Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Pascal1998 schreef: zo 07 feb 2021, 00:00 Zal ik ff tegen mijn leeftijdsgenoten zeggen dat ze zich aan die maatregelen moet houden, want dat is namelijk aan een dood paard trekken. Ze kijken alleen maar naar de rappers als een Josylvio en een Lil Kleine, dus het zou top zijn geweest als de overheid bij het ingaan van de coronamaatregelen een duidelijke campange voor jongeren was gestart en die influencers uit de rapscene hierin had meegenomen, maar nee, dat doen ze niet, dus logisch dat het meerendeel hier schijt aan heeft, want ja een Lil Kleine en een Boef hebben toch ook overal schijt aan en naar ouders luisteren is er niet bij
Doe dat. En haal ook even adem na zo'n lange zin. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
en-es
Berichten: 4468
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ach, je hebt mensen die zich keurig aan de regels houden en mensen die dat niet doen. En die zitten echt overal. :Y
Ferdinand
Berichten: 2054
Lid geworden op: ma 28 aug 2017, 20:39
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ferdinand »

PHS schreef: za 06 feb 2021, 23:50 Episode zoveel uit de serie studenten die schijt hebben aan de coronamaatregelen: een fysieke hospiteeravond houden. Hoe verzin je het :roll:

(Ter info: er zijn ook studenten die de regels wel respecteren en virtuele hospi's houden.)

Ze hielden zich wel degelijk aan de coronamaatregelen. Ik was die middag namelijk de enige gast die kwam hospiteren. Volgens mij mocht je nog altijd één gast in huis hebben. Stadswonen geeft alleen aan dat mensen zich moeten houden aan de regels van het RIVM.

En daarnaast; je gaat niet iemand met wie je nog best een tijdje opgescheept zit leren kennen via het internet.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Al mijn collega's die het afgelopen jaar zijn aangenomen, zijn dat via de interwebs. Dus kan prima *O*
VIRM
Berichten: 7619
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Ik ken inmiddels sommige nieuwe collega's ook alleen maar van het scherm. Nog nooit in het echt gezien door het verplicht thuiswerken...
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

In afspraak met de leidinggevende ga ik 1 dag in de week naar kantoor, juist vanwege de complexiteit van het werk is het handig om in een heel beperkte setting te kunnen overleggen.

Verder is het behoudens afspraken verboden te komen. Bezettingsgraad is gemaximeerd op 15% van alle werkplekken.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

Bij mij op kantoor is de bezettingsgraad nog steeds begrensd op 100% - ik heb sinds het begin van de coronacrisis nog geen dag thuisgewerkt :P Goed, ik ben er enerzijds wel blij om dat ik niet continu thuis hoef te zitten, maar dit is wel het andere uiterste :')
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Ben je verplicht aanwezig te zijn dan?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik ben ongeveer 1x in de twee weken op kantoor, vooral omdat er soms wat papieren administratie is die geregeld moet worden. Er geldt een regel dat er maximaal 3 mensen op kantoor mogen zijn, in elke ruimte één.

En om de sleur van het thuiskantoor enigszins te doorbreken heb ik aankomende week mijn thuiskantoor naar Texel verhuisd :p
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Met drie ruimtes is je kantoorkantoor nou ook niet echt het Empire State Building :X
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Het is bijna twee keer zo groot als mijn thuiskantoor _O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Empire State Building?
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

waldo79 schreef: zo 07 feb 2021, 17:12 Ben je verplicht aanwezig te zijn dan?
Ja, thuiswerken wordt in het geheel niet gefaciliteerd.
Mijn Flickr account.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Hopelijk gelden er wel maatregelen waardoor je de kans op besmetting minimaliseert.
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10588
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Alargule schreef: zo 07 feb 2021, 18:23 Empire State Building?
Nee dus. Meer een kippenhok.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door umbusko »

Van de plafonnière met twee lampen ging er eentje stuk. Dus schroefde ik de lampenkap van het plafond af om dat ding eens nader te bekijken, zodat ik morgen een nieuwe kan kopen. Zul je altijd zien: nog geen kwartier later begeeft ook de tweede lamp het. Nu heb ik twee lampen van 60W provisorisch vervangen door een led van "geeft licht als 40W" die ik nog had liggen, dus is het niet volledig donker. Maar toch wel schemerdonker...
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door waldo79 »

Mij schiet deze klassieker van Rob de Nijs naar binnen:
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

SNG op de treinserie 4000 tussen Rotterdam en Outghost. *O*
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

waldo79 schreef: zo 07 feb 2021, 20:32 Hopelijk gelden er wel maatregelen waardoor je de kans op besmetting minimaliseert.
Het is gelukkig redelijk ruim, maar dan nog niet heel "handig" dat er echt nul voorzieningen voor thuiswerken zijn. Mocht er een uitbraak zijn en iedereen of een aantal afdelingen in quarantaine moeten dan valt het helemaal stil. Maar goed, niet mijn verantwoordelijkheid :')
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Ik probeerde vandaag vriendjes te worden met deze alpaca’s, maar helaas had ik geen wortels :(

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Meltrain »

Timon91 schreef: di 09 feb 2021, 20:13
waldo79 schreef: zo 07 feb 2021, 20:32 Hopelijk gelden er wel maatregelen waardoor je de kans op besmetting minimaliseert.
Het is gelukkig redelijk ruim, maar dan nog niet heel "handig" dat er echt nul voorzieningen voor thuiswerken zijn. Mocht er een uitbraak zijn en iedereen of een aantal afdelingen in quarantaine moeten dan valt het helemaal stil. Maar goed, niet mijn verantwoordelijkheid :')
Werk je in een laboratorium? Dan is thuiswerken inderdaad niet echt een optie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Timon91 »

Nee dat niet, ik zou gemiddeld (even afhankelijk van de week) prima 2 dagen thuis kunnen werken. Dat geldt ook voor veel van m'n collega's op kantoor. Collega's in de fabriek kunnen dat natuurlijk niet, maar iedereen die thuis werkt is weer één contact minder en zou al moeten schelen ;)
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Vreemd. In veel landen zou de werkgever dan nu in overtreding zijn, maar goed: aldus Rutte is een thuiswerkverplichting niet haalbaar, dus kunnen er nu geen extra maatregelen meer genomen worden. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Wubbo »

Volgens een reclame die ik net hier zag krijg ik -15% korting op een vakantie. Zouden ze dan bedoelen dat ik extra moet betalen? :twisted:
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Z2N »

Je zal zelf je PCR-test, quarantainehotel en extra afstand-stoel moeten betalen denk ik? ;)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten