Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Mag ik moddereters niet kwoten?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Als het over Tom en het bericht voor je gaat, het laatste bericht mag je niet makkelijk kwooten ;)
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Tom024 schreef: do 31 dec 2020, 11:25
VIRM schreef: do 31 dec 2020, 11:15
ODRAIL schreef: wo 30 dec 2020, 21:26 Ondanks een nationaal vuurwerk (verkoop) verbod lijkt het hier in Rotterdam Nesselande al een paar avonden wel een oorlogsgebied :shock: :s .
Los van Corona lijken we heel langzaam richting een algeheel vuurwerkverbod toe te gaan. Ben ik best een voorstander van, waarbij ik dan hoop dat gemeenten zelf mooie vuurwerkshows organiseren. Beperkte afsteektijden op 31 december en 1 januari zijn op zich een goed compromis, maar dat blijkt toch best lastig voor veel mensen...
NRC had deze week een stuk over mensen die acht uur rijden om in Polen voorwerk te kunnen kopen. De conclusie van een van de mannen die aan het woord kwamen was wel treffend:
Hoe de jaarwisseling ook verloopt, we kunnen het niet goed doen. Als het uit de hand loopt, zeggen tegenstanders: zie je, permanent verbieden. Als iedereen zich netjes gedraagt zeggen ze: zie je, een verbod helpt. Ze hebben ons al schaakmat gezet.”
Ik ben voorstander van een algeheel verbod, maar ben wel bang dat dit weer net zo'n splijtzwm wordt als bijvoorbeeld zwarte piet.
Yup, maar die man uit het artikel ziet ook denk ik in dat er een groep is die het voor de rest verpest. Als sommige wijken in oorlogsgebieden veranderen, er vernielingen zijn en hulpverleners worden bekogeld met vuurwerk... tja...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Hier is het de laatste dagen in elk geval beduidend rustiger dan normaal buiten, maar toch, er zijn me af en toe gigantische knallen te horen. Valt me nog mee dat ik eigenlijk nog geen opgeblazen zaken in de wijk heb gezien.

Vanmorgen nog even oliebollen wezen halen bij het kraampje van de warme bakker die elk jaar in de Plus hier staat, dat ging dit jaar verrassend georganiseerd er aan toe eigenlijk. Normaal is dat altijd chaos bij de ingang maar nu liep het eigenlijk allemaal heel vloeiend en was 't sowieso niet overdreven druk.
Wel nog even de verzameling kunnen aanvullen. Naar goed gebruik dacht ik even van had ik nou nog poedersuiker in huis... nee volgens mij is 'ie op dus ik neem wel mee. Om vervolgens thuis het potje poedersuiker van vorig jaar nog in de kast aan te treffen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Gelukkig is er voldoende mankracht om het vuurwerkverbod te handhaven: Zwaar illegaal vuurwerk ontploft in woning Aïdaplein, één zwaargewonde in het anders altijd al rustige Alphen aan den Rijn (direct naast winkelcentrum Ridderhof). 1x raden wie zo die kant op gaat! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Bij die mensen die genoeg vuurwerk op zolder hebben liggen om een mijnschacht op te blazen handhaaft het verbod zich zo te zien vanzelf, want dit is niet de eerste van wie de hut de lucht in gaat. Het is alleen wat minder als jij hun buurman bent.

Moet morgen toch om 6.50 werken dus het kan me dit jaar wel gestolen worden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

dennistd schreef: do 31 dec 2020, 02:54
Suus schreef: wo 30 dec 2020, 15:49 Ik sta met afgedekte Afbeelding en Afbeelding in de rij voor de oliebollenkraam. Gaat snel, sta hier pas 20 minuten en ik denk dat ik wel binnen 20 minuten aan de beurt ben.
Wij kregen vanmiddag een telefoontje dat we de oliebollen op konden halen bij m'n tante. Helemaal geen wachtrij :mrgreen:
Wij hebben ze net zelf gebakken. Ging uitstekend! *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Live vanuit 2021 wens ik jullie het allerbeste en hoop ik dat jullie hier ook snel zijn! *O*
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ja, iedereen alvast een fijn 2021!
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Chrysa »

Gelukkig nieuwjaar enzo.

Hopelijk hebben mijn buren hun vingers eraf geknald met hun enorme stapel vuurwerk, dan is het volgend jaar in ieder geval rustig.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ArrivaBas »

De beste wensen allemaal! In Vaals is het na een kleine vuurwerkshow weer uiterst rustig. *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Daniel »

Gelukkig nieuwjaar! (Nog best wat vuurwerk hier in Amersfoort trouwens)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Gebruikersnaam »

Gelukkig nieuw jaar allemaal *O* Hier gaat het vuurwerkfeest nog wel eventjes door *O*
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Allemaal het beste!! De buren uit een niet nader te noemen andere sociale klasse hadden nog best wat vuurwerk geknald dus het was best een show nog vanaf 4 hoog hier.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Ook namens mij hierin Almere een Gelukkig Nieuwjaar, met aardig wat vuurwerk wat is afgestoken. Ben benieuwd wat daarvan gezegd gaat worden in de politiek
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Gewoon lockdown met drie weken verlengen. En dan natuurlijk op zijn Italiaans zoals afgelopen voorjaar. *O*
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13113
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Iedereen die herkenbaar op beeld verschenen is netjes een coronaboete op de post doen? *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door TLP »

Over vuurwerk gesproken, toen ik om tien over twaalf naar buiten liep dacht ik dat er nauwelijks verschil was met eerdere jaren, in ieder geval aan één kant van de straat. Maar toen mijn vader even later een vuurwerkvideo op de box aanzette om de sfeer erin te houden, duurde het even voordat ik doorhad dat het op straat eigenlijk al gauw weer vrij rustig was geworden. :mrgreen:
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Zalig nieuwjaar allemaal! Er was hier wel wat vuurwerk, maar eigenlijk viel het reuze mee. In plaats van 50 mensen tegelijkertijd nu misschien 4, wat dan alsnog wel klonk alsof iedereen bezig was. De directe buren hielden zich allemaal koest.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Gelukkig Nieuwjaar vanuit lijn 162! *bus*
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Groeten van Team Dienst 1, voor iedereen de beste wensen. . *O*
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Toen ik vanochtend wakker werd lag er een krant op de deurmat. De bezorger heeft dus vanochtend vroeg de bijlagen van morgen bezorgd.

Misschien wordt 2021 het jaar dat ik de logica van krantenbezorgers ga begrijpen. Gelukkig nieuwjaar!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Ook een gelukkig nieuwjaar.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig nieuwjaar allemaal :pos: ;) .
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Gelukkig nieuwjaar allemaal
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten