Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Er komt een moment dat deze TikTok trend in het OV gebeurt. Zoals hier bij een "veligheidstest" op de SUNIJ-Lijn.

Geluid niet op maximaal trouwens
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Ardan »

Het was 2 februari en ik bracht een bezoek aan Aalten, het dorp waar mijn grootouders hun hele leven hebben gewoond. Ze woonden vlak bij uitspanning Het Noorden, een begrip in Aalten. Er ligt een smalspoor-kindertrein in de grote speeltuin, waar je rondjes in kunt rijden! Oorspronkelijk lag die trein in de bossen bij het huis van de familie Buesink bij Bredevoort, die ook een grote modelspoorbaan hadden. Volgens mij zijn die inmiddels overleden en hebben hun kleinkinderen de baan niet voortgezet.
Enfin, Het Noorden is tegenwoordig een pannenkoekenrestaurant met een treinenthema. Van buiten te zien door deze CTA-bak boven de ingang. Dat op die dingen de nodige toeristische routes te zien waren blijkt nog steeds.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Michael »

Pascal1998 schreef: do 11 feb 2021, 20:53 Er komt een moment dat deze TikTok trend in het OV gebeurt. Zoals hier bij een "veligheidstest" op de SUNIJ-Lijn.

Geluid niet op maximaal trouwens
Ik heb er ook al 1 gezien met een ICM die een station binnen komt rijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Zo maar eens langs de afhaalbalie van de boekhandel voor Spoorwegen 2021 :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Uhm, ja, die kan ik wel ff bestellen op bol.com
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Nee! Bestel het online bij je plaatselijke boekhandel!!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik heb het boek rechtstreeks bij De Alk besteld en eergisteren ontvangen. Mijn 44e uitgave van deze reeks alweer. :D
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Uh, die hebben we niet meer in Almere -0-
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

?????????

Geen plaatselijke boekhandel meer in f*cking Almere???????
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Nee, we hebben een Stumpel en een Bruna, en die verkopen dat boek niet
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Wat een kutgat is het toch ook...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Pascal1998 schreef:Nee, we hebben een Stumpel en een Bruna, en die verkopen dat boek niet
Echt wel! Zelfs op voorraad in Almere :) https://www.stumpel.nl/spoorwegen-2021-9789059612457
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Ah, en tegen mij lopen ze vorig jaar te roepen, dat verkopen we niet. Stelletje @&€*#
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Dat kan heel goed kloppen. Onderaan die pagina staat wel de editie van 2019, maar niet die van 2020...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Bijna alle boekwinkels in Nederland kunnen praktisch alle boeken leveren. Ze zijn allemaal aangesloten op de CB (Centraal Boekhuis). Als je een boek bestelt bij een lokale boekhandel en het is daar niet op voorraad, dat kunnen ze het direct laten versturen vanuit het magazijn van het CB. Alle boeken verkocht op Bol.com komen ook direct uit het magazijn van CB, die hebben zelf geen boeken op voorraad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Je hebt heel veel geluk als je zo'n boek fysiek in de boekhandel aantreft. Zoals ik vorig jaar Spoorwegen 2020 toevallig in een boekhandel in Amersfoort aantrof.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Vorig jaar het boek ook gekocht bij Donner in Rotterdam, toen hadden ze er minstens vijf liggen op de afdeling transport :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door cassie127 »

Alargule schreef: vr 12 feb 2021, 13:50 Dat kan heel goed kloppen. Onderaan die pagina staat wel de editie van 2019, maar niet die van 2020...
Gewoon te vinden op hun website: https://www.stumpel.nl/spoorwegen-2020-9789059612259
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door dennistd »

en-es schreef: vr 12 feb 2021, 13:59 Je hebt heel veel geluk als je zo'n boek fysiek in de boekhandel aantreft. Zoals ik vorig jaar Spoorwegen 2020 toevallig in een boekhandel in Amersfoort aantrof.
Ik ken een boekwinkel in Amersfoort die heel erg veel boeken op railgebied op voorraad heeft (A)
Spoiler: show
https://www.nvbs.com/kennis/winkel-en-webshop/
teun
Berichten: 1493
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door teun »

Dat ik hier net heerlijk een paar rondjes over het Buntven heb geschaatst. *O*
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

- aan de gate -

“Zou ik mogen zitten bij de nooduitgang? Ik heb een beetje pijn aan mijn been en zou graag wat beenruimte hebben.”

Sorry meneer, omdat u pijn aan uw been heeft zou u het cabinepersoneel niet kunnen helpen in een noodgeval. Voor de rest hebben we wel genoeg stoelen waarbij u de hele rij voor uzelf heeft? Helaas heb ik voor de rest geen stoelen met extra beenruimte.

“Oh maar ik heb niet zóveel pijn hoor, is gewoon een tinteling.”

Maar alsnog, het kán zijn dat u niet kunt asissteren in nood.

“Ik wil bij deze dan een klacht indienen omdat jij mensen niet wilt helpen als zij pijn ervaren. Ik ga op die nooduitgang zitten en jij gaat mij helpen!”

Probeert u het maar aan boord maar uw stoel omwisselen ga ik bij deze niet doen, vooral niet op die toon. :X
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Al mijn administratie is volgens planning binnengekomen dus ik ga het bekendmaken: ik heb een nieuwe baan. Ik word aspirant assistent-teamleider passagiersafhandeling bij de groene prijsvechter. Eindelijk na jaren een gegarandeerd urencontract zonder uitzendbureau. Per volgende maand begin ik.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Dat is heel mooi nieuws, gefeliciteerd!! *O* *O*
🍉
Gebruikersavatar
Pascal1998
Berichten: 682
Lid geworden op: ma 30 jun 2014, 16:18
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Pascal1998 »

Gefeliciteerd!
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Jay20 »

Visgraatmodel schreef: vr 12 feb 2021, 20:10 - aan de gate -

“Zou ik mogen zitten bij de nooduitgang? Ik heb een beetje pijn aan mijn been en zou graag wat beenruimte hebben.”

Sorry meneer, omdat u pijn aan uw been heeft zou u het cabinepersoneel niet kunnen helpen in een noodgeval. Voor de rest hebben we wel genoeg stoelen waarbij u de hele rij voor uzelf heeft? Helaas heb ik voor de rest geen stoelen met extra beenruimte.

“Oh maar ik heb niet zóveel pijn hoor, is gewoon een tinteling.”

Maar alsnog, het kán zijn dat u niet kunt asissteren in nood.

“Ik wil bij deze dan een klacht indienen omdat jij mensen niet wilt helpen als zij pijn ervaren. Ik ga op die nooduitgang zitten en jij gaat mij helpen!”

Probeert u het maar aan boord maar uw stoel omwisselen ga ik bij deze niet doen, vooral niet op die toon. :X
Ik werk toevallig bij de desbetreffende afdeling van KLM die assistentie regelt voor passagiers met een medische hulpvraag.

Als mensen assistentie aanvragen kunnen ze inderdaad al niet meer bij de nooduitgang zitten. Dit levert vaak discussies op, en in sommige gevallen gebeuren er wonderen en heeft de passagier in kwestie "ineens" geen assistentie meer nodig. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten