreef: di 22 dec 2020, 21:02 Als poging tot kostenreductie binnen het bedrijf zullen vliegtuigen met minder dan 189 stoelen binnenkort met één grondsteward(ess) worden ingestapt aan de gate in plaats van het gangbare twee.

(..)
Sterkte.

Wellicht ff uitzoeken obv recente historie hoe vol die toestellen meestal vertrekken. Als je maar 100 passagiers per keer te verstouwen hebt, scheelt het al wel.

Paniek om een virusmutatie kan je wellicht ook (tijdelijk) helpen. ;) :X
umbusko
Donateur
Berichten: 5284
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Zojuist 300 g maanzaad met de hand gemalen. Nou, de sportscholen kunnen wel dicht hoor! _O_
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Vandaag kwam hier (in Rotterdam Nesselande) een kerstkaart voorzien van een kerstzegel aan die als datumstempel 17 november 2020 (in Rotterdam gestempeld) had :shock: :s .
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Kan toch, datumstempel wat per ongeluk op de verkeerde maand staat ingesteld. Heb je meteen een bijzonder exemplaar in handen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

De kerstzegels waren (dit jaar) geldig vanaf 16 november, dus ik denk eerder dat dit een vertraagd kaartje is. :p
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dat klopt ja.
waldo79 schreef: do 24 dec 2020, 20:15 Kan toch, datumstempel wat per ongeluk op de verkeerde maand staat ingesteld. Heb je meteen een bijzonder exemplaar in handen :mrgreen:
Nou nee ... ik had het kaartje namelijk zelf daags voor de afstempeling (dus 16 november 2020) zelf gepost. Dit heb ik gedaan in het kader van een project van een postzegelvereniging. Alleen dat de kaart zolang onderweg zou zijn had ik niet verwacht :s ;)
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Soms verdwaalt een kaart. Er zijn ook postkaarten die tientallen jaren onderweg zijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Een traditie in Delfshaven is het jaarlijkse Diner d’Église voor de minderbedeelden in de Pelgrimsvaderkerk. Dit jaar ging dat natuurlijk niet in de normale vorm door, maar werden er daarom dinerboxen verspreid in de wijk. Ik had een bijdrage gedaan voor de boxen en vandaag kreeg ik wat leuke foto’s in de mail. Blij dat ik zo toch wat mensen een mooie kerst heb kunnen geven :)

Fijne feestdagen iedereen *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Fijne feestdagen allemaal :pos: ;) .
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daantje »

Ik had mijn zegels voor een boodschappen pakket van de Hoogvliet weggegeven aan iemand uit de Facebook groep van de wijk en ontving een kerstkaart om me te bedanken :D
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Nieuwjaarsdag 7.30 beginnen. -0- -0- -0-
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

Moest vandaag om 8:00 beginnen. De Jumbo is hier echt nagenoeg uitgestorven op Tweede Kerstdag. De klanten die er zijn hebben meestal niet meer dan een mandje vol.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door webguy »

Oudjaarsdag moet ik om 15:30 oude huurwoning leeg opleveren. Ook een leuk klusje
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten