Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door trolly »

Ik zie wel wat in dat bier.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door diederickx »

Dat merken we.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Stefan »

Dat moment dat je je helemaal het leplazerus schrikt omdat je in Oberhausen geflitst werd met de bus... :')

En je na 5 minuten bedenkt dat het een flitser is vanwege een inrijverbod voor vrachtwagens op dat tijdstip _O-
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door nvdw »

Reed jaren geleden met een collega uit Frankfurt naar huis. Het was al donker, we hadden er al een lange dag opzitten, en volgens mij reden we ergens bij Keulen, wanneer plots...

...een rode flits! M’n collega (die reed) vloog zowat tegen het dak aan. “WAT DE FUCK WAS DAT?” Ik was net bij zinnen (lag half te pitten) dus het was nogal ruw wakker worden. “Je zal geflitst zijn”, zeg ik nog, maar het landde niet helemaal. “WAT DE FUCK -“ en zo ging het nog kilometers door voor-ie enigszins bedaard was ;)

Nu bleek er inderdaad ergens langs die A3 een ouderwetsche flitser te staan (precies op een traject met iets van max 100 ofzo) maar we hebben er nooit meer wat van gehoord. Nu flitsen die Duitsers van voren dus ik zeg altijd maar dat ze die foto van die twee opgeschrikte Holländer voor de lol op het Amt hebben ingelijst :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Alargule

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Alargule »

Ja, ik weet precies waar je dan geflitst bent. Is mij jaren terug ook overkomen. En bij mij kwam de boete wél binnen (maar viel mee).
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Toch benieuwd hoe die sorteermachines bij PostNL werken: een kaart in de bus die geadresseerd is aan een compleet andere straatnaam, andere postcode (zelfs de letters zijn afwijkend) in een ander dorp. Alleen het huisnummer kwam overeen. Waar gaat zoiets fout?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Dan zit er zeer waarschijnlijk een fout in de oranje streepjescode die je op de kaart kunt vinden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

Tom024 schreef:Toch benieuwd hoe die sorteermachines bij PostNL werken: een kaart in de bus die geadresseerd is aan een compleet andere straatnaam, andere postcode (zelfs de letters zijn afwijkend) in een ander dorp. Alleen het huisnummer kwam overeen. Waar gaat zoiets fout?
Die vraag had ik gisteren ook. Eerst kreeg ik gisterenochtend in de PostNL-app een foto van een poststuk waarbij het grootste deel van de straatnaam, het huisnummer, de cijfers en één letter van de postcode overeen kwamen met mijn adres. En vervolgens lag het gisterenmiddag ook nog in mijn brievenbus?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Het beste is als je zo'n poststuk krijgt de codes die op het poststuk zitten door te strepen. En vervolgens het poststuk opnieuw in een brievenbus deponeren.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door marvinkok »

Ik geef de post voor de buren die bij ons werd bezorgd aan m'n dochter (6) en die deponeert het bij de buren in de brievenbus.
En passant wijst ze de postbode die nog in de straat loopt er even fijntjes op dat hij z'n werk niet goed had gedaan _O-
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

ODRAIL schreef:Het beste is als je zo'n poststuk krijgt de codes die op het poststuk zitten door te strepen. En vervolgens het poststuk opnieuw in een brievenbus deponeren.
Ik heb het gewoon in de brievenbus gegooid van de juiste geadresseerde. Kon ik weer 3000 stappen bijschrijven in mijn stappenteller.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door ODRAIL »

Als de juist geadresseerde dichtbij woont kan dat natuurlijk ook.
Tom024
OVNL-beheerder
Berichten: 3434
Lid geworden op: zo 22 feb 2015, 09:37

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Tom024 »

Ik heb het gewoon weer in de brievenbus gedaan, hopelijk komt de verjaardagskaart nu wel in Kerkdriel aan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Hainje »

Vast wel. Ooit.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Etienne »

Ik had daarentegen een pakje besteld uit België en dat zou naar een pick-uppoint in Gouda komen bij de supermarkt.
Het heeft echter 10 dagen liggen te verstoffen in het sorteercentrum en is daarna onverrichterzake teruggebracht naar de afzender. :s
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Ik zou gisteren een dienst van 5,5u hebben. Dat werd ingekort tot een dienst van 3,5u maar vanwege de WAB zou ik 5,5u betaald krijgen. Tijdens mijn dienst mocht ik vanwege de rust al na 2 uurtjes naar huis. :')

Airlines betalen afhandelingsbedrijven algemene prijzen die gecontracteerd zijn afgesproken. Als een airline betaalt voor 4 agents bij de check-in krijgen ze ook 4 ongeacht de boekingscijfers. Wat je moet doen met 4 agents als je minder dan 20 passagiers verwacht is mij ook een raadsel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

WAB? De Wet Achterlijke Beroepen? (Vanwege iets met vliegdingessen uiteraard, niks persoonlijks hoor *O* )
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Maakt niet uit hoor, ik ben een hybride OV & vliegtuig fanatiekeling op een OV-forum. Had verwacht dat ik veel eerder aangesproken zou worden door mensen die niks met/iets tegen luchtvaart zouden hebben.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

De Wet Arbeidsmarkt in Balans. De opvolger van de WWZ.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Visgraatmodel schreef: za 20 feb 2021, 21:43 Maakt niet uit hoor, ik ben een hybride OV & vliegtuig fanatiekeling op een OV-forum. Had verwacht dat ik veel eerder aangesproken zou worden door mensen die niks met/iets tegen luchtvaart zouden hebben.
Dus stiekem stel ik je teleur en had ik eerder tekeer moeten gaan tegen je? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Suus »

In normale tijden kan ik begrijpen dat normale mensen de vliegtuig verkiezen boven de trein. Die mensen zullen de trein vaak comfortabeler vinden als vervoersmodaliteit, maar de reistijd onevenredig lang vinden.

In deze rare tijden vraag ik mij af wie er nu überhaupt nog vliegt...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Aking »

Piloten :Y
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door Visgraatmodel »

Aking schreef: za 20 feb 2021, 21:59
Visgraatmodel schreef: za 20 feb 2021, 21:43 Maakt niet uit hoor, ik ben een hybride OV & vliegtuig fanatiekeling op een OV-forum. Had verwacht dat ik veel eerder aangesproken zou worden door mensen die niks met/iets tegen luchtvaart zouden hebben.
Dus stiekem stel ik je teleur en had ik eerder tekeer moeten gaan tegen je? :mrgreen:
Nou, het is in ieder geval goed dat je niet tekeer bent gegaan maar ik had wel verwacht dat rasechte luchtvaarthaters mij zouden bashen op dit forum omdat ik ik een vervuilende industrie werk en mij niet schaam om naar Berlijn te vliegen ipv te reizen in de Pimpel.
Suus schreef: za 20 feb 2021, 22:02 In deze rare tijden vraag ik mij af wie er nu überhaupt nog vliegt...
Je wilt oprecht niet weten hoe vol de vluchten naar de Antillen nog waren vóór de avondklok. KLM heeft voor de Curaçao en Bonaire-vluchten een aparte check-inrij ingericht.
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door en-es »

Ik vlieg ook wel eens dus van mij heb je niks te vrezen. Heb wel een aantal geboekte vluchten niet kunnen/willen maken vanwege corona.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door VIRM »

Visgraatmodel schreef: za 20 feb 2021, 21:43 Maakt niet uit hoor, ik ben een hybride OV & vliegtuig fanatiekeling op een OV-forum. Had verwacht dat ik veel eerder aangesproken zou worden door mensen die niks met/iets tegen luchtvaart zouden hebben.
Och, als mede OV/vliegtuigfanatiekeling lees ik je berichtjes wel altijd met interesse hoor. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 63 gasten